Избор на главина и списци.

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот MOD » Чет Апр 01, 2004 9:58 am

Темата е наистина много добра и полезна

Досега се чуха мнения само в една посока - всички са привърженици на главините с разглобяеми лагери ...

С риск да ми скочите отгоре:D:D ( като знам какви дърти заядливци има ;):D) искам да Ви насоча вниманието към няколко аспекта :

- сам @TOYAGA каза, че ако блъскаш здраво то вариянта е "йебеш и фърляш" :D:D, с което съм безрезервно съгласен, защото според мен тогава това си е консуматив ( като курбелите, педалите ...:D)

Сега вече това, което пиша си е мое мнение и не желая да ангажирам никого с него :

Даже и да не блъскаш много капсолованите главини са добри за хора като мен например - които нямат преди всичко време ( и донякъде и може би желание, а за умение да не говорим :D:D ) да разглобяват, смазват и прочие дейности около главините ...
Лично аз предпочитам сутрин преди работа да си оставя колелото в сервиза ( където са професионалисти ) и да мина привечер след работа да го взема . Някак не ми звучи ( поне на мен - сигурен съм, че пропускам нещо интересно;)) и не ми харесва мисълта да дойде събота и като едно време ( всички мъже в събота сутрин да лягат под колите пред блока ) да започна да си оправям колелото, вместо да се кача на него и да го карам ...
В крайна сметка ремонта и подръжката на колелото имат пряко значение и върху здравето на карача .. така че по-добре да го правят истински професионалисти. Аман от манталитета да разбираме от всичко и да си правим всичко сами ...
И не на последно място - ако няма такива като мен няма да има и сервизи ;):D:D:D:D
--------------------------------------------------------------------

MOD = Master Of Disaster :D:D:D
"Никога не спори с тъпак, хората може да не забележат разликата."
MOD
 
Мнения: 2011
Рейтинг: 1715
Регистриран на: Сря Авг 27, 2003 2:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот КапитанПланета » Чет Апр 01, 2004 10:10 am

did, неинженерните причини ги има и при другите главини, както и при всички останали компоненти (аз наскоро имах сблъсък с неинженерни причини във вилка маниту примерно).
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Апр 01, 2004 11:28 am

[quote="Pla-men"]

Аз обаче съм от Бургас и не мога да ходя по магазинете. По принцип ,че си поръчвам сигорно напрау на магазиана че звъня.
Тези два модела кадето ги каза bikerider какви са , колко пари са.
[/quote]


Май се пробваш да докараш шопски диалект, а? Слаба ракия си морски...:D:D:D "Ма яз съм от Бургас и немо'м да одим като вазе низ магазинете..." - горо-долу така трябва да звучи...

Но на въпроса за спиците. Както bikerider вече отбеляза, подходящи за твоя случай са DT Competition - непретенциозна, страшно разпространена и отлична като съотношение цена/качество/тегло/надеждност спица. Можеш да търсиш и DT Champion - най-евтината спица на DT, което въобще не означава, че е лоша... Според мен Rеvolution не са за теб на този етап - скъпи са, изискват висок клас капла и МНОГО ДОБРО до ОТЛИЧНО наплитане, за да работят както трябва. Ако си над 75 кила няма да ти вършат и надеждна работа с дискови спирачки.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Апр 01, 2004 11:39 am

[quote="MOD"]

Темата е наистина много добра и полезна

Досега се чуха мнения само в една посока - всички са привърженици на главините с разглобяеми лагери ...

С риск да ми скочите отгоре:D:D ( като знам какви дърти заядливци има ;):D) искам да Ви насоча вниманието към няколко аспекта :

- сам @TOYAGA каза, че ако блъскаш здраво то вариянта е "йебеш и фърляш" :D:D, с което съм безрезервно съгласен, защото според мен тогава това си е консуматив ( като курбелите, педалите ...:D)

Сега вече това, което пиша си е мое мнение и не желая да ангажирам никого с него :

Даже и да не блъскаш много капсолованите главини са добри за хора като мен например - които нямат преди всичко време ( и донякъде и може би желание, а за умение да не говорим :D:D ) да разглобяват, смазват и прочие дейности около главините ...
Лично аз предпочитам сутрин преди работа да си оставя колелото в сервиза ( където са професионалисти ) и да мина привечер след работа да го взема . Някак не ми звучи ( поне на мен - сигурен съм, че пропускам нещо интересно;)) и не ми харесва мисълта да дойде събота и като едно време ( всички мъже в събота сутрин да лягат под колите пред блока ) да започна да си оправям колелото, вместо да се кача на него и да го карам ...
В крайна сметка ремонта и подръжката на колелото имат пряко значение и върху здравето на карача .. така че по-добре да го правят истински професионалисти. Аман от манталитета да разбираме от всичко и да си правим всичко сами ...
И не на последно място - ако няма такива като мен няма да има и сервизи ;):D:D:D:D

[/quote]


Завършен консуматор! Сега остава да кажеш, че и McDonalds ядеш...:D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Апр 01, 2004 11:53 am

@ bikerider

[quote]Но мисля, че определено не си прав да вадиш генерални изводи за индустриалните лагери като цяло - аз минах точно по твоя път: първо реших, че не искам евтина главина с индустриални лагери (причината е същата - нямам дотатъчно пари за евтини неща). После реших, че не искам разглобяеми лагери заради играчката със сачмите всеки път. И се поразрових из разни материали за индустриални лагери и разбрах че има и такива, които се регулират като разглобяемите. Разрових се из нета и открих и правилната главина (CK).[/quote]


ОК, съгласен! Може би действително мнението ми звучи като генерализиране, а генерализирането винаги е грешно в една или друга степен. Честно казано, не познавам достатъчно продуктите на СК, но мисля да наваксам с малко четене, пък кой знае - може и да се ориентирам по начин, подобен на твоя (стига т.нар. Universal Disc Hubs някой ден да станат пригодни за употреба с Centerlock - доколкото успях да проумея, засега не са)

[quote]Само не ме разбирайте погрешно, разбира се, разбира се, ако говорим за въртене и по-непретенциозни ситуации (а не скокове, DH и така нататък), или говорим за ограничен бюджет (не че моя не е ) - разглобяемите лагери са най-добрия вариант като комбинация между цена и качество.[/quote]


Точно така бих искал да бъда разбран и аз

[quote]А по отношение на фабричния реглаж на Шиманските главини - мисля че са прави да ги стягат с една идея повече първоначално - разглобяемите лагери както несъмнено знаеш неминуемо се произвеждат с по-голям допуск и имат първоначално улягане, докато сачмите шлифоват леглото идеално. Точно затова считам, че Шимано са прави с фабричната настройка. Виж после при първата поддръжка, наистина няма нужда да се стяга толкова, щото вече всичко е в ред.[/quote]


Склонен съм да се съглася с подобен аргумент, правейки две уговорки - първо тази "една идея" никога не е константа и може да износи диспропорционално нова главина преди първото отваряне и второ - както вече споменах, отварянето цели и проверка на наличието/отсъствието на достатъчно смазка в главината. Правя тези уговорки, защото съществува хипотетична ситуация, в която някой карък изхвърля две натегнати "с две идеи над оптималното" и оставени по невнимание без грес XTR-главини...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Апр 01, 2004 11:57 am

[quote="КапитанПланета"]

did, за осите и конусчетата не знам, но ще ти дам друг пример. Задна главина XT струва $43.30. Freehub за същата главина - $44.07. За да е адекватно сравнението, двете цени ги взимам от едно място - chainreactioncycles.com. Изводите можеш и сам да си ги направиш :xx(:...
[/quote]


Гребените винаги са по-скъпи от брадите...:D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот MOD » Чет Апр 01, 2004 12:18 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="MOD"]

Темата е наистина много добра и полезна

Досега се чуха мнения само в една посока - всички са привърженици на главините с разглобяеми лагери ...

С риск да ми скочите отгоре:D:D ( като знам какви дърти заядливци има ;):D) искам да Ви насоча вниманието към няколко аспекта :

- сам @TOYAGA каза, че ако блъскаш здраво то вариянта е "йебеш и фърляш" :D:D, с което съм безрезервно съгласен, защото според мен тогава това си е консуматив ( като курбелите, педалите ...:D)

Сега вече това, което пиша си е мое мнение и не желая да ангажирам никого с него :

Даже и да не блъскаш много капсолованите главини са добри за хора като мен например - които нямат преди всичко време ( и донякъде и може би желание, а за умение да не говорим :D:D ) да разглобяват, смазват и прочие дейности около главините ...
Лично аз предпочитам сутрин преди работа да си оставя колелото в сервиза ( където са професионалисти ) и да мина привечер след работа да го взема . Някак не ми звучи ( поне на мен - сигурен съм, че пропускам нещо интересно;)) и не ми харесва мисълта да дойде събота и като едно време ( всички мъже в събота сутрин да лягат под колите пред блока ) да започна да си оправям колелото, вместо да се кача на него и да го карам ...
В крайна сметка ремонта и подръжката на колелото имат пряко значение и върху здравето на карача .. така че по-добре да го правят истински професионалисти. Аман от манталитета да разбираме от всичко и да си правим всичко сами ...
И не на последно място - ако няма такива като мен няма да има и сервизи ;):D:D:D:D

[/quote]


Завършен консуматор! Сега остава да кажеш, че и McDonalds ядеш...:D:D:D
[/quote]


Поне мразя McDonalds [:p]:D:D:D:D
--------------------------------------------------------------------

MOD = Master Of Disaster :D:D:D
"Никога не спори с тъпак, хората може да не забележат разликата."
MOD
 
Мнения: 2011
Рейтинг: 1715
Регистриран на: Сря Авг 27, 2003 2:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Апр 01, 2004 4:37 pm

[quote="TOYAGA"]
ОК, съгласен! Може би действително мнението ми звучи като генерализиране, а генерализирането винаги е грешно в една или друга степен. Честно казано, не познавам достатъчно продуктите на СК, но мисля да наваксам с малко четене, пък кой знае - може и да се ориентирам по начин, подобен на твоя (стига т.нар. Universal Disc Hubs някой ден да станат пригодни за употреба с Centerlock - доколкото успях да проумея, засега не са)
[/quote]


Ами не са, шлиците са доста по-едри от CenterLock, освен това са по-навътре, искам да кажа предвидено е задължително с техен преходник да работи.

[quote="TOYAGA"]
Точно така бих искал да бъда разбран и аз
[/quote]

Хубаво е че се разбираме ;)[:p]

[quote="TOYAGA"]
Склонен съм да се съглася с подобен аргумент, правейки две уговорки - първо тази "една идея" никога не е константа и може да износи диспропорционално нова главина преди първото отваряне и второ - както вече споменах, отварянето цели и проверка на наличието/отсъствието на достатъчно смазка в главината. Правя тези уговорки, защото съществува хипотетична ситуация, в която някой карък изхвърля две натегнати "с две идеи над оптималното" и оставени по невнимание без грес XTR-главини...
[/quote]


Категорично си прав, съгласен съм на 1000% - задължително отварям и сервизирам първоначално всяко нещо което си взема (Москва на сълзи не вярва... :D:8D:).
Мисълта ми беше единствено за началната "една идея повече", независимо кой я прави. Иначе аз също съм виждал чисто нови главини с лагери без грес, резултат от уморен японец в стрес :D:D:8D::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Предишна

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта