Здравейте!
Бих искал да предложа на вашето внимание един маршрут, който ежедневно използвам до работа и обратно. Според мен това е оптималния и най-кратък път от Люлин до Автогарата в Овча купел.
Предимства:
1. Избягва доколкото е възможно движение по натоварени улици.
2. Кратък като разстояние – около 6 км.
3. Подходящ за хора нямащи много опит в каране по натоварени градски улици.
Недостатъци:
1. Поради това, че минава на няколко места близо до циганските гета (квартал Гевгелийски и гетото в Красна Поляна), а и заради частта му минаваща през парка не го препоръчвам за ползване през тъмната част на денонощието.
Приложил съм карта за илюстрация на маршрута, която за съжаление не е цяла (от GPS-а на телефона съм я свалял парче по парче) и подробна, а са изрязани само частите от маршрута. Може да отворите
www.bgmaps.com и да разгледате подробно районите, през които минава маршрута ако нещо не ви е ясно.
Моята карта може да видите тук:
http://photo-zona.net/index.php?APP_ACTION=DISPLAY_IMAGE_BIG&IMAGE_ID=91729
Изходна точка – входа на тунела в Люлин, посока Центъра (WP8 на приложената карта). Точно преди тунела в дясно има стръмен сипей – ама наистина е стръмен! Бутате (носите) до върха му (10 тина -15 метра). Като го изкачите виждате на 10-тина метра главната алея на Западен Парк. (ако някой му е по-удобно да влезе на друго място в Западния парк – например желязното мостче до светофара до сладкарница „Миньор” – да тръгне по главната алея на парка и ще се ориентира лесно за мястото, където е входа на тунела) Пресичате я и виждате пътека, водеща към ЖП линията. Тръгвате по нея и след 30-тина метра стигате до линията – ВНИМАНИЕ, там точно тя прави завой и няма много видимост – огледайте се и се ОСЛУШАЙТЕ за идващи влакове преди да я пресечете. Пресичате линията и след още 30-тина метра стигате до крайната уличка на квартала (WP9). Тръгвате по нея направо, блокчетата от квартала са от лявата ви страна, от дясно няма нищо освен малко гаражи и някой ограден паркинг. Карате по тази уличка докато тя се разшири и достигате едно малко площадче (WP10) – това е края на бул. Ал. Стамболийски. Продължавате направо, като внимавате за идващото движение от Стамболийски (те са с предимство, има и знак за това)! Тук е една от зоните по маршрута, в която трябва да се движите с повишено внимание – наблизо е циганския квартал, доста често там щъкат черни типове на групички! Продължавате по главния път още неколкостотин метра, където той прави остър завоя на дясно. Тук е мястото, на което се отделяте от него и тръгвате по малка павирана уличка в ляво (WP11). Улицата е с наклон надолу, пресичате 2 преки (първата е много малка, отдясно ви се пада) и достигате до доста по-натоварена улица (внимавайте за идващите отляво коли като се включвате по нея!!!), по която завивате на дясно (WP13). Това е един от неприятните участъци – тясна улица с относително натоварен трафик, за щастие по нея се кара само неколкостотин метра. В края и стигате до по-голям булевард (бул. Вардар), на който двете платна за движение са разделени от голям остров (WP14). Пресичате го и продължавате още 100 – 200 метра направо – движите се по малка поразбита уличка, която се използва за паркинг от живеещите в близкия блок. Завивате по първата възможна пряка в дясно (на ъгъла точно има нещо подобно на квартален трафопост, което пречи на видимостта за движението по пряката) (WP15). След още 100-тина метра тя свършва и стигате до по-натоварена улица. (WP16). Пресичате я, завивате на ляво и веднага в първата пряка в дясно (WP17). От лявата страна на тази пряка има училище с двор, вие се движите направо до края на пряката (около 200-300 м). В края и има много разбита (почти черен път) улица по която тръгвате на ляво (WP18). Тук е второто място по маршрута близо до циганското гето в бившите виетнамски общежития !!! Бъдете внимателни, карайте възможно по-бързо и избягвайте близки контакти с черния вид! Черната разбита уличка е 50-тина метра, след което стигате до супер натоварения булевард Никола Мушанов (WP19). Пресичате го културно на пешеходни светофар, пресичате и трамвайните линии и се качвате на супер удобния тротоар, по който почти няма пешеходци! Тръгвате по тротоара в дясно, успоредно на трамвайните линии и далеч от лудницата по булеварда. Карате си с кеф чак до кръстовището с ул. Житница (WP21). Пресичате на пешеходния светофар и продължавате направо. Тук имате 2 опции – да продължите да ползвате левия тротоар (доста разбит с паркирани върху него коли) или да карате по павираната част с трамвайните линии (там е забранено за коли, но някои месни тарикати минават от там в нарушение за да изпреварят малко колоната коли от булеварда!). Аз обикновено карам по линиите но ВНИМАВАЙТЕ за преминаващи трамваи!!! Трасето е сравнително натоварено и за 300-400 те метра каране там почти със сигурност ще се разминете поне с 1 трамвай в едната посока. След тези неколкостотин метра достигате кръстовище (WP22) където трамвайното трасе минава от другата страна на пътя. Вие обаче си продължавате от лявата страна през един супер разбит участък от 30- 50 м и си хващате отново левия тротоар. Препоръчвам да се кара по него, защото не е много натоварен с пешеходци, само някои и друг паркирал автомобил понякога пречи. Другата възможност е да слезете на платното и да карате по него от дясната му страна в посоката на движение – неприятно, с оглед на това, че има 2 светофара по трасето, които пускат колите, правещи десен завой докато тези за направо са спрени и вие ще изпаднете в конфликтни ситуации с и без това изнервените от вечното задръстване шофьори. По левия тротоар съвсем спокойно минавате останалата част от маршрута (няма големи улици и светофари от лявата страна) като разбира се внимавате при пресичането на няколкото малки преки. Едната е по-голяма (ул. Коломан на картата), там внимавайте с колите идващи от вашата посока и опитващи се бързо да направят ляв завой за да влязат по пряката! След достигане на бул. Борис ІІІ вече може да се включите по велоалеята към Княжево или Центъра или да продължите по ул. Тодор Каблешков (тясна и много натоварена) в зависимост от крайната цел на карането ви.
Надявам се да съм бил полезен!