17cm ход за Бехемот

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

17cm ход за Бехемот

Мнениеот did » Пет Сеп 15, 2006 6:47 pm

Темата е отделена от тази тук:
http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=16896

Това е!

Изображение

Аз обаче мисля, че може да се извади още ход. Имам и конкретно предложение:

Изображение

Даже може да му се сложи още по-голям шок, ако му се вдигне малко седалката.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bluskanie » Пет Сеп 15, 2006 6:49 pm

И к'во са, т'ва яко ли е?
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот Alpina » Пет Сеп 15, 2006 7:10 pm

@did, идеята ти няма да има конкуренция относно ход, пък и компактно изглежда :beer:
Браво харесва ми:thumb:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот airborneone » Пет Сеп 15, 2006 7:10 pm

@did:bowdown::bowdown::bowdown:
С такива "идеи" ще те вземат и в драг и в спринт, мисля си даже, че ще се бият за теб:D:peace::popcorn:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Пет Сеп 15, 2006 8:37 pm

УуУуууупс!

Извинявам се!

Както съм го докарал съм му увеличил челния ъгъл и ъгъла на седалковата тръба. Трябва да се коригира малко. Мисля, че така е добре:

[img]http://bikedir.com/usr/did/beg2.jpg[/img]

Вилката може да не е двукоронна, обаче е двукоренна.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bluskanie » Пет Сеп 15, 2006 8:41 pm

Да беше увеличил малко хода и на предницата... така при дроб нема да е много комфортно...
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот airborneone » Пет Сеп 15, 2006 8:41 pm

:rofl::rofl::rofl:
@did моля те спри не мога да си поема въздух,
А проекта ти е с вилка 10см ход, дълга 1.5м, нали?:rofl::rofl::rofl:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Alpina » Пет Сеп 15, 2006 8:45 pm

did chopers :beer:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот did » Пет Сеп 15, 2006 8:46 pm

[quote="bluskanie"]

Да беше увеличил малко хода и на предницата... така при дроб нема да е много комфортно...
[/quote]

Нещо не разбирам... Малка е вилката ли? Може и по-голяма да се сложи, ама малко се скапва геометрията.

[img]http://bikedir.com/usr/did/beg3.jpg[/img]
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот airborneone » Пет Сеп 15, 2006 8:55 pm

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
did pls, не могаповече,
при това седиш <s>над</s> след задната гума:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Пет Сеп 15, 2006 9:00 pm

[quote="airborneone"]

при това седиш <s>над</s> след задната гума
[/quote]


Всъщност, не е лошо при стръмно спускане да се изнесеш максимално назад, даже да си зад задната гума. Поправете ме ако греша. Даже админ препоръчваше така да се кара в последната си статия.

... обаче... на равно...

хмм.... прав си! Не е добре така. трябва за да не се обърнеш назад, отред да се сложи противотежест!

Еврика!

[img]http://bikedir.com/usr/did/beg4.jpg[/img]
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот airborneone » Пет Сеп 15, 2006 9:05 pm

:rofl::rofl::rofl::rofl: не мога повече :rofl::combust::skull:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот kotka12 » Пет Сеп 15, 2006 9:36 pm

Определено има доста добри идеи
Само трябва да се побърза с патентите, щото ще се окаже, че SPECIALIZED пак ги имат:)
МИТКО ЗА ПРЕЗИДЕНТ!!!!!!!!!!!!!

:beer::beer::beer:

Най-важното за една рамка и за една вилка е "БАСИ КОЛКО МНОО ХОД ВАДИ"
:D
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот did » Пет Сеп 15, 2006 9:53 pm

[quote="kotka12"]

Най-важното за една рамка и за една вилка е "БАСИ КОЛКО МНОО ХОД [b]ВАДИ[/b]"
[/quote]

Ето най-сетне един човек да ми схване идеите!

Аз съм проектирал вилки, които може никакъв ход да не могат да вкарват, обаче могат да вадят огрооомен! Само че искат дърпане!

[img]http://bikedir.com/usr/did/beg5.jpg[/img]
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Radostin » Пет Сеп 15, 2006 10:05 pm

Не нереално....... :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:. Леле така не се бях смял от доста време :peace:. Леле просто не знам такъв ум и такова творчество .. Очаквам с нетърпение следващият пост с нова идея защото искам да се похиля още плс.:beer:
Аватар
Radostin
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юли 24, 2006 10:05 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Пет Сеп 15, 2006 10:08 pm

Тоя шок Curnutt ли е?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот did » Пет Сеп 15, 2006 10:11 pm

[quote="PtD"]

Тоя шок Curnutt ли е?
[/quote]

ааа, не знам. Според мене е ЗУУМ, щото е същия като оригиналния, обаче е зуумнат 2 пъти.

кубилицата също е ЗУУМ.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kotka12 » Пет Сеп 15, 2006 10:28 pm

при последните конструкции не можем да не отбележим факта, че височината на средното движение се повишава драстично, което води до подобряване здравината на конструкцията, както и до ефективно педалиране.
Може би не лощо да се помисли за мултищокова система на окачване, както разбира се и мултикУбилична такава. Може да седнеш и да сметнеш за 2-3 минутки система, която да движи около 7 виртуални точки на окачване.
И малко офтопик - най-после да видя BEHEMOTH, дето да изглежда добре:rofl:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот did » Пет Сеп 15, 2006 10:39 pm

Аз имам едно предложение.

Дайте да видим снимка на тоя истинския бехемот със 17-те санта ход, за който ставаше дума в началото. Предполагам, че ще е достойно продължение на започнатата поредица картинки.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот did » Пет Сеп 15, 2006 11:37 pm

[quote="kotka12"]

при последните конструкции не можем да не отбележим факта, че височината на средното движение се повишава драстично, което води до подобряване здравината на конструкцията, както и до ефективно педалиране.
Може би не лощо да се помисли за мултищокова система на окачване, както разбира се и мултикУбилична такава.
[/quote]

За тебе - винаги!

Нема никакъв проблем да се направи мултишокова и мултикУбилична система, при която средното остава достатъчно ниско. Проблем ми беше само да намеря къде да навра кУбилиците, тъй като бехемота е доста претрупан с железарии. Затова реших мултишоковата мултикубилична система да я реализирам върху ДРАГ Ф5. Рационализацията прави рамката напълно протресивна. Сложих 7 шока за щастите. Резултатът изглежда така:

[img]http://bikedir.com/usr/did/f51.jpg[/img]

Има обаче опасност при дроп да се къса горната верига. Тя по проект представляваше 13 насосани вериги XTR, но понеже Shady каза, че при дроп XTR-а много се късал, мисля там да сложа ластик.

Системата от кубилици представлява също стълба, по която велосипедистът се качва на седалката.



Рамката се получи като за височки хора, пък и е създадена няколко минути преди рождения ден на November Charlie, та мисля като завърша прототипа, първо на него да дам да дропи.

Картинките в тази тема са моя подарък за неговия рожден ден. Дано като стане утре и ги види, да се развесели поне малко :)
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Nymphetamine » Съб Сеп 16, 2006 12:08 am

Хубави идеи, ама аз искам колело с къса база. може ли едно такова? И да е с нисичка седалка, че аз съм нисък, ама да има мноу ход.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот did » Съб Сеп 16, 2006 12:23 am

[quote="Nymphetamine"]

Хубави идеи, ама аз искам колело с къса база. може ли едно такова? И да е с нисичка седалка, че аз съм нисък, ама да има мноу ход.
[/quote]

Готов си!

[img]http://bikedir.com/usr/did/f52.jpg[/img]
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Nymphetamine » Съб Сеп 16, 2006 12:27 am

:rofl: Супер е! Ся с т'ва колело и на СК ше ида.
Може ли и едно за дроБ?
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот did » Съб Сеп 16, 2006 12:32 am

[quote="Nymphetamine"]

Може ли и едно за дроБ?
[/quote]


чи на тва кво му е?

ако не ти харесва нещо, тва сигурно е, щото не съм го представил по достатъчно убедителен начин. лош маркетинг с две думи.

Я да опитаме по друг начин, пък може и да ти хареса!

[img]http://bikedir.com//usr/did/f53.jpg[/img]
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kotka12 » Съб Сеп 16, 2006 8:03 am

мдам
определено мултишоковата и мултикУбилична система, приложена при Ф5 е сполучлива. ПроТресивността на рамката е очевидна. Единственият проблемспоред мен /освен разбира се вероятността от скъсване на горната верига/,е маааааааалко по-дългия стержен на вилката. Според мен ако се махне един спейсър /но в никакъв случай повече!!!!/, ще се постигне завидна стабилност при спускане и фрирайд /а всички знаем, че Ф5 е рамка за фрирайд/. Замисли се за по-големи спирачни ротори.
Още веднъж-побързай с патентите!!!!

:beer::beer::beer:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот klmn » Съб Сеп 16, 2006 8:40 am

Леле,сълзи ми потекоха..:rofl::rofl::rofl::rofl:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот did » Съб Сеп 16, 2006 12:05 pm

Последни вести!

След като Admin написа последната си статия за техниката на спускане по технични терени, не само в Драг, но и в Спринт се стегнаха и си приведоха асортимента в съгласие с направените препоръки.

Основен проблем за конструкторите се оказало как да стане така, че когато си максимално изнесен назад при стръмен наклон, даже когато си почти седнал на гумата, седалката ти пак да е удобна.

Така те направиха първото в света колело, специално проектирано за спускане по много стръмни и технични терени, където се налага да си почти седнал на задната гума. Прототипът изглежда така:

[img]http://bikedir.com/usr/did/spr1.jpg[/img]



На равно може да ви прилича на болезнен чопър, обаче на стръмни и технични терени си е е*ло *майката!!!

[img]http://bikedir.com/usr/did/spr2.jpg[/img]


Постигнато е и отлично съотношение цена-качество, тъй като задният амортисьор на това колело спокойно може да е без маслено смекчаване, а да си е най-обикновена пружина, защото смекчаването се получава от лепкавата и мека материя, поставена в задната част на седалката.

Прогресивността на задницата също е регулируема и се променя съществено при напомпване или спускане на задната гума.

Ходът на задницата се регулира от скобата за вдигане и сваляне на седалката. По-ниско свалена седалка осигурява повече ход.

Могат също така да се регулират с ключ номер 37 независимо позицията на левия и десен спомагателни курбели - нещо уникално и непознато досега. Старите схващания за постоянен ъгъл от 180 градуса е крайно време да бъдат пречупени през призмата на новото измерение!



Очаквайте новини и от други български производители, когато ония горе си оправят зегерката на лявата слънчева батерия на спътника за сателитни снимки, който ползвам за разузнаване.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот vasu » Съб Сеп 16, 2006 12:46 pm

did евалата! Нема друг кат тебе :rofl::rofl::rofl:
Аватар
vasu
 
Мнения: 146
Рейтинг: 1209
Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 3:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот ra6ko » Съб Сеп 16, 2006 2:22 pm

:rofl::rofl::rofl::rofl: Най-забавната тема, която съм чел. Пусни още такива прототипи.
ra6ko
 
Мнения: 84
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юли 24, 2006 10:13 pm

Мнениеот did » Съб Сеп 16, 2006 3:04 pm

[quote="ra6ko"]

Пусни още такива прототипи.
[/quote]

Готово.

С моя помощ сега пък ще надникнете в кухнята на РАМ, където се проектират най-леките XC велосипеди, които все едно са направо донесени от бъдещето.

[img]http://bikedir.com/usr/did/ram1.jpg[/img]

Догодина моделът Xcoutry 3 ще бъде заменен от новия, много по-лек модел, с повече ход и по-подходящ за стръмни изкачвания, разработван засега под кодовото име XC Reba 2x2.

Идеята на конструкторите е дошла след внимателен анализ от къде може да се спести тегло и разходи за производство, без от това да пострада имиджа на фирмата.

След проучване между потребителите е било установено, че когато клиент на РАМ отива да си купува колело, той гледа рамката основно дали има подсилки по челото. Затова конструкторите са решили да запазят тази толкова важна зона непроменена и не са я олекотявали допълнително.

Задният триъгълник, обаче, е източник само на проблеми. Тежи, скъп е за изработка и в него нямам никаква еластичност, т.е. той не помага рамката да вади повече ход.

Така се е появила идеята за поставяне отзад на втора вилка, вместо прост триъгълник. Така се печели и още нещо - ще могат да се продават по две вилки с всяко колело.

Прототипът има следните особености:

Тъй като задните зъбчатки тежат и не се събират в класическа вилка, пък и без това от другия край на главината си има нещо кръгло и назъбено, било е взето решение вместо задни зъбчатки да се ползва нащърбен ротор на спирачката, на който да се закачва и веригата. Така се печелят няколко неща:

1. Рамката няма нужда от уши, които да се чупят;
2. Рамката няма нужда от обтегач, който да влиза между спиците;
3. Задното колело може да е обикновено предно колело, което е съществена икономия на грамчета и разходи при производството;
4. Няма нужда от тежки и никому ненужни задни зъбчатки. Те и без това повечето потребители като си купят XC-рамка и след два месеца почват да се чудят как да я направят сингъл-спийд, за да могат да практикуват с нея нещо като XC или FR с елементи на лек DH и понякога малък дроп до метър - метър и половина.

Тъй като акцентът е бил поставен върху качествата на колелото при катерене, пък и без това отпред също има нащърбен ротор... решили са да турят още една верига - тоя път напред. Така се получава нещо като XC джип 2x2, което се очаква да превърне даже кмета на столицата в потенциален купувач на колело.

Имат само два проблема:

След революцията, която новата система ще предизвика, има опасност да останат много непродадени задни шокове. Затова, въпреки задната вилка, колелото е оборудвано и с много качествен заден шок. Още не е ясно какво точно му е предназначението, но в PR отдела имат още цяла година да умуват, не може да не измислят нещо логично!

Другият основен проблем, породен от липсата на задна главина, е как да убедят клиентите, че вече нямат нужда от свободен ход и ще трябва да въртят постоянно. Засега и върху този проблем работят специалистите по PR, които са кадърни момчета и ще се справят и с това.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


cron