Harka написа:По принцип и аз съм фен на VPP окачванията, но да се слагат всички под общ знаменател не бива. И точно пък моя Рейн не е най-добрият пример за добре работещо окачване. Веднага ти казвам един голям негов недостатък - твърде късият шок. В резултат на това окачването може и да работи "мазно", но се продънва адски лесно и създава впечатление почти за регресивно окачване. Да, с друг шок, токени-мокени, набримчен яко с въздух и т.н. се подобряват нещата, но оптимално със сигурност не е.
Има и много други примери за не особено добре сметнати VPP окачвания. И обратно - за много добре работещи сингъл пивот окачвания. Хорст линкът също може да бъде направен да работи много добре.
Още един пример ти давам - много от съвременните окачвания са проектирани за конкретен модел шок на определен производител! И не работят добре с друг. Толкова е фин балансът понякога.
Harka написа:pascoff написа:[Stanton-a е точно такъв и като гледам на там отиват нещата, няма какво да го мисля повече.
При Stanton-a мен лично не ме кефят няколко неща:
1. Хода на окачването. Това е ендуро колело, с ендуро геометрия, бомбоустойчива рамка, но въпреки това е само 140мм ход. 27,5 версията е със 160 и аз подозирам, че 29-ката е базирана на нея и просто не са успели да запазят повечето ход заради голямата задна гума.
2. Предлага се с всякакви шокове, което за мен не е добър знак, защото значи, че или рамката не е оптимизирана за нищо конкретно, или просто производителят не дава информацията с какво точно би работила най-добре.
3. Теглото е ясно. На теб може да не ти пречи толкова, но съвременните тенденции са за по-големи гуми със здрави бордове, сложи и cush core-ве и спокойно отиваш на 17-18 кг, което е вече в ДХ категорията. И пак отбелязвам - при 140мм ход!
Ако искаш да разбереш повече за окачването му - може да инвестираш 25 Евро е тоя пич да ти го анализира. Аз съм му голям фен, но за жалост ютюб канала му не е супер активен - https://www.youtube.com/watch?v=DwlC_cGtofE
Така поне ще знаеш какъв шок да му сложиш.
Harka написа:Направих една бърза сметка колко ще излезе като тегло Stanton-a. Сложих среден до висок клас компоненти, читави. Повечето тегла са реално мерени, някои са на производителя. Със сигурност твоята конфигурация ще е различна, но за добиване на представа става. Оказах се прав - точно 17 кг закова. Без инсърти. С тях още половин кило нагоре.
Компонент Тегло
Рамка – Stanton Switch9er FS 3950
Шок Öhlins TTX22M 900
Вилка – Fox 36 Float Grip2 2187
Гуми:
Предна – Maxxis Minion DHF 2.5 DoubleDown 1241
Задна – Maxxis DHR2 2.4 DoubleDown 1181
Боза Stan 240
Водач + башгард E.13 115
Total: 17024
jayblack написа:Няма нужда да дава пари, аз имам лиценз. Рамката е доста прогресивна започва ~2.5 и свършва на 1.5 . Бих заложил на пружинен шок, а и гледам окомплектовките излизат с такъв. Анти скуота е над 120% на всички предавки, с много лек спад преди ботъмаут (доста далеч от спадането на други велосипеди със същия тип окачване.)
Иначе относно късия шок на Harka, проблемът при такива комбинации с къс шок спрямо хода на рамката е, че damping-a на самия амортисьор намалява значително и пружината остава да върши повечето работа. Това е така, защото шокът се движи много бавно и не се събира достатъчно хидравлично съпротивление. Обратния проблем също е наличен при леки велосипедисти и окачвания с коефициент около 2:1. В повечето случаи custom tune е решението.
pascoff написа:jayblack написа:
Това е интересно, какво значи "Рамката е доста прогресивна започва ~2.5 и свършва на 1.5", че колкото повече влиза в хода, толкова повече сила е нужна за да се сгъне? Което ще помогне на пружинен шок, който е линеен. А какво ще стане ако се ползва въздушен шок с извадени (без) ботъм аут токъни и/или с по-голяма въздушна камера (за да намали прогресивността на въздуха)?
Анти скуота е добре за педалиране, нали? Това ми е важно, най-вече на ниски/лесни предавки като въртя нагоре. Между другото смятам да сложа възможно най-малък венец отпред, примерно 28 или 26 ако има. Това предполагам ще промени някои параметри, защото веригата ще дойде по-ниско от предполагамата виртуална точка на окачването.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
pascoff написа:1. Хода е всъщност това, което ми харесва. Не искам ни повече, ни по-малко 140 за мен е златната среда.
2. Предлага се с 2 шока - Ohlins TTX/Coil или Rockshox Delux Select. Аз предпочитам въздух, но може би ще заложа на SUPER DELUXE ULTIMATE. Това ще го обсъдим после.
Незнам защо толкова те притеснява това тегло (всъщност знам де, ти си си така от малък ). Ако сравним с друга рамка, която си харесах - Transition Sentinel (алуминивета версия) - теглата и на двете са много близки. Raaw Jibb (друг фаворит) е със същото тегло.
Някъде спомена и за къс шок. Не мисля, че стантъна е с такъв - 230 Metric with 65mm Stroke.
Despite weighing more, having more travel and more robust, heavier components, the Spectral still performs better on climbs and tours. A direct comparison shows that lightweight construction or short travel suspension aren’t the most important thing. Instead, the riding position, geometry, suspension kinematics and weight distribution are the decisive factors for climbing performance!
Така че 1 кило + ми е все тая (да речем че стоманата на стантона е с толкова по-тежка от масовите рамки).
pascoff написа:Благодаря ви за коментарите. Точно от това имам нужда, някой да ме свали на земята, защото наистина съм се зарибил и виждам само добрите страни на стантъна. Проблема е, че не съм намерил нищо по-добро, а следя пазара от години.
Нека изключим теглото от сметката, знам че е важно, но съм готов да го "преглътна". Но това с прогресивността ме накара да се замисля сега. Запитах в групата на стантън във фейсбук с какъв шок карат рамката и повечето казаха с въздушен. Но по-интересен коментар беше на човек, който има и въздушен и пружинен. Цитирам:
I'm running a DVO Topaz and it's great. I have a Jade coil too. The air shock is more playful, jumping feeling. The coil is stuck to the ground, you can barely launch small doubles and such, it just sucks them up. The air shock I'm running with no volume spacers, it's wide open.
Хареса ми "залепването" за земята на металния шок. Знам, че с метален возията ще е по-добра и някакси започвам да клоня на там. Но тука идва въпроса с намирането на точната пружина за моите кила. Олинс имат много готина "сметачка" на техния сайт и излиза пружина с 320либри. Но пък цените им къртят, шока излиза по-скъп от една вилка - към 650 лири ако го взема директно с рамката или към 1000 евро от bike components примерно.
Друго, което си мисля, въртенето на горе дали ще има разлика с въздушен или метален шок. Не би трябвало поради кинематиката на самата рамка, но знам ли. Какво мислите?
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
pascoff написа:Всъщност основния въпрос е дали си заслужава да поръчам рамката с шок-а, който предлагат - Ohlins TTX/Coil с цена 650 лири (към 1550лв), или по-добре да си взема гола рамка и да си търся шок отделно.
Alexi написа:това е висока цена за шок ,ще се намери нещо по изгодно .. ще ме накарате да взема една пружина за проба как ще е при мене до скоро нямаше пружини 210х50 но гледам че вече има
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Alexi написа:то не е проблем и на 55 да го карам разликата до колкото съм чел не е само един спейсър ,поне при Фокс има разлика в положението на ИФП буталото инак тоя спейсър мога да го махна при мен и да стане 165мм задницата ми ,но не смея да рискувам че шока не е евтин
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
pascoff написа:Моля ви стига с това тегло, колелото тествано от enduro-mtb.com с тежките пружинен шок и вилка излиза 15.90 kg.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
jayblack написа:Според мен голяма част от усещането за колелото идва от това какви гуми и капли му сложиш. По-леки и лесно търкалящи се и изобщо няма да се усети екстра кило по статичните компоненти. Ако си е харесал стантъна да го поръчва и да започва да събира части. С неговите килограми спокойно може да направи компромис с търкалата и да кара такива предназначени за трейл, дори и по-агресивно.
Harka написа:Мхм, Стантъна определено си е автобус. За мен това не е недостатък, но и аз никога не съм си падал по тесни технични и стръмни пътеки, както ти.
Колкото до вилката - по принцип никак не съм фен на слагането на вилка с по-малко ход, отколкото рамката понася. В този конкретен случай 150мм отпред действително няма да се отразят зле, но бидейки лек карач, въпросът е има ли смисъл от това, или може да караш 160 просто с малко повече саг, ако се налага. Някъде по-нагоре в темата спомена, че си си харесал sPike. Не знам дали си забелязал, но актуалният модел вече не е със 160мм ход, а с максимум 150. Ако искаш 160 трябва да минеш на Лирик. И аз лично бих го направил. Да намалиш хода можеш винаги.
Назад към All Mountain/Ендуро продукти
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта