Marzocchi 888 RC2X

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Marzocchi 888 RC2X

Мнениеот m30b25 » Вто Авг 18, 2015 12:41 am

Здравейте,от скоро имам marzocchi 888 rc2x.Искам да му направя профилактика и търся човек който е имал такава вилка и я е профилактирал.Гледах схеми от официалния сайт на вилката,но предпочитам да ми се обясни или тук в форума или по телефона.На вилката всичките настройки работят обаче си нямам на идея защо прави само 130-140мм ход и повече не иска...Моля за помощ от човек който разбира :beer:
m30b25
 
Мнения: 177
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 7:45 pm

Re: Marzocchi 888 RC2X

Мнениеот dido85 » Вто Авг 18, 2015 11:27 am

За проблема с хода е възможно, количеството масло да е над предписаното (дано да се окаже от това, а не механичен проблем) :praying:
Аватар
dido85
 
Мнения: 150
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 3:09 pm
Местоположение: Варна

Re: Marzocchi 888 RC2X

Мнениеот m30b25 » Вто Авг 18, 2015 6:10 pm

Най много ме притеснява това,че стария собственик я е карал близо 4-5 месеца без профилактика без нищо...Със сигурно има сложено повече масло за да не си прави хода,така ми каза и едно друго момче което има рц2х.Дано проблема е само от маслото защото...
m30b25
 
Мнения: 177
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 7:45 pm

Re: Marzocchi 888 RC2X

Мнениеот M1010X » Чет Авг 20, 2015 3:43 pm

Снощи сменяхме маслото на 3 такива вилки, че цялата компания сме с такива. По официални данни са нужни по 220мл/крак, с които нашият опит показва, че вилката не може да си направи хода. За 70 кг човек емпирично доказахме, че 190-200мл/крак е оптимум; ако си по-лек, може и малко по-малко.

Можеш да си спокоен - няма какво друго да й има, което да й пречи да си прави хода. Вилките са изключително здрави и кадърно/инженерно направени вътре/вън/навсякъде. Може някоя врътка да е откъртена, но по разни чужди сайтове всичко се намира. Само шишовете с хидравликите са по-скъпи, но ако има проблем с някой от тях, тя ще хлопа - а и то се вижда веднага при разглабяне. По принцип разчастването е супер лесно, просто трябва да си внимателен с резбите, защото всичко вътре е алуминиева сплав, стъпките на резбите са малки (не са метрични), самите резби са плитки... Тоест, пренатягането и невнимателното затягане на който и да е от детайлите е силно непрепоръчително.

Ако имаш притеснения за активностите по отваряне/затваряне, най-добре я занеси в сервиз. Ако можеш да гледаш - супер. Ако не, поне ще знаеш, че вилката ти е здрава и следващия път ще я отвориш самичък, без да трепериш от страх каква мизерия ще намериш вътре :)

Колкото до 4-5 месеца без профилактика - можеш да си спокоен, нашите ги караме и повече без... Казвам ти, железни са!
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Re: Marzocchi 888 RC2X

Мнениеот exiteyes » Чет Авг 20, 2015 3:58 pm

Убеден съм, че си писах с автора на темата относно този въпрос из социалните мрежи. Колкото до горния пост - абсолютно правилно. Вилката е много проста за профилкатика и разглобяване, стига да имаш необходимите инструменти, които не са трудни за откриване. Моята вилка беше RC2X и по предписание на производител, пише че са нужни по 195мл в крак - а когато се сложат по толкова вилката прави воден удар и не може да си изпълни целият ход. Следователно трябва да се отлива в последствие, за да се стигне до нормална и желана работа.
Относно вътрешното устройство на вилката, лично аз не забелязах халтави резби и т.н, всичко беше направено много кадърно и само идиот или карък би могъл да съсипе нещо. Смяната на маслото, в зависимост от карането се сменя по минимум 1 път в годината (Motul 7.5W fork oil full syntetic личен избор). Аз го сменях по два пъти, карах малко повечко и имаше нужда. Имал съм и RC2ETA вилка и RC2X 2007 година, и двете вилки бяха уникални, по нищо не мога да ги сравня с обиконовените Domains 160/180RC.
Към автора - ако имаш необходимите инструменти и малко желание - набави си необходимото масло и се залавяй за работа. Процедурата е много проста и лесна, на мен ми доставяше удоволствие да профилактирам вилката си. А ако искаш просто да си решиш проблема с хода на вилката - отвърти двете горни врътки свали стешъните по ботушите и отлей по малко от двата крака. (като това малко в твоя случай може да е и по 40-50мл от ботуш, щом твърдиш че прави по 130мм ход)
Аватар
exiteyes
 
Мнения: 1262
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Нед Апр 25, 2010 8:11 pm
Местоположение: София, България

Re: Marzocchi 888 RC2X

Мнениеот m30b25 » Пет Авг 21, 2015 2:48 pm

Много съм ви благодарен,успокоихте ме :beer: ще и правя профилактика и ако нещо случайно намеря затруднение ще пиша тук.Отново благодаря :beer:
m30b25
 
Мнения: 177
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 7:45 pm

Re: Marzocchi 888 RC2X

Мнениеот m30b25 » Съб Авг 29, 2015 4:47 pm

Здравейте :) Като отворих вилката всичко вътре беше наред,сложих и 195-200мл защото при 220 както е по предписание правеше 15см ход.Сега всичко е наред,профилактиката мина успешно,безпроблемно и бързо.Сега въпроса ми е коя врътка какво прави,какво представлява Х патрона и как горе долу да си настроя вилката според хора който са имали такава ? :beer:
m30b25
 
Мнения: 177
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 7:45 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта