Alexi написа:долната опора на лагера не е легнала добре на короната ,нея смени ли я ( тя идва с чашките )
Sprinter написа:Долния конус (опората за долния лагер) трябва да легне плътно върху короната на вилката.
Най-добре свали вилката, опитай да извадиш долния конус от стержена и почисти хубаво стержена и короната - от снимката се вижда че има доста мръсотия там. После намазваш стержена с малко грес, намираш ПВЦ тръба с диаметъра на долния конус и дължина над стержена и набиваш конуса с почукване, докато легне плътно върху короната. ПВЦ, а не метална тръба, за да не нараниш повърхността, която контактува с лагера. Ако лагерите са капсуловани можеш да смениш конуса със срязан, който ще влезе доста по-лесно, но задължително трябва да съвпадат ъглите на контакт - в характеристиките на чашките трябва да пише с какъв ъгъл са лагерите и съответно ти трябва конус със същия ъгъл и диаметър според стержена.
Луфта ако е аксиален (нагоре надолу) трябва да изчезне след като сглобиш всичко и стегнеш тапата (тук ако нямаш динамометричен ключ - стегни пеперудата до положение, в което кормилото се върти свободно - ако прекалиш ще износиш и новите лагери).
BaiMile написа:Ако си набил правилно долния конус на чашкише върху стержена, както писаха по-горе, започни да стягаш лапата, като трябва да провериш дали пеперудката е здраво заклинена в стержена и не се изтегля при затягане. Така няма да можеш да натегнеш достатъчно лагерите. Лапата трябва да се подава няколко милиметра над стержена в затегнато положение (както си видял от клипа). Ако всичко е наред, трябва да можеш да стегнеш лагерите достатъчно, че да няма луфт. Ако ги пренатегнеш, ще усетиш, че кормилото се движи прекалено стегнато. Ако не - нещо не си сглобил правилно. Ти ли си ги наби чашките в рамката?
va9 написа:BaiMile написа:Ако си набил правилно долния конус на чашкише върху стержена, както писаха по-горе, започни да стягаш лапата, като трябва да провериш дали пеперудката е здраво заклинена в стержена и не се изтегля при затягане. Така няма да можеш да натегнеш достатъчно лагерите. Лапата трябва да се подава няколко милиметра над стержена в затегнато положение (както си видял от клипа). Ако всичко е наред, трябва да можеш да стегнеш лагерите достатъчно, че да няма луфт. Ако ги пренатегнеш, ще усетиш, че кормилото се движи прекалено стегнато. Ако не - нещо не си сглобил правилно. Ти ли си ги наби чашките в рамката?
Да аз ги набих, отгоре има място когато сложа лапата,
А самия конус аз го набих, но след това отидох в байк център да го донабият понеже имаше леко разстояние. Там го донабиха и все още има някакво много малко разстояние, но човека там ми каза, че не може повече да влезе прилагам снимка: https://prikachi.net/image/p20lJE мисля, че съм сглобил всичко както трябва пробвах да разхлабя болтовете на лапата и да затегна болта на пеперудата, но имам чувството, че ако натегна още малко ще скъсам болта
Sprinter написа:va9 написа:BaiMile написа:Ако си набил правилно долния конус на чашкише върху стержена, както писаха по-горе, започни да стягаш лапата, като трябва да провериш дали пеперудката е здраво заклинена в стержена и не се изтегля при затягане. Така няма да можеш да натегнеш достатъчно лагерите. Лапата трябва да се подава няколко милиметра над стержена в затегнато положение (както си видял от клипа). Ако всичко е наред, трябва да можеш да стегнеш лагерите достатъчно, че да няма луфт. Ако ги пренатегнеш, ще усетиш, че кормилото се движи прекалено стегнато. Ако не - нещо не си сглобил правилно. Ти ли си ги наби чашките в рамката?
Да аз ги набих, отгоре има място когато сложа лапата,
А самия конус аз го набих, но след това отидох в байк център да го донабият понеже имаше леко разстояние. Там го донабиха и все още има някакво много малко разстояние, но човека там ми каза, че не може повече да влезе прилагам снимка: https://prikachi.net/image/p20lJE мисля, че съм сглобил всичко както трябва пробвах да разхлабя болтовете на лапата и да затегна болта на пеперудата, но имам чувството, че ако натегна още малко ще скъсам болта
Преди да скъсаш болта ще сцепиш тапата, ама ако всичко е правилно оразмерено преди това трябва да ти затегне кормилото. Ако при сериозно натягане не ти затяга кормилото има вероятност допълнителния спейсър, който си сложил да не е достатъчен и при стягане тапата да опира в стержена, а не в лапата и да остава луфт. Като свалиш тапата виж до къде идва горния край на стержена спрямо лапата на кормилото - стержена трябва да е 3-4 мм под равнината на лапата.
zeedor4o написа:Свали тапата и направи снимка отгоре да видим колко навътре е набита пеперудата и колко разстояние има от ръба на стержена до ръба на спейсъра.
Снимай и тапата от долната страна. Някои тапи са по-издути от долната страна, следователно изискват по-висок спейсър, за да могат да затегнат добре.
Може също да свалиш и лапата, да поразхлабиш сглобката и да снимаш, за да видим как са подредени частите на чашите. Може да снимаш и от долната страна.
the_rookie написа:va9 , от последно написаното разбирам че си заменил със същата марка чашки/лагери и не си сменял конуса на вилката, като проблема си остава!? Ъгъла на контактната повърхност на долния конус е 36 или 45 градуса и ако не съответства спрямо същата на лагера ще има проблем като твоя. Аз лично няма да се учудя ако са събрали изначално неподходящи компоненти,...пък дано греша!
va9 написа: Иначе чашките ги набих с гумен чук
va9 написа:the_rookie написа:va9 , от последно написаното разбирам че си заменил със същата марка чашки/лагери и не си сменял конуса на вилката, като проблема си остава!? Ъгъла на контактната повърхност на долния конус е 36 или 45 градуса и ако не съответства спрямо същата на лагера ще има проблем като твоя. Аз лично няма да се учудя ако са събрали изначално неподходящи компоненти,...пък дано греша!
Не, той конуса който седи долу на вилката си дойде с чашките, следователно го набих него отидох в байк центъра да видят окей ли е донабиха го там още малко и да. Ето малко снимки....
the_rookie написа:va9 написа:the_rookie написа:va9 , от последно написаното разбирам че си заменил със същата марка чашки/лагери и не си сменял конуса на вилката, като проблема си остава!? Ъгъла на контактната повърхност на долния конус е 36 или 45 градуса и ако не съответства спрямо същата на лагера ще има проблем като твоя. Аз лично няма да се учудя ако са събрали изначално неподходящи компоненти,...пък дано греша!
Не, той конуса който седи долу на вилката си дойде с чашките, следователно го набих него отидох в байк центъра да видят окей ли е донабиха го там още малко и да. Ето малко снимки....
На снимките ми се струва че конуса не е "легнал" на короната на вилата (тоест може да потъва още надолу) и по-важното - базиращата му равнина не е перпендикулярна на оста на стержена, а в следствие на това и лагера не се центрира адекватно! Лечението (ако има такъв проблем,...все пак виждам само няколко снимки) е да поставиш конуса правилно (до аксиалния упор на короната). Тъй като сглобката е със стегнатост (отвора е по-малък от вала) е препоръчително леко предарително нагряване на конуса и охлаждане на стержена. Друг вариант е поставяне на подложка между конуса и вилката, на която той да опре .
Alexi написа:а сигурни ли сме ,че луфта е точно от чашките .. да не се окаже че вилката е за бушинги примерно
va9 написа:Да и аз помислих преди първия път да реша този проблем, че е от това, но пак казвам в байк център ми казаха, че това му е макса на влизане и не могло по-надолу. Дали е така не знам понеже нямам инструмент с който да се опитам да го донабия навътре, също така разгледах в ютюб някакви видеа видях и на други мтб колела да седи по същия начин в смисъл да не контактува конуса с вилката.
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта