merki

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

merki

Мнениеот nikitzo » Нед Фев 15, 2004 7:22 pm

http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... cts_id=368

intersuva me kakvo e tova izdigane-7' ili po to4no kolko pravi tova v normalni merni edenici??
A i drugo koq lapa e s nai golqmo ozdigane i kolko
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот C_Mo » Нед Фев 15, 2004 7:45 pm

7 градуса издигане.
Сещам се за лапи на Azonic, при които издигането отива към 90 градуса
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот screamBoy » Вто Фев 17, 2004 1:15 am

дава се в градуси защото няма друг начин ... монтираш я на стержен наклонен на 72 градуса и става едно издигането, монтираш я на 67 градусов и става друго
според мен много по-ясни са категориите 'много малко' 'малко' 'средно' 'голямо' 'много голямо' НО ако включим и дължината на лапата и те стават объркани
смятай я тази лапа за къса със малко издигане, около сантим някъде, +-половин :)
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот bikerider » Вто Фев 17, 2004 12:23 pm

[quote="nikitzo"]

http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... cts_id=368

intersuva me kakvo e tova izdigane-7' ili po to4no kolko pravi tova v normalni merni edenici??
A i drugo koq lapa e s nai golqmo ozdigane i kolko
[/quote]


има два параметъра при колчетата ("лапите"). Единия е дължина, другия е наклон (rise), неправилно/буквално преведен като издигане.

колко точно се е разликата като височина между кормилото и стержена се изчислява елементарно : дължина (L) по тангенс от наклона (rise) - тоест в твоя случай височината на кормилото спрямо края на стержена е L*0.123.

Разбира се, говоря за стержен във вертикално положение, както отбеляза ScreamBoy реалното "издигане" се определя и от челния ъгъл на рамката в натоварено положение (с ездач)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот nikitzo » Чет Фев 19, 2004 10:14 pm

Mnogo vi blagodarq

Az iskam da si vdigna i priblija kum men kormiloto i tova po koi ot dvata na4ina shte stane:
1. Kato si kupq lapa s max izdigane
2. kato si kupq kusa lapa s po normalno izdigane (v smisul ne kato tiq deto bili na 90%)
Sega sum s kalloy podvijna:):D

Ako mi se surdite ili ne vi e priqtno nema problemi i bez tva samo pitam:^:
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Пет Фев 20, 2004 1:43 am

[quote="nikitzo"]

Mnogo vi blagodarq

Az iskam da si vdigna i priblija kum men kormiloto i tova po koi ot dvata na4ina shte stane:
1. Kato si kupq lapa s max izdigane
2. kato si kupq kusa lapa s po normalno izdigane (v smisul ne kato tiq deto bili na 90%)
Sega sum s kalloy podvijna:):D

Ako mi se surdite ili ne vi e priqtno nema problemi i bez tva samo pitam:^:
[/quote]


Ако искаш едновременно да си вдигнеш кормилото и да го приближиш към себе си, по-скоро първия вариант (разбира се не с 90 градуса, щото тези са само за спускане и, ако правилно съм схванал кои точно модели има предвид XTR, имат някои особености). Но все пак не е хубаво да правиш твърд резки промени - започни например с 25 градуса наклон, за дължината ми е трудно да тепосъветвам без да знам досегашната ти колко е бела, но не я намалявай с повече от 2см. (по-скоро дори само с 1). Всичко това е в нормалния случай. Ако чувстваш в момента някакво твърде силно неудобство и смяташ, че трябва много рязко да прилжиш кормилото, може д пробваш и с по-големи разлики, ама пак нямаш гаранция, че ще улучиш точната мярка. :8D:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Пет Фев 20, 2004 8:24 am

[quote="nikitzo"]

Sega sum s kalloy podvijna:):D
[/quote]


Ако съм те разбрал правилно си с лапа на която може да се променя наклона? Аз също съм с такава, в хоризонтално положение е с дължина 110мм, максимален ъгъл 45 градуса. Аз обаче я пипнах малко оттук-оттам и сега е с 60 градуса наклон и 75мм дължина, което при останалата конфигурация на байка (650мм кормило с издигане при дръжките около 70мм, вилка с 95мм ход, 17" рамка с просвет 330мм и дължини на горната тръба и chainstays 1:1 с тези на 18" Ram HT) ми е почти идеално - байка е много маневрен без да значителна загуба на устойчивост. Според мен ако не си спускач лапа по-къса от 70мм не ти трябва, вярно че колелото ще се върти по-лесно из пътеките ама и по-трудно ще се удържа.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот nikitzo » Съб Фев 21, 2004 1:26 pm

[quote="Windstream"]

[quote="nikitzo"]

Sega sum s kalloy podvijna:):D
[/quote]


Ако съм те разбрал правилно си с лапа на която може да се променя наклона? Аз също съм с такава, в хоризонтално положение е с дължина 110мм, максимален ъгъл 45 градуса. Аз обаче я пипнах малко оттук-оттам и сега е с 60 градуса наклон и 75мм дължина, което при останалата конфигурация на байка (650мм кормило с издигане при дръжките около 70мм, вилка с 95мм ход, 17" рамка с просвет 330мм и дължини на горната тръба и chainstays 1:1 с тези на 18" Ram HT) ми е почти идеално - байка е много маневрен без да значителна загуба на устойчивост. Според мен ако не си спускач лапа по-къса от 70мм не ти трябва, вярно че колелото ще се върти по-лесно из пътеките ама и по-трудно ще се удържа.
[/quote]

Kaji kak si q pipnal i dali i az moga da go napravq tozi nomer i togava shte razbera kak mi e po udobno
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Съб Фев 21, 2004 2:10 pm

[quote="nikitzo"]

Kaji kak si q pipnal i dali i az moga da go napravq tozi nomer i togava shte razbera kak mi e po udobno
[/quote]

1) развиваш оста на лапата и отделя двете части.
2) тази част която се нахлузва на стержена на вилката (по-нататък ще я наричам тяло) я обръщаш наопаки (т.е. повърхостта по която досега ти е хващала капачката да отиде откъм лагерите) - прави се защото назъбването към което се осъществява затягането е изместено надолу спрямо центъра на тялото, като го обърнеш ще отиде по-нагоре.
3) събираш пак двете части на лапата и пъхаш оста но без да затягаш нищо - така като вдигаш предната част (по-нататък наричана опашка) ще забележиш че в един момент двете й уши за оста започват да опират в горните ръбчета на тялото.
4) вадиш пак оста и откачаш опашката, хващаш пилата и махаш известна част от тези зъбчета на тялото, колкото повече ги изпилиш толкова по-късно опашката ще опре в тях, съответно ще имаш по-голем наклон и по-малка дължина. Максимална височина се постига когато опашката на лапата в монтирано на байка положение е почти вертикална, в общия случай това означава наклон от 60-65 градуса.
5) като стигнеш желаните параметри спираш с пиленето и със шкурка изглаждаш всички повърности, едва тогава монтираш опашката на лапата и затягаш яко първо фиксиращия болт и след него оста.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта