Темата е вечна 

Някои наистина прекаляват с "грижите" и разходите. 
Веригата е консуматив 

 Ресурса й е около 6 000 км - разтяга се и се износва. Много зависи от метереологичните условия при които се кара. Дъжд и кал много силно ускоряват процеса на износване, на сухо и в парка може и повече да изкара.
Като е чиста и смазана се върти с по-приятно безшумно и с по-малко усилия, скоростите сменят по-гладко. Колкото по често се чисти и смазва - толкова по добре - зависи от възможностите и колко се кара.
При по-сериозно каране не всеки има време и пари  през ден през два да чисти верига с пет вида обезмаслители, специални машинки, парцали, кърпички и да смазва с безобразно скъпи спрейове, силиконови, тефлонови.... 
Аз лично на веригата много не й се втелясвам. Чистя с Мелио и водоструйка. Смазвам с малко фино машинно масло, с четка /да проникне в ролките/  и забърсвам с парцал. 
Икономисаните пари от "специални" спрейове и смазки си ги събирам за нова верига и зъбчатки 

Като се сменя веригата /по технология/ е препоръчително да се сменят и зъбчатките заради неравномерното износване, което винаги е налице при нова верига и работили зъбчатки.
Безпредметно да се мисли, че като чистиш и смазваш верига през 20 км. предпазваш зъбчатките и ги правиш вечни.