поредната измама

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот AgentOrange » Пон Юни 07, 2004 7:39 pm

[quote="bikerider"]

[quote="AgentOrange"]
Имам 2 вилки, който често реализират целия си ход без да се усеща bottom-out-а. DJ3 и 888R. Във вилките [i]май[/i] има масло. Едни батковци ми казаха, че така трябвало да работят правилно настроените вилки. Дали ще се счупят? :D:D:D:D:D:D:D:D
[/quote]


Цитат от Marzocchi 2002 Troubleshooting Manual, страница 11, Oil Height:

[size=100]"Oil height can be used to tune the spring rate in the Bomber suspension forks. The height of the oil determines the air volume in the fork and can be adjusted to compress the air as needed. Raising the oil height will create a smaller air chamber, causing the spring rate to become increasingly stiffer as the fork compresses. Decreasing the oil height will create more of a linear spring rate because it does not compress the air as much. [i][u][b]Aggressive riders[/b] will want to use the maximum oil height to help the fork resist bottoming.[/u][/i] Adjusting the oil height is not a substitute for the correct spring rate and should only be used to fine-tune the spring rate."[/size]

Това мисля изчерпва въпроса за твоите батковци... :D:8D:
[/quote]


Съвсем не.
Пробвай да преосмислиш верността на равенството "използване на целия ход" = "bottom out"... :D:D:D
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот AgentOrange » Пон Юни 07, 2004 8:23 pm

[quote="Windstream"]

Мисля че единия байк на AgentOrange е с такава вилка каквато ти описваш (поне на снимки така изглежда), може би той ще е в състояние да ти даде повече инфо по въпроса... аз лично силно подозирам някой OEM-ски номер.
[/quote]


Освен да потвърдя, че такъв модел (с малък ход) съществува, не знам какво друго мога да кажа. Даването на обяснение за разминаването между поръчаната и доставената вилка не е моя работа...
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот bikerider » Вто Юни 08, 2004 10:40 am

[quote="AgentOrange"]

[quote="bikerider"]

[quote="AgentOrange"]
Имам 2 вилки, който често реализират целия си ход без да се усеща bottom-out-а. DJ3 и 888R. Във вилките [i]май[/i] има масло. Едни батковци ми казаха, че така трябвало да работят правилно настроените вилки. Дали ще се счупят? :D:D:D:D:D:D:D:D
[/quote]


Цитат от Marzocchi 2002 Troubleshooting Manual, страница 11, Oil Height:

[size=100]"Oil height can be used to tune the spring rate in the Bomber suspension forks. The height of the oil determines the air volume in the fork and can be adjusted to compress the air as needed. Raising the oil height will create a smaller air chamber, causing the spring rate to become increasingly stiffer as the fork compresses. Decreasing the oil height will create more of a linear spring rate because it does not compress the air as much. [i][u][b]Aggressive riders[/b] will want to use the maximum oil height to help the fork resist bottoming.[/u][/i] Adjusting the oil height is not a substitute for the correct spring rate and should only be used to fine-tune the spring rate."[/size]

Това мисля изчерпва въпроса за твоите батковци... :D:8D:
[/quote]


Съвсем не.
Пробвай да преосмислиш верността на равенството "използване на целия ход" = "bottom out"... :D:D:D
[/quote]


Да речем, че съм пределно тъп тази седмица... :D:8D:
Предлагам да изнесеш лекция... тъкмо ще науча нещо ново... :D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот AgentOrange » Вто Юни 08, 2004 11:13 am

Да речем, че тази седмица ми е писнало да изнасям лекции... :D:D:D За това на кратко - продънването (bottom out-a) се усеща. Използването на целия ход - не. Ако не си успявал да уцелиш тоя sweet spot при настройването - старай се повече :).
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот bikerider » Вто Юни 08, 2004 11:57 am

[quote="AgentOrange"]

Да речем, че тази седмица ми е писнало да изнасям лекции... :D:D:D За това на кратко - продънването (bottom out-a) се усеща. Използването на целия ход - не. Ако не си успявал да уцелиш тоя sweet spot при настройването - старай се повече :).
[/quote]


ок, довечера ще се упражнявам с гаджето :D:8D::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Metal_Psycho » Вто Юни 08, 2004 12:08 pm

[quote="bikerider"]

[quote="AgentOrange"]

Да речем, че тази седмица ми е писнало да изнасям лекции... :D:D:D За това на кратко - продънването (bottom out-a) се усеща. Използването на целия ход - не. Ако не си успявал да уцелиш тоя sweet spot при настройването - старай се повече :).
[/quote]


ок, довечера ще се упражнявам с гаджето :D:8D::8D:
[/quote]


Като и намериш sweet spot-a не забравяй после да го пробваш и на вилката;):D:D:D[:p][:p][:p][:p]
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Юни 08, 2004 12:48 pm

[quote="Metal_Psycho"]

[quote="bikerider"]

[quote="AgentOrange"]

Да речем, че тази седмица ми е писнало да изнасям лекции... :D:D:D За това на кратко - продънването (bottom out-a) се усеща. Използването на целия ход - не. Ако не си успявал да уцелиш тоя sweet spot при настройването - старай се повече :).
[/quote]


ок, довечера ще се упражнявам с гаджето :D:8D::8D:
[/quote]


Като и намериш sweet spot-a не забравяй после да го пробваш и на вилката;):D:D:D[:p][:p][:p][:p]
[/quote]



аз съм го намерил и на двете :D:8D:

@AgentOrange:
току що ми проблесна - спора ни е чисто терминологичен за пореден път. когато ми кажеш "използване на целия ход" аз го разбирам буквално, тоест "използване на целия ход до милиметър", което си е жив bottom-out. ако си си нагласил вилката да спира да се сгъва дори и половин милиметър преди целия ход, това не е "целия ход". поправи ме ако греша и ако ти се пише :D:8D:

Edit: така че, равенството остава валидно за мен, освен ако не вмъкнеш едно "почти" преди "целия ход".
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот AgentOrange » Чет Юни 10, 2004 4:33 pm

@Bikerider:
Нямам навика да цепя милметъра на две... Несериозно е. Пък и да ти припомням ли, че в началото говореше за 1-2 см, а не за "половин милиметър преди целия ход" :D:D:D:D:D:D
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот bikerider » Чет Юни 10, 2004 5:59 pm

[quote="AgentOrange"]

@Bikerider:
Нямам навика да цепя милметъра на две... Несериозно е. Пък и да ти припомням ли, че в началото говореше за 1-2 см, а не за "половин милиметър преди целия ход" :D:D:D:D:D:D
[/quote]


за 1-2 см говорех, защото както знаеш точно в такова състояние идват от фабриката. не цепим нищо. въпрос на донастройка е да се намалят до милиметри. аз лично съм ги свел до 1 см на Шивъра.

Относно цепенето: ако искаш да те разбират всички, не е ли разумно да говориш прецизно? :D:8D: аз че съм заядливец, съм, но мисля че имам point.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот AgentOrange » Чет Юни 10, 2004 8:53 pm

И в какво състояние идват от фабриката, ако не е тайна? Нито знаеш човека какво тегло е, нито как кара, нито какво му е било нивото на маслото (фабричното варира доста, предполагам си наясно). Така че май единствения ти point е десетичната запетая при милиметрите... :D:D:P
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот bikerider » Пет Юни 11, 2004 1:59 pm

[quote="AgentOrange"]

И в какво състояние идват от фабриката, ако не е тайна? Нито знаеш човека какво тегло е, нито как кара, нито какво му е било нивото на маслото (фабричното варира доста, предполагам си наясно). Така че май единствения ти point е десетичната запетая при милиметрите... :D:D:P
[/quote]


в интерес на истината около две трети от новите вилки, които съм отварял са имали повечко фабрично масло отколкото ти би понесъл да има в една вилка - максимума ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот spicata » Съб Юни 12, 2004 2:29 pm

[quote="bikerider"]

[quote="BeOne"]

та значи:

заявих си преди време от веломаниата marzocchi DJ3 -130mm. чаках го доста време и накрая го дочаках. както обещанието така и продажбата беше за DJ3 130мм.

обаче с течение на времето установих че вилката повече от 9-10см неможе да се сгъне. когато и сменях маслото и извадих пружините се оказа че максималното сгъване е 11см, което в сглобен вид е невъзможно. поразтърсих из нета и се оказа че има модел и с 11см. ход, т.е. какъвто ми е бил продаден и на мен.

та питането ми е основно към веломания как ще ми обяснят тази ситуация ?!?!
[/quote]


За кой модел DJ3 говорим - 2003 или 2004?
- DJ3 2003 (жълтеникави тръби, сребриста корона): 130мм като може да се намали до 110мм с вътрешна пренастройка.
- DJ3 2004 (сребристи тръби, черна корона): 110мм, като може да се увеличи до 130мм, чрез комплект който се закупува [b][i]отделно[/i][/b]

Та моя съвет към теб е: спомни си за какво си говорил с Веломания и дали не е било миналата година когато са изчерпали DJ3 2003 наличностите. Нямам впечатления Веломания да мамят клиентите си за техническите данни на нещата които продават.

Edit: Повтарял съм вече не знам колко пъти - обявения ход на вилката е БЕЗ МАСЛО. Никоя вилка не реализира на практика обявения си ход в нормални условия. Ако го прави, ще се счупи. Затова има хидравлика вътре, за да спре вилката от удряне при скок. Това става като спира сгъването, тоест повярвай ми ти [size=167][b]НЕ ИСКАШ[/b][/size] да използваш последните 1-2см от хода :D:8D:


[/quote]
ISKAM ! :Pti si mnogo zle s tozi ton koito se use6ta daje v pisaneto ti
spicata
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юни 10, 2004 3:17 pm

Мнениеот Windstream » Съб Юни 12, 2004 7:30 pm

[quote="spicata"]

ISKAM ! :Pti si mnogo zle s tozi ton koito se use6ta daje v pisaneto ti
[/quote]

Ми като искаш що не си настроиш вилката така, а :?: А дали Марто е зле или не според мен не можеш да отсъдиш само от тона му :}):
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот AgentOrange » Съб Юни 12, 2004 8:33 pm

[quote="bikerider"]
в интерес на истината около две трети от новите вилки, които съм отварял са имали повечко фабрично масло отколкото ти би понесъл да има в една вилка - максимума ;)
[/quote]


От вилките, с които съм си имал работа, съм останал впечатлението, че се сипва доста безразборно... Дори и 2/3 от вилките да са наляти на макс, това не променя факта, че 1/3 (ДОСТА голям процент като се замислиш) са с някакво друго ниво, и че не си наясно с теглото и стила на каране на човека :). Както и да е.
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот Metal_Psycho » Съб Юни 12, 2004 9:16 pm

[quote="spicata"]
ISKAM ! :Pti si mnogo zle s tozi ton koito se use6ta daje v pisaneto ti
[/quote]


А да летиш от мост искаш ли?Ма без парашут или бънджи:banana:
Кви са тея глупсоти дето ги ръсиш бре:crazy:
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот BeOne » Пон Юни 14, 2004 11:56 am

добре де пичове, нямя за какво да спорим за глупости.
специално моя си е 11см понеже толкова му се показтав краката нагоре от ботушите и няма как да станат 13 освен ако не се извадят още нагоре краката т.е. да се намалят дължините на пружините за обиране на обратния ход и да се сложат по дълги пружини - но по дълги пружини от къде ?!?! . та реалния ход ми е 10см. 11 няма как да станат, но 1 см не е проблема в случая. кофтито е че не ми харесва за FR и DH тази филка. твърда е и не обира фибрациите, ама и то си е ясно тя е за DJ.

пробвах както каза Windstream да направа отрицателно въздушно налягане и опраделено има ефект, доста по добре обира вибрациите.
явно тази вилка толкова може. несъм си играл с нивото на маслото но надали ще има кой знае какъв ефект.
Don't be second, BE ONE!
BeOne
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1202
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 4:32 pm

Мнениеот bikerider » Пон Юни 14, 2004 3:57 pm

[quote="AgentOrange"]

[quote="bikerider"]
в интерес на истината около две трети от новите вилки, които съм отварял са имали повечко фабрично масло отколкото ти би понесъл да има в една вилка - максимума ;)
[/quote]


От вилките, с които съм си имал работа, съм останал впечатлението, че се сипва доста безразборно... Дори и 2/3 от вилките да са наляти на макс, това не променя факта, че 1/3 (ДОСТА голям процент като се замислиш) са с някакво друго ниво, и че не си наясно с теглото и стила на каране на човека :). Както и да е.
[/quote]


point taken... всъщност който както и колкото ход иска да използва, така и да прави... аз не съм седнал да казвам кой колко ход да използва...

@spicata:
яж ми спицата :dgrin:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Юни 14, 2004 4:25 pm

[quote="Windstream"]

[quote="spicata"]

ISKAM ! :Pti si mnogo zle s tozi ton koito se use6ta daje v pisaneto ti
[/quote]

А дали Марто е зле или не според мен не можеш да отсъдиш само от тона му :}):
[/quote]


талант някакъв усещам у мумчйето :smokin:

[quote="Windstream"]
Ми като искаш що не си настроиш вилката така, а :?:
[/quote]

Тъй де, какъв ти е проблема, спицо проклета? :santa2:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Юни 14, 2004 4:28 pm

[quote="BeOne"]
...11 няма как да станат, но 1 см не е проблема в случая.
[/quote]


въх, скрий се, че Агента ще те :kaioken::nuts:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот screamBoy » Пон Юни 14, 2004 9:29 pm

аве мен, подочух слухове че си отварял Z1DropOffTriple, сподели впечатления плз какво става от тая вилка, за какво става и колко би издържала евентуално ?
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот bikerider » Вто Юни 15, 2004 9:37 am

[quote="screamBoy"]

аве мен, подочух слухове че си отварял Z1DropOffTriple, сподели впечатления плз какво става от тая вилка, за какво става и колко би издържала евентуално ?
[/quote]


ми вилка за скокчета и FR, с по две пружини в крак (мека и твърда), помпа се с въздух отгоре за повече compression damping, иначе всичко друго си е ок.
за какво става... ми за скокове определено става, за FR също. :karate:
за издръжливост - ми не отстъпва по нищо на никоя друга двукоронна, да речем Jr.T или SuperT, според мен.

и определено работи по-добре...:argue: :nuts::nuts::nuts::nuts::nuts::nuts::nuts::nuts::nuts::nuts:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот thefatcat » Вто Юни 15, 2004 9:43 am

[quote="screamBoy"]

аве мен, подочух слухове че си отварял Z1DropOffTriple, сподели впечатления плз какво става от тая вилка, за какво става и колко би издържала евентуално ?
[/quote]

Аз такова жувотно не съм виждал.:puke::flamethr:
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот AgentOrange » Вто Юни 15, 2004 10:23 am

[quote="bikerider"]
помпа се с въздух отгоре за повече compression damping
[/quote]


Мисля, че preload е по-правилния термин за случая... ;)
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот M1010X » Вто Юни 15, 2004 4:01 pm

@bikerider:
работи по-добре? от кое по-точно. от jrt или supert? или и от двете?
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Юни 15, 2004 8:06 pm

[quote="M1010X"]

@bikerider:
работи по-добре? от кое по-точно. от jrt или supert? или и от двете?
[/quote]


от ZOOM-a на ScreamBoy :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Юни 15, 2004 8:10 pm

[quote="AgentOrange"]

[quote="bikerider"]
помпа се с въздух отгоре за повече compression damping
[/quote]


Мисля, че preload е по-правилния термин за случая... ;)
[/quote]


бе мисля че и двете са верни, но нека го наречем допълнителна въздушна пружина, за да не уточняваме за какво е ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот qwerty » Сря Юни 23, 2004 9:25 pm

:bowdown::bowdown:
z:O:O:O:O:O:O:O:O:O:O:Om-a
az sum nai-golemiq tapak vuv foruma!!!
qwerty
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 16, 2004 10:07 am
Местоположение: Bulgaria

Предишна

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта