Andrei88 написа: осещане че не ми точно по мярка но не мога да предценя тайкато не съм карал колела кой знае колко ....
Иначе утре ще го покарам малко по сериозно днеска след работа направих една врътка из града а утре ако времето е добро ще го караме по парк кенана и вилните зони на градаа може и някой лек офф роад
.
Да вметна че оставам много доволен и от спирачната система разработва се доста добре и спира доста ефикасно на няколко пъти ми се наложи да спирам по рязко и си забива доста добре .
1. Пооправи правописа.
2. За размер и геометрия на рамките виж от CROSS: http://www.crosscycle.com/bg/catalog/mt ... 9-124.html (понеже от SPRINT са пълна мъгла). Ако знаеш чужд език, влез в някой вело сайт и се осведоми по-подробно.
3. За броя на зъбите на трите централни зъбни колела на курбела става въпрос. Преброй ги при тебе колко са на най-малкия, на средния и на големия венец?
Когато са повечко при еднакви обороти в минута(т.е. при еднакъв каданс) ще можеш по-бързо да караш, например с 48 зъба спрямо 40 зъба, но трябва да имаш съответно и по-тънки гуми. Също така трябва да имаш и подходяща задна венец-касета напр. за 8-скорости(т.е. 8 задни зъбчатки):
11-13-15-17-19-21-24-28
11-13-15-17-20-23-26-30 -
11-13-15-18-21-24-28-32
11-13-15-17-20-23-26-34
И така като комбинираш централните и задните зъбчатки се получава предавателно съотношение. Колкото е по-голямо по-бързо ще можеш да се движиш с колелото. Важното е да не усукваш много веригата! При осем скорости на всяка централна зъбна плоча от курбела, може да ползваш до 3(4) задни зъбчатки.
Напр. при 42(или 48 зъба курбел) - 11-13-15-18 задни венци; при 32(48 зъба) съответно 15-18-21-24 , и при 22(28) зъба на централните венци можеш да ползваш от задната касета(без да усукваш веригата) 21-24-28-32 зъбни колела.
В крайна сметка карй и се забавлявай. Превключвай бързо командите, дръж постоянно темпо без да се преуморяваш и спирай прецизно. Сменяй терените по който караш, а също и условията (може да покараш и в дъжд през лятото или в сняг през зимата). Това тука има доста хора с богат опит и познания има какво да ги питаш.
Бъди много внимателен както на градско каране(внезапно излизане на коли от паркинг, отваряне на врати, отнемане на предимство, преминаване през кръстовища), нямаш право да караш по тротоара, така и на извънградско! ЗА ВЕЛОСИПЕДИСТА ПРЕДИМСТВО В 90% НЯМА! Ако не познаваш правилника за движение по пътищата и закона за движение по пътищата непременно ги НАУЧИ(важно е за лична ориентация и безопасност в джунглата от пишман шофьори)!