Срещу накъсване на спирачно жило?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Срещу накъсване на спирачно жило?

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Чет Апр 12, 2007 10:54 pm

Здравейте,

Забелязах, че с времето нишките на спирачното жило започват да се късат. Днес стана така, че една от нишките се набра в бронята и предната спирачка престана да действа. Става въпрос за Shimano V-Brake на 10 месеца/3'500км.

По какъв начин може да се избегне това накъсване?

Има ли някакви жила от алтернативни материали/конструкции?
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот TOYAGA » Чет Апр 12, 2007 11:02 pm

Има алтернативни материали и конструкции, но ти препоръчвам да започнеш с класически жила/брони с по-високо качество и по-грамотен монтаж.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Пет Апр 13, 2007 8:12 am

Препоръчвам ти жила, брони и накрайници Jagwire - в БАС ги продават - магазина е в София, за други градове не знам. НЕ са от най-ефтините, но подобряват работата на спирачките значително, а със тях аз лично компромиси с качеството не правя! :D
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот SpoileR » Пет Апр 13, 2007 11:19 am

Капваш малко масло в бронята и забрави скоро да сменяш броня или жило...

Докато дойде това време по-скоро колелото ще смениш :agree:
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот did » Пет Апр 13, 2007 11:33 am

TOYAGA написа:Има алтернативни материали и конструкции, но ти препоръчвам да започнеш с класически жила/брони с по-високо качество и по-грамотен монтаж.


... и качествени накрайници за бронята, иначе всичко отива по дяволите, но ... всъщност капачетата са част от "грамотния монтаж".

:agree: :agree: :agree:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Пет Апр 13, 2007 11:42 am

Мерси за съветите :beer:

Преди обяд отскочих до магазина на Тандем в Пловдив да ми сменят жилото. Сложиха ми Shiman-ско както предишното за общо 3лв с монтажа.

Изглежда при настройване на спирачките, особено при притискането на жилото, трябва да се натяга внимателно, за да не се разкъсат нишките.
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот Black cat » Пет Апр 13, 2007 1:21 pm

SpoileR написа:Капваш малко масло в бронята и забрави скоро да сменяш броня или жило...

Докато дойде това време по-скоро колелото ще смениш :agree:


Това няма да помогне при разнищено жило в бронята.
Аватар
Black cat
 
Мнения: 838
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Пет Юни 23, 2006 3:53 pm

Мнениеот SpoileR » Пет Апр 13, 2007 3:06 pm

Black cat написа:
SpoileR написа:Капваш малко масло в бронята и забрави скоро да сменяш броня или жило...

Докато дойде това време по-скоро колелото ще смениш :agree:


Това няма да помогне при разнищено жило в бронята.


Говоря като слага ново жило и броня :agree:
:offtopic:
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Пет Апр 13, 2007 4:48 pm

Днес при смяната на жилото забелязах, че старото направо си е плувало в маслена баня :D
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот bikerider » Пет Апр 13, 2007 6:45 pm

Ако бронята не е качествена смазката изобщо няма да помогне против накъсване -> разплитане.

Anyway, честити нови жила :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот EmZo » Съб Апр 14, 2007 1:48 am

Мдам особено, ако бронята е Jagwire. Аз изхвърлих една такава броня, и сега благодарение на "обикновена" се радвам на значително по-голяма спирачна сила отзад. А се чудех, защо не спира пустия Авид :). Общо взето Jagwire SUX BIG TIME! Прекалено са твърди. В моя случай беше от жълтия.
Да, обикновената шиманска броня се сменя по-често, но работи по-добре :D
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот did » Съб Апр 14, 2007 10:59 am

EmZo написа: Общо взето Jagwire SUX BIG TIME!

хм... такова "аллах-аллах-изказване" от тебе не съм очаквал. Все пак Jagwire произвеждат доста видове брони, някои от които съвсем не са твърди.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот EmZo » Съб Апр 14, 2007 1:57 pm

Добре де, виновен съм. :D Не се изразих правилно. Нека мнението ми се отнася само до жълто-оранжевите Jagwire (еми не пишеше модел :crap:).
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот ramam » Пон Апр 16, 2007 1:11 pm

Да не би жилата в жълто-оранжевите Jagwire да са били Шиманскитее дебели за спирачки жила?

Че и аз сменях по едно време такива те просто едвам влизат в тези брони , вероятно са за друг вътрешен диаметър.
Но при ползване на обикновенни по дебелина жила проблем засега нямам.

жълто-оранжевите Jagwire
- още не са се разплели това е рекорд :) при мен
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот jivkonik » Пон Апр 16, 2007 1:39 pm

EmZo написа:Мдам особено, ако бронята е Jagwire. Аз изхвърлих една такава броня, и сега благодарение на "обикновена" се радвам на значително по-голяма спирачна сила отзад. А се чудех, защо не спира пустия Авид :). Общо взето Jagwire SUX BIG TIME! Прекалено са твърди. В моя случай беше от жълтия.
Да, обикновената шиманска броня се сменя по-често, но работи по-добре :D

Имам Жълто-оранжевите Jagwire брони, ползвам ги с ЖИЛА НА СЪЩАТА ФИРМА - броните са твърди доста (кевларени), но пък работят безупречно!!! В комбинация с техните накрайници не съм ги сервизирал (промивал, чистил, смазвал) вече 3-та година, а не е като да не са видали прахоляци и мърсотия - работят си читаво както откакто ги сложих и не дават основание да ги пипам с разни спреьове и смазки.
Имат си фабрично финно смазване вътре в самата броня, тефлон също (ако не се лъжа) и явно още държи добре.
Говорим си за това нали:
http://www.jagwireusa.com/en/singlebikehousing.html
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот ramam » Пон Апр 16, 2007 2:39 pm

Аз за тези говоря:
http://www.jensonusa.com/store/bigImage ... 505C00.jpg

И мисля че на твоята картинка са за скорости не за спирачки.
Последна промяна ramam на Пон Апр 16, 2007 2:44 pm, променена общо 1 път
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот Brave » Пон Апр 16, 2007 2:40 pm

EmZo написа:Мдам особено, ако бронята е Jagwire. Аз изхвърлих една такава броня, и сега благодарение на "обикновена" се радвам на значително по-голяма спирачна сила отзад. А се чудех, защо не спира пустия Авид :). Общо взето Jagwire SUX BIG TIME! Прекалено са твърди. В моя случай беше от жълтия.
Да, обикновената шиманска броня се сменя по-често, но работи по-добре :D

Освен от самата броня, това зависи и от пътя й по мое лично наблюдение - доколкото съм виждал по снимки, ти караш Бехемот '04. Преди имах подобен проблем със същата рамка - тъй като е на единично рамо, жилото идва под много голям ъгъл със спирачката и или трябва да прави огромно ухо, или да бъде под кофти ъгъл и да се трие в бронята здраво. Освен това, пътя на задното спирачно жило е в средата м/у жилата на предния и задния драйльор, и се налага да прави много остри чупки за да влезе там където са решили конструкторите. Просто според мен, тази рамка е мислена само за хидравлични задни спирачки, защото няма възможност за монтаж на прекъсната броня, а пътя, ако се ползва цяла е много сложен. Вероятно с по-мекичка броня, донякъде се намалява проблема. Факт е, че когато смених рамката с RAM АМ, без да променям нищо, само премествайки спирачката заедно с лостечто и бронята, без дори да откача жилото от нея, действието и се подобри осезаемо и изчезна дразнещото забавяне във връщането на лостчето.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот ramam » Пон Апр 16, 2007 2:48 pm

дразнещото забавяне във връщането на лостчето.

Точно това имах като бях сложил дебелите жила на Шимано - явно е един вид несъвместимост и триенето е огромно. Затова трябва да се направи добра дължина на броните - при мен най късите се оказаха най добър вариянт - изглежда за Бехемота положението е друго - може да става с по дълги или пък с цяла броня и закрепена с свински опашки.
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот Brave » Пон Апр 16, 2007 3:01 pm

ramam написа:изглежда за Бехемота положението е друго - може да става с по дълги или пък с цяла броня и закрепена с свински опашки.

То там друг вариант освен цяла броня, почти няма. Евентуално може да има едно прекъсване от около 10-15 см, ако направиш предния депласьор с цяла броня... Проблема е с твърдата броня jagwire, която когато не работи добре на тази рамка (личен опит, някой може и да се е справял да намери по-читав път и дължина на бронята).
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 госта