hitar_potar написа:Предполагам говориш от опит - осезаемо по-малко ли спират Сейнтовете от Магурите? Преди години много, много тежък приятел (115-120 кила) бръмчеше със Сейнтове на Сопот и си свиркаше доволен. Чак ми е непонятно да има още по-мощна спирачка...
На лично колело не съм имал Сейнтове, но съм ги тествал. Спирачката никак не е лоша. Да, спира по-малко от Шигура, но "осезаемо по-малко" не бих казал. И в никакъв случай не твърдя, че не е мощна спирачка! Причината МТ5 апарати + Шимано лостчета да е дори по-мощна е в по-големия хидравличен левъридж:
Магура използва 4х17мм бутала, докато Сейнт е с 2х17 + 2х15мм.
Т.е. площта на буталата при Магура е:
4 x (Pi x r^2) = 4 x (3,141 x (17/2)^2) = 907,7мм^2
Площта на буталата на Сейнт е:
2 х (Pi x r1^2) + 2 x (Pi x r2^2) = 453,8 + 353,3 = 807,1мм^2
И в двата случая ползваме Шимано лостчета, които имат мастър цилиндър с диаметър 10мм. Т.е. площта му е:
Pi x r^2 = 3,141 x 25 = 78,5
Или хидравличният левъридж при Сейнт е:
(807,1/78,5)/2 = 5,14
При Шигура:
(907,7/78,5)/2 = 5,78
Т.е. Шигура има 12,5% по-голям хидравличен левъридж. Това не означава директно 12,5% повече спиране, защото там се намесват и други фактори, но е горе долу отправна точка за каква разлика говорим.