Загубих болт от централното движение

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот URNEST » Чет Фев 16, 2006 5:56 pm

Aбе искам да питам като сложиш ЛОКТАЙТ и като хване хубаво и да речем(недайси Боже)някой хубав ден(е то няма да е хубав де)ти се счупи нещо по средното или курбелите и се наложи да ги смениш,как ще ги махнеш като са залепени за средното:beer:
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Чет Фев 16, 2006 6:25 pm

Loctite и други подобни не се слагат между оста и курбела, а само на резбата на болта на курбела (но само при нужда!), както и на резбата на капачките на средното движение, чрез които то се монтира към рамката (пак само при нужда!).
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Фев 16, 2006 6:32 pm

[quote="BIKE BRAKER"]

Aбе искам да питам като сложиш ЛОКТАЙТ и като хване хубаво и да речем(недайси Боже)някой хубав ден(е то няма да е хубав де)ти се счупи нещо по средното или курбелите и се наложи да ги смениш,как ще ги махнеш като са залепени за средното:beer:
[/quote]


По същия начин, както без локтайт :beer:

Edit: но послушай Любо, от локтайт има смисъл единствено при сглобката чашки/рамка.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот URNEST » Чет Фев 16, 2006 6:51 pm

добре де където и да се слага обаче то хваща много яко и не знам с каква сила трябва да се развива,ако въобще се развие
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Фев 16, 2006 7:22 pm

Приятелю, първо има толкова видове локтайт, че няма да ми стигне една страница, само да им цитирам означенията. Има такива за перманентен монтаж, има за полуразглобяеми сглобки, има и за често разглобяеми сглобки.
Много лесно можеш да си решиш чуденката, ако просто намериш каталог на локтайт и прочетеш туй-онуй.

После, дори да е стегнал локтайта, ти явно не си спомняш как се демонтира курбел, а именно чрез скоба. Скобата е в състояние да отскубне заклинен курбел върху оста, мислиш ли че 0.1-0.2мм втвърден полимер ще й попречат някакси? Да не говорим, че изобщо не му е там мястото на тоя полимер, цялата постановка е чисто хипотетична.

Edit: а е хипотетична, защото да има смисъл от локтайт, трябва да има пространство, което да уплътни. Курбела се заклинва за оста, защото не само няма място там, ами има и 0.1-0.2мм застъпване на размерите. Дори да сложиш локтайт при монтаж той просто ще излезе навън, най-вероятно ще се полепи по изолацията на касетата и най-много да я скъса, когато засъхне и завъртиш оста. Така че виждаш - първо е напълно погрешно това, както Любо ти каза и второ дори да го направиш, няма проблем за демонтажа ако всичко друго е наред.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот MAN6 » Чет Фев 16, 2006 7:29 pm

абе кво ми обясняваш бе, тва да не са ти уши за v-brake...

:rofl::dunce:
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот bikerider » Чет Фев 16, 2006 7:33 pm

:D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот christ728 » Чет Фев 16, 2006 9:09 pm

BikeBreaker, няма такова нещо като "да залепиш метал за метал"....никое лепило не може да ти го предложи, така че не се притеснявай - напъни и ще стане.
Bodom, още ли го търсиш тоя болт бе, сума ти време мина! толкова ли не продават някъде?:beer:
Седалищният нерв много тънко усеща приближаващите приключения!
christ728
 
Мнения: 143
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Авг 02, 2004 11:10 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Rotting » Чет Фев 16, 2006 10:20 pm

[quote="christ728"]

няма такова нещо като "да залепиш метал за метал"[/quote]
Я помисли пак :popcorn:
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Чет Фев 16, 2006 11:50 pm

[quote="Rotting"]

[quote="christ728"]

няма такова нещо като "да залепиш метал за метал"[/quote]
Я помисли пак :popcorn:
[/quote]

То не чете, не знае, ама пише...

Естествено, че може да се лепи метал за метал. Не винаги, но много често МОЖЕ. Зависи от вида на натоварването и дали лепилото е ПОДХОДЯЩО избрано.

По-горе пишеше тещо за каталози на локтайта, ма нема кой да види какво пише там. А там си пише - има локтайт за цилиндричнви връзки, за поставяне на лагери, за разглобяеми и секФи други съединения и т.н. и т.н. и така 30 страници, 100 вида ЛОКТАЙТ. А има и още 1000000 други аналози.

@Rotting: щом им е кеф да се тормозят, остави ги да се тормозят. Явно няма да стане по лесния начин, щото той освен да щракаш копчетата по клавиатурата, изисква и да знаеш какво да попиташ, как да попиташ, къде да попиташ и как да прочетеш и разбереш това, което са ти отговорили.

Аз поне не мисля, че при така поставен въпрос може да се напише нещо съществено ново, посветено на "средното движение", което вече да не е било 10 пъти обсъждано. И не щото няма проблеми там по принцип, а щото който няма 20 минути да прочете FAQ, не заслужава 100 човека, които

@Bodom: намам предви теб. ти определено знаеш какво и как да попиташ и мога да ти пожелая само :beer: и леко и безаварийно!!!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Brave » Пет Фев 17, 2006 2:09 pm

Само да допълня, относно невъзможността да се лепят метали, че купето на Лотус Елиз, който е изцяло алуминиево е ЛЕПЕНО, а не заварявано, и то не защото от Лотус са бедни и нямат технологии за заваряване.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот TOYAGA » Пет Фев 17, 2006 2:50 pm

Само да допълня, че купето на Elise е полимерно. Лепено е алуминиевото шаси и то не от Lotus, а от норвежците от Hydro. Може би няма да е зле да се добави и тва, че Lotus бяха купени от малайзийците от Proton точно щото са бедни...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Фев 17, 2006 4:07 pm

[quote="TOYAGA"]

Само да допълня, че купето на Elise е полимерно. Лепено е алуминиевото шаси и то не от Lotus, а от норвежците от Hydro. Може би няма да е зле да се добави и тва, че Lotus бяха купени от малайзийците от Proton точно щото са бедни...
[/quote]

:thumbu:Това е да си професионалист!
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Фев 17, 2006 4:33 pm

Изчетк-изчетк... :D:beer:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Brave » Съб Фев 18, 2006 2:03 pm

Няма да се съглася напълно. Гледах цял филм по дискавъри за Създаването на Лотус Елиз и очевидно имаше алуминивеи греди, които бяха лепени с едно полимерно, зеленикаво кашесто нещо, което не знам, как да нарека освен лепило. Даже в филма се обясняваше, че така ставало много по-здраво и леко отколкото с заварки, защото гредите не се нагряват и съответно няма отслабване на материала около заварката. Възможно е в филма, да се е говорило за някаква по-стара версия на Елиз, може дори да е било прототип, отдавна беше, но съм сигурен, че ставаше дума за точно този модел. А колкото за беднотията - имах предвид, че за луксозен автомобил, не се правят компромиси с качеството, защото иначе, няма никакъв шанс, да продадеш и една бройка.
Edit:
Ето един линк, за хората които не ми се доверяват:
[url]http://www.elises.co.uk/components/s1/chassis/[/url]
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот bikerider » Пон Фев 20, 2006 11:43 am

хм, дали тук в темата с болта му е мястото? :dunno:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Пон Фев 20, 2006 12:35 pm

[quote="Brave"]

Няма да се съглася напълно... следва тинтири-минтири...[/quote]


Абе, младеж, ти разлика между "купе" и "шаси" правиш ли?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Brave » Пон Фев 20, 2006 1:53 pm

ооопс, лапсус... Разбира се че съм имал предвид шаси, както писах във втория пост, съжалявам - разбира се, че правя разлика, но явно не и когато пиша/чета :). Което не изменя факта, че Лотус Елиз има лепено алуминиево [b]шаси[/b] - следователно, метали могат да се лепят. Толкова по въпроса, поне от мен.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот TOYAGA » Пон Фев 20, 2006 2:57 pm

@ Brave

[quote]Разбира се че съм имал предвид... [/quote]


Не, не се разбира... Хубаво е в бъдеще да премисляш по-добре нещата, за които се изказваш от позицията на последна инстанция...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Rotting » Пон Фев 20, 2006 3:07 pm

[quote="Brave"]

Лотус Елиз има лепено алуминиево [b]шаси[/b] - следователно, метали могат да се лепят[/quote]
:clap:Нещо ни се губят дедуктивно-индуктивните методи на Логика-та...;)
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Brave » Пон Фев 20, 2006 3:56 pm

Може на вас да ви се губят, но не и на мен в случая - щеше да е така, ако бях написал "всички метали". Ако искаш да го формулирам логически като в учебник, за по-несхватливи индивиди - съществува поне един метал (някакъв вид Al сплав, ползван за шасито на Елиз), който да може да се лепи, следователно твърдението: "Метали не могат да се лепят" е погрешно, защото има поне един метал, за който не е изпълнено. Което е целта на цялото ми словоблудие, защото го пуснах като опровержение на репликата:
"Originally posted by christ728
няма такова нещо като "да залепиш метал за метал""


И Ротинг, не се увличай, това че Тояга правилно ме сгълча, че не внимавам, какво пиша, не означава, че заради една единствена дума, цялото ми мнение е погрешно. Смисъла да постна първото си мнение мисля, че го разясних в горния абзац - и то не е опит да се изказвам като истина от първа инстанция, а точно обратното - да споделя с христ728, знанието, придобито от даденото филмче по Дискавъри, от което знам, че е възможно, слепването на отделни компоненти от метал, с определен вид лепило, дори да носи предимства пред заваряването на същите детайли.

Този път, наистина край от мен по темата, дори да почнете да ме псувате на майка.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот PtD » Пон Фев 20, 2006 5:01 pm

Разбира се, че се лепят метали, дори на някои самолети и танкове компонентите се лепят, защото лепенето не създава области на напрежение като заваряването.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот LiFo » Пон Фев 20, 2006 8:10 pm

PtD е прав за лепенето.Разбира се, когато се изчислява и тества определена сглобка и когато се вземат под внимание всички фактори, влияещи върху нея(естествено с някаква известна грешка), се избира съответно най-подходящият начин за захващане между детайлите.Затова без знания, изчисления и тестване не може да се твърди с такава категоричност, че няма такова нещо като "да залепиш метал за метал".
Това за лепенето на металите го имах наскоро в една лекция и стана дума, че този метод започва да се прилага все повече и повече.
Също така научих, че този метод е използван в конструкцията на Airbus А380.
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Мнениеот klmn » Вто Фев 21, 2006 2:07 am

Малко по темата:
Днес си смених гадните болтове на курбелите със шестограмни такива при "близнаците".По въпроса слага ли се грес на болтовете,пича каза,че е писал на Shimano-отговорили са НЕ.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Фев 21, 2006 10:37 am

[quote="klmn"]

По въпроса слага ли се грес на болтовете,пича каза,че е писал на Shimano-отговорили са НЕ.
[/quote]


Kажи на пича да не те лъже толкова нагло!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот mih » Вто Фев 21, 2006 6:48 pm

[quote="klmn"]

Малко по темата:
Днес си смених гадните болтове на курбелите със шестограмни такива при "близнаците".По въпроса слага ли се грес на болтовете,пича каза,че е писал на Shimano-отговорили са НЕ.
[/quote]

е ти па си намерил кого да питаш...:look:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот bikerider » Вто Фев 21, 2006 7:06 pm

не е лесно... :yawn:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот klmn » Вто Фев 21, 2006 8:35 pm

[quote="mih"]

[quote="klmn"]

Малко по темата:
Днес си смених гадните болтове на курбелите със шестограмни такива при "близнаците".По въпроса слага ли се грес на болтовете,пича каза,че е писал на Shimano-отговорили са НЕ.
[/quote]

е ти па си намерил кого да питаш...:look:
[/quote]
И що реши че съм питал?
Става въпрос за Резбата на болтовете.Като гледам,няма единно мнение грес или локтайт да се слага..:eyebrow:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот mih » Вто Фев 21, 2006 8:49 pm

[quote="klmn"]
И що реши че съм питал?
[/quote]

[quote="klmn"]
"[b]По въпроса [/b]слага ли се грес на болтовете,пича каза"[/quote]

ми може би щото сам така казваш :dunno:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот klmn » Вто Фев 21, 2006 9:42 pm

Въпроса е принципен-грес или локтайт,повтарям се..Чел съм ЧЗВ-то,някои са решили проблема с разхлабването на болта с грес,други смятат че лепенето е по-добре(логично).Е,кое е по-по-най?
Не че ми се развиват болтовете през 2 дни,но презастраховане..:popcorn:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта