Manitou Sk Platinum vs. Marzocchi Marathon SL

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот jokata » Вто Яну 20, 2004 1:40 pm

[quote="КапитанПланета"]

Ами и аз така... Сега като се замисля това прави... хъм... 22 години пред монитора :xx(::xx(::xx(:... УЖАС !!![:0]:B)::D:8D:[/quote]

E, ама пред TFT e доста по-различно... ;):8D::)
[quote="TOYAGA"]

Joka, ако знаеше от дългогодишен опит как се затъпява, нямаше да завиждаш толкова. Глей го Капитана – той направо си признава без бой...:D[/quote]

И при мен го има тоя момент... със затъпяването де! :D
Ама идва точно от липсата на дългогодишен опит. Знаеш ли как се чувствам като разпитвам за най-дребното нещо разни юноши бледни, с десетина и повече години по-малки от мене... :D
[quote="Newone"]

В този ред на мисли, някой интересува ли се от Маниту Скареб Компетишън, чисто нов, неизползван?[/quote]

Би ли казал някаква цена и малко информация изобщо за вилката, ако не те затруднявам много. :D
Но нека да е на e-mail ([email protected]), та да не занимаваме всички, които не ги интересуват тия работи. Благодаря предварително.

Аз знам, че нищо не знам...
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Яну 20, 2004 1:57 pm

[quote="TOYAGA"]

Накратко, принципно и с доста опростяване...

"Инерциалният" клапан на Terralogic е същият, който беше използван за първи път в шока Brain на Specialized Epic. Оперелението "инерциален" в случая е доста точно, защото става въпрос за едно малко месингово топузче, което поради "тромавостта" на масата си (т. е. поради инертността си) не се влияе от движение на масленото бутало с ниска скорост (разбирай нискочестотни трептения, предизвикани от педалиране) и прикрива отворите за протичане на маслото в неговото чело, блокирайки клатенето. При рязък скок в скоростта на движение на буталото (удар в неравност), топузчето "подскача" и открива въпросните отвори – окачването проработва...

Прибавете към това въздушно-маслените регулировки и ще получите една доста избарана (проста) като принцип на действие система, която няма как да се повреди, щото от една страна механизмът се гради на основен физечен закон, а от друга Fox отбират достатъчно от въздушно-маслени пинизи.

Друг е въпросът, че bikerider се съмнява именно в "мазността" на работа, а аз съм карал Еpic от първите и мога да ви кажа, че за мазност изобщо не може да става и дума. "Прагът" (скоростта, след която ще подскача топузчето) не може да се регулира и задницата бачка "дискретно" – оn/off. Сега чувам, че този праг вече може да се регулира и хората хвалят тази възможност, но познавайки принципа, по който действа всичко това, просто не мога да изключа (макар и минималната и незначителна за ХС-карачи) лоша чувствителност на малки/плавни неравности...


Don't forget to remember
[/quote]


Мда, значи е същия принцип, но под друго име.

Аз просто не мога да съвместя супер чувствителност със antibobbing при текущото поколение "умни" системи. Ако си начертаете кривата на работа на амортисьора (по X приложена сила, по Y реализиран ход), всичките системи в момента (CVT, SPV, TerraLogic, и.т.н.) имат хоризонтална линия в началото на кривата, тоест прехода от заключен към отключен амортисьор е точно както казва TOYAGA on/off, тоест затворена клапа -> отворена клапа. Вярно е че има и системи на които клапата се отваря постепенно (5th element), но това пак не решава проблема със малки препятствия на средни скорости, тоест приложена сила под прага на отваряне на клапата.

И изобщо целия подход към проблема е един огромен hack, а не истинско решение. Нека не забравяме, че специално SPV (а всички системи в момента са функционален аналог на SPV) е било разработено за огромни камиони, губещи странична стабилност при завой на скорост. И всякакви опити да се пренесе механично това "решение" при колоезденето е обречено на технически провал. Искам да кажа, при камиона става въпрос за предотвратяване на преобръщане, а при нас става дума за фина чувствителност съчетана с antibobbing, нещо което тази система просто не може и толкова.

Едно истинско решение би било директно да се различават силите идващи отгоре от тези идващи отдолу, например да се различи горните тръби ли се мърдат или колелото с долните тръби/ботушите. Текущия подход е да се измерват силите приложени към амортисьора и/или скоростта на сгъване и от тях да се "вадят изводи" за каква ситуация става дума. Само дето тези изводи по дефиниция не са еднозначни, тоест само от приложената сила просто не може 100% да се различи педалиране от малък bump на средна/ниска скорост.

Не съм инженер или голям карач, но определено мога да кажа че това не върши идеална работа за сериозно каране. Имам предвид естествено само вилките, отзад нещата наистина са малко по различни, може би поради факта че на дупетата си имаме сланинки които поемат точно тези малки bumps на ниска/средна скорост, докато при китките те се усещат осезаемо.

В крайна сметка разбира се инженерите ще си кажат думата, но за мен трябва да се различава движението на колелото от движението на рамката. Единственото решение което идва наум на лаик като мене е нещо като жироскоп в долната част на вилката, което обаче е супер сложно, прецизно, капризно, скъпо и трудно за поддръжка (ако приемем че изобщо е реализируемо на практична цена), тоест тепърва трябва да се намери някой, който да приложи подобен трик на практика.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Windstream » Вто Яну 20, 2004 3:00 pm

[quote="bikerider"]

И изобщо целия подход към проблема е един огромен hack, а не истинско решение. Нека не забравяме, че специално SPV (а всички системи в момента са функционален аналог на SPV) е било разработено за огромни камиони, губещи странична стабилност при завой на скорост. И всякакви опити да се пренесе механично това "решение" при колоезденето е обречено на технически провал. Искам да кажа, при камиона става въпрос за предотвратяване на преобръщане, а при нас става дума за фина чувствителност съчетана с antibobbing, нещо което тази система просто не може и толкова.
[/quote]


Не ставаше ли всъщност дума за едни състезателни пикапи които ги юркат по почти мотокросови трасета? При тях окачването се налага да е меко за да поема всичките дупки и скокове и в нормалния случай при влизане в завой с висока скорост центробежната сила е достатъчно голяма да го сгъне от външната страна на машината, което съответно води до преобръщане. SPV-то има за цел да блокира точно това сгъване под почти константната (за конкретния завой) центробежна сила. Доколкото съм запознат при тежкотоварните камиони страничното стабилизиране става главно чрез въздушните възглавници на окачването, има датчици които отчитат скоростта на движение и ъгъла на завъртане на предните колела и въз основа на това компютъра изчислява в коя възглавница с колко трябва да се вдигне/смъкне налягането. SPV системата ако се използва би трябвало да има само спомагателна функция защото иначе амортисьорите просто не биха издържали на натоварването (говоря за стандартна 40-45 тонна 5 мостова композиция при крейсерска скорост от 80км/ч), освен ако не са много масивни и сложни (съответно зверски скъпи), което съответно повдига въпроса за целесъобразността им - при движение по магистрала (за където са предназначени повечето от тия чудовища) ударите върху окачването са пренебрежимо малки (нискочестотни и с малка амплитуда) в сравнение с тези при пикапите и затова може да се направи компромис и да се мине само с въздушното стабилизиране. Като се има предвид че SPV-то си е разработено за високочестотно трептящите окачвания на бъгита, DJ пикапи и т.н. където малките вибрации не са чак от такова значение (да не забравяме и големия обем на гумите, често точно те обират дребосъка) недостатъчната му ефективност при планиските велосипеди не е никак учудваща - то просто не е предвидено за такава употреба.

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот bikerider » Вто Яну 20, 2004 6:16 pm

[quote="Windstream"]

[quote][i]Originally posted by bikerider[/i]

Не ставаше ли всъщност дума за едни състезателни пикапи които ги юркат по почти мотокросови трасета? При тях окачването се налага да е меко за да поема всичките дупки и скокове и в нормалния случай при влизане в завой с висока скорост центробежната сила е достатъчно голяма да го сгъне от външната страна на машината, което съответно води до преобръщане. SPV-то има за цел да блокира точно това сгъване под почти константната (за конкретния завой) центробежна сила. Доколкото съм запознат при тежкотоварните камиони страничното стабилизиране става главно чрез въздушните възглавници на окачването, има датчици които отчитат скоростта на движение и ъгъла на завъртане на предните колела и въз основа на това компютъра изчислява в коя възглавница с колко трябва да се вдигне/смъкне налягането. SPV системата ако се използва би трябвало да има само спомагателна функция защото иначе амортисьорите просто не биха издържали на натоварването (говоря за стандартна 40-45 тонна 5 мостова композиция при крейсерска скорост от 80км/ч), освен ако не са много масивни и сложни (съответно зверски скъпи), което съответно повдига въпроса за целесъобразността им - при движение по магистрала (за където са предназначени повечето от тия чудовища) ударите върху окачването са пренебрежимо малки (нискочестотни и с малка амплитуда) в сравнение с тези при пикапите и затова може да се направи компромис и да се мине само с въздушното стабилизиране. Като се има предвид че SPV-то си е разработено за високочестотно трептящите окачвания на бъгита, DJ пикапи и т.н. където малките вибрации не са чак от такова значение (да не забравяме и големия обем на гумите, често точно те обират дребосъка) недостатъчната му ефективност при планиските велосипеди не е никак учудваща - то просто не е предвидено за такава употреба.

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
[/quote]


именно :)

btw, относно камионите и пикапите, цитирах по памет сайта на Answer когато имаше обяснения какво е SPV и пишеше, че било разработено от някой си там, който първоначално го бил разработил за камиони и бъгита. Не че има значение де ;):8D:

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Яну 20, 2004 6:53 pm

За състезателни бъгита става въпрос, точно както каза Windstream – объркването идва от тва, че тъпите янки викат truck на каквото им скимне. Въпросният изобретател се казва Кърнът, а разработката му мина първо през Foes, после през Progressive, от които накрая го купиха Answer и разработиха SPV (всъщност нищо не са разработвали, а просто добавиха въздушни версии на шоковете).

Не ми се навлиза в областта на автомобилните окачвания, щото ще се получи ферман невиждан... И освен това ми се струва, че ако продължим да дълбаем в тази тема, накрая рискуваме да пропуснем да патентоваме нещо...:D:D:D


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Яну 21, 2004 11:05 am

[quote="TOYAGA"]

За състезателни бъгита става въпрос, точно както каза Windstream – объркването идва от тва, че тъпите янки викат truck на каквото им скимне. Въпросният изобретател се казва Кърнът, а разработката му мина първо през Foes, после през Progressive, от които накрая го купиха Answer и разработиха SPV (всъщност нищо не са разработвали, а просто добавиха въздушни версии на шоковете).

Не ми се навлиза в областта на автомобилните окачвания, щото ще се получи ферман невиждан... И освен това ми се струва, че ако продължим да дълбаем в тази тема, накрая рискуваме да пропуснем да патентоваме нещо...:D:D:D


Don't forget to remember
[/quote]


Пак не съм допрочел нещо, д*ба :})::D:8D:


[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Сря Яну 21, 2004 11:22 am

[quote="bikerider"]

[quote="TOYAGA"]

За състезателни бъгита става въпрос, точно както каза Windstream – объркването идва от тва, че тъпите янки викат truck на каквото им скимне. Въпросният изобретател се казва Кърнът, а разработката му мина първо през Foes, после през Progressive, от които накрая го купиха Answer и разработиха SPV (всъщност нищо не са разработвали, а просто добавиха въздушни версии на шоковете).

Не ми се навлиза в областта на автомобилните окачвания, щото ще се получи ферман невиждан... И освен това ми се струва, че ако продължим да дълбаем в тази тема, накрая рискуваме да пропуснем да патентоваме нещо...:D:D:D


Don't forget to remember
[/quote]


Пак не съм допрочел нещо, д*ба :})::D:8D:


[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
[/quote]


Абе изглежда си прочел достатъчно, щото аз, който много трудно променям възгледите и ориентацията си и никога през живота си не съм бил фен на Marzocchi (всъщност досега съм ползвал две RS и една Manitou), започвам да се превръщам бавно, но сигурно точно в такъв през последната седмица...

Шегата настрана и съвсем по темата – в бая сериозния обем информация, който прерових, Marathon S се очертава твърдо като най-добрата EXC/Tour-вилка "на изток от Fox Talas" с една-единствена слабост – двете (!!!) кила тегло, които обаче са напълно разбираеми на фона на двете (!!!) стоманени пружини. Имайки предвид, че на последните се дължат всички предимства на вилката, а съотношението цена/качества на Marathon S е несравнимо по-добро от това на Fox Talas, теглото може да бъде преглътнато без проблеми...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Яну 21, 2004 2:52 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="bikerider"]

[quote="TOYAGA"]

За състезателни бъгита става въпрос, точно както каза Windstream – объркването идва от тва, че тъпите янки викат truck на каквото им скимне. Въпросният изобретател се казва Кърнът, а разработката му мина първо през Foes, после през Progressive, от които накрая го купиха Answer и разработиха SPV (всъщност нищо не са разработвали, а просто добавиха въздушни версии на шоковете).

Не ми се навлиза в областта на автомобилните окачвания, щото ще се получи ферман невиждан... И освен това ми се струва, че ако продължим да дълбаем в тази тема, накрая рискуваме да пропуснем да патентоваме нещо...:D:D:D


Don't forget to remember
[/quote]


Пак не съм допрочел нещо, д*ба :})::D:8D:


[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
[/quote]


Абе изглежда си прочел достатъчно, щото аз, който много трудно променям възгледите и ориентацията си и никога през живота си не съм бил фен на Marzocchi (всъщност досега съм ползвал две RS и една Manitou), започвам да се превръщам бавно, но сигурно точно в такъв през последната седмица...

Шегата настрана и съвсем по темата – в бая сериозния обем информация, който прерових, Marathon S се очертава твърдо като най-добрата EXC/Tour-вилка "на изток от Fox Talas" с една-единствена слабост – двете (!!!) кила тегло, които обаче са напълно разбираеми на фона на двете (!!!) стоманени пружини. Имайки предвид, че на последните се дължат всички предимства на вилката, а съотношението цена/качества на Marathon S е несравнимо по-добро от това на Fox Talas, теглото може да бъде преглътнато без проблеми...


Don't forget to remember
[/quote]


Ами ти моето мнение го знаеш - фирма съществуваща от 1949 и държаща едно от водещите места на капризния мото-пазар, просто не може да произвежда нещо друго освен качествени неща.
Имам предвид за толкова много време така са си оплели технологично кошницата тия жабари и така са си уредили и поевтинили производствата, че за мен нямат конкуренция по отношение на качеството. Дори последните им модели вилки произведени в Тайван са неразличими от произведените в Италия. Което не мога да кажа за RockShox/SRAM и Maintou/Asnwer.

Иначе винаги можеш да си поръчаш на някой тунинговач титанови пружини ;)
Сериозно, мен никога не ме е притеснявало малко по-голямото тегло, в края на краищата нали затова имаме мускули на краката. А и качеството за мен стократно си заслужава малкото повече зор.

Btw, аз точно като теб карах Manitou, докато не се появи Лицето ;)[:p]:D:8D:, дето ми отвори очите.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Яну 21, 2004 5:12 pm

Едно малко уточнение, допуснал съм техническа грешка в инфото за Marathon S/SL.

Втулките не са по-дълги както при 2002 моделите, а са вече две, съответно в горния и долния край на ботушите. Всички модели с 32мм тръби вече се произвеждат така. Извинявам се за недоразумението.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Windstream » Сря Яну 21, 2004 6:33 pm

[quote="bikerider"]

Едно малко уточнение, допуснал съм техническа грешка в инфото за Marathon S/SL.

Втулките не са по-дълги както при 2002 моделите, а са вече две, съответно в горния и долния край на ботушите. Всички модели с 32мм тръби вече се произвеждат така. Извинявам се за недоразумението.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
[/quote]


Добре че повдигна въпроса, тъкмо се канех да пускам отделна тема. Винаги съм се чудел защо производителите на вилки сякаш са по-склонни да удължават до безкрай втулките вместо да сложат две отделни, едната неподвижно фиксирана към външните тръби в горния им край и водеща се по вътрешните а другата обратно, неподвижно фиксирана за вътрешните в долния им край и водеща се по външните. При такава конструкция колкото повече се сгъва вилката толкова повече се увеличава разстоянието между втулките и вилката става по-стабилна на усукване. Разбира се такова изпълнение налага съответната обработка на вътрешната повърхност на външните тръби което би оскъпило изработката на вилката, но не вярвам да е чак толкова много че да е икономически неизгодно за производителя (особено като се има предвид че много колоездачи са склонни да платят повече за вилка ако тя им дава повече стабилност при карането без съществено изменение в теглото). В събота като се разхождах из нета открих че така конструирани вилки вече има, по-точно Big Foot на Risse, топ-модела им за спускане с 310мм ход. Та въпросите ми са два:

1) дали тези вилки на Марцоки с по две втулки на крак също използват тази схема?
2) доколкото знам единствената друга велосипедна вилка с толкова много ход е Super Monster (300мм), какво е разположението на втулките при него?

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот TOYAGA » Сря Яну 21, 2004 11:04 pm

А дайте моля отнякъде некви чертежчета и на тъпото индженерче, че да му светне кви са тия bushings и т.н... Тия стиснати и подозрителни жабари не дават никакви чертежи (само общи сведения за Сульо и Пульо), а аз без чертежи нищо не разбирам!

Мноо мразим нещо да не разбирам...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Сря Яну 21, 2004 11:54 pm

Ле-ле-ле-е-е-е-е, е ти ако неразбираш:xx(::xx(::xx(:

Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 22, 2004 10:35 am

Newone, ако знаеш само КОЛКО неща не разбирам... Малиии-и-и-и-и-и-и...

Bikerider, жабарите считат ли technical/maintenance/repair manual-ите за нещо секретно или да? Ако е да, тва е доста тъпо според мен, щото си принуден да купиш и ползваш нещо, от чиито "вътрешен живот" нямаш ни най-малка представа! Поне по един exploded view на продуктите да им се беше откъснал от сърцето ебаси!

В тая връзка – заменям maintenance/repair manuals за 60 модела Bomber, произвеждани в периода 1998-2002 срещу такъв за Marathon S 2004...:D:D:D


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Яну 22, 2004 1:14 pm

[quote="TOYAGA"]

А дайте моля отнякъде некви чертежчета и на тъпото индженерче, че да му светне кви са тия bushings и т.н... Тия стиснати и подозрителни жабари не дават никакви чертежи (само общи сведения за Сульо и Пульо), а аз без чертежи нищо не разбирам!

Мноо мразим нещо да не разбирам...


Don't forget to remember
[/quote]


Проста цилиндрична ламарина (или една горе при семерингите и една долу), сцепена от едната страна, покрита с тефлон отвътре, набита във външната тръба и застопорена със зегерка, която обира допуска/луфта между външната и вътрешната тръба. Точно нея смазва непрекъснато прословутата open-bath система.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Яну 22, 2004 1:23 pm

[quote="Windstream"]

[quote="bikerider"]

Едно малко уточнение, допуснал съм техническа грешка в инфото за Marathon S/SL.

Втулките не са по-дълги както при 2002 моделите, а са вече две, съответно в горния и долния край на ботушите. Всички модели с 32мм тръби вече се произвеждат така. Извинявам се за недоразумението.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
[/quote]


Добре че повдигна въпроса, тъкмо се канех да пускам отделна тема. Винаги съм се чудел защо производителите на вилки сякаш са по-склонни да удължават до безкрай втулките вместо да сложат две отделни, едната неподвижно фиксирана към външните тръби в горния им край и водеща се по вътрешните а другата обратно, неподвижно фиксирана за вътрешните в долния им край и водеща се по външните. При такава конструкция колкото повече се сгъва вилката толкова повече се увеличава разстоянието между втулките и вилката става по-стабилна на усукване. Разбира се такова изпълнение налага съответната обработка на вътрешната повърхност на външните тръби което би оскъпило изработката на вилката, но не вярвам да е чак толкова много че да е икономически неизгодно за производителя (особено като се има предвид че много колоездачи са склонни да платят повече за вилка ако тя им дава повече стабилност при карането без съществено изменение в теглото). В събота като се разхождах из нета открих че така конструирани вилки вече има, по-точно Big Foot на Risse, топ-модела им за спускане с 310мм ход. Та въпросите ми са два:

1) дали тези вилки на Марцоки с по две втулки на крак също използват тази схема?
2) доколкото знам единствената друга велосипедна вилка с толкова много ход е Super Monster (300мм), какво е разположението на втулките при него?

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
[/quote]


моите наблюдения са че евтините и/или ниски вилки като правило имат по една втулка. Много по-лесно се изработва, няма нужда от две, защото няма толкова усуквания.
При вилките с по-голям ход например Boxxer са две, единствената ниска вилка с две втулки която аз съм виждал е Shiver SC, заради липсата на арка или горна корона.
Относно пазарните разсъждения - Бог знае какви маркетингово-инженерни войни са се водили докато се избистри точния дизайн, така че не мога да ти отговоря - самия аз се чудя също на някои моменти.

Иначе:
1. Да - обаче са стоманени и са по-дебели от обикновените ламаринки. Това важи за всички вилки с 32мм тръби.
2. За SuperMonster не мога да кажа 100%, но обикновения Monster е с по една дълга стоманена втулка с медно покритие и напоена с тефлон (общо взето Marzocchi май имат три вида втулки).

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Яну 22, 2004 1:32 pm

[quote="TOYAGA"]

Newone, ако знаеш само КОЛКО неща не разбирам... Малиии-и-и-и-и-и-и...

Bikerider, жабарите считат ли technical/maintenance/repair manual-ите за нещо секретно или да? Ако е да, тва е доста тъпо според мен, щото си принуден да купиш и ползваш нещо, от чиито "вътрешен живот" нямаш ни най-малка представа! Поне по един exploded view на продуктите да им се беше откъснал от сърцето ебаси!

В тая връзка – заменям maintenance/repair manuals за 60 модела Bomber, произвеждани в периода 1998-2002 срещу такъв за Marathon S 2004...:D:D:D


Don't forget to remember
[/quote]


Xexe, и аз бих заменил такива неща. В средата на 2003 махнаха tech manuals от страницата, а за 2004 има само упътвания за ниво на масло, налягания на въздуха, ала-бала...
Доколкото подочувам им е писнало от оплаквания, че нещо не работи като хората, дължащи се на ремонти от баш-майстори като например Коко (имам предвид Каймакчалан) за когото се говори, че сипал веднъж DOT на Magura и резултата не бил печален само по една случайност.
Та изглежда са се захванали да градят нова империя от лицензирани сервизни центрове и затова е тази секретност.

Но както знаеш консуматорската политика е издигната в култ вече навсякъде, тоест една вилка се кара най-много 2-3 години, което всяка вилка на Marzocchi издържа без проблем ако не е дефектна, дори и без никаква смяна на масло - това ми обяснява защо мнението на заядливи старци-любопитковци като нас двамата не ги притесняват - ние статистически сме една нула на фона на масата user-и.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 22, 2004 1:35 pm

[quote]Проста цилиндрична ламарина (или една горе при семерингите и една долу), сцепена от едната страна, покрита с тефлон отвътре, набита във външните тръби и застопорена със зегерка, която обира допуска/луфта между външните и вътрешните тръби. Точно нея смазва непрекъснато прословутата open-bath система.

Do, or do not - there's no try...[/quote]


Тва са въпросните bushings нали? Т.е. плъзгащи лагери (вероятно бронзови), изпълняващи ролята на водещи втулки за горните тръби. Правилно ли съм разбрал?

Ако съм разбрал правилно, то решението за поставяне на две по-малки такива в горната и долна част е безспорно по-изискано от каквато и да било гледна точка решение в сравнение с увеличаването на размера само на горната в дължина – колкото и да увеличаваш тоя рамер (стига да не подминеш средата на външната тръба, което обезсмисля цялата операция от гледна точка на теглото както всички екстензивни подходи по начало), долните части на горните тръби все ще се "кандилкат" (особено при употреба на дискове, при които силата се прилага в долната част на външната тръба), увеличавайки триенето (влошавайки "мазността") вследствие на загубата на съосност и създавайки ядове с износването (предимно в долния ръб на втулката).

Май почвам да схващам...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 22, 2004 2:01 pm

[quote]Да - обаче са стоманени и са по-дебели от обикновените ламаринки. Това важи за всички вилки с 32мм тръби[/quote]


За тва става въпрос, нали?
[img]http://web.hit.bg/bigtoyaga/bushing32.jpg [/img]

Естествено, че ще гледат да си овардят задниците от пишман-майстори и да препечелят някоя и друга монополна стотинка, ама както вече казах, можеше поне едно exploded view да добавят към "ала-балата" за масовия user/abuser. Просто за да не мрънкат старците-разбойници...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Яну 22, 2004 3:11 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]Да - обаче са стоманени и са по-дебели от обикновените ламаринки. Това важи за всички вилки с 32мм тръби[/quote]


За тва става въпрос, нали?
[img]http://web.hit.bg/bigtoyaga/bushing32.jpg [/img]
[/quote]


Йесте :D:8D:

[quote]
Естествено, че ще гледат да си овардят задниците от пишман-майстори и да препечелят някоя и друга монополна стотинка, ама както вече казах, можеше поне едно exploded view да добавят към "ала-балата" за масовия user/abuser. Просто за да не мрънкат старците-разбойници...

Don't forget to remember
[/quote]


Стига бе, това им е най-хубавото на старците-разбойници - че мрънкат ;):D:8D:

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 22, 2004 3:59 pm

[quote]Да, макар че на големия Shiver са по една дълга в крак, но те са долу.[/quote]


Логично за Upside-Down-конструкция.


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Яну 22, 2004 4:38 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]Да, макар че на големия Shiver са по една дълга в крак, но те са долу.[/quote]


Логично за Upside-Down-конструкция.


Don't forget to remember
[/quote]


така де :)

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Предишна

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта