Въпрос за шок и вилка

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Въпрос за шок и вилка

Мнениеот demeus » Вто Май 10, 2016 9:57 am

Здравейте,дилемата ми е следната :
В момента съм с "Stumpjumper"-expert ,2008 година модел,с чело за 1 1/8 вилки.Отпред съм със стария "Pike"-U-turn air,а отзад съм си с фабричния шок.Карам по-агресивно ХС,АМ.Въпросите ми към по-разбиращите от мен е следните:
-Има ли смисъл да сменявам стария "Pike",който си бачка добре,но ми се иска нещо по-модерно и леко? Ще се усети ли голяма разлика,която да си струва набиването с пари,а и повечето които харесах са "tapered" ?
-Вторият въпрос е дали на моята рамка ще може да се сложи 1 1/5 вилка,от това ,което прочетох се пообърках,доколкото разбрах е индивидуално.Има ли такива чашки("адапторни"-или там ,както се наричат),които да станат на колелото ми ?
-Струва ли си да сменявам шока,ще се усети ли някакво подобрение,въпреки,че избора с тоя размер не е толкова голям ?
Дайте мнения и препоръки.
“ The more you Learn, The more you Earn ”
Аватар
demeus
 
Мнения: 168
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Вто Окт 21, 2014 1:28 pm
Местоположение: София

Re: Въпрос за шок и вилка

Мнениеот hitar_potar » Вто Май 10, 2016 11:04 am

Здрасти,
За челото на рамката - ако е за полуинтегрирани чашки за 1 1/8, но мисля че 44мм размер - може да се сложи вилка с тейпърд-стержен (горе 1 1/8, долу 1.5). За целта ти трябва долна чашка с изнесен извън челото лагер - продават се.
Относно самата вилка - стария Пайк стана легендарен с универсалността си, коравината си, работата си и издръжливостта си. Лошото е, че е вече стар модел и недай си боже ако нещо се прецака (да гръмнеш ботушите, да се протърка анодизацията на стеншъните), тръдно ще намериш резервни части. Другото, което си струва да се спомене - стария Пайк беше с 20мм ос, новите вилки са предимно с 15мм ос, така че ако тръгнеш по тоя път, минимум и предна главина ще трябва да смениш.
Относно шока - не си казал какъв е, не си казал размера. Предполагам е 190/200мм като дължина - избора е голям при тези размери, 100% новите предложения ще работят по-добре, тънкия момент е колко пари ти се дават. Ако не ти се дават много в тая насока, кажи какъв е шока - току виж се оказало, че се нуждаеш само от някакъв минимален тунинг/промяна в настройките/промяна в маслото, за да постигнеш желаното от теб подобрение в работата. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за шок и вилка

Мнениеот demeus » Вто Май 10, 2016 12:22 pm

Specialized AFR w/ Remote Trail Tune, 120mm travel - 7.25x1.75" е шока.Да сметнал съм евентуална смяна на главината,пренаплитането на каплите,нови чашки.За шока,не ми се дават повече от 300 лв. за нещо втора употреба,защото при смяна на рамка май ще трябва да го продавам .(освен ,ако не си взема пак "Спеш")
“ The more you Learn, The more you Earn ”
Аватар
demeus
 
Мнения: 168
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Вто Окт 21, 2014 1:28 pm
Местоположение: София

Re: Въпрос за шок и вилка

Мнениеот hitar_potar » Вто Май 10, 2016 11:04 pm

Ако смяташ, че скоро ще се наложи да сменяш минимум рамка, ако не и целия байк, то тогава си спести сега разходите по нов шок/вилка/шок и вилка, и си се оглеждай за по-нов модел. Така е най-удачно.
Иначе ти от какво точно се оплакваш в работата на колелото при сегашното ти каране? :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта