Насоки е лесно да се дават, но май най-лесно ще ти бъде да преправиш стария си шосеен житан на градско хибридче - право кормило и нови ръкохватки за спирачките, по дебели гуми и някакви меки грипове.
Аз така направих с един стар Пух и стана чудно -
http://1bike.bg/portfolio/puch-reborn/#jp-carousel-4131 Тук е с гуми 35 мм, сега е с такива 42 мм и защита от спукване. Гази като танк и не друса много.
Според мен дори инвестицията да е 300 лева, пак по ще си струва от едно ново колело за 400 лева, защото то ще е най-нисък клас.
Така или иначе ако газиш през бордюри ти трябва мтб, а ако искаш да караш бързо, нямаш работа на тротоара и заобикаляш дупките и шахтите.
Вече можеш да видиш в ОЛХ за предложения на старо, но там е тото.
Нови велосипеди с твърда вилка има на драг - Дейли Сити, Глайд, Маратон, с мека вилка около 400 лева е моделът Гранд Каньон Дейли, Крос имат по-скъпи от 500 лева модели, имат и Лидер /http://shop.leader96.com/product/category/1000/road-fitness-velosipedi моделите Атила и Събс, имат и фикси/сингъл, както и Балканвело /Реактор/
http://www.balkanvelo.bg/index.php/lang.2 - цени не пише. Последните са бившите велосипеди Балкан, ако те гони носталгията.
Спринт също имат, но техните са по-висок клас и на двойна цена /говоря за изчистени леки модели без калници, багажник и т.н./.
Всъщност този модел -
http://bikesport.bg/bg/products/1330-fe ... %B4%D0%B8_ в момента е на много добра цена за това, което предлага - 24 скорости с дерайльор асера, задна главина на шлици, хубава рамка, почни шосейна, стоманена вилка /за здравина и обиране на вибрациите, регулируема лапа, право кормило.
Като махнеш неадекватния багажник и махнеш или смениш калниците с по-нормални /дълги/, става перфектното колело за града, парка и дори за леки шосейни преходи.