Много е просто - естеството на тересн, начина на каране, физика, химия, психика ако щете - всичките са фактор при избор на компоненти. Това че индустрията е сглобила нещо, което да покрие масовия карач, не значи, че покрив и моите изисквания. Искам комфорт и удобство - какво казва индустрията за това - да си купя фет байк може би? Аз искам и да спускам по технични терени - да си взема тогава ендуро велосипед. А какво правя на 101 серпентини - взимам си мега кампактната XC резачка, щото мога да си е въртя на завоите. А с какво карам на перпендикулярната, може би с гравел байк, че е лек ... мога да си го пренасям и на рамо.
Айде стига, излезте от рамките. Това не е колело от магазина. За това го сглобявам. Всеки компонент решава определена задача. И това, че като се съберат не прилича на колело от магазина - хич не ме интересува. Как да си взема XC гуми и да карам на кривата или във Враца? Няма обща концепция - това е колело за планината.
А и майната му, колко време ще търкалям един гуми - един сезон. Като се окаже, че съм направил грешка, следващите вече ще са други. И така нон стоп
Така, малко по темата: освен рамка нищо друго не съм поръчал още. Вчера ходих при каймата да видя какво има и очите ми изтекоха. Като дете в детски магазин. Друго си е да видиш и да пипнеш на живо. Какви неща има в днешно време, голяма зарибявка. За главините (сайта му не е актуализиан) има си 148 варианти и няма да ползваме преходници. Шините още се чудя, най-вероятно ще взема станските flow mk4 (стига да ги има в байк центъра). Иначе Hope имат много готини шини, но пък са тежки мамка им - към 600гр. идва парчето. Спиците ще са Sapim Race (може и D-Lite, но излиат по-скъпи). За спирачките нямам нужда от повече спирачна сила, искам модулация. Все още се дву(тру)омя за драйвтрейна - като цяло клона към цял XT, но много ми харесаха курбелите на Hope (но не и цената).
jayblack написа:
Относно гумите не ми е цел да те разубеждавам, само споделям мнение. Предпочитам поведението на колелото с по-малка задна гума от предната, без значение от шарката. Ако шарката е еднаква тогава, задължително задната гума трябва да е по-малка. Важно е задната гума да тръгва първа и да дава индикации какво следва отпред. По-малкия балон е като окачване с малка камера => по-прогресивно. Инсъртите освен, че предпазват шината, вършат същата работа като токените в амортисьорите. И последно по-малката гума е и по-ниска. От DHR II 2.5 минах на DHR II 2.3, челният ъгъл ми се промени с 0.5°.
За гумите интересни разсъждения. Не се бях замислял в тази посока. Мисля, че тука ни се разминават изискванията. Предпочитам голяма задна гума заради комфорта при катерене (разбирай по-малко налягане и съответно по-мека возия), шарката е добре да е семислик подобна, че да няма много съпротивление. За токените и инсертите не мога да коментирам, на теория не съм фен. По-ниска гума не искам, защото не искам по-малък седалков ъгъл.