Suntour NS - може да бъде много по-добра!

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Suntour NS - може да бъде много по-добра!

Мнениеот Darth Vader » Вто Юли 29, 2003 9:00 pm

Преди броени дни си купих Suntour XC Pro NS – яката вилка със 130мм ход, маслено смекчаване и Cr-Mo стержен и подпори, струваща 184лв.
Както и повечето други собственици на този модел, и аз я почуствах доста твърда – при нормално каране достигаше около средата на хода си. И понеже това никак не ми допадна :(!:, реших да направя няколко различни проби, за да установя от какво идват проблемите.
Ето какво открих за устройството й: Вилката е с много простичко устройство и се разглобява съвсем лесно. Първото, което трябва да знаете за нея е, че скицата със съставните й части, която може да се изтегли от сайта на Sutour, е абсолютно невярна :(!:. На нея или е показана друга вилка (пружинно-еластомерна), или са забравили да отразят различните неща в двете подпори.
Ако се гледа от позиция, все едно карате колелото, в десния крак има масло и пружина, а в левия крак има пружина и еластомер. Системата на смекчаване е отворена, т.нар. “open bath oil”, а не е с капсула. Маслото не е никак много (около 100 милилитра) и се помещава в специален цилиндър в подпората, на дъното на който има бутало, покрай което минава маслото при движение на подпората. В същия този цилиндър е и пружината, която е по-къса и с по-малък диаметър от тази, която е в другия крак. Основната пружина е в левия крак и в нея е наврян и доста дълъг еластомер.
Направих следните опити: при каране в планината не можах да я сгъна повече от 9см, като първите 4-5 влизаха лесно, а следващите се втвърдяваха много бързо. Източих маслото от подпората, махнах пружините и еластомера. Единстрено в това състояние вилката може да се сгъне целите 13см, но, разбира се, не може да се кара! ;) След това сложих пружините и еластомера, но без маслото. Действието стана много пружинено (с много силно и рязко връщане), но въпреки това не успях да я сгъна повече от 9см. После извадих еластомера, без да слагам маслото и, ЕВРИКА! – ходът стана 12см. Добавих маслото, ходът си остана 12см, само че чудесно смекчен от маслото. Оказа се, че не маслото е причината за ранното втвърдяване, а големия еластомер.
В момента, без еластомера, вилката няма нищо общо с първоначалната й работа.:D Използва повече ход и втвърдява постепенно, чак до 12-тия см. (а не до 9-тия!):). Тия дни ще я пробвам и в реални условия в планината. Също така възнамерявам да срежа еластомера и да сложа част от него (максимум 5см) обратно, за да избягна удрянето докрай “метал в метал”, както се казва, макар че маслото също върши чудесна работа в тази насока.
Така че смяна на маслото с по-тънко не е необходима. (тя само ще направи връщането по-бързо) Проблемът е в еластомера!
Ако искате пробвайте го, но ако нещо оплескате, не ме винете мен!:I Дори и аз още не съм я карал достатъчно, за да видя дали всичко ще е безпроблемно. Описаният “тунинг” си е изцяло моя “измислица”, още повече, че Suntour дори не са дали описание как точно да се разглоби и сглоби вилката. Така че е добре, ако предприемате нещо, да знаете какво правите. ;)
Darth Vader
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Ное 15, 2002 11:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот KiZZo » Вто Юли 29, 2003 11:24 pm

I az to4no dnes q otvorih za pryv pyt. I mislq 4e problema ne e samo v elastomera. Samo s 2-te prujini , bez maslo i elastomer mi se struva tvyrda. Probvah q s 1 prujina bez maslo i mi se stori gore dolu dobre kato tvyrdost. Oba4e kato se sloji masloto rebounda e prekaleno baven spored men. Taka 4e moje bi shte probvam da si namerq po-meka prujina i po-rqdko maslo (tova ste e trudno stoto to i bez tova e mnogo rqdko).
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот tailor » Вто Юли 29, 2003 11:36 pm

Извадки от гаранционната карта на
[b]Предна вилка с хидравлична система SR SUNTOUR[/b]

[b]Преди да използвате вилката[/b]
Прочетете изцяло инструкциите, преди да използвате вилката. Неподходящото използуване на вилката, може да коства сериозни повреди. Следвайте всички предписания и предупреждения. Инструкциите съдържат важна информация за коректния монтаж и използуване на вилката. След прочитане, моля запазете брошурата за по-нататъшна употреба. При промяна на собственността, моля предайте брошурата на новия собственик. Като при всяка нова вилка, съществува кратък период (през който частите се раздвижват). [b]През първите 300-500км. динамиката на вилката ще се променя постепенно[/b]. Едно от нещата, които може да забележите, е ограничената подвижност на долните тръби. Това е нормално. Вилката може драматично да подобри комфорта и управлението и контрола върху колелото Ви, но също така е възможна промяна на захвата, така че управлявайте внимателно и преценявайте новото положение.

[b]!Важна информация за вашата безопастност[/b]
1. Преди да ползвате колелото, се уверете, че спирачките са монтирани правилно. Ако не работят добре може да се нараните сериозно.
2. Не карайте колелото, ако забележите износвания или счупвания върху вилката, особенно след инцидент, или ако чуете силни шумове, или други индикации за повреди. В този случай, закарайте колелото при добър механик за инспекция и поправка.
3. Винаги използвайте оригинални части на SR SUNTOUR. Използуването на други подвижни части остава без гаранция и може да коства структурни нарушения по вилката.

[b]Монтаж[/b]
SR SUNTOUR препоръчва монтажа на вилката да се извърши от квалифициран механик, защото е необходима прецизност, трябва да се настрои и тества и за безопасност.
· стержена трябва да се отреже прецизно до необходимата дължина;
· необходими са специални умения и инструменти;
· Ако сами сте монтирали вилката, тя трябва да бъде проверена и тествана от оторизиран велосипеден механик, който да подпечата и валидизира вашата гаранция.

.......................................

[b]Поддръжка:[/b]
Вилките на SR SUNTOUR са конструирани с идята за икономична поддръжка. Когато подвижните части са изложени на влага и замърсяване, подвижността им може да намалее. За поддържане на висока подвижност-осигурете периодична поддръжка. Поддръжката трябва да е по-честа, ако карате в екстремни условия.
Интервалите са дадени по-долу.
Почистващи препарати:
· тефлоново масло.
· SR SUNTOUR специална висококачествена вакса SRS №9170-001.
· тефлонова вакса.
· Омазнител:
SR SUNTOUR, специализиран омазнител (SR SUNTOUR#ЗЯО 01-033/вискозитет 11).

Регулярна поддръжка:
Преди всяко каране проверете частите:
a. предно колело и бърз превключвател;
b. вилка - за повреди;
c. жило на предната спирачка;
d. предни спирачни накладки;
e. ниво на регулиране на предната спирачка;
f. части на челото правилно функциониране и настройки;
g. стъбла на тръбите за драскотини. Ако последните са по-дълбоки, потърсете съвет от специалист.

След едноседмично или 8 часово каране, чистете с препарат горните тръби.
Следвайте процедурата:
1. Избършете/почистете външните повърхности, на поддържащите тръби. Сложете 2-3 капки тефлоново масло върху тръбите.
2. Повторете процедурата от другата страна.

След всеки 3 месеца или 50 часа каране, чистете и гресирайте пружините, носещите тръби и опорните тръби отвътре.
Тази процедура е само за вилки с хидравлична система и MCU, или с регулиране твърдостта на пружините.

Всяка година или 100 часа каране, чистете и гресирайте пружините, носещите тръби и опорните тръби отвътре, смете маслото.
Смяната на маслото не засяга lock-out системата (xc-pro-se).

Почистете и смажете въздушната система.
Не се прилага при Travel adjust система (xc-pro-ss).

Препоръчваме сервизен преглед след 50 и 100 часа каране; при монтьор специалист с необходимите знания, умения и инструменти.

[b]Бележки за използване на вилката[/b]

Интензивно използване
! Вилките на SR SUNTOUR са конструирани да издържат Endurance/Freeride и умерен Downhill (air system/ hydraulic system), крос кънтри и All Road спортове(hydraulic system/ MCU system).
Тези вилки не са предназначени за състезания по спускане!!!

! Ако по една или друга причина имате основания да смятате, че нещо не е наред с вилката, веднага спрете да я използуване и се обърнете към продавача, за инспекция.



[b]Ограничена гаранция[/b]

Гаранцията на SR SUNTOUR, по отношение на предната вилка включва, липса на видими дефекти, майсторска изработка, годност до две години от датата на продажба, при нормална експлоатация. При спазване на горното и ако няма видими дефекти: неподходящо монтиране, разглобяване/ сглобяване на частите, умишлени счупвания и повреди, модификации на отделни части, извършени от ползвателя или друго, неоторизирано лице, неправилна експлоатация на продукта, също и експлоатация за която продуктът не е предназначен.
Спазването на разпоредбите ще ограничи необходимостта от ремонт през двугодишния експлоатационен период, от датата на продажба. За да ползувате гаранционната карта-трябва да са спазени ограничителните разпоредби.



www.velomania-bg.com
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот KiZZo » Вто Юли 29, 2003 11:41 pm

tailor , ima li vyv velomania hidravli4no maslo sys viskoznost po-niska ot 11 :?:
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Darth Vader » Сря Юли 30, 2003 9:26 pm

Ясно ми е, че при подобни експерименти се нарушава гаранцията. Затова не препоръчвам този тунинг на никой, който има гаранция за вилката си.
В моят случай, аз я купих от човек, който не я беше слагал на колелото си. Но на него никой не му е издавал никаква писмена гаранция. Дори описанието (брошурата), от която си цитирал тук, той си я е свалил от интернет, а не я е получил в магазина.
Така че аз не съм се и надявал на гаранция.
А вие имате ли необходимите греси за тази вилка? Защото мисля да си я поддържам редовно според описанието. ;)
Darth Vader
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Ное 15, 2002 11:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот tailor » Чет Юли 31, 2003 12:44 pm

[quote="Darth Vader"]
А вие имате ли необходимите греси за тази вилка? Защото мисля да си я поддържам редовно според описанието. ;)
[/quote]

Има тефлонова грес на Zefal за еластомери на зефал, която, според мен е идеална за смазване на триещи се повърхности метал/гума -около 15лв

има и телонов омазняващ спрей на Zefal, който изполваме за смазване на вериги - задържа се по дълго време върху повърхността и не полепва прахоляк - според мен е подходящ за външната част на тръбите - около 10лв

www.velomania-bg.com
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот Yasen » Пет Авг 01, 2003 12:43 am

Dneska govorih s edin pich sys takawa wilka. Toj i beshe smenil pruzinata i si polzwashe celiq hod. Oplakwashe se che mu wrastala prekaleno bawno obache i sq stql da smenq masloto.
Yasen
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1235
Регистриран на: Сря Юни 04, 2003 10:10 pm
Местоположение: София

Мнениеот 4ovekut » Пон Авг 04, 2003 8:31 am

kakvo da ti kaja elastomera vaob6te ne mi re6i problema. naistina se izpolzva malko pove4e hod no naistina malko.osven tova qko se yse6ta razlikata v sguvane s elastomer i bez nego.
4ovekut
 
Мнения: 357
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Май 06, 2003 6:40 pm


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта