Аз бих казал, имайки предвид наще улици и черни пътища, да си вземе планинско с окачване. Явно това го кефи най-много, щом такива гледа. Най-важното е колелото да го кефи. Е, хората карат и фатбайкове из града... Няма да ги спрат от велополицията...
Едва ли се вълнува от максимална ефективност, пък и стератото дори да е с 40мм гуми пак ще е по-неприятна возията. Гравел байковете са направени за въпросните гравел пътища, каквито аз не съм видял да имаме, поне не и толкова равни като в чужбина, където този вид колоездене набра доста популярност. Може ли да кара гравела по наще коларски пътища- може. Обаче във никакъв случай няма да е по-приятно от планинското. Гравел байка е за тези, дето искат да си направят карането по-трудно и по-гадно, дет се вика, една идея по-голямо предизвикателство. Това е моето мнение.
Взех си наскоро декатлонското RC500, дето може да му се сложат 40мм гуми. В чужбина даже се предлага и като гравел вариант с други скорости и гуми с грайфер, рамката е същата... Аз не бих го направил, бих предпочел да си карам планинското по черен път, комфорта и контрола са на съвсем друго ниво. Като не ми дреме за ефективност и колко загуба на енергия имам при въртенето...
От изброените аз лично също съм на кантар между каньона и джайънта, като май повече клоня към каньона.
МТ200 спирачките не са кой-знае какво, но ако ги натискаш с два пръста (даже май по спецификация се водят за три пръста
) спират достатъчно. Все пак са сет спирачки за 80-90лв от магазина... Много малко колела излизат с хубави спирачки, дори еднуро колелата излизат със sram level / guide, дето са смешни за тия пари.