F1 на писта Божурище, 22-24.09

За теми, които не са свързани с планинското колоездене. Използвайте го за всичко извън любимия ни спорт (други хобита, развлечения, прояви, интереси, проблеми и т.н.), за които искате да споделите/побъбрите/поспорите с останалите членове на форума.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 700 / 700 / 5

F1 на писта Божурище, 22-24.09

Мнениеот OXYGEN » Пон Сеп 04, 2006 2:17 pm

Двуместна Формула 1 – за първи път в България

От 22 до 24 септември на самолетна писта Божурище край София ще се проведе SPEED FEST 2006. Специално за мероприятието ще пристигнат единствените двуместни Формули в света – притежавани и обслужвани от отбора на „Минарди” и управлявани от Жолт Баумгартнер – пилот с опит в 20 старта за Джордан и Минарди във Формула 1. Екипът пристига от Англия с оборудване за цял завод и 30 души персонал – механици и инженери.
Така за първи път в България феновете на Ф1 ще могат да чуят рева на 700+ конски сили, да видят в непосредствена близост неописуемото ускорение, и ... уникалният шанс дори да се повозят на задната им седалка.

55 от посетителите на SPEED FEST 2006 ще имат възможността да спечелят демонстрационни возения с приблизителна скорост 290 км. в час.

Пътят към мечтаното ускорение започва с попълването на декларация, че кандидат-пасажерът е запознат с риска, който поема. След това се измерват кръвното му налягане и пулсът. За кандидатите над 45 годишна възраст се прави и кратко функционално изследване на организма, включващо и електро-кардиограма.
Всеки кандидат трябва да отговаря и на някои физически изисквания, за да се осигури безопасността: ръст от 158 до 180 см; тегло до 80 кг; обиколки (вкл. на раменете), не по-големи от 139.7 см., но се запазва и възможността за индивидуална оценка на всеки отделен кандидат.
Непосредствено преди самото возене пътникът получава пълен комплект за преобличане - чорапи, бельо, състезателен екип, обувки, ръкавици, боне и каска, изработени от огнеупорния материал номекс. Всичко това е много важно за сигурността на пилота и пътника. Натоварването, което те изпитват при ускорение, спиране и завиване, е 3 пъти земното притегляне – повече, отколкото в излитащ самолет.

SPEED FEST 2006 ще постави София в списъка на мегаполисите, в които са се провеждали атрактивните демонстрации с двуместни формули – Йоханесбург, Барселона, Лондон, Мелбърн, Куала Лумпул, Хелзинки. Сред пилотите, управлявали автомобилите, които идват в България са настоящият световен шампион Фернандо Алонсо, 7-кратният световен шампион Михаел Шумахер, както и станалите вече легенди в този спорт Найджъл Менсъл, Деймън Хил, Емерсон Фитипалди.
Програмата на SPEED FEST 2006 ще бъде обявена допълнително и ще бъде качена на официалния сайт на SPEED FEST 2006
Освен Формула 1 програмата на SPEED FEST 2006 предвижда още:

Formula 3 – единственият Български пилот и отбор в италиянската F3 – Владимир Арабаджиев, Картинг писта, Училище за пилоти – мъже и жени, Виртуални състезания заедно със SONY Playstation, Rally автомобили, Двуместен пистов мотоциклет, Каскади с автомобили, Избложба на Ретро автомобили, Off-road демонстрации, Екзотични автомобили, Drag Racе и Тунинг експо, – благодарение на Българска Федерация Драг Рийсинг, Drifting.

Двуместните формули съществуват от около 15-тина години и са разработени специално за популяризиране на спорта.
Двигателят, както и при състезателните формули, има живот под 4 хил. км, при петкратна смяна на маслото, след което се нуждае от основна ревизия. За сравнение животът на обикновените двигатели е около 300 хил. км. Цената на двигателя Cosworth Racing JD V10 е над #163; 300 000 или близо 1 млн. лв. Смята се, че разходът на гориво може да достигне до 80 литра на 100 км.
Разликата между състезателните и двуместните формули е минимална – в дължината на междуосието, в кокпита и с 10 % по-високото тегло. В ускорението и скоростта разликата е минимална, като те зависят най-вече от състоянието и дължината на трасето. Очаква се на пистата в Божурище двуместната формула „Минарди” да достигне 290 км/ч. Дължината на избраното трасе е около 2 км, което ще позволи на късметлиите да почувстват истинската сила и скорост на Формула 1.


Неслучайно представянето на първия SPEED FEST 2006 се състоя в Конната база „Егида” в Борисовата градина. Журналистите, отразяващи моторните спортове, бяха „върнати” в началото на дългия път на човека в търсене на по-висока скорост, когато конят е бил най-бързото средство за придвижване. Днес под предния капак на повечето автомобили се крият поне 70 конски сили, а Формула 1, представляваща авангардът на автомобилните технологии, овладява невероятните 700 конски сили в един единствен автомобил.
Именно в резултат на непрестанното техническо усъвършенстване светът на Формулата сякаш се отдалечи от своите безбройни фенове. Любителите на този спорт често пътуват стотици километри само за да зърнат своите кумири – инженери, пилоти, мениджъри на отборите. Двуместната формула представлява приятелски жест за сближаване на този толкова красив спорт с неговите почитатели.

http://tuning.bg/forum/viewtopic.php?t=42288
The Power Of Dreams
OXYGEN
 
Мнения: 26
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 27, 2006 4:40 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Гост » Пон Сеп 04, 2006 2:30 pm

Е, там сме.:beer:
Гост
 

Мнениеот F1-MAN » Пон Сеп 04, 2006 2:30 pm

Де*а, защо съм расъл толко....
Иначе се надявам да не го изпусна.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Nymphetamine » Пон Сеп 04, 2006 3:57 pm

В излитащия самолет ускорението е 4.5g, да си имаме уважението.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот airborneone » Пон Сеп 04, 2006 4:44 pm

[quote="Nymphetamine"]

В излитащия самолет ускорението е 4.5g, да си имаме уважението.
[/quote]

колкото и да уважавам самолетите, Ф1 е една стъпка по-напред за мен:beer:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот F1-MAN » Пон Сеп 04, 2006 5:18 pm

[quote="Nymphetamine"]

В излитащия самолет ускорението е 4.5g, да си имаме уважението.
[/quote]


Това в пътнически ли?
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот baribal » Пон Сеп 04, 2006 5:25 pm

[b]Абе на "червената вода" пилота изпада в безтегловност, а и в болида "g" се променя по 10-20 пъти на обиколка при средно 60 обиколки, които са в рамките на 3 часа, полета със самолет е като детска игра /е изключваме изтребителите които са сравними като натоварвания/.[/b]:D
let's go where eagles dare...
Аватар
baribal
 
Мнения: 382
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Окт 15, 2004 5:54 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот screamBoy » Пон Сеп 04, 2006 5:29 pm

Окси (или някой друг) ако сте били на такова нещо на какъв принцип е, целодневдно забавление с много демонстрации ? и как стои въпроса с входа ?
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот OXYGEN » Пон Сеп 04, 2006 5:50 pm

Досега не е имало нещо подобно там. По-големите мероприятия като официалните състезания от календара на Драг рейсинг федерацията или разните там тунинг изложения са били целодневни с по-скъп от обикновено вход - 5 лв. Този път обаче организатори не са само тези, които стопанисват пистата, така че няма още сигурна информация за цена. Но според мен едва ли ще е по-малко от 10-20 лева за да се намали броя на "семкаджиите" които са там без да знаят защо и само за сеир и само пречат на тези които наистина се интересуват от този спорт.
The Power Of Dreams
OXYGEN
 
Мнения: 26
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 27, 2006 4:40 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Nymphetamine » Пон Сеп 04, 2006 6:09 pm

Не, не в пътниески самолет. :)
При МиГ-29 - 9g при пикиране на 90* и рязко изтегляне нагоре на форсаж; 7-8 при излизане от лупинг и около 5.5 във врираж ;) Нищо общо с Формула 1.
За пътнически не знам, не съм се возИл. Но на Боинг-747 му трябва скорост от около 300км за да излети с половината от максималния товар...
Определено бих казал, че летенето с реактивен самолет е доста по-вълнуващо от Формула 1!
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот chiMol » Пон Сеп 04, 2006 6:10 pm

ще видиме да не стане пак българска работа и да си сотанеме само с готиното интро;)
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот baribal » Пон Сеп 04, 2006 6:20 pm

[quote="Nymphetamine"]

Не, не в пътниески самолет. :)
При МиГ-29 - 9g при пикиране на 90* и рязко изтегляне нагоре на форсаж; 7-8 при излизане от лупинг и около 5.5 във врираж ;) Нищо общо с Формула 1.
За пътнически не знам, не съм се возИл. Но на Боинг-747 му трябва скорост от около 300км за да излети с половината от максималния товар...
Определено бих казал, че летенето с реактивен самолет е доста по-вълнуващо от Формула 1!
[/quote]
[b]Не бих те посъветвал да даваш подобно крайно мнение при положение, че не си опитал от "двата плода" защото за разлика от в самолета в болида всяка една неравност по пътя води до натоварване... И както каза един пилот на изтребител в последсвие шофер на една "бърза" кола в Невада "НЕСРАВНИМО!!!"
И един въпрос на "не пътнически" возил ли си се???[/b]
let's go where eagles dare...
Аватар
baribal
 
Мнения: 382
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Окт 15, 2004 5:54 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Zozka » Пон Сеп 04, 2006 9:05 pm

[quote="Nymphetamine"]

Не, не в пътниески самолет. :)
При МиГ-29 - 9g при пикиране
[/quote]


Да, но имайки предвид какви могат да са последствията, сериозно бих се поколебал дали да се впусна в такова приключение...
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот thekidtwist » Пон Сеп 04, 2006 11:28 pm

Няма да се притеснявате,силно е възможно да и резнат я спирачките я някой друг шнур на формулата и изобщо да не се ускори.Съшата работа като с ТТ-то на PROSPEED.Хората донесоха кола там да гледат невежите и някой глупак за да се направи на интересен преряза маркуча за N2O-то.Смотаняци:angfire:
One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.

The journey is the reward.....
Аватар
thekidtwist
 
Мнения: 1100
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пет Дек 10, 2004 11:04 am
Местоположение: Orange County,CA

Мнениеот Nymphetamine » Вто Сеп 05, 2006 12:28 am

@Baribal:
Возил съм се в кола, движеща се с около 290-300км/ч, верно по магистрала, но все пак...
Летял съм на Су-25 Спарки с приблизителна скорост около 940км/ч. Усещането е несравнимо според мен лично.
П.П. А при самолета всеки вихър променя натоварването. ;)
@Zozka: Зависи от доста неща. В самолета си с предпазен костюм, който пречи кръвта от главата да се стича с такава скорост в краката и торса, вследствие на натоварването. Става с припомпване на въздух под налягане в костюма, който притиска краката и ръцете, а по този начин и вените. Причернява ти, но поне не припадаш. ;)
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот TOYAGA » Вто Сеп 05, 2006 7:30 am

[quote="Nymphetamine"]

... кола, движеща се с около 290-300км/ч, верно по магистрала, но все пак...
[/quote]


Коя магистрала?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 05, 2006 7:49 am

[quote="Nymphetamine"]
Определено бих казал, че летенето с реактивен самолет е доста по-вълнуващо от Формула 1!
[/quote]


Да разбирам, че си [b]карал[/b] и двете, така ли!?

Тва с колата по магистралата по-добре да не го беше споменавал... :bulb:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот baribal » Вто Сеп 05, 2006 8:57 am

[b]Дори и да си се возил в кола с 290 км по магистрала това няма нищо общо с болид от формулата защото:

1. Двигателя ти в болида е на има няма 10-15см от тялото, а това са си горе долу 1000 коня /май до там стигнаха/.

2. В кола или кабина ти не усещаш пряко "въздушните течения" върху главата си, както е във формулата.

3. Возил съм се Ту-154/който едва ли е развил 950км защото това му е мах скорост/ и във военен хеликоптер и не мога да кажа, че натоварването е кой знае какво.

4. То е по скоро допълнение към казаното от мен преди една обиколка на пистата СПА / да ги е*а как я махнаха/ е горе долу 1 минута и 53 секунди за това време пилота изпитва състояние на безтегловност и веднага след това максимално "g" защото спира от 350-360 до 80 км за 2 до 3 сек./поне до колкото си спомням пистата/ да не говорим колко пъти още има спиране/ускорение до края на тази 1 минута и 53 секунди. И не искам да коментирам какви вибрации изпитва пилота минавайки през бордюрите при "мекото окачване" на болида.

Дълбоко уважавам пилотите на самолети и тяхната професия, но смятам, че един състезателен пилот от формула 1 изпитва доста по сериозни натоварвания/губи на състезание 3 до 5 кила, колко маса губи един пилот при полет от 3 часа?/ и нивото на адренална постояно варира / в Канада минава на 15-20 см от бетонна стена/. И да не забравяме, че в самолета ако е изтребител може да катапултираш, ако нещата станат много кофти, а в болида както каза един пилот след среща с бетона "можех само да се държа за таблото".[/b]
let's go where eagles dare...
Аватар
baribal
 
Мнения: 382
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Окт 15, 2004 5:54 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Сеп 05, 2006 9:07 am

Teмата е безумна...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Nymphetamine » Вто Сеп 05, 2006 9:12 am

@TOYAGA: В Испания, участъка Сарагоса - Мадрид
@bikerider: 1. Мисля, че е логично, че не съм ги карал и пилотирал съответно, аз.
2. Защо?
@baribal: Съгласен съм, че при болида седят така нещата, както и за натоварването и т.н. При летене на голяма височина и при нормален полет (под нормален полет имам предвид права линия, тук таме някой завой с малък градус на наклона:D) натоварването не е толкова голямо, колкото в болида. Но когато по време на полет се изпълняват резки виражи, пикиране и т.н., g-то се покачва стремглаво нагоре. Нещата са малко по-различни, защото при летците натоварването е с големи стойност и се покачва рязго, за разлика от болида, където, до колкото знам, заема по-сивоки стойност от нормалното, но не се променя толкова рязко и в такива големи граници. В зависимост от сложността на полета и вида полет, един пилот на реактивен самолет също може да свали около 3 до 5 кила на полет.
Не искам да споря, возенето в кола с такава скорост също е вълнуващо, но за мен лично, летенето на реактивен самолет е доста по-вълнуващо. ;)
Но нали знаеш, всеки го влекат разлинчни неша...
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот TOYAGA » Вто Сеп 05, 2006 9:16 am

[quote="Nymphetamine"]

@TOYAGA: В Испания, участъка Сарагоса - Мадрид
[/quote]


Хм... :) И с какъв автомобил?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот baribal » Вто Сеп 05, 2006 9:19 am

[quote="Nymphetamine"]

Но нали знаеш, всеки го влекат разлинчни неша...
[/quote]
[b]Така е разбира се.[/b]:thumbu:
let's go where eagles dare...
Аватар
baribal
 
Мнения: 382
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Окт 15, 2004 5:54 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Zozka » Вто Сеп 05, 2006 9:22 am

[quote="baribal"]

състояние на безтегловност и веднага след това максимално "g"
[/quote]


Ти ма уби, кажи ми в какво се изразява таз максима?
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот baribal » Вто Сеп 05, 2006 9:31 am

[quote="Zozka"]

[quote="baribal"]

състояние на безтегловност и веднага след това максимално "g"
[/quote]


Ти ма уби, кажи ми в какво се изразява таз максима?
[/quote]
[b]Нещо не си ме рабрал, говоря за "g" max, което изпитва пилота за дадената писта, а не за абсолютното максимално G същесвуващо евентуално теоритически.[/b]
let's go where eagles dare...
Аватар
baribal
 
Мнения: 382
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Окт 15, 2004 5:54 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 05, 2006 9:36 am

[quote="Zozka"]

[quote="baribal"]

състояние на безтегловност и веднага след това максимално "g"
[/quote]


Ти ма уби, кажи ми в какво се изразява таз максима?
[/quote]


спиране = обратно ускорение - предполагам, че това имаше предвид baribal...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Сеп 05, 2006 9:45 am

[quote="bikerider"]

спиране = обратно ускорение - предполагам, че това имаше предвид baribal...
[/quote]


Не, става дума за много специфичен участък от много специфична писта... Усещането е сравнимо само с rollercoaster.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 05, 2006 9:46 am

@Nypmhetamine: темата наистина стана безумна!

След като сам признаваш, че не си карал ни едното, ни другото, значи може да си усетил тягата и ускорението само ако си се [b]возил[/b], нали така? Или бъркам?
За самолет мога да разбера къде си се возил, ама за болид... :dunno:
Kъде стоеше, на спойлера ли? :lol:

Изобщо, не мислиш ли, че е твърде несериозно да сравняваш неща, с които нямаш опит от първа ръка? И аз мога да говоря колкото си искам за поведението на болид от Формула 1 на пистата, щото две години всеки ден съм зяпал записани телеметрии от стотина сензора... ама не го правя, щото не съм пипвал болид, камо ли да го карам.

Ако не се лъжа ти май си падаше по Матрицата, сещаш ли се за една реплика оттам:
"There is difference between knowing the path and walking the path"

:bulb:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 05, 2006 9:53 am

[quote="TOYAGA"]
Не, става дума за много специфичен участък от много специфична писта... Усещането е сравнимо само с rollercoaster.
[/quote]


Ааа ясно, загрях... :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот airborneone » Вто Сеп 05, 2006 10:09 am

Нещо го превърнахте на безсмислемо заяждане.
@Nymphetamine не сравнявай всичко със самолетите, и аз се кефя но усещането е различно въпреки разликите в скоростите пр. с кола 80 не ги усещам, с колело като вдигна 45-55 и вече си мисля, че ще излетя.
@всички други - "be cool" . Готино събитие се очертава, не го превръщайте на спорове:peace:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Nymphetamine » Вто Сеп 05, 2006 10:09 am

@TOYAGA: Porsche Carrera, на едни познати от Мадрид. ;)
@bikerider: В случая нали става въпрос за возене? Предполагам, че в Божурище няма да пуснат някой от публиакта да пилотира болида? Иначе съм съгласен. Говоря от гледна точка на возещия се и мисля, че сравнението от тази гледна точка е напълно сериозно. :)
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Следваща

Назад към Други

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта