Това със спирането чрез предимно задната е повече сензитивна измама отколкото реален факт. От чисто физическа гледна точка няма как да спреш предимно със задната, особено когато караш надолу. Усеща се така, защото 1) голяма част от тежестта при спиране отива при предната => увеличава се триенето и сцеплението => предната гума се блокира/приплъзва по-трудно => поглъща по-ефективно натрупаната енергия от спирането. 2) човек си мисли, че като стиска повече задната, спира повече, защото се случва точно обратното на онова с предната = задната гума олеква, понижава се сцеплението, тя губи сцепление и спира да се върти/блокира, което значи, че не спира толкова ефективно. Всичко това важи в най-голяма сила при идеални условия на спиране = каране направо и спиране направо, без неравности (което, чисто статистически, е по-голямата част от времето на спиране). Т.е. Katana, ти може да си мислиш, че спираш повече със задната, ама то не е така. Просто не използваш напълно капацитета на предната, а възможностите на задната са доста по-ограничени, оттам и по-лошия резултат спрямо вложените усилия => прегряване. Като свикнеш да го правиш (да разчиташ поне толкова и на предната), ще можеш да спираш много по-ефективно, с по-малко спирачен път. Накратко, да караш по-бързо, без да рискуваш да се блъснеш или да излезеш от завоя.
Мога да дам един хинт, как да свиквате да разчитате повече на предната. Като тръгнете да спирате с предната (а и със задната), си представете, че трябва да бутнете колелото напред, а не че вие трябва да се изтеглите назад. Различно е. Не да отстъпвате, а да атакувате, да бутате върху кормилото и върху педалите. Преди спирането се заема атакуваща позиция и като натиснете спирачките, започвате да изправяте крайниците, ама не назад да отивате, а нагоре и леко назад в зависимост от наклона. Все едно се стремите да избутате колелото напред.
Обаче задната спирачка все пак има много важна роля и всеки го е разбрал, когато по някаква причина му се наложи да кара само с предна. Тя (задната) стабилизира траекторията на велосипеда, както прави парашута при скок, и това важи най-вече при завиване и при неравен терен. Аз си спомням, когато Pr3d4t0R обясняваше защо иска 200 м. диск отзад и как държеше на своето. Вече го е разбрал от собствения си опит

.
Пиша това, за да подкрепя outfaced относно техниката на спиране. Тя даже трябва да отиде на първо място. На първо време опитвай да не държиш нон стоп спирачката, а постоянно да припомпваш, като ABS система. Гледай да спираш преди препядствието и/или завоя, а не върху него.