Alexi написа::rofl:
nikant написа:По добре не го взимай.
По горе имаше видимо по добри варианти.
Реакцията е такава, защото явно не си запознат с класовете на компонентите.
Ето малко по-подробно:
Класовете на шимано вървят във възходящ ред така ........ /букви и цифри/, търни /1.../, алтус /2../, ацера /3../, аливио /4../, деоре, slx, xt, xtr. До деоре са нисък и среден клас, като деоре е границата между средния и високия клас /най-общо и условно/
Цифрата в скоби също показва класа, като напр. 171 означава търни, 391 означава асера 5.. означава деоре, 771 и 772 са хт. По този начин го означават често фирмите, които искат да позамажат нелицеприятния факт, че на колело за 1 000 лева слагат курбел търни например.
Желателно е планински велосипед да е със заден дерайльор с Шадоу+ дизайн, защото при тях той не се клати към рамката при сътресения, веригата не трака и дерайльорът е по прибран към рамката, т.е. не се закача в разни неща по пътя.
Вилките на сънтур вървят към по-хубави от някакви с букви и цифри – xct - xcm - xcr и нататък вече с имена, но за начален клас велосипед това инфо няма значение.
Общоприето е че вилките Рокшокс и т.н. са по-добри от тези на Сънтур като марка.
28, 30, 32 са цифри означаващи диаметъра на стеншъните и поначало по-голямата цифра означава по-здрава вилка
Вилка със заключване /обикновено има в модела й нещо LO – MLO HLO и др./ е по-добре от такава без заради възможността да се заключва. По добре е заключването да е хидравлично, отколкото механично, защото при последното трябва да слезеш от колелото.
Макар въпросът да е леко дискусионен относно това кой вид вилка е по-добра, поначало въздушните вилки са по-скъпи и леки от пружинните и позволяват настройка според килограмите на колоездача.
Велосипед с 24 скорости е по-добре от такъв с 21 не толкова заради броя на скоростите, а и поради други причини, най малкото защото задната му главина е на шлици /по-нов стандарт и по-здрава/ и защото за 24 скорости се намират нови компоненти среден клас.
В по-малка степен това важи за предимството на велосипед с 27 скорости пред такъв с 24 и при 30 спрямо 27 скорости
По-лек велосипед е по-добре от по-тежък, но теглата, посочени в сайтове не са 1:1.
Та този скот за 1 100 лева е в пъти по-лоша за теб сделка в сравнение с крос грип 29 напр. За продавача ще е добра сделка.
Някой би казал, че рамката му е толкова съвършена, че и с тази вилка и задвижване ще върви по-добре от някой крос с висок клас компоненти, но в интерес на истината разликата в рамките се усеща при две различни рамки със сходен клас оборудване.
Между другото преди време имаше статия за завода на крос и се оказа, че там се сглобяват и модели на скот, но от градската и хибридната гама.
Напълно е възможно и планинските да се сглобяват някъде у нас или наблизо.
Пък най накрая ако си вземеш някой от горните велосипеди и решиш, че нещо не ти харесва рамката, винаги може да се намери за 150 -300 лева добра рамка /рам, скот/.