от bikerider » Пон Юли 17, 2006 10:10 am
@Morpher:
1. Колегата octane все пак каза нещо вярно, а именно: спирачката, монтирана на задницата предава въртящия момент на цялата задница, тоест стреми се да я сгъне при спиране (това е при повечето рамки де, има и рамки, които се стремят да се разгънат при спиране, но явно това за колегата octane са подробности).
2. За да не се предава въртящия момент на задницата, просто спирачката се монтира на предницата (t.e. предницата служи за опорна точка на спирачката при спиране), като се отчита и движението на задницата, тоест [b]спирачката се движи свободно спрямо задницата около задната ос[/b], затова и свръзката на floating brake-а е лагерована, което колегата octane явно пропуска, за да напише такава глупост, че не била монтирана като хората. Единственото изискване е ъгъла между подвижната планка, на която е монтирана спирачката и "пръчката" да позволява на задницата да си реализира хода, тоест четириъгълника образуван от главната става, опорната точка на "пръчката", спирачния апарат и задната ос да се изражда в отсечка чак след като задницата е реализирала максималния си ход. Това може се регулира изцяло чрез дължината на "пръчката", ъгъла й спрямо хоризонтала при разгъната задница няма никакво значение.
С две думи цялата идея е, че когато апарата стисне накладките, той става едно цяло със задницата, но за да не предава въртящия момент на задницата, той го предава на предницата, тоест на практика го елиминира и няма значение точно как е монтиранa и настроенa плаващата спирачка, стига задницата да може да се сгъва докрай без да си пречат планката и "пръчката". Има ли fl brake не би трябвало да има каквито и да е сили действащи върху шока в резултата от спирането със задна спирачка.
Та колегата octane успя да каже нещо вярно и да изцвъка тотална глупост като заключение... което не ща да коментирам, то си е за него.
Edit: колегата octane има нужда да прочете и наизусти един пасаж от поста ми, почернил съм го за негово удобство...
Do or do not. There is no try...