Как се отразява студът на велосипеда?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот PtD » Вто Яну 24, 2006 3:32 pm

[quote="Brave"]

За да произведе 110 КВ, при КПД от примерно 20% (защото ако е студен горивото не изгаря ефективно), той отделя в околната среда огромно количество енергия, под една или друга форма, като основното е топлина. Затова, автомобилът чудесно се загрява дори и при ниски температури.
[/quote]


Ей тука вече постигнахме консенсус :beer:. Работната температура на двигателя е проблем да се ограничи отгоре ;) С други думи, с подгряването грижи няма, с охлаждането е зора.

--

А на колелото не съм забелязал да се движи по-трудно. И амортисьорите си работят нормално, и спирачките, и командите.

Единствено проблем имам с HS33-ката, тя нали е със затворен обем - като стане студено и се охлади маслото - свива се и трябва да регулирам от врътката момента на контакт. После като го вкарам на топло и става обратното. Много е забавно.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Brave » Вто Яну 24, 2006 4:01 pm

За автомобилите го избистрихме. Всъщност от самото начало, явно проблема е в недоразбирането, не в друго.
:beer:

За велосипеда - личните ми впечатления от каране на сняг, респективно студ, са следните - спирачките продължават да работят добре (Авид ББ7), само стават малко неприятно шумни. Вилката се втвърдява след по-продължително каране, но не толкова, че да се каже, че не работи. Жилата, може би задържат малко повече в броните, има някакво странно усещане за забавяне на отпускането, особено за задната спирачка, която при мен е с цяла броня Jagwire, но едно леко притягане на пружината на задното апаратче, почти анулира проблема. Единственото неприятно нещо, което забелязах, е че средната плоча на курбела е ръждясала повърхностно и е изцапала с ръжда веригата, там където се допирала продължително време, след като съм оставил колелото в коридора. Малко почистване с парцал и малко смазка и всичко е наред. В по-дългосрочен план, вероятно главините и средното движение ще се нуждаят от по-честа профилактика, не защото е студено, а по-скоро заради влагата и солта по пътищата.
По-неприятно е за колоездача - дебелите ръкавици и шапка/зимна каска са задължителни - аз, лично смея да твърдя, че държа на студ, но това, което се получава с пръстите на ръцете, особено при по-бързо каране, е голяма гадост.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот bikerider » Вто Яну 24, 2006 4:28 pm

[img]http://www.bikeusa.com/Merchant2/graphics/00000001/CL2475.jpg[/img]

:naughty::nuts::liplick:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Brave » Вто Яну 24, 2006 5:09 pm

Хъм, готино, ако искаш да приличаш на костенурка-ниджа в ръцете :)

Не е ли малко ограничаващо, че ръкавиците определят да натискаш спиранините лостчета с два пръста, пък и не знам, дали ще е удобно да щракаш малкия палец на командите от вида на Деоре. Иначе изглеждат топли. Аз лично си карам с ръкавиците за ски. Не са нищо особено - даже не мога да се сетя за марката, но са ми достатъчни.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот bikerider » Вто Яну 24, 2006 5:16 pm

Проблема поне при мен е, че като карам на >много< ниски температури горе имам нужда от дебели ръкавици, но обикновените ски-ръкавици ужасно ми затрудняват движенията, все пак искам да карам както си карам. Та затова се кефя на тези (btw, има ги и с пет пръста). Зависи кой как спира наистина, но много ми харесва спестената изолация между показалеца и средния пръст :D

Edit: а как изглеждам докато карам слабо ме вълнува, beauty is in the eye of the beholder :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Bi-King » Вто Яну 24, 2006 6:55 pm

:rofl:
а най-страннното е,че само с едни ЛизардСкинс XCPDJ изобщо не реагира на студ и си остава приятно мекичка!!поне при мен,де
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот RaveUnit » Чет Яну 26, 2006 2:18 am

bikerider откъде тия ръкавички ? точно такива ми трябват
нещо не мога схвана къде толкова карате че ви трябва да превключвате скорости, от нас до Алеко и обратно не ми се налага да го правя, само понеже командите ми са по-особени и като се намокри леко особено предната започва да отпуска та трябва да премествам отвреме-навреме дерейльора да не превключва
друго изкючително странно - като изкарам колелото вилката тресе повече и е по-твърда, а като се връщам, особено след поне 1-2 часа каране си работи нормално ?!?
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот pes » Чет Яну 26, 2006 2:22 am

Да не е от маслото, аз имах подобен проблем докато не открих синтетиката.
Повечето от това, което знаем за човека, се дължи на изследванията на сладкия грах и един вид винени мушици.
pes
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Апр 05, 2005 1:15 pm
Местоположение: Bahamas

Мнениеот halcor » Чет Яну 26, 2006 9:57 am

[quote="RaveUnit"]
нещо не мога схвана къде толкова карате че ви трябва да превключвате скорости[/quote]

Точно там, където караме и когато няма сняг (стига да е проходимо, естествено) :) На мен ми е супернекомфортно без скорости, все пак теренът е с разнообразен наклон.
Аватар
halcor
 
Мнения: 1241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 24, 2002 12:54 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот Disturbed » Чет Яну 26, 2006 10:53 am

А нормално ли е Motorex fork oil да се спича и свива при отрицетелни температури(-10C примерно)
Ако видиш крадец, прати го в Пирогов да се мъчи
Disturbed
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1195
Регистриран на: Съб Дек 24, 2005 2:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Яну 26, 2006 1:31 pm

@pes:
всички масла, които съм пробвал се сгъстяват на -10, дори синтетиката. резултата е увеличен damping, тоест по-твърда вилка и по-бавен рибаунд, целия интервал на настройка се измества. Ти с какво масло караш, я кажи може да изскочи някой заек... :D
чувал съм за масло за шокове на моторни шейни, но не съм успявал да намеря, не съм се и старал особено де...

@RaveUnit: ефекта с омекването след дълго каране (не на равно) е заради работата на вилката по време на карането - маслото се нагрява и донякъде се оправят работите.

а за скоростите - все пак има каране надолу има и каране нагоре... дори само заради принципа ми трябва да мога да превключвам скоростите...

за ръкавичките - отвън...

@disturbed: Да, нормално е. Все пак не е като Валволин, който при -2,-3 вече е сгъстен и не може да се кара като хората...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот pes » Чет Яну 26, 2006 2:00 pm

Що се отнася до маслото, което ползвам Валволине 5-чка/едва ли е революция или заек/ и на -10 вилката баца много добре/по-твъда е от лятото ама баца доста добре/ причинта може обаче да е в самата вилаката - Black./а колелото си на постоянен сървайвар на -10 понеже имам термометър в гаража и знам/
Повечето от това, което знаем за човека, се дължи на изследванията на сладкия грах и един вид винени мушици.
pes
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Апр 05, 2005 1:15 pm
Местоположение: Bahamas

Мнениеот Bi-King » Чет Яну 26, 2006 3:08 pm

[quote="pes"]

...а колелото си на постоянен сървайвар на -10 ...[/quote]

предполагам осъзнаваш колко уврежда това всичко по колелото ти:uhh:
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот Admin » Чет Яну 26, 2006 3:24 pm

[quote="Bi-King"]

[quote="pes"]

...а колелото си на постоянен сървайвар на -10 ...[/quote]

предполагам осъзнаваш колко уврежда това всичко по колелото ти:uhh:
[/quote]


Чак пък толкова да го уврежда... Особено ако колелото просто си седи, на сухичко (па макар и леко хладно) ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Bi-King » Чет Яну 26, 2006 4:09 pm

мисля че железариите не се прецакват кой-знае колко,както админа казва, но това за гумените/полимерни части и особено за семеринги/еластомери е абсолтен мор,защото и минимума вода,замръзваща по тях(и вътре!) ги разрушава,а когато това става при -15,по цял ден:crazy2::boggled:
мен ен ми дава сърце, после да сърся семеринги от моторни шейни :dunno: за студа.
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот PtD » Чет Яну 26, 2006 4:13 pm

[quote="Admin"]
Чак пък толкова да го уврежда... Особено ако колелото просто си седи, на сухичко (па макар и леко хладно) ;)
[/quote]


Явно не си чувал за новия накладков грип при спирачките... :emlaugh:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Чет Яну 26, 2006 5:24 pm

[quote="Bi-King"]

мисля че железариите не се прецакват кой-знае колко,както админа казва, но това за гумените/полимерни части и особено за семеринги/еластомери е абсолтен мор,защото и минимума вода,замръзваща по тях(и вътре!) ги разрушава,а когато това става при -15,по цял ден:crazy2::boggled:
мен ен ми дава сърце, после да сърся семеринги от моторни шейни :dunno: за студа.
[/quote]


би ли ми обяснил как влиза вода В семеринг или еластомер, че да го разруши като замръзне?
айде моля те по-сериозно... нека си говорим за реални сценарии...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Чет Яну 26, 2006 5:32 pm

[quote="Bi-King"]

но това за гумените/полимерни части и особено за семеринги/еластомери е абсолтен мор,защото и минимума вода,замръзваща по тях(и вътре!) ги разрушава,а когато това става при -15,по цял ден
[/quote]


Аууу, отивам да паля печка под колата, че като вземат да ми се изМОРят семерингите, отидЕ! А па маркуча за бензина като седЕ една ЦЕЛА нощ отвънка на -15 и сега е направо разрУшен. Май ш'си паркирам в апартАменто вече...
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Admin » Чет Яну 26, 2006 6:06 pm

:rofl::rofl::rofl:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот kotka12 » Чет Яну 26, 2006 7:14 pm

а някой замислял ли се е как са карали през ледниковата епоха:dunno:
или като те погне някой МЯУмут:D или саблезъба котка12:dark:не ти пука твърда ли е вилицата или дали превключват командите:fight:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот pes » Чет Яну 26, 2006 7:14 pm

не че нещо искам да кажа ама складовете/да кажем на Веломания/ да не би да се отопляват за не замръзне водата по вилките/и в тях:crazy:/?
Повечето от това, което знаем за човека, се дължи на изследванията на сладкия грах и един вид винени мушици.
pes
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Апр 05, 2005 1:15 pm
Местоположение: Bahamas

Мнениеот mih » Чет Яну 26, 2006 7:21 pm

не че нещо искам да кажа, ама...:bigeyes:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 26, 2006 9:29 pm

Ебате у тупано!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот pes » Чет Яну 26, 2006 9:36 pm

Съжалявам пак удряш на камък случайно с това се занимавам и съм завършил химически техникум. Не искам да ти цитирам формулата за разширението на водата при замръзване, но да кажем че си прав влезне вода и разширението в това тясно прострасво обаче е около 0.000000001мм така, че за какво говорим???
Повечето от това, което знаем за човека, се дължи на изследванията на сладкия грах и един вид винени мушици.
pes
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Апр 05, 2005 1:15 pm
Местоположение: Bahamas

Мнениеот bikerider » Чет Яну 26, 2006 9:42 pm

[quote="Bi-King"]

добре,бе момчета.Нека аз съм грешния.
Те семерингите са вечни,нали така!
[/quote]

:crazy:

[quote="Bi-King"]
Те маркучите и кабелите на жилата дето са по милиметър-дебели са яки колкото маркуча на бензина на PtD дето е 5+мм а
Семерингите ви на всичките са от по 1000000000$$$ парчето и не пускат вода до следващия ледников период и и еластомерите не се пропукват дотогава.
[/quote]

Мноо добре се ориентираш :rofl:

[quote="Bi-King"]
На тия компоненти НИКОГА не се образуват (да не говорим че и ПРОИЗВОДСТВЕНО НЯМА)никакви имперфекции които да се разрушат,респ.да събират вода и т.н.
:lolup::lolup::lolup::lolup::lolup:
[/quote]

Мда, диагнозата е ясна, байно...

[quote="Bi-King"]
:deal:четете си учебниците по химия,ако не друго!
P.S. не сте ли виждали напукани маншони на вилки от вода/лед?
[/quote]

Първо бяха семеринги, после бяха еластомери, сега изведнъж маншони... :wavey::rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Яну 26, 2006 9:47 pm

[quote="pes"]

Съжалявам пак удряш на камък случайно с това се занимавам и съм завършил химически техникум. Не искам да ти цитирам формулата за разширението на водата при замръзване, но да кажем че си прав влезне вода и разширението в това тясно прострасво обаче е около 0.000000001мм така, че за какво говорим???
[/quote]


Аз па съм завършил техникум по дървообработване :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Bi-King » Чет Яну 26, 2006 9:47 pm

добре. Аз нищичко не разбирам.Не съм завършил химически техникум,просто имах изпит по химия скоро и така...:baby:
тогава,като абсолтен профан,
аз от чисто профански съображения смятам едикакси.Идват опитните и ми казват,че велокомпонентите трябва да се дъжат на студено за да траят повече,крЮгеРизират се...
казват ми също че те не се развалят никога и веднъж като си купя вилка/шок/брони и маркучи,първата ми работа е да ги дебаркирам в хладилника,защото още са топли-топли парят.Студа ги запазва и ги кара да работят по-добре.А маслата как прекрасно работят при -15! направо вилката ми е като пухена възглавничка:spin:
само дето въпросните опитни люде не ми купуват компоненти,а ме съветват ... как да ... .. .
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот pes » Чет Яну 26, 2006 9:52 pm

никой не казва, че не вреди само твъдим че не е фатално.
Повечето от това, което знаем за човека, се дължи на изследванията на сладкия грах и един вид винени мушици.
pes
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Апр 05, 2005 1:15 pm
Местоположение: Bahamas

Мнениеот Admin » Чет Яну 26, 2006 9:56 pm

@Bi-King
Никой не е давал подобни съвети! :)
Просто реагирахме на твърдението ти, че на байка ще му стане нещо само от седене в гаража/на балкона или където е това "-15 градуса". Разбира се, че е по-добре на топло, разбира се, че карането при такива темеператури вероятно е по-вредно отколкото нормалното каране на сухо. За това никой не спори. Но просто от стоене на студено (и пак повтарям, сухо!) място, едва ли ще произтекат чак такива вреди ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Bi-King » Чет Яну 26, 2006 10:06 pm

Хубаво.Нищо няма да му стане.Да си седи в студения:crazy2: и сух:eek2: гараШ
Що не пробвате вие там?Нииищо ви нямаа:drunk: ще се грейте:emlaugh:
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта