Въпрос...

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Въпрос...

Мнениеот Slaimy™ » Пон Май 21, 2007 11:00 pm

Имам Boxxer на който двете малки болчета, които стягат 20 милиметровата ос, резбата им е изпуснала (и на двете) . Та въпроса ми е ако се направи втука /ЗЕЛЕНОТ/ с малки резби за болчетата и се сложи напречно на болтовете. Там посредством разпробиване няма ли да стане нещо на разтоянието ,деформиране, м/у втулката и Жълтат линиика (цепката)
Изображение

а искам да кажа че варианта с по-голям болт не става (5,6мм) дупката е 6.1мм :(
Последна промяна Slaimy™ на Пон Май 21, 2007 11:12 pm, променена общо 1 път
Аватар
Slaimy™
 
Мнения: 196
Рейтинг: 1329
Регистриран на: Пон Апр 02, 2007 7:58 pm

Мнениеот Shady™ » Пон Май 21, 2007 11:04 pm

Абе когато карах DNM VOLCANO (N1 DH FORK in the WORLD(CARBON FORK) :rofl: :bowdown: ) ми беше превъртял единият болт долу и проблема се оправи с болт с една идея по голяма резба и всичко заспа !
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот kapitango » Пон Май 21, 2007 11:19 pm

Провери колко е дебела стената от долната страна и ако има възможност направи нова резба с 1мм по голям диаметър от сегашния и си намери нови болтчета. Ако се окаже че стената е тънка те съветвам да си намериш качествен двукомпонентен течен метал (преди време ползвах един немски струваше около 18лв) почисти добре отворие с кореселин и леко (съвсем тънко) намажи болтчетата със смазка за да не залепва метала за тях. с малка отверка намажи с течния метал мястото на развалената резба и без да натягаш леко на ръка навий болтчетата. Изчакай колкото пише в упътването за постигане на максимална здравина на течния метал и притегни болтчетата НО НЕ СТЯГАЙ ЗВЕРСКИ. Преди три години залепих така едната шпилка от осемте , която държи главата на блока на двигател и да чукна на дърво не е мръднала. Ако се чудиш какъв течен метал да търсиш, мисля че още пазя опаковката в гаража и мога да я потърся ако трябва.
Също може да отидеш при някой стругар да ти направи леко конусни болтове с 0.5мм по голям размер и да пробваш да ги навиеш без да пипаш нищо друго.
Всяко едно разпробиване на ботуша, както си го намислил ще го направи по- лесно чупим на това място.
КОГАТО "СИЛАТА НА ЛЮБОВТА" ПОБЕДИ "ЛЮБОВТА КЪМ СИЛАТА", СВЕТЪТ ЩЕ ОПОЗНАЕ МИРА!
Аватар
kapitango
 
Мнения: 231
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:31 pm
Местоположение: BG- Плевен

Мнениеот jivkonik » Вто Май 22, 2007 9:06 am

Течния метал според мен няма да стане, защото при всяко сваляне на предного колело се налага развиване на тази зглобка. Т.е. трайното и застопоряване не е решение. Трябва да търси резвитие с малко по-голяма резба.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Admin » Вто Май 22, 2007 10:43 pm

jivkonik написа:Течния метал според мен няма да стане, защото при всяко сваляне на предного колело се налага развиване на тази зглобка. Т.е. трайното и застопоряване не е решение. Трябва да търси резвитие с малко по-голяма резба.


Ако правилно съм разбрал, kapitango имаше предвид не да прави сглобката вечна, а само да използва болтовете за "навиване" на резбата наново в течния метал. Той затова е написал да се нмажат със смазка, за да не ги хване и тях течния метал.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот MAN6 » Вто Май 22, 2007 10:52 pm

на локтайт има такава смола оба4е струва 50 и нещо лева. а с "епокси-метал" съм пробвал и не стана,.. :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот kapitango » Вто Май 22, 2007 10:53 pm

Admin написа:Ако правилно съм разбрал, kapitango имаше предвид не да прави сглобката вечна, а само да използва болтовете за "навиване" на резбата наново в течния метал. Той затова е написал да се нмажат със смазка, за да не ги хване и тях течния метал.

Точно това ми е идеята. Но ако често се развиват болтовете течния метал бързо ще се "изяде". Не знам дали не е по- удачен варианта да навиеш шпилки на мястото на болтчетата и да притягаш с гайки остта. Може би гайките ще трябва да ти ги направи стругар за да са цилиндрични в долната част, където потъват главите на оригиналните болтчета.
КОГАТО "СИЛАТА НА ЛЮБОВТА" ПОБЕДИ "ЛЮБОВТА КЪМ СИЛАТА", СВЕТЪТ ЩЕ ОПОЗНАЕ МИРА!
Аватар
kapitango
 
Мнения: 231
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:31 pm
Местоположение: BG- Плевен


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта