NoTubes

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

NoTubes

Мнениеот КапитанПланета » Пет Апр 02, 2004 9:57 pm

Пукането на гуми е един от най-досадните и често срещани проблеми. Аз обикновено си нося резервна вътрешна гума, но ми се е случвало и повторно пукане в рамките на едно каране... Като караш пък с други ги бавиш и тях, което може би е най неприятното. Затова се замислям на тема Stan's No Tubes System. Сигурно всички сте чували за нея, но в БГ разбира се не се внася. Освен че можеш да си конвертираш гумите в tubeless се спасяваш и от досадното пукане. Свалих си двете филмчета от www.notubes.com и наистина изглежда впечатляващо - човека монава през една дъска със сума си пирони и си продължава без проблем. Всички пирони се забиват в гумата. До тук добре. Единственият проблем е цената - цялата "система" струва към $58 :xx(:. Съдържа ето тези неща :
Изображение
Аз разбира се като бивш ТНТМ активист започнах да си разсъждавам на тема дали не може да се поевтини цялата тази работа. Значи най-ценното нещо в notubes като че ли е тази магическа течност. Едно шишенце 32 oz струва $17. Това количество стига за един велосипед за 2-3 години. Въпросът е дали е възможно останалите неща да се побългарят ? Значи, трябва ни някаква качествена Scotch лепЕнка, с която се облепва шината от вътре и се затапват отворите. Това не е проблем. Инжектор/дозатор - също не е проблем. Следва гумената лента с вентила. Тук може да се пробва с ивица изрязана от вътрешна гума (включваща вентила) но ще е трудно да се изреже като хората. Друг вариант е с як гумен бандаж и вентил от стара вътр. гума, които хубаво да се залепят. Разбира се вентилът трябва да е от тези, които се затягат към шината.
При побългарения вариант цялата процедура ще стане още по-пипкава от стандартната (оплакват се хората че си е разправия) но може би ще си заслужава.

Вие какво мислите по темата ?


За повече инфо : http://www.notubes.com/
Демонстрация (филмче)
Инструкции (филмче)
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Съб Апр 03, 2004 2:53 pm

Май добре си го измислил! :) Особено ако става думи само за приложението анти-пукане на гуми, мисля, че ще стане. Поне си струва да се опита, де, все пак 58$ не са малко, макар че продуктът на Stan определено си заслужава парите.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот C_Mo » Съб Апр 03, 2004 3:59 pm

Намираш си 20" вътрешна гума и ако не пасва добре когато я опънеш на шината я режеш по дължина, подвиваш и залепяш краищата до необходимата ширина.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот zero knowledge » Нед Апр 04, 2004 10:49 am

Magicheskata technost syshto mozhe da se zameni, stiga da namerish Slime, primerno ot nqkoj motordzhijski magazin. Drugite systavki sa lateks i voda. Otnoshenieto koeto preporychvat nqkoi e voda:lateks:slime -- 4:4:1. Az spazvam edinstveno za voda:lateks 1:1 i dobavqm slime na oko. Raboti dovolno dobre, mozhe bi ne chak kato bozata na Stan, no dostatychno za da svyrshi rabotata i izliza po-evtino ot Stan kakto i se nabavq po-lesno (stiga da ima ot kyde da vzemesh slime). Zapushva bez problemi dupki ot tryncheta i po-grubi bodili. Vednyzh dypkata beshe tvyrde golqma i ne se zapushi, no izpolzvah tynka i kysa klechka, navrqh q v gumata i tova be dostatychno. Estestveno posle e hubavo da se mine prez vulkanizator, no taka mogat vremenno da se zapushvat i po-golemi dupki i karaneto ne svyrshva. Karal sym taka cqla godina i smqtam da prodylzha i tazi. Samo za spravka, karam s UST kapli i sym probval kakto s UST gumi taka i s normalni (no samo s debeli steni), i dvete rabotqt, no s UST gumite e po-lesno napompvaneto i zadyrzhat vyzduh mnogo po-dobre.

A da, ako nqkoj znae ot kyde mozhe da se nameri Slime da kazhe ;) , che v plovdiv do sega ne sym nameril, v sofiq ne sym tyrsil, a karam na zapasi.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот screamBoy » Нед Апр 04, 2004 3:33 pm

как се използва - впръскваш с помпа през вентила; мажеш отвън или нещо друго ??
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот zero knowledge » Нед Апр 04, 2004 7:07 pm

аз сипвам в гумата, докато е махната от каплата. може и през винтила, но ако е автомобилен, иначе няма от къде. все пак това е течност
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот TOYAGA » Пон Апр 05, 2004 10:32 am

Не знам защо, обаче на мен тая история с безкамерните и "псевдобезкамерните" гуми все още ми се струва безсмислена в сравнение с класическото решение - нито теглото им е като хората, нито ремонтопригодността, нито цената...

Не знам дали ви прави впечатление факта, че след първоначалната UST-еуфория през изминалите 1-2 години, все по-малко производители предлагат комплектовани велосипеди, пригодени за безкамерни гуми... Има нещо гнило в цялата работа.

Не казвам, че изобретението на бай Стан е лошо, освен това има и един не по-малко прехвален швейцарски продукт с горе-долу същото предназначение (виж http://www.tubelesskit.com/products.html), но от КАКЪВ ЗОР в крайна сметка? За мен цената, която ще платя с по-високо тегло, повече въртели и клепане с някакви магически бози ВСЕ ОЩЕ не компенсира евентуалните предимства по отношение неподатливостта на пукане/по-добро сцепление с терена. Помислете си колко вътрешни гуми ще си купите на цената на продукта на Stan и ще разберете защо считам, че мероприятието не се рентира...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Апр 05, 2004 11:43 am

Да се включа и аз.

Наистина tubeless системите предлагат леко тегло - тоест намален rolling resistance, тоест гумите се въртят по-лесно и ускорението е значително по-бързо. Имам предвид, Капитане, че за твоя стил каране е манна небесна.

А течността на бай Стан (както и всяка друга такава) има и друго предимство (освен че запушва дупките): служи и като балансьор (винаги стои ДОЛУ в гумата до земята), тоест подобрява стабилността при каране. За DH racing предимствата са огромни - иначе не виждам особен смисъл освен да се кефиш на физиономията на някой бакшиш като му кажеш че караш с безкамерни гуми :D:D:8D::8D::8D:.

Но лично за мен с моите високопланински предпочитания, tubeless системите са голям автогол - всичко е прекрасно докато не подбиеш дори леко шината - отиваш по дяволите и се връщаш оттам пеш носейки тежко нещо на рамо.

A и TOYAGA правилно отбеляза, че напоследък има отлив от масовото производство на тези технологии за масова употреба (тук не включвам състезателите, които ги боли жезъла дали ще прецакат нещо).

Мисля че тепърва има да виждаме свръхлеки материали за гуми, издръжливи колкото DH вътрешна гума от бутил с 2мм стена. Аз лично съм крайно консервативен когато се отнася за гумите ми - горе на планината си нося ВИНАГИ резервна гума, лепенки, лепило и помпа - рекорда ми засега е ПЕТ пукания в рамките на два часа (когато карах тесни шини и леки вътрешни гуми).
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот SPA » Пон Апр 05, 2004 12:18 pm

Е да, но все пак варианта който предложи ZK не е за изхвърляне. Слагаш течността във вътрешната гума. Загубата е около 150-200гр. в повече тегло. Даже системата да не работи толкоз ефективно както с тюблес гуми пак върши работа за дребни неща от типа на трънчета. Хубаво е с резернва гума и аз си нося такава (повечето пъти) и лепенки отгоре на това, но това не премахва гадостта, когато си минал през някой бабен зъб и после трябва да лепиш или сменяш заради малка нещастна дупчица. А с течност обикновено ти се налага да махнеш трънчето, едно завъртане на гумата и продължаваш. А тука в Пловдив на тепетата тръните с булдозер да ги ринеш.
Аз само да си намеря течност.... (слим, стан)...абе...:D:D:D
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Апр 05, 2004 1:07 pm

[quote="SPA"]

Е да, но все пак варианта който предложи ZK не е за изхвърляне. Слагаш течността във вътрешната гума. Загубата е около 150-200гр. в повече тегло. Даже системата да не работи толкоз ефективно както с тюблес гуми пак върши работа за дребни неща от типа на трънчета. Хубаво е с резернва гума и аз си нося такава (повечето пъти) и лепенки отгоре на това, но това не премахва гадостта, когато си минал през някой бабен зъб и после трябва да лепиш или сменяш заради малка нещастна дупчица. А с течност обикновено ти се налага да махнеш трънчето, едно завъртане на гумата и продължаваш. А тука в Пловдив на тепетата тръните с булдозер да ги ринеш.
Аз само да си намеря течност.... (слим, стан)...абе...:D:D:D
[/quote]


ооо, да, аз не съм коментирал варианта на ZK изобщо - естествено, че е разумен компромис между двете технологии.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот zero knowledge » Пон Апр 05, 2004 10:39 pm

Не съм много съгласен, че дори леко подбиване на каплата е проблем. Подбивал съм си задната на два пъти, далеч не леко, не съм имал изпускане на въздух. Проблем може да е само напомпването при слагане на гума в/у (яко) подбита капла, но и това може да се излъже. Единственият начин да изпусне въздух е при зверски странични натоварвания, примерно приземяване със скорост на страни, но за сега решението на този проблем е използването на sealant (боза ;)) и малко по-високо налягане (гума с по-твърди стени също помага, примерно michelin е по-добре от maxxis :D).

И още нещо, ако караш с безкамерни гуми в планината и ти се наложи да се връщаш пеша заради тях, то причината ще е, че каплалата е "счупена" (не изкривена/подбита, а счупена, на части). Срязването на гумата от стъкло е смъртоносно за външната гума, независимо дали има вътрешна и за това го изключвам. Лично за мен безкамерните гуми са много по надеждно решение, и да не забравяме че 2 дебели вътрешни тежат ~1кг.

пояснение: говоря само от опит и само за DH
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот screamBoy » Вто Апр 06, 2004 2:15 am

от 600 до 700гр, за да бъде по-точно :)
та, няма проблеми като караш бързичко през множество остри камъни ?
или примерно на Сопот ??
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот zero knowledge » Вто Апр 06, 2004 9:46 am

[quote="screamBoy"]

от 600 до 700гр, за да бъде по-точно :)
та, няма проблеми като караш бързичко през множество остри камъни ?
или примерно на Сопот ??
[/quote]

2x460 е почти кило

Проблеми не съм имал, и на Сопот, и на Пампорово, и на Plattekill ;):D
Докато други край мен пукаха щом кривнат малко (дебела вътрешна и тънкостенна външна). Личият ми опит показва, че ако външната е с дебели стени, дори и с керлива вътрешна (вътрешна за 2.125, слагана в maxxis 2.5 и 2.7, gazza 2.6, michelin 2.8 -- всичките с дебели стени)е много трудно да спукаш гумата от удар по камъни, поне аз още не съм успял а задната от известно време я карам с вътрешна. Докато обратното, дебела вътрешна (най-дебелия maxxis, 1.5мм) и тънкостенна външна, е бая лесно. Замислете се следващия път като си купувате гуми за DH, особено за задна, дали да бъде с тънки или дебели стени. Разликата е огромна.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот bikerider » Вто Апр 06, 2004 10:06 am

[quote="zero knowledge"]
пояснение: говоря само от опит...[/quote]


Вярвам ти, защото нямам никакъв опит с тази tubeless технология, нямам и желание - горе няма сервизи.

[quote="zero knowledge"]
...и само за DH
[/quote]


Разбираме се, говорим за различни неща - ти за DH, аз за високопланински преходи.

Все още мисля, че там на високото, където и дума не може да става за плавен терен подходящ за DH скорости, трябва да се изключват ВСЯКАКВИ шансове за проблеми - не е никакъв проблем да си покривиш яко каплата дори след малък дроп от камъче там горе като се приземиш на някой зъбер. Така че килцата в повече са добра застраховка. Обаче говоря само за горе, където трънчета почти няма. Стъкла също няма засега, но разбира се е въпрос на време....

За DH tubeless технологията отдавна се е доказала и мисля, че няма място за спор тук.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Апр 06, 2004 10:07 am

[quote="screamBoy"]

от 600 до 700гр, за да бъде по-точно :)
та, няма проблеми като караш бързичко през множество остри камъни ?
или примерно на Сопот ??
[/quote]


изгледай филмчетата дето Капитана ги постна и това ще ти отговори на въпросите.

за грамовете уточни за какви гуми говориш - аз карам с Maxxis DH tubes, които са по 460гр едната (френски винтил) - общо 920 гр.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Апр 06, 2004 10:20 am

[quote="zero knowledge"]

Не съм много съгласен, че дори леко подбиване на каплата е проблем.
[/quote]


вече ти вярвам напълно, след като видях [url=http://www.notubes.com/images/rim-cut-out.jpg]това[/url]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Вто Апр 06, 2004 10:27 am

[quote="bikerider"]

[quote="zero knowledge"]

Не съм много съгласен, че дори леко подбиване на каплата е проблем.
[/quote]


вече ти вярвам напълно, след като видях [url=http://www.notubes.com/images/rim-cut-out.jpg]това[/url]

[/quote]


Е, не:D:D:D. Това е нечовешко:D:D:D!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот КапитанПланета » Сря Апр 07, 2004 8:58 am

Благодаря на всички за мненията ! Аз накрая май ще се спра на вариант олекотени вътрешни гуми с бозата на Стан или подобна. В БГ съм виждал такива на Specialized в Проспорт и някаква непозната за мен марка в Bike Center. Някой да има впечатления от тези бльоджи ?
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Апр 07, 2004 9:17 am

[quote="КапитанПланета"]

Благодаря на всички за мненията ! Аз накрая май ще се спра на вариант олекотени вътрешни гуми с бозата на Стан или подобна. В БГ съм виждал такива на Specialized в Проспорт и някаква непозната за мен марка в Bike Center. Някой да има впечатления от тези бльоджи ?

[/quote]


Както вече споменах, нямам впечатление от боза в съчетание с велосипед...:D:D:D За сметка на това имам "някакви" впечатления от леки вътрешни гуми (напълно споделям мнението на ZK, че правилната комбинация е "тънка вътрешна/стабилна външна", а не обратното). Определено бих ти препоръчал да видиш как ще ти се отразят едни Continental Light MTB (125-126 грама), каквито има във Веломания на приличната цена от малко по-малко от 12 лева. Ако искаш МНОГО леки вътрешни гуми, можеш да се поинтересуваш и от Continental Supersonic (около 90-100 грама, цена около 18 лева), но ми се струва, че си малко едричък са подобни "сапунени мехури" (дори аз ги пукам ТВЪРДЕ често)...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Сря Апр 07, 2004 10:03 am

[quote="TOYAGA"]напълно споделям мнението на ZK, че правилната комбинация е "тънка вътрешна/стабилна външна"
[/quote]


А най-добре стабилна външна и вътрешна, поставена в друга вътрешна - няма прищипана, няма спукана... за танковете [:p]
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Сря Апр 07, 2004 10:08 am

еее ти ся, то бива танк, ама "конските" сили са ограничени :D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот КапитанПланета » Сря Апр 07, 2004 11:17 am

[quote="TOYAGA"]


...каквито има във Веломания ...[/quote]


Последния път като ходих на хигиената нямаше никакви :xx(:... Дано вкарат.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Апр 07, 2004 11:23 am

[quote="КапитанПланета"]

[quote="TOYAGA"]


...каквито има във Веломания ...[/quote]


Последния път като ходих на хигиената нямаше никакви :xx(:... Дано вкарат.

[/quote]


Странно, защото аз си купих три броя Continental Light MTB с френски вентили миналата седмица от Нина... Звънни и я питай дали има още!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот КапитанПланета » Сря Апр 07, 2004 11:37 am

Toyaga, 10X!
Явно двата магазина работят независимо [:p].
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Апр 07, 2004 11:48 am

[quote="КапитанПланета"]

Toyaga, 10X!
Явно двата магазина работят независимо [:p].
[/quote]


Мда, ентропията във Вселената напоследък приема застрашителни мащаби....:D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот SPA » Сря Апр 07, 2004 11:50 am

[quote="КапитанПланета"]

Toyaga, 10X!
Явно двата магазина работят независимо [:p].
[/quote]

[size=200]Hyperthreading, Multitasking, Multiuser[/size]
Абе нови технологии.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот velco » Сря Апр 07, 2004 1:44 pm

[quote="SPA"]
[size=200]Hyperthreading, Multitasking, Multiuser[/size]
Абе нови технологии.
[/quote]


Чакай да позная - Windoze (l)user, нали ? [:p]
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Апр 07, 2004 2:21 pm

уйде коня у реката...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Fun » Пон Май 10, 2004 12:23 pm

Привет на всички.
Имам колело от около месец .... да не ми се смеете на въпросите.
Какво е UST?
Всички външни гуми ли могат да станат tubeless?

[quote="КапитанПланета"]

Благодаря на всички за мненията ! Аз накрая май ще се спра на вариант олекотени вътрешни гуми с бозата на Стан или подобна. В БГ съм виждал такива на Specialized в Проспорт и някаква непозната за мен марка в Bike Center. Някой да има впечатления от тези бльоджи ?

[/quote]


Може ли да се сипва течността ако имаш вътрешна? Къде се сипва? В самата вътрешна или между външната и вътрешната? Ако се сипва във вътрешната, как се прави?
Колко течност се сипва?
Ще съм много благодарен на хората които ще вземат отношение по въпросите ми.
Fun
 
Мнения: 1
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 10, 2004 12:00 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Май 10, 2004 12:53 pm

[quote="Fun"]

Привет на всички.
Имам колело от около месец .... да не ми се смеете на въпросите.
Какво е UST?
Всички външни гуми ли могат да станат tubeless?

[quote="КапитанПланета"]

Благодаря на всички за мненията ! Аз накрая май ще се спра на вариант олекотени вътрешни гуми с бозата на Стан или подобна. В БГ съм виждал такива на Specialized в Проспорт и някаква непозната за мен марка в Bike Center. Някой да има впечатления от тези бльоджи ?

[/quote]


Може ли да се сипва течността ако имаш вътрешна? Къде се сипва? В самата вътрешна или между външната и вътрешната? Ако се сипва във вътрешната, как се прави?
Колко течност се сипва?
Ще съм много благодарен на хората които ще вземат отношение по въпросите ми.
[/quote]


вземи прочети [b]внимателно всичко[/b], което пише в линка в първия пост на Капитана. Едва ли някой от нас ще тръгне да ти преразказва нещо което можеш и сам да прочетеш.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта