the_rookie написа: а и 12 скоростнaтa верига е по-слаба като издръжливост.
the_rookie написа: а и 12 скоростнaтa верига е по-слаба като издръжливост.
Pr3d4t0R написа:- 11 ск. команда шимано ХТ;
Alexi написа:5100 ако искаш да го ползваш с по малка от 11-50 касета ще береш ядове (min top sprocket 51 )
Bi11y написа:Pr3d4t0R написа:- 11 ск. команда шимано ХТ;
Защо 11, а не 12 скорости ? Грешка е да се купи през 2021 11скоростна команда - нито по е по-евтина нито е по-хубава - 12 скоростна може да се ползва като 11 скоростна . Просто като ограничиш хода на дерейльора и командата не превключва - няма на къде ... 12 като 11 може да се ползва , 11 като 12 не може ...
Pr3d4t0R написа:Alexi написа:5100 ако искаш да го ползваш с по малка от 11-50 касета ще береш ядове (min top sprocket 51 )
Ще пиша как е - утре пристига 11-50 ми е касетата.Bi11y написа:Pr3d4t0R написа:- 11 ск. команда шимано ХТ;
Защо 11, а не 12 скорости ? Грешка е да се купи през 2021 11скоростна команда - нито по е по-евтина нито е по-хубава - 12 скоростна може да се ползва като 11 скоростна . Просто като ограничиш хода на дерейльора и командата не превключва - няма на къде ... 12 като 11 може да се ползва , 11 като 12 не може ...
Валиден аргумент, съгласен съм с теб щом това е така
Аз лично карам по диви и криви места, където дерейльора постоянно намира контакт с природата. Приятели с 12 ск., каращи също по такъв начин имат ядове с губене на настройка. Това е така, защото разстоянието между зъбчетата е значително по-малко при 12, сравнено с 11:
- 12ск 3.65 мм
- 11ск 3.9 мм
- 10ск 3.95 мм
Дебелината на всяко зъбче от друга страна и при трите стандарта е 1.6 мм и заради това може да се ползва 12ск верига. За справка, таблицата най-долу -> https://bike.bikegremlin.com/1232/bicyc ... atibility/
Alexi написа:защо да сменя курбела ? този може да се преработи на 1х ,най евтиния вариант и е работещ плочи има в изобилие
the_rookie написа:Pr3d4tOR ,и за да се потвърдят цитираните данни,по примера на Bi11y , сподели и личните впечатления за живота на 12 ск. вериги.
Pr3d4t0R написа:
Разликата межу SLX и ХТ курбел е само в плочата, с която идват - раменете са абсолютно еднакви до грам.
DKaraivanov написа:Принципно не е проблем, бюджета е около 500 лева и доколкото видях на примависта г/д ще влезна в тоя бюджет или ще го надвиша с 50-60 лева.
Въпросът е дали си заслужава и ще намеря особена разлика спрямо 5100 групсет, тъй като разликата в цента си е едни +200 лева и въпросните курбели дали ще паснат без смяна на средно. В момента доколкото виждам съм с BB-MT500, а SLX са съвместими с МТ800.
Коя 12 скоростна касета 10/11 - 50/51 би паснала без да има нужда от смяна на powerspline ли там кви са, а да използвам сегашното задвижване/ос. Ако трябва да сменям и средно, и задно се обезсмисля ъпгрейда.
За 11 скорости съм се спрял на касета sunrace mx80, за командите XT съм ок, така или иначе разликата е 20-30 лева с 5100, за курбели също нямам против да дам малко отгоре стига да влезнат "plug -n - play" .
Тоест за да обобщя, търся оптимален вариант до 500, макс 550 лева, без да има нужа от смяна на средно и задно движение. Дали ще е 11 или 12 скорости, предпочитания нямам, до колкото разбрах при мен вариант за 12 скорости е само SRAM без смяна на заден хъб.
П.П. Всъщност то зависи от касетата отзад, тоест, ако не е Шимано би трябвало да няма проблеми ако касетата отзад е 12 скорости, например SunRace CSMZ90 ?
Pr3d4t0R написа:Eeee Алекси - SLX е със стоманени зъбчета, ХТ с алуминиеви. Ясно кое е по-добре за 90% от хората
Pr3d4t0R написа:Хахаха може Спомените явно ми убягват - в полимера на паяка ли беше разликата?
ПС едно читаво пренаплитане на каплата също струва пари и трябва да има късмет дължината на спиците да съвпада.
DKaraivanov написа:Очакването е да загубя тежестта от излишните 2 венеца отпред, плюс по-"лесно" и бързо превключване на скоростите. Например в момента както споменах карам 90%, ако не и повече планинско и повече от 7 скорост не съм включвал, да не говорим, че....
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта