SRAM DUB спейсъри

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

SRAM DUB спейсъри

Мнениеот Sprinter » Пон Окт 27, 2025 3:19 pm

Здравейте,
Знаете ли дали левите и десните външни спейсъри за DUB press-fit средното на SRAM са еднакви? Т.е. може ли да се сложи ляв спейсър отдясно?
Става въпрос за A и G от тази схема:
Изображение

Ако да - някой разполага ли с излишен 3 мм такъв?
Sprinter
 
Мнения: 194
Рейтинг: 1802
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: SRAM DUB спейсъри

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Окт 27, 2025 4:23 pm

Загуби спейсър или нещо друго е целта?
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4071
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: SRAM DUB спейсъри

Мнениеот Sprinter » Пон Окт 27, 2025 5:54 pm

Pr3d4t0R написа:Загуби спейсър или нещо друго е целта?

Средното ми дойде само с 2мм десен. Рамката по спецификация е BB92, т.е. по указанията на SRAM - отляво съм без, отдясно с 2мм.
Обаче с курбел с 32 зъба, венеца ми се струва твърде близко до рамката (може би има около 2 мм), а пак по спецификация би трябвало без проблем да мога да сложа 34 (което не виждам как ще стане). Та, идеята ми е да изместя малко навън венеца (дори и с 1 мм е ок). Линията на веригата няма да се измести значително, а и през повечето време така или иначе съм на средни-високи и даже ще е по-добре.
Sprinter
 
Мнения: 194
Рейтинг: 1802
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: SRAM DUB спейсъри

Мнениеот Pr3d4t0R » Вто Окт 28, 2025 1:46 pm

Хмммм странно, че стои толкова близо - тъп въпрос, ама ... сигурен си, че плочата е без офсет, нали?

В момента рамената на курбелите са симетрино на рамката и за ставите е добре да запазиш тази симетрия. Ако добавяш спейсър направи го от двете страни - леко ще се увеличи Q-Factor, но не би трябвало да е проблем. Ако се закопчаваш към педалите може би ще е необходима лека корекция на ъгълът на парчетата.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4071
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: SRAM DUB спейсъри

Мнениеот Bi11y » Вто Окт 28, 2025 7:03 pm

Sprinter написа:Средното ми дойде само с 2мм десен. Рамката по спецификация е BB92, т.е. по указанията на SRAM - отляво съм без, отдясно с 2мм.
Обаче с курбел с 32 зъба, венеца ми се струва твърде близко до рамката (може би има около 2 мм), а пак по спецификация би трябвало без проблем да мога да сложа 34 (което не виждам как ще стане). Та, идеята ми е да изместя малко навън венеца (дори и с 1 мм е ок). Линията на веригата няма да се измести значително, а и през повечето време така или иначе съм на средни-високи и даже ще е по-добре.


Има доста рамки , които BB e широко 89.5 мм - при тях се слага спейсъра в комплекта. Когато рамката е 92 мм - там не се слага въпросния спейсър.

За SRAM курбелите мисля ,че има и плочи с 0 мм офсет - за 55 мм линия на веригата. Като цяло обаче този вариант е свързан с последния модел касети за flat top вериги - мисля ,че те са изнесени малко навън и са за UDH рамки .
Bi11y
 
Мнения: 1662
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: SRAM DUB спейсъри

Мнениеот Sprinter » Вто Окт 28, 2025 7:26 pm

Pr3d4t0R написа:Хмммм странно, че стои толкова близо - тъп въпрос, ама ... сигурен си, че плочата е без офсет, нали?

В момента рамената на курбелите са симетрино на рамката и за ставите е добре да запазиш тази симетрия. Ако добавяш спейсър направи го от двете страни - леко ще се увеличи Q-Factor, но не би трябвало да е проблем. Ако се закопчаваш към педалите може би ще е необходима лека корекция на ъгълът на парчетата.


Плочата е -3мм (Boost) Ако добавя спейсъри и от двете страни има риск да не ми стигне дължината на оста - курбела е стандартен, не е wide. SRAM GX Eagle с прелоуд пръстен. Мисля си, че 1 мм няма да окаже чак такова влияние ? Целта ми е просто да отдалеча поне малко венеца от рамката, защото при каране в кал започва да събира боклуци точно там и да дере рамката.

Bi11y написа:Има доста рамки , които BB e широко 89.5 мм - при тях се слага спейсъра в комплекта. Когато рамката е 92 мм - там не се слага въпросния спейсър.

За SRAM курбелите мисля ,че има и плочи с 0 мм офсет - за 55 мм линия на веригата. Като цяло обаче този вариант е свързан с последния модел касети за flat top вериги - мисля ,че те са изнесени малко навън и са за UDH рамки .

При 89.5 според SRAM се слага 4.5мм спейсър отдясно. Аз така и не измерих лично ширината на средното, разчитам на производителя, но може би не е лошо да го направя, защото ако е 89.5, тогава с 4.5 спейсър нещата ще изглеждат по друг начин.

Само да уточня - идеята е да заменя 2 мм с 3 мм спейсър, не да добавям =)
Sprinter
 
Мнения: 194
Рейтинг: 1802
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: SRAM DUB спейсъри

Мнениеот Bi11y » Вто Окт 28, 2025 9:41 pm

Sprinter написа:При 89.5 според SRAM се слага 4.5мм спейсър отдясно. Аз така и не измерих лично ширината на средното, разчитам на производителя, но може би не е лошо да го направя, защото ако е 89.5, тогава с 4.5 спейсър нещата ще изглеждат по друг начин.

Само да уточня - идеята е да заменя 2 мм с 3 мм спейсър, не да добавям =)


При Шимано е 2.5мм и се слага в зависимост 89.5-92.00 . СРАМ-ен :) курбел не съм имал за сега - имам само висококачествена овална плоча 30Т за SRAM курбел 3-болтовото закрепяне на плочата :) Прелоад глупостите съм ги намразил от Fulcrum главина - при Шимано пак е с прелоад ,но различно замислен .

На 3х курбел FC-M780 - имах подобни притеснения и сложих 1 мм пластмасова шайба за да отдалеча 36Т овал от рамката . Притеснявах се ,че да не се усуче под напън плочата - карам около 2500 км така и не съм имал някакви проблеми .
Bi11y
 
Мнения: 1662
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: SRAM DUB спейсъри

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Окт 30, 2025 1:37 pm

Sprinter написа:
Pr3d4t0R написа:Хмммм странно, че стои толкова близо - тъп въпрос, ама ... сигурен си, че плочата е без офсет, нали?

В момента рамената на курбелите са симетрино на рамката и за ставите е добре да запазиш тази симетрия. Ако добавяш спейсър направи го от двете страни - леко ще се увеличи Q-Factor, но не би трябвало да е проблем. Ако се закопчаваш към педалите може би ще е необходима лека корекция на ъгълът на парчетата.


Плочата е -3мм (Boost) Ако добавя спейсъри и от двете страни има риск да не ми стигне дължината на оста - курбела е стандартен, не е wide. SRAM GX Eagle с прелоуд пръстен. Мисля си, че 1 мм няма да окаже чак такова влияние ? Целта ми е просто да отдалеча поне малко венеца от рамката, защото при каране в кал започва да събира боклуци точно там и да дере рамката.


Само да уточня - идеята е да заменя 2 мм с 3 мм спейсър, не да добавям =)


Дали би имал проблем от минималната асиметрия нямам идея - аз лично усещам даже съвсем малка разлика в ъгъла/позицията на парчетата. На твое място бих сложил плоча без офсет (или с по-малък) и не бих пипал конфигурацията на курбелите.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4071
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта