Пак Avid vs. Hayes

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот Metal_Psycho » Сря Май 12, 2004 2:42 pm

[quote="bikerider"]

[quote="Metal_Psycho"]
...Hayes-a e nai-dobrata hidravli4na...
[/quote]


ммм, дали???
Avid J7???
[/quote]


mmm, moje be,za6to ne???
[url=http://www.hopetech.com/images/new/mono6ti_caliper_&_disc.gif]Hope Mono6ti Brake[/url]???

Stiga zagada4nost:D,mnogo dobre znae6 kakvo imah predvid.;)
Hayes prosto e nai-dobre balansiranata hidravli4na spira4ka po moe skromno mneie:^:Oprovergai me bikerider,if you dare;):8D::D
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот skoka » Сря Май 12, 2004 5:22 pm

за да не пускам нова тема ще питам в тази.дълго време ли е нужно да се паснат феродото с диска,става въпрос за Avid 160mm,и има ли някакви по специални настроики при монтажа(това CPS)на око ли се наглася?
skoka
 
Мнения: 103
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Ное 01, 2003 1:03 pm

Мнениеот velco » Сря Май 12, 2004 5:32 pm

[quote="skoka"]

за да не пускам нова тема ще питам в тази.дълго време ли е нужно да се паснат феродото с диска,става въпрос за Avid 160mm,и има ли някакви по специални настроики при монтажа(това CPS)на око ли се наглася?
[/quote]

1. Слагаш спирачката и диска.
2. Леко отвинтваш CPS болтовете
3. Нагласяш накладките да опират плътно до ротора (използвайки врътките)
4. Затягаш CPS болтовете
5. Отвинтваш врътките половин оборот

Металните (синтеровани, sintered) накладки нямат break-in/burn-in период.

[color=red]Edit:[/color] Абе имат незначителен burn-in период, след който действието на спирачката се подобрява леко.
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот skoka » Сря Май 12, 2004 5:40 pm

благодаря за бързия отговор!сега ще я настроя по този начин.
skoka
 
Мнения: 103
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Ное 01, 2003 1:03 pm

Мнениеот КапитанПланета » Сря Май 12, 2004 6:09 pm

skoka, само още една подробност :
Видимата част на феродото на неподвижната накладка трябва да е доста повече от това на подвижната - примерно в отношение 2:1 че дори и повече. Идеята е че с износването на феродото ротора се приближава към апарата в посока на неподвижната и ще стане кофти ако застърже... Това е към точка 3 на Велко.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Май 12, 2004 6:18 pm

Има доста по-лесен начин:
1. отхлабваш [b]съвсем леко[/b] CPS болтовете, колкото да е свободна спирачката да се мести
2. регулираш неподвижната накладка, докато ротора опрян в нея плътно не минава през центъра на процепа в спирачката
3. стискаш лостчето НЯКОЛКО пъти (за да улегнат хубаво накладките и да е меродавна настройката).
4. продължавайки да стискаш, разместваш с ръка спирачката наляво-надясно
5. отпускаш, стискаш за последно и стискайки затягаш CPS болтовете (@velco: идеята е накладките да са успоредни, когато стискаш, а не когато си ги затегнал - при нова спирачка няма разлика, но при ползвана има).
5. сега при това положение, отхлабваш неподвижната накладка с две щраквания
6. регулираш модулацията чрез положението на външната накладка.
Това е пълната процедура за реглаж.

Частичната процедура се прави след пълната, когато вътрешната накладка се изхаби достатъчно, та ротора да започне да се криви навътре при спиране - тогава се стяга вътрешната накладка и толкова. ако има нужда - и външната.

Частичния реглаж обаче винаги е свързан с шумене в началото веднага след реглажа - обикновено вътрешната накладка се износва накриво когато ротора започне да се криви. Ако всеки път се прави пълен реглаж, шуменето е доста по-малко, заради CPS шайбите които компенсират донякъде кривината на вътрешната накладка
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Май 12, 2004 6:28 pm

[quote="velco"]
[color=red]Edit:[/color] Абе имат незначителен burn-in период, след който действието на спирачката се подобрява леко.
[/quote]


Не е леко, а доста забележимо, но в края на краищата зависи от burn-a :D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот skoka » Сря Май 12, 2004 6:56 pm

благодаря ви на всички,разликата е усезаема след като регулирах правилно спирачката!
skoka
 
Мнения: 103
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Ное 01, 2003 1:03 pm

Мнениеот Zozka » Сря Май 12, 2004 7:18 pm

[quote="velco"]

Така-а-а-а ... CC-то ще е готово чак в събота (може би), така че като нищо мога и да изчакам митичното получаване на стока във Веломания "към средата на месеца" и да хвърля в кюпа и една BR-M525 или BR-M755.

Мнения за тези спирачки, особено в сравнение със Avid 160mm и Hayes HFX-9 XC ?

[/quote]


755 е DH спирачка, при това доста хубава...а за 525: въобще не ти препоръчвам да слагаш отпред low-end 160 мм!! хидравличен диск, имайки предвид неприкритото ти влечение към по-нанадолните дисциплини
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот velco » Сря Май 12, 2004 7:46 pm

[quote="Zozka"]

[quote="velco"]

Така-а-а-а ... CC-то ще е готово чак в събота (може би), така че като нищо мога и да изчакам митичното получаване на стока във Веломания "към средата на месеца" и да хвърля в кюпа и една BR-M525 или BR-M755.

Мнения за тези спирачки, особено в сравнение със Avid 160mm и Hayes HFX-9 XC ?
[/quote]

755 е DH спирачка, при това доста хубава...а за 525: въобще не ти препоръчвам да слагаш отпред low-end 160 мм!! хидравличен диск, имайки предвид неприкритото ти влечение към по-нанадолните дисциплини
[/quote]

Не, BR-M755-DH е различен модел от BR-M755, нещо като добавка към XT серията, която си е за XC.

А що се отнася до влечението, това може би е гравитацията :D. А иначе влече ме ВСЯКА дисциплина, но ща не ща, карам си около предназначението на велосипеда. Като спирачна сила и V-brake ми е достатъчен, макар че все пак бих желал да спирам с един пръст.
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Май 12, 2004 8:12 pm

[quote]въобще не ти препоръчвам да слагаш отпред low-end 160 мм!! хидравличен диск[/quote]


Aбе Zozka, я да те питам как определяш кво е low-end и кво не е?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Zozka » Сря Май 12, 2004 8:32 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]въобще не ти препоръчвам да слагаш отпред low-end 160 мм!! хидравличен диск[/quote]


Aбе Zozka, я да те питам как определяш кво е low-end и кво не е?
[/quote]


Low-end в разглежданият клас (Hayes HFX; Avid BBDB; XT). В никакъв случай не пречислявам 525-та към псевдо спирачки от рода на Логан...
BRM525 е най-слабата хидравлична спирачка на Shimano - а това в комбинация с 160 мм ротор и каране надолу = :B):. Виж примерно механичният й брат 475...
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот TOYAGA » Сря Май 12, 2004 9:31 pm

@ Zozka

[quote]Low-end в разглежданият клас (Hayes HFX; Avid BBDB; XT)...[/quote]


ОК, оттеглям въпроса си...:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот axelmax » Сря Май 12, 2004 11:11 pm

znachi tuk davate info za naglasqne na spirachkite i az iskm da popitam kak da naglasq kachestveno shimano m475 i dali nesto se smazva va neq stoto vse pak ima dvijesti se chasti
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот bikerider » Чет Май 13, 2004 9:37 am

[quote="axelmax"]

znachi tuk davate info za naglasqne na spirachkite i az iskm da popitam kak da naglasq kachestveno shimano m475 i dali nesto se smazva va neq stoto vse pak ima dvijesti se chasti
[/quote]


почни от феродото, то се движи най-много :D:D:D:8D::8D::8D:
(само някой да не ме вземе насериозно...)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот MOD » Чет Май 13, 2004 10:14 am

[quote="bikerider"]

[quote="axelmax"]

znachi tuk davate info za naglasqne na spirachkite i az iskm da popitam kak da naglasq kachestveno shimano m475 i dali nesto se smazva va neq stoto vse pak ima dvijesti se chasti
[/quote]


почни от феродото, то се движи най-много :D:D:D:8D::8D::8D:
(само някой да не ме вземе насериозно...)
[/quote]


:D:D:D:D:D
Това само "малко" ще влоши качествата на спирачката при спиране :D:D:D:D
(шегувам се)
--------------------------------------------------------------------

MOD = Master Of Disaster :D:D:D
"Никога не спори с тъпак, хората може да не забележат разликата."
MOD
 
Мнения: 2011
Рейтинг: 1715
Регистриран на: Сря Авг 27, 2003 2:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Чет Май 13, 2004 11:12 am

hora daite go po seriozno :)
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот velco » Чет Май 13, 2004 11:42 am

[quote="axelmax"]

hora daite go po seriozno :)
[/quote]

Това са инструкциите на Shimano
http://www.shimano-europe.com/cycling/p ... 90B-EN.pdf

А относно смазването, няма лошо за се смазват всички подвижни части, може би не с грес обаче.

А пък тънък слой WD-40 върху ротора гарантира първо място на всички downhill състезания -- ако стигнеш до края де.:D
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Май 13, 2004 1:58 pm

[quote="velco"]

[quote="axelmax"]

hora daite go po seriozno :)
[/quote]

Това са инструкциите на Shimano
http://www.shimano-europe.com/cycling/p ... 90B-EN.pdf

А относно смазването, няма лошо за се смазват всички подвижни части, може би не с грес обаче.
[/quote]


няма лошо наистина но само за вътрешните части - например в никакъв случай не трябва да се смазват корпусите на буталата - смазката неминуемо ще изкипи (каквато и да е) върху феродото при първото сериозно нагряване. само вътрешните подвижни части на механичните спирачки би следвало да се смазват през около 4-5-6 месеца (по собствен опит). но ако ме питаш мен, смазвайте си по-редовно жилата, а не спирачкита. спирачката оказва много по-малко влияние върху качеството на работа отколкото жилото.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот MAN6 » Чет Май 13, 2004 7:50 pm

abe ne e mnogo polezno da se macat jilata s gres, no kakto i da e...
karaite gi powe4e teq gizdawi faitoni... :)
:o)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот LiFo » Пет Май 14, 2004 9:31 am

MAN6, bikerider ne e spomenal, che jilata trjabva da si smazvat s gres...po princip tova se pravi s tunko mashinno maslo - primerno az go pravja s masloto ot shevnata mashina na baba mi;):D.
Ako njakoi ima po-dobra ideja, da spodeli!
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Мнениеот velco » Пет Май 14, 2004 9:47 am

Всъщност какво се смазва с грес и какво с по-течни смазки? Аз си мислех, че жилата в броните за достатъчно защитени от мръсотия, така че греста да е добър вариант, явно не е така, защо?
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Май 14, 2004 10:11 am

[quote="velco"]

Всъщност какво се смазва с грес и какво с по-течни смазки? Аз си мислех, че жилата в броните за достатъчно защитени от мръсотия, така че греста да е добър вариант, явно не е така, защо?

[/quote]


Работата е в това, че не са достатъчно защитени - дори при напълно затворена система се налага профилактика поне (в зависимост от условията на каране - дъжд, прах, кал, говежди... и т.н) веднъж годишно. Греста определено не е най-доброто, щото се стяга при ниски температури, втвърдява се от праха и се спича като остарее - накратко по-добре нищо, отколкото грес. Аз лично съм установил, че най-добре на жилата действа тънко масло за шевни машини.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот F1-MAN » Пет Май 14, 2004 10:22 am

[quote]
Работата е в това, че не са достатъчно защитени - дори при напълно затворена система се налага профилактика поне (в зависимост от условията на каране - дъжд, прах, кал, говежди... и т.н) веднъж годишно. Греста определено не е най-доброто, щото се стяга при ниски температури, втвърдява се от праха и се спича като остарее - накратко по-добре нищо, отколкото грес. Аз лично съм установил, че най-добре на жилата действа тънко масло за шевни машини.
[/quote]

:offtopic:
Това значи ли, че не хубаво да се смазват главините с грес, защото вчера направих точно това?
[/offtopic]
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Пет Май 14, 2004 10:26 am

[quote="F1-MAN"]
Това значи ли, че не хубаво да се смазват главините с грес, защото вчера направих точно това?
[/quote]


Добре си направил и продължавай спокойно да го правиш!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Windstream » Пет Май 14, 2004 10:28 am

@Toyaga
А механизмите на командите с какво да си ги смазвам? Щото като паднат температурите и греста им ги прави изключително мудни :V:

@F1-MAN
Греста за главините си е задължителна, аз доста успешно ползвам една автомобилна на Valvoline (с аромат на череша даже са я направили ;)).
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот TOYAGA » Пет Май 14, 2004 10:41 am

@ Windstream

[quote]А механизмите на командите с какво да си ги смазвам? Щото като паднат температурите и греста им ги прави изключително мудни...[/quote]


Труден въпрос! Лично аз само веднъж съм чистил/смазвал команди (Rapid fire). Shimano ползват някаква странна флуоресцентно зелена "жилава" на вид грес, която замених с греста, която по принцип ползвам за лагери - Campagnolo Crystal. Действително греста води до известна мудност при застудяване, но според мен по-тънката смазка няма да върши добра работа и ще се отмива... Би могло да се пробва с някоя тефлоносъдържаща или графитна смазка, но не гарантирам за качеството на резултата8)
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Пет Май 14, 2004 10:55 am

[quote="TOYAGA"]
Би могло да се пробва с някоя тефлоносъдържаща или графитна смазка, но не гарантирам за качеството на резултата8)
[/quote]


Аз пък гарантирам! Точно спея за вериги на Валволин с тефлон ми е помагал на два пъти да възкреся от небитието палцови команди Altus и Alivio и въобшще не се отмива лесно (той даже от веригата не се отмива лесно, камо ли от толкова защитено място). След интервенцията не ми се е налагало да пипам тоя проклет механизъм, въпреки [url=http://free.bol.bg/ddiidd/hi-hi/IMGP1552.JPG]бруталния подход[/url] към почистването на колелото, който [size=67][color=limegreen]понякога[/color][/size] използвам:D:D:D:D:D (еми к'во да правя, знам, че не трябва, но се налага понякога от обстоятелствата).
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Windstream » Пет Май 14, 2004 11:09 am

@Toyaga, Did
10х, тефлонов спрей за вериги нямам, но ще пробвам с тефлонова грес за Gripshift команди, те моите са trigger-и, но не би трябвало да има значение.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот bikerider » Пет Май 14, 2004 11:19 am

[quote="Windstream"]

@Toyaga, Did
10х, тефлонов спрей за вериги нямам, но ще пробвам с тефлонова грес за Gripshift команди, те моите са trigger-и, но не би трябвало да има значение.
[/quote]


пробвай греста на SRAM, ако не говориш за нея
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

ПредишнаСледваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта