Harka написа:Пичове, почна се. Спирачките са първи на пангара.
След не много умуване реших да си направя като че ли най-добре спиращата комбинация - Магура МТ5 апарати с накладки от МТ7 и Saint M820 лостчета. На няколко места четох за проблеми с плаваща точка на зацепване на общо взето всички спирачки от това поколение на Шимано. Така и не разбрах каква точно е причината. Някои обвиняват апаратите, други спирачната течност на Шимано. Някой да знае нещо по въпроса?
outfaced написа:Апарата е ... аз смених само апарата и с новите се почна с тоя проблем. Обаче всичко е до късмет. Има някои, на които го няма. 50/50 . Аз подозирам толеранси при производството в отвора между резервоара и системата. Има някаква причина да се вкарва различно количество масло в системата и нещо на границата бърка работата. Разбира се и буталата и като цяло обема масло и скоростта му имат значение в уравнението.
Шиманска спирачна течност никога не съм ползвал.
Не са много правещи тая хватка с шимано+магура. доколкото са активни онлайн не са се оплакали обаче от проблема. Поне не в немския форум.
Harka написа:Да, но ако е от апарата не би следвало да има значение. А кой отвор между резервоара и системата имаш предвид?
Pr3d4t0R написа:XTR Race е различното лостче - всички останали са кажи речи същите. При него няма ServoWave и прилаганата сила е много по-линейна - заради това го комбинират него с апарат Сейнт. От личен опит потвърждавам, че е осезаемо по-линейно.
Harka написа:В краен случай мога да взема старите ХТ-та - https://www.bike-components.de/de/Shima ... -B-p35547/
Те май не страдат от този проблем.
outfaced написа:Със старите аз поне бях ок ... кат сложих новите и се омаза.
Harka написа:... Магура МТ5 апарати с накладки от МТ7 и Saint M820 лостчета....
Yash написа:А защо не лостчетата на Магура? С МТ5 съм и досега не съм имал проблеми.
(А накладките са еднакви за двата вида. Просто едните са двойни.)
Pr3d4t0R написа:Иначе за предна спирачка определено е доста по-приятно, когато е мощна и с отлична модулация. За задна ако не си тежък двубутална е достатъчна. При мен даже съм оставил SLX-а, който със 180 ротор има доста добра модулация. Пиша го, тъй като виждам, че ще купуваш отделно апарати и лостчета
banzai написа:М820.
Обема сам по себе си едва ли е различен?, но съм чел че цилиндъра на лостчето за 4-ри бутални на шимано (сейнт/зий) средно бутат от 15 до 25% (зависи от форума ) повече течност при еднакъв ход на лоста, спрямо лостчетата на двубуталните им системи.
banzai написа:С уговорката че не съм на 100% (обясняваща въпросителната в предния ми пост) с динамиката на флуидите, съм срещал инфо че мастъра (буталото в лоста) е същия размер (Ф10) при всички лостчета на шимано...
...оттам всичко зависи от слейва (площта на буталата в апарата) и дали самото лостче е със серво. Сейнт и зий са серво, което може би обяснява че бутат повече. Предполагам сервото при двубуталните е с по слабо 'усилване'. Мазало.
А в тая сметка къде се нарежда хтр лостчето без серво не ми е много ясно, но усещам че работи прекрасно куплирано със сейнт апарати.
banzai написа:Не мисля че са еднакви (сервото при 2 и 4 буталните). Това е спекулация от моя страна...
Между другото в момента отзад съм временно с лостче М8000, което е със серво, но трябва още веднъж да обезвъздуша преди да мога да коментирам и сравнявам.
Нещо интересно по темата: http://14761-presscdn-0-15.pagely.netdn ... ts_INT.jpg
Сейнта за мен е страхотна система като цяло. Имат много ряз и модулацията е ОК ако внимаваш. Проблема е като се измориш и загубиш концентрация, този първоначален ряз може да те изненада, особено на терени с малко сцепление, както спомена Pr3d4t0R. Случвало се е на последни етапи от ендуро състезанията да ме 'подмятат' като парцалена кукла, поради натрупана умора. ХТР лостчето без серво премахва този първоначален ряз. Бих остойностил загубата на чиста спирачна сила на около 10%, но печелиш от контрол. Много ми се иска да тествам хоупчета, защото на думи са точно това което се опитвам да достигна с цялата тази шиманска хамалогия. Може би за следващия байк.
ПС Събрахме материал за отделна тема
Harka написа:Ако някой успее да премери рамото на лоста на МТ5 ...
Yash написа:х2 е лесно = 95
За х1 разбирам, че е разстоянието между точката на въртене на лоста и точката на натиск на буталото на спирачния апарат. Ако е така, то х1 = 15.
Доколкото виждам от снимката на Сейнт-а, тази точка се явява в продъжлението на лоста. Докато при Магура-та тя е преди точката на въртене.
Назад към All Mountain/Ендуро продукти
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта