Problem sas zadniq amort. !!!!!!!!POMO6T!!!!!!!!!

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот MOD » Пон Мар 15, 2004 1:49 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="tuba"]

Еййй най на края някой я каза тази формулка
Аз трябваше да питам де ама ... :I
Едно въпросче как се определя коефициента на окачването
за четириточково окачване примерно.
И понеже аз лично бих дал отговор от сорта на :
"Отиваш на сайта на производителя и търсиш .."
ще спомена че вече го пробвах не пише.:D
freestyler
аз имам една пружинка която на мен ми е твърде мека от
450lb, дължина 165mm шок ако искаш да ги трямпим с твоята(пружина)
на първо време
пък после си копувай нов шок иначе ако нещеш и ще сменяш
пружината. Старата даваш ли я? И за кви пари ?

[/quote]


Коефициентът (отношението ход на шока/ход на задницата) се мери по следния супертъп (защото е суперлогичен и близък до акъла) начин:

1. Изпуска се изцяло въздуха (при пневматичен) или се отстранява пружината (при шок с пружина)
2. Велосипедът се слага легнал
3. Окачването се разгъва максимално
4. Взема се една ролетка и един флумастер и върху стеблото на шока се отбелязва белег точно на един сантиметър навътре (по посока на сгъването му)
5. Със същата ролетка се измерва разстоянието по права линия между оста на задното колело и средата на задния ръб на седалката. Измерената стойност в сантиметри се запомня (малоумните я записват)
6. Окачването се сгъва докато шока достигне точно до белега
7. Отново се измерва разстоянието по права линия между оста на задното колело и средата на задния ръб на седалката. Измерената стойност в сантиметри се запомня (малоумните я записват)
8. Разликата между двете запомнени (записани) стойности е коефициента на задницата към едно.

За малоумните ще поясня допълнително – ако при разгънато окачване сте измерили разрояние от примерно 54 см, а след сгъване това разстояние е станало 51 см, то 54 – 51 = 3. Тоест вашето окачване (независимо от това колко стави и пинизи има) има предавателно отношение на лостовата конструкция от 1:3. За невменяемите ще поясня, че в конкретния случай на един сантиметър ход на шока отговарят три сантиметра ход на задната ос...

[/quote]


Много мерси за инфото .. не се съмнявам в теб , @TOYAGA
;)[:p]:D:D:D:D

наистина много полезно инфо е това ...
--------------------------------------------------------------------

MOD = Master Of Disaster :D:D:D
"Никога не спори с тъпак, хората може да не забележат разликата."
MOD
 
Мнения: 2011
Рейтинг: 1715
Регистриран на: Сря Авг 27, 2003 2:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пон Мар 15, 2004 2:14 pm

[quote]Много мерси за инфото .. не се съмнявам в теб , @TOYAGA
наистина много полезно инфо е това ...[/quote]


Абе то че е полезно – полезно е... Само ми е чудно след като досега не сте знаели подобно елементарно и основно нещо, как сте разбирали кой шок е подходящ и кой – не?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Мар 15, 2004 3:07 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="MOD"]

Имам молба .. може ли някой, който знае да обясни методологията за това, как се смята твърдостта на задната пружина ..
Предполагам, че на много хора ще им свърши работа такава информация ... защото един тежи 60 кг, един 80 .. един 100 [:p]:D
[/quote]


Естествено, че има някой, който знае методологията...:D:D:D

Става с помощта на следната формула:

X = (А х 4,5 / B) х C

в която:
Х е търсената твърдост на пружината в lbs (паунда/инч),
А е теглото на ездача в килограми
В е хода на шока в инчове
С е коефициента на задното окачване (отношението ход на амортисьора/ход на задната ос). За пример ще посоча задницата на Giant AC, при която въпросният коефициент е 1:3

[/quote]


Еххх, тия инженери беее :D:D:D:8D::8D::8D:
Я моля те ми кажи откъде идва това 4.5? Ясно ми е че идва от 1lbs=0.45kg, но как?
Освен това, защо теглото в либри да е A*4.5, не е ли А/0.45 ???
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот tuba » Пон Мар 15, 2004 4:11 pm

Ми да ти кажа на старата ми твърда рамка нямаше място за шок
та не съм и знаел, че можело да има подшодящ :D:D:D
Сега като ми изтрябва питах и ми каза 10x за инфото.
Глупаво ми се струва да се интересъвам от това каква пружина
ми трябва като намам рамка с окачване аз съм мързелив човек
прогрмист и нещата който не ме засягат не им обръщам внимане.
:}):
tuba
 
Мнения: 342
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юли 02, 2003 10:14 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Black » Пон Мар 15, 2004 4:19 pm

e z marto 6e s ipotho6data
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот thefatcat » Пон Мар 15, 2004 6:54 pm

[quote="bikerider"]

[quote="thefatcat"]

[quote="freestyler"]

[quote="thefatcat"]

[quote="Windstream"]

[quote="КапитанПланета"]

Абе, TheFatCat, успокой се малко бе човече... много си строг и взискателен ... Не всеки като си купува първото колело може веднага да изчисли колко lbs трябва да е пружината. Ти можеш ли да пуснеш една формулка тука как става тая работа ? Мисля че ще е полезно :D[:p]:o);)
[/quote]

Да не говорим че обикновено на евтините байкове твърдостта на пружината не я пише никъде ;)
[/quote]

Vse pak kato si kopuva koleloto moje da se ka4i i da preceni dali mu e tvurda prujinata:xx(:
[/quote]


vij sq pi4 .Dadoh 4 stotaka za toq bike ne mislq 4e e losh a puk na prujinata pishe 1800 lds .Kat si mnoo pe4en kaji tuka kva prujina da si zema kolko she mi struva i ot kude .A az teja 85 kila ........
a DA I kakto kaza kapitana nai dobre dai ena formulka we az moa da smqtam.......
[/quote]

Maliiiiii..... e tva me zakopa. 18000lbs prujina[:p][:p][:p]. Az karam s 450 lbs i sum 65 kila. Sledovatelno na teb ti trqbva 500-550 lbs. A 1800 lbs i na slon shte mu e tvurdo. Tia ot cross zaslujavat da im zavresh toq shok v ............:})::}):
[/quote]


доста смело смяташ :D:8D:
а нещата като коефициента на окачването, отношението на рамената?

твърдостта на пружината зависи първо от теглото на ездача, второ от коефициента на окачването и трето от стила на каране... как сметна че му трябва 550... не знам :D:8D:
[/quote]

E tva 1800lbs e ebati neshtoto, slon nqma da uspee da go sgune[:p]
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Damian » Пон Мар 15, 2004 10:55 pm

AWE NA MEN 1800 LBS MI E PO4TI MNOO MEKO WE A PUK ISHTOM SA GO SLOJILI HORATA NA4I E DOBRE PUK I AZ SUM S DOSTA PROMENLIVO TEGLO I VINAGI NOSQ NE6TO SUS SEBE SI NAI 4ESTO RANICA (VUTRE IMA KVO LI NE KAT PO4NE6 OT INSTRUMENTI ,DISKOVE KNIGI U4EBNICI QDENE GUMENKI CVI4KI .......... I KVO LI O6TE NE)Puk za tva dali si prodavan prujinata ne ama tursq da kupq ena malko po meka da re4em 800 lbs mislq 4e 6e mnooo meko s neq
Damian
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Мар 15, 2004 9:50 am

Мнениеот screamBoy » Пон Мар 15, 2004 11:57 pm

[quote]TOYAGA
... Само ми е чудно след като досега не сте знаели подобно елементарно и основно нещо, как сте разбирали кой шок е подходящ и кой – не?
[/quote]


някои хора разчитат на силата си и просто си взимат подходящото нещо (в случая шок) без да се кахърят с разучавания какви са видовете и как точно да се избере измежду тях :)

един въпрос ме вълнува: 1 паунд ?= 1 либра
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот Windstream » Вто Мар 16, 2004 1:11 am

[quote="screamBoy"]

един въпрос ме вълнува: 1 паунд ?= 1 либра
[/quote]

Да, същата работа като инч и цол.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот MOD » Вто Мар 16, 2004 9:11 am

[quote="TOYAGA"]

[quote]Много мерси за инфото .. не се съмнявам в теб , @TOYAGA
наистина много полезно инфо е това ...[/quote]


Абе то че е полезно – полезно е... Само ми е чудно след като досега не сте знаели подобно елементарно и основно нещо, как сте разбирали кой шок е подходящ и кой – не?
[/quote]


не питай :D:D:D
Нацелил съм го ... :D:D:D
Силата е била явно с мен тогава ;)[:p]:D:D:D
--------------------------------------------------------------------

MOD = Master Of Disaster :D:D:D
"Никога не спори с тъпак, хората може да не забележат разликата."
MOD
 
Мнения: 2011
Рейтинг: 1715
Регистриран на: Сря Авг 27, 2003 2:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Мар 16, 2004 9:13 am

@ bikerider

[quote]Я моля те ми кажи откъде идва това 4.5? Ясно ми е че идва от 1lbs=0.45kg, но как?
Освен това, защо теглото в либри да е A*4.5, не е ли А/0.45 ???[/quote]


Уффф... ми не мога да ти дам коректен отговор в момента, щото ми трябва време, с каквото за съжаление сега не разполагам. Трябва да седна някой ден и да дръпна един разбор както на тая, така и на другите формули с "магически числа", които преди време дискутирахме...

От друга страна гарантирам, че всички формули, които някога съм поствал, функционират на практика (като общо, базово правило, върху което всеки си прави индивидуални настройки както най-добре му уйдисва). Ако трябва да съм докрай честен - просто ги ползвам както и безброй други като тях (само инженер съм все пак, не академик). Не ми е хрумвало да им правя разбор досега, но ако ти остане време, можеш да се побъзикаш ти с тях...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Мар 16, 2004 11:21 am

[quote="TOYAGA"]

@ bikerider

[quote]Я моля те ми кажи откъде идва това 4.5? Ясно ми е че идва от 1lbs=0.45kg, но как?
Освен това, защо теглото в либри да е A*4.5, не е ли А/0.45 ???[/quote]


Уффф... ми не мога да ти дам коректен отговор в момента, щото ми трябва време, с каквото за съжаление сега не разполагам. Трябва да седна някой ден и да дръпна един разбор както на тая, така и на другите формули с "магически числа", които преди време дискутирахме...

От друга страна гарантирам, че всички формули, които някога съм поствал, функционират на практика (като общо, базово правило, върху което всеки си прави индивидуални настройки както най-добре му уйдисва). Ако трябва да съм докрай честен - просто ги ползвам както и безброй други като тях (само инженер съм все пак, не академик). Не ми е хрумвало да им правя разбор досега, но ако ти остане време, можеш да се побъзикаш ти с тях...

[/quote]


ясно :D:8D:
щото аз си изведох една формула, ама явно има нужда от донастройки... :D:D:8D::8D::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Damian » Вто Мар 16, 2004 11:18 pm

awe q mi kajete kak vurvqt prujinite po poru4ka ot kazanluk ako nqkoi znae imolq vi se obqsnete kak se broqt navivkite na prujinata
Damian
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Мар 15, 2004 9:50 am

Мнениеот screamBoy » Сря Мар 17, 2004 12:20 am

за по-лесно се броят с пръсти, пък ти ако искаш и с химикалка
слагаш пружината на равно точно пред теб и еееееей ама ти данеси DJ Damian ?!? ей, аз съм ти голям фен човеко :)))
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот Damian » Сря Мар 17, 2004 8:46 am

sory ama ne.mnoo stranno.4e vie samo za djDamian li znaete.Mislex 4e sa pove4e xorata s tova ime v bulgaria.Za6toto as sum ot Iambol i tam imam o6te edin priatel Damian:D.Sa sujalenie kato se zapoznaxme i toi si misle6e 4e e sam v bulgaria ama ne sigyrno sme AZ,TOI i DJ DAMIAN:D
Damian
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Мар 15, 2004 9:50 am

Мнениеот Admin » Съб Мар 20, 2004 2:14 am

[quote="TOYAGA"]
От друга страна гарантирам, че всички формули, които някога съм поствал, функционират на практика (като общо, базово правило, върху което всеки си прави индивидуални настройки както най-добре му уйдисва). Ако трябва да съм докрай честен - просто ги ползвам както и безброй други като тях (само инженер съм все пак, не академик). Не ми е хрумвало да им правя разбор досега, но ако ти остане време, можеш да се побъзикаш ти с тях...

[/quote]


Баща ми (а предполагам и не само той) употребява за тези случаи израза “черна кутия”, т.е. важното е, че нещото работи, а какво точно става вътре и защо работи добре се оставя академиците да го мислят (е, разбира се нищо не пречи и останалите да се опитват да разберат;)). :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот did » Пон Мар 22, 2004 10:07 am

[quote="bikerider"]
Еххх, тия инженери беее :D:D:D:8D::8D::8D:
Я моля те ми кажи откъде идва това 4.5? Ясно ми е че идва от 1lbs=0.45kg, но как?
Освен това, защо теглото в либри да е A*4.5, не е ли А/0.45 ???
[/quote]


А, не си прав за инженерите bikerider! Точно те са спецове в употребата на доказани в практиката формулки, разглеждани като черна кутийка. Просто при тях нещата трябва да стават от първия път, иначе е скъпо. По-скоро ние, дето се занимаваме с програмиране, постоянно искаме да ръчкаме и разгадаваме кое откъде идва и да трупаме голямо количество безсмислена информация:D:D:D.

Пък аз имам известна идея откъде идва това 4.5, но и в него е скрито едно магическо число, по-точно някакъв коефициент около 2! Действително, ако се запише X = (А / (0.45 * B)) х C, както ти предлагаш, ще се получи перфектна от математическа гледна точка формулка, която показва каква пружина трябва да си сложиш, та като седнеш на седалката, пружинката точно да се сгъне докрай:D:D:D. Аз тъй не бих карал! Същата формулка може да се запише и така: X = (А х 2,22 / B) х C. Оттам нататък тая константа 2.22 магически е умножена по 2, за да стане така, че под въздействието на теглото ти пружината да се свие не докрай, а точно наполовина (при положение, че реагира що-годе линейно на натоварванията). Така накрая това 4.5 идва от приблизителното отношение 2 / 0.45. Аз поне така предполагам.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот did » Пон Мар 22, 2004 10:25 am

[quote="thefatcat"]
E tva 1800lbs e ebati neshtoto, slon nqma da uspee da go sgune[:p]
[/quote]


"Дайте ми подходяща опорна точка и лост, и ще сгъна 1800lbs пружина и без да съм слон":D:D:D.

Казал го е един колега преди доста време, когато и твърдата рамка още не е била измислена, за NRS да не говорим;), ама виж колко напредничаво е разсъждавал човека!

EDITED:
Като видях сега окачването на тоя Крос, точно неговия лост и опорна точка едва ли ще свършат работа:(. По-скоро тук идеята е да се направи колело с твърда задница и пружина "за парлама", както се казва. Щото ако вземе много да се клати рамото, ще се скапят пластмасовите втулки и става лошо!:D:D:D:D
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Пон Мар 22, 2004 10:53 am

[quote="did"]

[quote="bikerider"]
Еххх, тия инженери беее :D:D:D:8D::8D::8D:
Я моля те ми кажи откъде идва това 4.5? Ясно ми е че идва от 1lbs=0.45kg, но как?
Освен това, защо теглото в либри да е A*4.5, не е ли А/0.45 ???
[/quote]


А, не си прав за инженерите bikerider! Точно те са спецове в употребата на доказани в практиката формулки, разглеждани като черна кутийка. Просто при тях нещата трябва да стават от първия път, иначе е скъпо. По-скоро ние, дето се занимаваме с програмиране, постоянно искаме да ръчкаме и разгадаваме кое откъде идва и да трупаме голямо количество безсмислена информация:D:D:D.

Пък аз имам известна идея откъде идва това 4.5, но и в него е скрито едно магическо число, по-точно някакъв коефициент около 2! Действително, ако се запише X = (А / (0.45 * B)) х C, както ти предлагаш, ще се получи перфектна от математическа гледна точка формулка, която показва каква пружина трябва да си сложиш, та като седнеш на седалката, пружинката точно да се сгъне докрай:D:D:D. Аз тъй не бих карал! Същата формулка може да се запише и така: X = (А х 2,22 / B) х C. Оттам нататък тая константа 2.22 магически е умножена по 2, за да стане така, че под въздействието на теглото ти пружината да се свие не докрай, а точно наполовина (при положение, че реагира що-годе линейно на натоварванията). Така накрая това 4.5 идва от приблизителното отношение 2 / 0.45. Аз поне така предполагам.
[/quote]


Аз изведох формула на база на желани % sag, но за жалост тя не отчита прогресивността на окачването, което е вече доста трудно - трябва да има някаква редица или прогресия, която да се сумира, но вече става висша математика за момчетата дето искат просто да разберат ква пружина им трябва...

А за инженерите точно това имах предвид, че обичат да работят с magic numbers... формулата на TOYAGA е странна, но наистина дава коректни резултати за 50% sag (дори мисля че е резултат от доста сложна апроксимация), затова се зачудих точно как е изведена, забравяйки че стария мърморко е инженер и не му пука откъде идва формулата :D[:p]:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот КапитанПланета » Пон Мар 22, 2004 11:51 am

Един виц по тоя повод (сигурно го знаете, ама аз да го припомня :8D:) :
[color=blue]Такто програмист, цяла нощ е работил на компа и на сутринта при него идва синчето му.
- Тате, защо всяка сутрин слънцето изгрява от изток и залязва на запад ?
-... (никаква реакция, продължава да трака на клавиатурата)
Детето обаче държи да получи отговор :
- Татееее, защо всяка сутрин слънцето изгрява от изток и залязва на запад ?
-...
- ТАТЕЕЕЕЕ !!!
- Кво, кво, кво ? (сепва се бащата и със зор излиза от транса)
- Тате, защо всяка сутрин слънцето изгрява от изток ....
- Я чакай малко, сигурен ли си ?
- Да бе, така е...
- Сериозно ? Всяка сутрин ? Сине, ЩОМ РАБОТИ, ЗА БОГА, НЕ ГО БАРАЙ !!!
...........[/color]
[:p];):8D:

Ееех, и аз да изпълнявах това, колко безсънни нощи щях да си спестя... Излиза че май инженерите хубаво правят, иначе не би им стигнал един живот да скалъпят нещо работещо... Така че bikerider, вместо да се пОтиш с тая формула, я гледай какво хубаво временце е навън - яхвай танка и беж на баира. То и там има пОтене, ама май по си заслужава ;):8D:.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пон Мар 22, 2004 1:02 pm

Mда, „магическото число” 4,5 определено е изведено по емпиричен (проби/апроксимации/генерализации) път и определено нанася корекции, отчитащи саг/прогресия в теоретично чистата форма на формулата...

Абе кво ви дреме - нали формулата с „магическото число” бачка? Другото е ала-бала и губене на ценен/дефицитен мозъчен потенциал...:D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Мар 22, 2004 4:17 pm

[quote="КапитанПланета"]
Излиза че май инженерите хубаво правят, иначе не би им стигнал един живот да скалъпят нещо работещо
[/quote]


TOYAGA, тва май беше за тебе :D:D:8D::8D::8D::^::^::^::^:[:p][:p][:p]:B)::B)::xx(::xx(::xx(::D:D:8D::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот DeMoN » Пон Мар 22, 2004 9:48 pm

az sum 70 kila.Kolko dolo - gore trebva da mi e pruginata?Okolo 700 lbs?I kolko e debela prugina ot 700 lbs?
PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG ..........................................
DeMoN
 
Мнения: 522
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Фев 28, 2004 10:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пон Мар 22, 2004 10:05 pm

[quote="bikerider"]

[quote="КапитанПланета"]
Излиза че май инженерите хубаво правят, иначе не би им стигнал един живот да скалъпят нещо работещо
[/quote]


TOYAGA, тва май беше за тебе :D:D:8D::8D::8D::^::^::^::^:[:p][:p][:p]:B)::B)::xx(::xx(::xx(::D:D:8D::8D:
[/quote]


Мда, за мене беше, но зад това мъдро изказване "инженерите хубаво правят", прозират ясно терзанията и съмненията на компютърист/програмист, сблъскал се в дейността си с истината, че "не стига един живот да скалъпиш нещо работещо"...:D:D:D[:p][:p][:p];););)
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот КапитанПланета » Вто Мар 23, 2004 8:31 am

[quote="TOYAGA"]

Мда, за мене беше, но зад това мъдро изказване "инженерите хубаво правят", прозират ясно терзанията и съмненията на компютърист/програмист, сблъскал се в дейността си с истината, че "не стига един живот да скалъпиш нещо работещо"...:D:D:D[:p][:p][:p];););)

[/quote]


Мдааа... така си е $#@&* :xx(::V::B):[:p]:D:D:8D:
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Мар 23, 2004 8:14 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="bikerider"]

[quote="КапитанПланета"]
Излиза че май инженерите хубаво правят, иначе не би им стигнал един живот да скалъпят нещо работещо
[/quote]


TOYAGA, тва май беше за тебе :D:D:8D::8D::8D::^::^::^::^:[:p][:p][:p]:B)::B)::xx(::xx(::xx(::D:D:8D::8D:
[/quote]


Мда, за мене беше, но зад това мъдро изказване "инженерите хубаво правят", прозират ясно терзанията и съмненията на компютърист/програмист, сблъскал се в дейността си с истината, че "не стига един живот да скалъпиш нещо работещо"...:D:D:D[:p][:p][:p];););)

[/quote]


:D:D:8D::8D::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Сря Мар 24, 2004 3:45 pm

Най-после го намерих:8D:! Еврика:8D:! Fatcat, видях подходяща метална конструкция, способна лесно да огъне и пружина от ресьор на жигули:8D::8D::8D:! При това е под формата на колело:8D:! Ето я:

[img]http://balkan.bg//balkanbikes/images/balkan/Fire.jpg[/img]

Ама това трябва много бързо да се патентова, щото друга рамка с коефициент 1 към почти-безкрайност едва ли има по шарения свят!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Problem sas zadniq amort. !!!!!!!!POMO6T!!!!!!!!!

Мнениеот EccentricMOTION » Нед Фев 28, 2010 12:31 pm

Хайде да извадим още една тема от кофата. Имам нужда от помощ и пояснение по формулата за изчисляване на твърдост на пружината, а именно:
X = (А х 4,5 / B) х C

в която:
Х е търсената твърдост на пружината в lbs (паунда/инч),
А е теглото на ездача в килограми
В е хода на шока в инчове
С е коефициента на задното окачване (отношението ход на амортисьора/ход на задната ос). За пример ще посоча задницата на Giant AC, при която въпросният коефициент е 1:3


A=70kg
B=38 millimeters = 1.49606299 inches => B=1,5inches
C=1/3 (от стара информация за рамката, подадена от производителя беше посочено, че при 40мм ход на амортисьора рамката реализира 120мм ход, което е 1/3 коефициент.)

Отговорът който получавам е точно 70. Това означава ли, че трябва пружината да е с твърдост 70 либри?! Благодаря предварително за адекватните отговори.
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Problem sas zadniq amort. !!!!!!!!POMO6T!!!!!!!!!

Мнениеот imbecile » Нед Фев 28, 2010 3:19 pm

Аз получавам 630lbs. :dontknow:
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?
Аватар
imbecile
 
Мнения: 309
Рейтинг: 1862
Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 11:50 pm
Местоположение: с.Казичене

Re: Problem sas zadniq amort. !!!!!!!!POMO6T!!!!!!!!!

Мнениеот EccentricMOTION » Нед Фев 28, 2010 3:26 pm

X=(70*4,5/1,5)*1/3=(70*3)/1/3=210/3=70 ?!

Къде бъркам?! Вероятно е 630lbs, но просто ще изчакам още един отговор. За колегата @imbecile поздрав с Godsmack - Greed :beer:

ПП: коефициента го записваме като 1:3 или като 3:1? Ако е 3/1 отговорът наистина е 630.
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта