от victortrt » Вто Авг 23, 2016 9:19 pm
Ще се самоцитирам, за да разбереш защо прехвалените марки не ти предлагат изгодни сделки за колела на цена над 1000 лева с оборудване за детски велосипеди
Класовете на шимано вървят във възходящ ред така ........ /букви и цифри/, търни, алтус, ацера, аливио, деоре, slx, xt, xtr. До деоре са нисък и среден клас, като деоре е границата между средния и високия клас /най-общо и условно/. Не желателно да с епада под Аливио за 9 скорости, в краен случай Ацера за 9 скорости.
Вилките на сънтур вървят към по-хубави от някакви с букви и цифри – xct - xcm - xcr и нататък вече с имена, но за начален клас велосипед това инфо няма значение. xcr е минимумът за планински велосипед.
Общоприето е че вилките Рокшокс и т.н. са по-добри от тези на Сънтур като марка.
Вилка със заключване /обикновено има в модела й нещо LO – MLO HLO и др./ е по-добре от такава без заради възможността да се заключва
Велосипед с 24 скорости е по-добре от такъв с 21 не само заради броя на скоростите, а и поради други причини, най малкото защото задната му главина е на шлици /по-нов стандар и по-здрава/ и защото за 24 скорости се намират нови компоненти среден клас.
В по-малка степен това важи за предимството на велосипед с 27 скорости пред такъв с 24, но 27 скорости означават възможност за смяна на компоненти с по-висок клас. 30 скорости или 20 /2х10/ е още по-добре, но не касаят темата.
Карането на планински велосипед в града не е невъзможно, но често възниква нуждата от по-градски гуми, особено ако се кара основно по асфалт.
Градски гуми 27.5 " се намират у нас по-трудно и изборът е ограничен. В чужди сайтове има избор, но цените са около 30 лева на гума.
Градски гуми 28" и 26" се намират, като първите стават за 29", тоест 29-цолов велосипед може по-лесно да се преоборудва за градско каране.
Тази възможност и вероятност следва да се има предвид при избора на рамка, ако се притеснявате колелото да изглежда грозно с дебела рамка и тънки гуми.