Хкхм... Ето и част от обещаните подробности...
[b]LX[/b]От снимките ясно се вижда, че LX 2005 и Hone са базирани на една и съща платформа – трик, който бе използван и при XT/Saint. Разликите между компонентите на двете групи в редица случаи се ограничават само в цвета... Според мен най-интересни в случая са две неща - LX за първи път в историята се предлага с дискови спирачки (160 и 203 мм ротор по избор), но пък V-брейковете са доста по-смотани от тези на предходната версия (без паралелограмното окачване на накладките), което ме навежда на мисълта, че Shimano не очакват някой да купува такива въобще (или ако купува, да се насочи към тези на ХТ или XTR)... LX следва да се появи на пазара през септември, но според мен това РЕАЛНО няма да се случи преди март догодина – в момента японците така са го закършили с доставките, че си е е.ало мамата, а изгледите положението да се промени до септември са по-скоро песимистични. Но това е друга тема...
[b]Marzocchi[/b]
Мда, както посочи xtr, снимките на 66 от изложението в Тайпе бяха махнати принудително от някои сайтове, но на други (където всъщност се появиха за първи път) си останаха.

:D:D Все едно – който излага публично даден продукт, би следвало да е наясно, че някой вероятно ще го види и може би ще пожелае да сподели видяното с останалите... Още повече, че жабарите показаха цялата си нова гама и на Sea Otter и в момента има ужасно много хора, видели и снимали 66 и малкия All Mountain SL. Но на въпроса:
[b]All Mountain SL[/b] (вляво на снимката)
Тва (оранжево!) нещо доскоро бе известно само под кодовото название „Desert storm”(хе-хе) и всъщност представлява цяла нова All Mountain-серия, включваща версиите 1, 2 и 3. Интересното и при трите е специално разработената нова корона и способстващото за намаляване на триенето черно покритие (като на 66) на подпорите с диаметър 32 мм. Ботушите са познатата от FR-версиите от тази година монолитна магнезиева отливка. В зависимост от версията, ходът варира между 110 и 150 мм (регулируем между 110 и 130 или между 130 и 150 мм посредством новата система ICON (включва ЕТА и TAS) при версията 1), 2 и 3 се предлагат във варианти със 110, 130 или 150 мм. Има още доста технически подробности около пружините/амортизацията, но нямам време да ги описвам всичките... Ако има въпроси – тогава конкретно. Вилките от тази серия се очакват на пазара през октомври, ще струват около $600 и според жабарите ще тежат между 1850 и 1950 грама в зависимост от версията.
[b]66[/b]
Еднокоронният малък „еквивалент” (дръжки!) на 888 ще се предлага в три версии – R, RC (в средата на снимката) и VF (вдясно). И тук короната е нова, подпорите са 35 мм, пружините са стоманени с въздушен preload, а ходът може да бъде 150 или 170 мм. Захващането за главината е за 20 мм проходна ос, амортизацията e HSCV в единия крак и SSVF в другия при R, само HSCV при RC и двоен SSVF при VF. Теглото варира между 2700 и 2900 в зависимост от версията, цената ще се върти около $700, а появата на пазара се очаква към октомври.
[b]FOX[/b]
[b]Factory Downhill Fork[/b]
Първата DH-вилка на Fox, която естествено ще дава ядове главно на жабарите.

:D:D 40 мм (!!!) подпори, регулируем между 200 и 150 мм ход, тегло около 3 кила, 20 мм проходна ос. Ушите за спирачния апарат приличат на IS, но не са – става дума за някакъв нов стандарт, който обаче според Fox ще бъде съвместим (не е ясно как) с IS и PM. Повече инфо за момента няма, знае се само още, че вилката е доста къса/ниска за двукоронна с подобен ход, което позволява постигането на по-добра маневреност на возилото. До есента, когато ще влезе в продажба, вилката ще се кара само от следните професионалисти – Джаред Грейвс, Рос Милан (Team Yeti), Кайл Стрейт, Къртис Кийн (Specialized), Марла Стреб, Кати Прюит (The Luna Chix), Лайза Шер (Chumba Wumba) и Мелиса Бюл (KHS). Миналата седмица на състезанието в Биг Беър Джаред Грейвс е завършил пети при мъжете, а Стреб и Прюит – съответно 2-ра и 4-та при жените с тази вилка.
Останалите вилки на Fox за 2005 (F, Float, Talas и Vanilla) са с променен дизайн, подобрени Pro-Pedal настройки (по-добра отзивчивост), увеличен от 120 на 130 мм максимален ход и разни други несъществени дреболии. Новостите при шоковете Admin вече ги е отразил в новините.
[color=red]EDIT[/color] Малко допълнително инфо за "вътрешностите" на Factory Downhill Fork:
Вилката е със стоманени пружини и маслена амортизация с външно регулиране на preload-а, rebound- и compression damping-а. Ходът може да се променя вътрешно (с добавяне/отстраняване на дистанционни втулки) в зависимост от характеристиките на трасето.