Здравейте,
Имам леки проблеми със смяната на скоростите и по-конкретно преминаване от големите към малките зъбни колела. Реално касетата (Х01 11ск) вероятно е стара (колелото е от 2016-та и предполагам че е оригиналната, но не съм сигурен тъй като е купено втора употреба), но нямам проблеми с прескачане или прекомерно износване на верига. Както се вижда от снимките, черното покритие е изтрито, но не виждам да има заостряне на зъбите или образуване на ръб. Най-зле е превключването от 32 към 28 и 24 зъба.
Това което съм опитал до момента е ново жило и настройка на дерайльора от-до. Когато е на стойката (и съответно няма никакво натоварване) превключва перфектно. Когато го карам задържа на 32-та зъба и почва да шуми, да се мъчи да свали на 28, но рядко/трудно успява и обикновено трябва да сваля още един клик и да върна нагоре, за да попадна на 28 зъба. Дерайльора няма повреди (или поне не видими), колелото е Норко и няма hanger, а е със болт, който ако имаше какъвто и да е проблем би се скъсал. Не изключвам повреда, но поне на първи прочит не намирам такава. Не съм свръх специалист, но на другото ми колело със много по-лоши компоненти (XG 9ск касета и ... някакъв Deore дерайльор и шифтър от 2014) съм постигнал в пъти по-добро превключване от това на Х01, което ... малко ме дразни. Трябва да се спомене, че не съм имал никакви проблеми, когато купих колелото и нещата почнаха да се появяват едва в последните 50-70км.
Не успях да намеря причина да инвестирам в нова Х01 касета и се спрях на GX за 1/3 от цената. За мен е по-важно да работи правилно от колкото да е с определена конструкция или тегло. Преди да монтирам нова касета, верига и венец реших все пак да попитам дали не пропускам нещо, което би ми помогнало да продължа да ползвам сегашните си. От както аз имам колелото са изминати около 600км на две вериги като и двете са се разтегнали около 0.5.
https://i.imgur.com/o4kss65.jpg
https://i.imgur.com/u54f6YQ.jpg
https://i.imgur.com/VYPhIEy.jpg
ПП: Поради някаква причина не ми даваше да прикача картинките с нормалния таг.