Boost стандарт

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Boost стандарт

Мнениеот nasko1 » Нед Яну 17, 2021 4:02 pm

Здравейте, може ли временно да се поставят курбели boost на обикновена рамка и какви проблеми може да се очакват.
nasko1
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Чет Май 26, 2011 4:17 pm

Re: Boost стандарт

Мнениеот Bi11y » Нед Яну 17, 2021 4:17 pm

При boost стандарта линията на веригата е 3мм навън към най-малкото венче - става голямо усукването когато си на най-големия венец отзад. Ако курбела е 2х бууст нямаш особен проблем - при 1х може да се очаква прекомерно кръстосване на веригата.
Bi11y
 
Мнения: 1645
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Boost стандарт

Мнениеот nasko1 » Нед Яну 17, 2021 4:25 pm

Мерси, цялата работа е че сега ще взимам нов групсет 12*1 и ще го ползвам на старата рамка, а нова карбонова рамка ще сменям някъде лятото защото сега и без това нямат доставки още. Та новата ще е boost и ми се иска направо boost да взема , а не да взимам нормални и после да подлагам или да трябва да ги продавам.
nasko1
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Чет Май 26, 2011 4:17 pm

Re: Boost стандарт

Мнениеот Bi11y » Нед Яну 17, 2021 4:29 pm

Шимано нямат не-boost курбел 12 скорости за рамка 135/142 мм - един и същ е за 2-та модела рамки и с 52мм линия на веригата. При SRAM плочите са -3мм и -6мм - за 135/142 мм се ползва -6мм офсетна плоча .
Bi11y
 
Мнения: 1645
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Boost стандарт

Мнениеот kawasuna » Нед Яну 17, 2021 9:49 pm

Точно така 6мм офсет плоча е за 142мм.проходна ос , 3мм офсет плоча е за 148мм.проходна ос,демек главината за 3мм.офсет е за Буст стандарт.Не знам как точ буст стандарт ще се представя на по-тесен заден триъгълник!
Аватар
kawasuna
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Апр 04, 2016 9:22 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Boost стандарт

Мнениеот Alexi » Нед Яну 17, 2021 10:23 pm

nasko1 написа:Мерси, цялата работа е че сега ще взимам нов групсет 12*1 и ще го ползвам на старата рамка, а нова карбонова рамка ще сменям някъде лятото защото сега и без това нямат доставки още. Та новата ще е boost и ми се иска направо boost да взема , а не да взимам нормални и после да подлагам или да трябва да ги продавам.

имаш 2 варианта - взимаш шимано групсет ,курбела реално е един и същ за 142 и 148 ( модела трябва да завършва на две нули примерно 7100 ,8100 .. щото имат и други опции с друг чейнлайн ) .. взимаш Срам групсет с курбел +6мм ,след време сменяш само плочата с +3мм ( това е разликата при Срам ,курбела си е един и същ ) :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6608
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Boost стандарт

Мнениеот Belyov » Пон Яну 18, 2021 5:58 pm

а ако се сложи м8120 където го водят бууст на 148 рамка какво ще стане ?
Аватар
Belyov
 
Мнения: 72
Рейтинг: 1222
Регистриран на: Пет Юли 05, 2013 10:07 pm

Re: Boost стандарт

Мнениеот Bi11y » Пон Яну 18, 2021 6:32 pm

Belyov написа:а ако се сложи м8120 където го водят бууст на 148 рамка какво ще стане ?


Chainline: 55 mm - вместо 52мм за бууст . На 50/51Т на касетата ще има много голямо усукване - ще се износват веригата ,касетата и плочата когато се ползва. Ще се износва по-малко на 10/11Т съответно . Принципно този курбел е за 150мм заден хъб .
Bi11y
 
Мнения: 1645
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Boost стандарт

Мнениеот Belyov » Пон Яну 18, 2021 6:59 pm

сгрешил съм тогава. Подведох се уж по златното правило бууст рамка следователно бууст курбел
Аватар
Belyov
 
Мнения: 72
Рейтинг: 1222
Регистриран на: Пет Юли 05, 2013 10:07 pm

Re: Boost стандарт

Мнениеот Bi11y » Пон Яну 18, 2021 7:40 pm

Belyov написа:сгрешил съм тогава. Подведох се уж по златното правило бууст рамка следователно бууст курбел


Ако не ползваш често най-голямата плоча отзад няма да имаш проблеми - горе долу същото е да ползваш курбел 8100/7100 на не бууст рамка (като офсет, който се получава).
Bi11y
 
Мнения: 1645
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Boost стандарт

Мнениеот Belyov » Пон Яну 18, 2021 8:57 pm

аз ли бъркам нещо или тука според тази таблица https://productinfo.shimano.com/#/com?q ... acid=C-559 на касетата и веригата не им дреме с какъв Chainline ще се въртят.
или по важно да има нов стандарт и скубене на клиента като частите са едни и същи. сигурно сега ще пуснат и различни вериги за различните Chainline
Аватар
Belyov
 
Мнения: 72
Рейтинг: 1222
Регистриран на: Пет Юли 05, 2013 10:07 pm

Re: Boost стандарт

Мнениеот Bi11y » Пон Яну 18, 2021 9:26 pm

Касетите и веригите нямат разлика - все са 12 скорости в случая. По спомен според Шимано за да превключва и работи добре трябва линията на веригата да е 2-3 мм навън (към по-малко венче на касетата) спрямо геометричната среда на касетата . При 142 мм средната точка е около 46мм линия на веригата , при 148 е около 49мм линия на веригата. Самите 12 скоростни вериги "носят" странично усукване повече спрямо 10 и 11 скорости .

Според таблицата на съвместимостта ,която си дал нямаш проблем според Shimano. Ако много често караш на 51Т на касетата може би ти идва голяма плочата ... или караш често 15%+ :)
Bi11y
 
Мнения: 1645
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Boost стандарт

Мнениеот Belyov » Пон Яну 18, 2021 9:35 pm

чак 15 % не е ама си има места около 10% . най често средния е около 7% рядко качвам до 51 най често на предпоследната не знам колко е 50 ли е ? и на тази под нея.
сега като се замисля като бях на 1х11 там как ли карах с касета 11/42 с плоча 32. сигурно бях по силен като по млад
Аватар
Belyov
 
Мнения: 72
Рейтинг: 1222
Регистриран на: Пет Юли 05, 2013 10:07 pm

Re: Boost стандарт

Мнениеот Bi11y » Пон Яну 18, 2021 9:39 pm

При SRAM e 42Т , при Шимано е 45Т при 12 скорости предпоследната предавка.
Bi11y
 
Мнения: 1645
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта


cron