пружини за DJ3 (2003)

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

пружини за DJ3 (2003)

Мнениеот no_brakes » Чет Май 10, 2007 11:07 pm

Някой има ли представа какви са характеристиките на пружините за DJ3 (2003) за 130мм ход?
no_brakes
 
Мнения: 69
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Мар 03, 2003 12:33 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот V8 » Пон Май 14, 2007 7:58 am

DJ и Z1 сериите ползват едни и същи пружини, но при сглобяването на Z1 обикновено им се слагат "medium" пружини, докато предвид предназначението им DJ получават жълтите "X-firm" пружини. Какъв ти е проблема с DJ-ката, прекалено корава ли е или колкото и да я блъскаш не реализира пълен ход? Твърдостта се регулира с налягането на въздуха вътре, преди да се омързеливя и надебелея моите DJ3 (2003 модел със 130мм ход и 2004 модел със 110мм ход) ги карах на 0.2atm, демек минимално налягане колкото да не образуват вакуум при разтягане по време на полета след скок. Прогресивността вече се регулира чрез нивото на маслото, по-малко масло прави работата на вилката по-линейна, и обратно, повече масло дава повече прогресивност. Скоростта на сгъване и разгъване пък се определя от вискозитета на маслото, по-тънк масло прави вилката по-бърза, а по-гъсто масло я забавя.

При настройка на SSV хидравлика аз лично процедираме тъй:

1. изпускаме всичкия въздух, после помпим малко по-малко докат твърдостта на вилката ни хареса - записваме си некъде показанието на манометъра.

2. играеме си с нивото на маслото - ако дори при зверски скоци вилката се сгъва едва наполовина изливаме малко масло, ако пък дори при леки скоци се гъне до дъно наливаме още масло, и така докато ни хареса - развиваме тапите, вадим пружините, сгъваме вилката до дъно, мерим растоянието от нивото на маслото до ръба на короната дето тапите стягат, записваме си цифричките.

3. играеме си с вискозитета - ако вилката е мудна пробваме с 5wt масло, ако пък карача е големо добиче и вилката му иде бърза слагаме 10wt масло, като при всеи опит наливаме мясло колкото сме определили в т.2 и помпим до толкова налягане, колкото сме установили в т.1, и винимаваме много и не се разсейваме.

Ако си лек и искаш да ползва DJ3 вилката за общопланинско каране (т.нар. All Mountain стил) направо наливай 5wt маслото за моторджийски вилки и изпускай всичкия въздух от вилката, с подмяна на пружините не се занимавай хич, оригиналните са си добре за тая цел.
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот no_brakes » Пон Май 14, 2007 8:35 am

Проблема е, че сега съм с ход 110мм, а пружини не се намират май и си мислех или да поръчам да ми направят или да търся някакъв еквивалент.

има и още нещо, което незнам дали е нормално - при малки неравности и рода на павирана улица, вилката работи доста шумно, което се получава струва ми се от движението на шайбите.
no_brakes
 
Мнения: 69
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Мар 03, 2003 12:33 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот V8 » Пон Май 14, 2007 9:00 am

Ми начи по спомени в сайта на жабите пишеше че за да минеш от 130 на 110мм нещо там долу се обръща, само дето аз в мойта вилка не намерих нищо дето да може да се обърне... Мисля afterburner беше го направил тоя номер, от 110 на 130, ма не се сещам как точно - пиши му РМ, или той сам ще се включи скоро може би.

За шума - ми моите са тихи уж, ама те и гумите ми не са малки та доста добре абсорбират вибрациите. Но доколкото си спомням шума при SSV не е нищо необичайно, джвакат си малко или много.
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот no_brakes » Пон Май 14, 2007 9:34 pm

мерси за инфото :))
no_brakes
 
Мнения: 69
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Мар 03, 2003 12:33 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта