Не съм искал да се заяждам, но и не си казал, че питаш за друг. Спомних си за предната ти тема и ми се струва, че си търсиш велосипед, но понеже питаш за различни видове такива, приех, че не си наясно какъв точно велосипед ти трябва, в което няма нищо лошо и е по-добре да си изясниш сега нещата вместо после да стигнеш до извода, че шосейното колело ти е неудобно за града /защото си от Търново или Габрово напр./ или пък, че с градско колело ти е нуудобно за дълги преходи над 50-60 км.
Кроса е добър градски велосипед, както и драга с правото кормило, заради правото кормило, което позволява да си по-прав и да се оглеждаш за опасности, но това са велосипеди за енергично бързо каране за кратко време или с прекъсвания.
Кроса не е толкова гол, защото има най-важното - цял предпазител за верига и спирачки, че и скорости. Ако искаш по-оборудван велосипед -
http://koleloto.bg/product/1075/cross-2 ... -2015.html Направо всичко си има, даже звънче и помпа. Разликата обаче в теглото е логична, нали.
Има и по-голи колела - фикситата нямат скорости и често спирачки.
Шосейните велосипеди са за каране само по асфалт, без павета, бордюри и не са подходящи за резки спирания и ускорения.
Та, ако ще караш в града - право кормило, ако ще караш междуградско, вече е друга работа.
За там и двата посочени от тебе и декатлонския ще ти свършат работа, но са нисък клас като цяло /любителски/.
Според мен варианта от декатлон е най-евтиният възможен, който има смисъл да се купува, в чуждите сайтове има добри отзиви и ревюта за малко по-добрия модел, който е с карбонова вилка за 800 лева при същото задвижване, но не е наличен.
Това дали си струва някаква разлика в цената на двата велосипеда е твърде относителен въпрос, защото не е само задвижването от значение. Има рамка, капли, тегло, геометрия и т.н. Като цяло цената на велосипедите е доста относително нещо и особено при шосейните такива цените са твърде високи като за едни "голи" велосипеди. Спринт имат една ценова политика, драг друга и така.
Този лидер /викинг/ не си струва изобщо да се коментира, защото е целият стоманен и е с команди, каквито вече не се използват, защото са страшно неудобни, по скоро търси някъде нещо такова -
http://shop.leader96.com/product/view/4 ... un-rv-sora.
Вилките при този тип велосипеди са интересна тема, защото алуминиевата поначало предава твърде много вибрациите към ръцете, но зависи от направата й и качеството на кормилото, гюделина и т.н. Стоманена е по-добре, но по-тежка, а карбонова още по-добре.
Модела от декатлон е с възможност да се преоборудва за дълги пътувания /с калници и багажници отпред и отзад/, тоест е по-универсален и може да се кара като чист шосеен и като трекинг от западен тип /с криво кормило/.