Заден амортесйор - въздушен или пружинен

Този форум е заключен, тъй като на негово място бяха създадени няколкото продуктови форума по-горе.

Заден амортесйор - въздушен или пружинен

Мнениеот sharky » Вто Фев 06, 2007 8:32 pm

Сега разглеждам части в нета, по-точно задни амортесиори и до сега винаги съм се ограничавал с пружинни. Искам да попитам дали наистина въздушните амортесйори работят (това не зависи ли от рамката) повече и стават ли за фр и дх? Какви са плюсовете и минусите на двата вида? и в крайна сметка - кое е по-добре :beer:
ИзображениеИзображение
Аватар
sharky
 
Мнения: 709
Рейтинг: 1834
Регистриран на: Сря Ное 16, 2005 8:06 pm
Местоположение: София, България

Re: Заден амортесйор - въздушен или пружинен

Мнениеот kirka » Вто Фев 06, 2007 9:16 pm

sharky написа:Сега разглеждам части в нета, по-точно задни амортесиори и до сега винаги съм се ограничавал с пружинни. Искам да попитам дали наистина въздушните амортесйори работят (това не зависи ли от рамката) повече и стават ли за фр и дх? Какви са плюсовете и минусите на двата вида? и в крайна сметка - кое е по-добре :beer:

:bigeyes: :bigeyes: :bigeyes:
До сега не ми беше попадало толкова неграмотно зададен въпрос.
И технически и граматически.
Ако изобщо е въпрос.
При това положение няма надежда да разбереш какво ще ти удовлетвори нуждите.
kirka
 
Мнения: 27
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Яну 31, 2007 5:28 pm

Мнениеот sharky » Вто Фев 06, 2007 9:24 pm

Кое не разбра бе?!
Има въздушни и такива с пружина - на кой от двата вида може да се разчита повече и са по-ефективни? Да кажем Rock Shox Pearl срещу Manitou 3,4,6way?

Аз бях говорил веднъж с Теко по тая тема и той каза, че въздушните работят по-добр, но по-трудно се поддържат...
ИзображениеИзображение
Аватар
sharky
 
Мнения: 709
Рейтинг: 1834
Регистриран на: Сря Ное 16, 2005 8:06 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот airborneone » Вто Фев 06, 2007 11:24 pm

на ква рамка тва?
кво разбираш " под работят повече" ?
ти какво търсиш в работата на шока?
п.п.
http://www.foxracingshox.com/fox_bicycle/bike_index.htm
>шокове>"дхх въздух"
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот sharky » Вто Фев 06, 2007 11:33 pm

airborneone написа: кво разбираш " под работят повече" ?
ти какво търсиш в работата на шока?


еми така ми каза теко ... кво означава не съм сигурен, но тва е щото съм необразован по темата за въздушни шокове, защото нямам отговор по темата. Добре де , аджеба, та как работят? вътре с апълни с въздух и като влизат става наляган и излизат ... тва добре, ама как им работи ребаунда?
ИзображениеИзображение
Аватар
sharky
 
Мнения: 709
Рейтинг: 1834
Регистриран на: Сря Ное 16, 2005 8:06 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот Admin » Вто Фев 06, 2007 11:42 pm

Sharky, трудно е да ти се отговори, защото ти самият не знаеш какво търсиш...
За каква рамка?
За какъв тип каране?
Какви са ти приоритетите: тегло, настройки, платформи, издръжливост?
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Harka » Вто Фев 06, 2007 11:47 pm

Цена?
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот sharky » Вто Фев 06, 2007 11:48 pm

Еми рамка си мисля за новия Рам Х . Стила на каране си е спускане и фр. МЕне въпроса не ми е срързан с точно определен шок, а изобщо къде е разликата между двата вида - едните работят с пржина която изтласква , другите с ваздушно налягане. Хидравликата на амортесйорите с пружина е на буталото, което е вътре, а на въздушните къде е? Тяхната система на работа ми е малко неясна и това питам.
ИзображениеИзображение
Аватар
sharky
 
Мнения: 709
Рейтинг: 1834
Регистриран на: Сря Ное 16, 2005 8:06 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот Admin » Вто Фев 06, 2007 11:57 pm

При пневматичните амортисьори къмерата с въздух под налягане играе ролята на пружина. Иначе смекчаването (рибаунд, компресия и т.н. пак си е с масло).
Дали ще работят по-добре или по-зле...трудно е да се каже, зависи от много неща. Например от рамката и коефициента на окачването. Трябва да се има предвид това, че по природа пневматичната пружина е прогресивна, т.е. колкото повече се сгъва, толкова по-твърда става. Трябва да се има предвид и това, че ако няма негативна камера или пък тя не е регулируема, е възможно и в началото на хода въздушният шок да е по-твърд, т.е. не толкова отзивчив към малки неравности. това не са недостатъци, а просто характеристики на въздушните пружини - когато производителят на рамката ги е взел предвид, всичко е наред.
От тази гл.т. шоковете с метална пружина са по-лесни и предсказуеми, защото пружината е линейна (силата, необходима за сгъването й, нараства равномерно, с еднаква стойност за единица ход).
Разбира се, всичко казано дотук от мен е съвсем повърхностно и вероятно зле обяснено.
Но за по-точен съвет трябва да отговориш поне на въпросите от предишния ми пост ;)

Edit: сега видях, че си отговорил... Бих те посъветвал първо да изчакаш рамката да се появи на пазара и да видиш с какви амортисьори ще се предлага. На състезанието над Симеоново видях прототипи и с металана, и с въздушна пружини. Което означава, че карачите на Ram Bikes пробват различни варианти, а те си знаят работата и мисля, че ще пуснат на пазара само работещи модификации, т.е. ако преценят, че въздушният шок се справя добре, сигурно ще го има като опция.
Поради това, че говорим за нероден Петко, в момента ще е трудно някой да ти отговори коректно за тази рамка, освен хората от Ram Bikes, които са я карали с различните шокове.
Но е факт, че дългоходовите задни амортисьори с въздушна пружина навлизат все по-широко при DH/FR велосипедите.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот sharky » Сря Фев 07, 2007 12:10 am

Еми за приоритети не знам ... 200г намалено от теглото не е нещо, което да ми хване вниманието. Настройките ги разбрах, че са с масло. За издръжливост предполагам, че зависи от самия модел и марка, за това няма да разпитвам ... Еми отговорихте на въпроса ми за въздушните шокове. Доколкото разбирам голяма разлика между 2та вида няма.
Ама не е ли по-голям риска при въздушните амортесйори от рязко сгъване или пък прекалено силно потъване да се пробуши и въздуха да излезе? И не е ли по-трудна поддръжката им? все пак не трябва да излиза въдух и трябва ад са мн добре затворени При пружините това го няма, защото те винаги си бутат, единствено може буталото или главата да изпуснат.
ИзображениеИзображение
Аватар
sharky
 
Мнения: 709
Рейтинг: 1834
Регистриран на: Сря Ное 16, 2005 8:06 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот Admin » Сря Фев 07, 2007 12:17 am

Напротив, разлики има и то съществени, поне на теория. Друг е въпросът, че хубавите амортисьори в днешно време (било то с метална или въздушна пружина), имат толкова много настройки, че не би трябвало да е много трудно на практика да се направят работещи на еднакво добро ниво.
Има и различия във вътрешното устройство и конструкцията. Не смея аз да се изказвам подробно по тоя въпрос, защото съм гледал само скици и картинки, но и ти си се досетил, че при пневматичните трябва да има достатъчно добро затваряне на въздуха, най-малкото...
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот kww » Сря Фев 07, 2007 1:06 pm

и двата вида са под налягане и с въздух всеки прожинен амотесйор се помпа за да бъде маслото под налягане, по евтините обкновенно са напомпани фабрично и нямат възможност да си ги напомпаш сам, фокс и роко имат също и днм май има6е ама както и да е, ако искаш да караш с такъв шок /според мен в блиските години пружинните 6те започнат да изчезват/трябва да си вземеш въздушен предназначен за дх и фр те са с преливници като на пружинните такива/поне така изглеждат/ има на маниту и фокс аз лично много се кефя на фокса но за съжаление той е с около 100$ по скъп от топ модела на пружина
Аватар
kww
 
Мнения: 401
Рейтинг: 1687
Регистриран на: Нед Мар 14, 2004 7:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Сря Фев 07, 2007 3:10 pm

kww написа:и двата вида са под налягане и с въздух всеки прожинен амотесйор се помпа за да бъде маслото под налягане


Съгласен съм, но газът, който създава налягане върху маслото, има отношение към амортизацията (смекчаването), поправете ме, ако греша :) Затова не го споменах, тъй като sharky питаше конкретно за пружините и се опасявах да не го объркам още повече :beer:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот did » Сря Фев 07, 2007 3:12 pm

Admin написа:... и се опасявах да не го объркам още повече

опасявам се, че не можеш да го объркаш повече, отколкото е объркан в момента.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот sharky » Сря Фев 07, 2007 11:22 pm

did написа:
Admin написа:... и се опасявах да не го объркам още повече

опасявам се, че не можеш да го объркаш повече, отколкото е объркан в момента.


Имаш право :D
ТЕ като са пълни с въздух под налягане, къде седи маслото ??? ще тряя да търся чертежи в нета :dunno:
ИзображениеИзображение
Аватар
sharky
 
Мнения: 709
Рейтинг: 1834
Регистриран на: Сря Ное 16, 2005 8:06 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот GECKO » Сря Фев 07, 2007 11:53 pm

Ако все още не ти е ясно виж това:

Изображение

Ако не разбираш от английски и нямаш въображение значи няма защо да се мъчиш да разбираш какво се случва, просто отиваш и си пазаруваш колело без амортисьори!
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот sharky » Чет Фев 08, 2007 1:46 am

Еврика
Имам си и въображение , и знам английски :D :D :D
ИзображениеИзображение
Аватар
sharky
 
Мнения: 709
Рейтинг: 1834
Регистриран на: Сря Ное 16, 2005 8:06 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот ddevil » Чет Фев 08, 2007 9:28 am

А просто да питам..как се разглобяват,примерно при сервизиране и т.н. "Нормалните" имат "гайка" на цилиндричната част от шока,която спира буталото да не излезе,поне тези които съм виждал са така. А тези как са..защото на снимка не се вижда такава гайка(или не съм я видял :D )
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот bikerider » Чет Фев 08, 2007 10:44 am

kww написа:за да бъде маслото под налягане


:D:popcorn:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот hlebarka » Чет Фев 08, 2007 8:05 pm

Admin написа:
kww написа:и двата вида са под налягане и с въздух всеки прожинен амотесйор се помпа за да бъде маслото под налягане


Съгласен съм, но газът, който създава налягане върху маслото, има отношение към амортизацията (смекчаването), поправете ме, ако греша :) Затова не го споменах, тъй като sharky питаше конкретно за пружините и се опасявах да не го объркам още повече :beer:


Темата е за ПРОЖИНИТЕ и АМОРТЕС(И)ЙОРИТЕ! Вече си го объркал с твоите ПРУЖИНИ и АМОРТИСЬОРИ.
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Фев 09, 2007 12:36 pm

Темата е поредния граматически и технически кошмар.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот kww » Пет Фев 09, 2007 1:02 pm

NovemberCharlie написа:Темата е поредния граматически и технически кошмар.

ми не чети бе :offtopic:
Аватар
kww
 
Мнения: 401
Рейтинг: 1687
Регистриран на: Нед Мар 14, 2004 7:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Фев 09, 2007 1:34 pm

:popcorn:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria


Назад към ПРОДУКТ - КОНСУЛТ

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта