marsa написа:Ползата не е само теоретична, има практическа полза, но тя не е точно в това, което очакват по собствени тълкувания непрофесионалистите. Работата е там, че има и професионални механици - лаици, които се справят задоволително добре само с най-базови стандартни компоненти, защото при тях поносимите допуски са по-големи и това предотвратява сериозни проблеми или щетите се проявяват след време и трудно могат да се свържат с качеството на изработка. Моето мнение е че тенсиометърът е задължителен инструмент за всеки над ниво любител механик.
Изтупвам това старо мнение, което ми излезе от търсачката. Понеже от години ме човърка да се самонауча да си правя колелата и чета едни книги по въпроса включително библията в тая област на Jobst Brandt ми е ясно, че особено при начинаещ няма как да се мине без тенсиометър ако искаш да правиш читави колела. Обаче офертите за тенсиометри са доста разнообразни - от 50 долара до хиляди. Разбира се за любител механик даването над 80 евро е напълно безсмислено, и тук може би най-стандартния избор е
park tool tm-1, който идва калибриран с таблица за различни диаметри спици. От друга страна тоя тенсиометър също ще иска прекалибрация след време. Китайците продават
копие на dt swiss за около 50 долара, и се чудех дали това не е по-добрия избор, понеже вероятно е по-точен от tm-1, но ще трябва да му се направи един изпровизиран стенд за калибрация понеже не знам дали може да се вярва, че идва от Китай калибриран, макар че и той уж има таблици за различните спици... Някой да се е борил с подобни въпроси ?