HHristov написа:Аз бих посъветвал всички, които използват нафта, да я заменят с газ за осветление. Прониква много по лесно, разтваря по-добре и съхне бързо. Обезмаслителят почиства добре, но си е тегаво после чакането да изсъхне веригата от водата - отнема часове.
Янчо написа:Една такава стирка ме изкарва много време. Дърпам си по едно въженце от нея и чистя касетата.
Kobeto написа:Аз го правя с пластмасова бутилка, четка и нафта. При мен операцията е малко по-голяма заигравка, защото веднъж слагам около 150-200 мл. нафта, друсам яко, сменям нафтата, пак друсам, после пак сменям.......
Pr3d4t0R написа:След всяко каране си почиствам веригата с парцал и WD40. Преди всяко каране я смазвам леко с Finish Line. Голям флакон WD и малка смазка изкарват години.
ПП Колелото го карам само в планината.
Из форума съм чел, че смазването с флакон е по-добре, защото заради налягането смазката прониква по-добре. ма то повече от половината изпръскано полита между звената и отива фира. И клипове съм гледал. Затова реших да опитам, така и така я имам смазката, която си купих за смазване на дерайльорите. С тубичка наистина се смазва доста по-контролирано. А от нея смазката пак ли е като това, което съм описал по-предното си мнение - лепкаво, слузесто с тенденция за сгъстяване? При това положение не ми е ясно как ще трупа по-малко прах, а всички така казват. Аз нещо не мога да постигна нужния ефектAlexi написа:с флакон под налягане винаги става мазало .. трябва да е в тубичка от която да капеш по звената най добре само вътре без да омазваш веригата отвън .. инак сухите смазки лепят значително по малко боклуци което се оценява лятото по прашните пътеки ,зимата си карам с мокра аз щото от влагата инак ръждясва веригата
ivanst написа:Някой ползвал ли е това за предпазител на венеца и веригата - http://www.motorbike-bg.com/product.php?id=7670
КоlЮ написа:Най-евтиния начин за почистване и смазване на верига е просто да не се обслужва и да се смени като се скъса .
koopss написа:Аз ще споделя моя начин на каране и почистване.
Кара се ВСЕКИ ДЕН. От вкъщи до работа, без значение дали вали дъжд или сняг. През парка по неасвалтирани пътеки. (байка прилича на хвърлено в блатотото и след това извадено "нещо" на втория ден).
Какво правя по въпроса:
1- Всяка сутрин - почиства се вилката (горните тръби) с парцал, и се пръска тефлонов спрей на тръбите. Натиска се 5-10 пъти, и се почиства остатъка.
2 - Всяка сутрин - почиства се шок-а (очевидно тук е задния) с парцал, и се пръска тефлонов спрей. Натиска се 5-10 пъти и се почиства остатъка.
3 - през няколко дни (два или най-много три) - веригата се почиства с машинка за верига, изчаква се да изсъхне (което става през ноща) и се смазва (с масло спрей за верига)
4 - Ако не е време за "3", веригата се смазва с WD40 (мъдааа - WD 40 :-D - flame me)
От опит - последната ми верига (обикновен 8 скоростен SRAM, с това сервизиране изкара 4000км, без да е наложащо да се сменя - да няма прескачане дори на ниски предавки).
ivanst написа:колега може ли линк за тефлоновият спрей и за спрея за веригата.
Благодаря!
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта