малък проблем. Помощ плс

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

малък проблем. Помощ плс

Мнениеот winger » Сря Май 30, 2007 9:06 pm

Сложих си нови курбели. Старите най-големия венец ми беше 42 зъба са 48 другите да кажа честно незнам колко зъба са щото и почти не ги използвам, ама са като тръгнах и като пусна на 21 скорост ми опира в предния дерейллиор веригата а ако сваля на най-малкия венец от големите и на най малкия от задните опира супер много. Май няма да може да се нарегулира че да е добре. А като сменях курбела смених и ос-та щото не можеше да се сложи по-големия курбел (опираше в рамката ) и сложих по дулга ос. Тааа въпроса ми е са ше трябва да сменя и предния дерейлиор или може да се оправи някак. Колелото е Драг онтарио
Аватар
winger
 
Мнения: 181
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пон Май 14, 2007 8:58 am

Мнениеот STOMANCHO » Сря Май 30, 2007 9:25 pm

Отиди във веломания ,но мисля че ще се наложи да смениш дерайльора :)
ИзображениеИзображение
Аватар
STOMANCHO
 
Мнения: 315
Рейтинг: 1660
Регистриран на: Сря Сеп 27, 2006 5:38 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Teodor40 » Сря Май 30, 2007 10:06 pm

STOMANCHO написа:Отиди във веломания ,но мисля че ще се наложи да смениш дерайльора :)

Като не разбираш, не пиши! Има си настройки от болтчетата. А и предполагам това го има в веломеханик. Да не кажа, че съм сигурен даже.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот caspar » Сря Май 30, 2007 10:33 pm

Научи се как да използваш скоростите.
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот ilinkolov » Чет Май 31, 2007 8:48 am

1. Какво е 21 скорост?

2. Отпред най-малкия и отзад най-малкия е доста нежелателна комбинация. Не я използвай, защото ще си съсипеш веригата.
от всичко по нещо и от нищо достатъчно
Аватар
ilinkolov
 
Мнения: 252
Рейтинг: 1251
Регистриран на: Пет Ное 26, 2004 11:10 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот winger » Чет Май 31, 2007 8:55 am

ilinkolov написа:1. Какво е 21 скорост?

2. Отпред най-малкия и отзад най-малкия е доста нежелателна комбинация. Не я използвай, защото ще си съсипеш веригата.


е то аз не съм я използвал до сега де, аз по принцип карам само на 18 и 21 и на баири и на сичко ама понякога се случва да ме викнат да караме през планина по черни пътища и тогава ми трябват по ниските скорости.
Ми 21 скорост е най-големия отпред и най-малкия отзад.
Аватар
winger
 
Мнения: 181
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пон Май 14, 2007 8:58 am

Мнениеот V8 » Чет Май 31, 2007 9:15 am

caspar написа:Научи се как да използваш скоростите.

+1

Winger, не е правилно да караш така - по прнцип малкия венец отпред се ползва с трите най-големи от задната касета, най-големия венец отпред ползва трите най-малки отзад, а средния отпред може да ползва всиките задни. Демек като превключваш предавките гледай веригата да се мести успоредно на плочите, не я кръстосвай диагонално .
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот winger » Чет Май 31, 2007 10:01 am

V8 написа:
caspar написа:Научи се как да използваш скоростите.

+1

Winger, не е правилно да караш така - по прнцип малкия венец отпред се ползва с трите най-големи от задната касета, най-големия венец отпред ползва трите най-малки отзад, а средния отпред може да ползва всиките задни. Демек като превключваш предавките гледай веригата да се мести успоредно на плочите, не я кръстосвай диагонално .


ахъм :) Мерси ама то нали казваш с най-големия отпред и 3-те най малки отзад. То аз казах че карам на 18 и 21 само демек най големия отпред и 2та най-малки отзад, така че защо да не карам правилно ? А как мога да стигна до байк центъра в младост 1 че там не съм ходил и не го знам къде е
Аватар
winger
 
Мнения: 181
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пон Май 14, 2007 8:58 am

Мнениеот ilinkolov » Чет Май 31, 2007 10:39 am

Значи не ти е настроен дерайльора. Чети тук.
от всичко по нещо и от нищо достатъчно
Аватар
ilinkolov
 
Мнения: 252
Рейтинг: 1251
Регистриран на: Пет Ное 26, 2004 11:10 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Teodor40 » Чет Май 31, 2007 10:53 am

[quote="winger
ахъм :) Мерси ама то нали казваш с най-големия отпред и 3-те най малки отзад. То аз казах че карам на 18 и 21 само демек най големия отпред и 2та най-малки отзад, така че защо да не карам правилно ? А как мога да стигна до байк центъра в младост 1 че там не съм ходил и не го знам къде е[/quote]
Така пак не е правилно да караш. Първо, че си износваш много колената и второ, че натоварваш всички предавателни компоненти-верига, венци... Най-добре ползвай средната плоча отпред в комбинация със задните скорости ;)
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот winger » Чет Май 31, 2007 10:53 am

Благодаря на всички за отговорите
Аватар
winger
 
Мнения: 181
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пон Май 14, 2007 8:58 am

Мнениеот winger » Чет Май 31, 2007 11:04 am

Teodor40 написа:[quote="winger
ахъм :) Мерси ама то нали казваш с най-големия отпред и 3-те най малки отзад. То аз казах че карам на 18 и 21 само демек най големия отпред и 2та най-малки отзад, така че защо да не карам правилно ? А как мога да стигна до байк центъра в младост 1 че там не съм ходил и не го знам къде е

Така пак не е правилно да караш. Първо, че си износваш много колената и второ, че натоварваш всички предавателни компоненти-верига, венци... Най-добре ползвай средната плоча отпред в комбинация със задните скорости ;)[/quote]

как така си износвам коленете ?
Ама то ако карам на средната плоча ми е някво мн лесно да въртя и мн бавно се движа. Предишното ми колело 4-5 години го карах като 2-3 съм карал само на 18 (21 не можеше да качи хахаха)и са като се качих на новото и като беше с 42 зъба ( старото беше 48) нещо ... мн лесно дори и на 21 скорост. За тва сложих пак с 48 зъба. То ако карам на средната плоча 40км/ч нема начин да ги дигна :)щото след около 30-ия вече се едно немам верига кво върта .... хаха. Ама я кажи как та износвам коленете ? А тия шосейните колоездачи не си ли ги износват и те? Питам мн щото не разбирам па ако съм казал неква глупост по горе пак ше е че не разбирам и кажете я че да не я права :Д мерси пак
Аватар
winger
 
Мнения: 181
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пон Май 14, 2007 8:58 am

Мнениеот did » Чет Май 31, 2007 11:49 am

winger написа:Ама я кажи как та износвам коленете ? А тия шосейните колоездачи не си ли ги износват и те? Питам мн щото не разбирам па ако съм казал неква глупост по горе пак ше е че не разбирам и кажете я че да не я права :Д мерси пак


Скорост се поддържа не със сила на краката, а с каданс.

Гледай едно шосейно състезание и виж с каква скорост карачите там въртят педалите (казва се каданс).

Ако караш на тежки предавки и въртиш бавно, но силово, коленете ще ти заминат рано или късно, а и това не е никак ефективно.

Има теми по този въпрос из ЧЗВ, разгледай ги!

... и, най-добре изхвърли при първа възможност тая плоча с 48 зъба. Само проблеми ще ти прави и ще ти съсипва ставите.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот BikeArea » Чет Май 31, 2007 1:38 pm

Стана дума за размера на предната най-голяма плоча, та нека и аз изкажа моето (не)компетентно мнение:

Комбиначия от 44 зъба отпред и девятка на SRAM (най-малкия е 13 или 12 зъба) върши идеална работа! :bowdown: :bowdown: :bowdown:

Тягата ми свършва чак над 60-62 км/ч като въртя по нанадолнище...
Иначе границите на нормалното педалиране, даващо реален и постоянен резултат, стигат до 55 км/ч по равно.

Не знамвие как карате, но на мен това ми е предостатъчно! ;)
Your bike, your way !
Аватар
BikeArea
 
Мнения: 291
Рейтинг: 1507
Регистриран на: Пет Юли 14, 2006 3:10 pm
Местоположение: Велинград / Пловдив / Студентски град

Мнениеот Teodor40 » Чет Май 31, 2007 3:20 pm

Оптималното въртене за по-дълги разстояния ако не греша беше 60-80оборота/минута. Правете си от там нататъка сметката. С повече обороти става по-изморително, с по-малко се натоварват излишно ставите, което води до травми за цял живот.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот winger » Чет Май 31, 2007 6:57 pm

е те в шосейното карат на 53 или 56 зъба ако не съм в грешка де :)
А и то като дигнеш над 30 км/ч ти не въртиш бавно педалите а и не е и трудно. Се едно караш с 20 на ниска скорост.И все пак никой не ми отг. как так се изновсат коленете !? Какво става точно със ставите като се износат кое се износва в ставата ? Хрущяла ?
Аватар
winger
 
Мнения: 181
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пон Май 14, 2007 8:58 am

Мнениеот bikerider » Чет Май 31, 2007 7:01 pm

winger написа:Чувал съм за износване на ставен хрущял.


Хубаво си чувал - за това става дума.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Май 31, 2007 7:02 pm

Teodor40 написа:с по-малко се натоварват излишно ставите.


Лелее, ако човек не ти чете между редовете майко мила...
по-малко обороти не означават по-голямо натоварване, бъди по-прецизен ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Чет Май 31, 2007 7:06 pm

winger написа:е те в шосейното карат на 53 или 56 зъба ако не съм в грешка де :)


winger, ти за шосейно колело ли говориш или за Драг Онтарио? Правиш ли разлика между шосейно и планинско колоездене? Ти лично на шосе можеш ли да поддържаш такива скорости, каквито поддържат онези, които карат с 50 и кусур зъба? Ти можеш ли да поддържаш каданс 60-80 с тия 48 отпред и най-малкия венец отзад???
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот winger » Чет Май 31, 2007 7:24 pm

did написа:
winger написа:е те в шосейното карат на 53 или 56 зъба ако не съм в грешка де :)


winger, ти за шосейно колело ли говориш или за Драг Онтарио? Правиш ли разлика между шосейно и планинско колоездене? Ти лично на шосе можеш ли да поддържаш такива скорости, каквито поддържат онези, които карат с 50 и кусур зъба? Ти можеш ли да поддържаш каданс 60-80 с тия 48 отпред и най-малкия венец отзад???


за драг онтарио говора ама аз го карам по шосе предимно в планина по рядко карам и то на по-ниски скорости
Еми аз каданс 60-80 нз кво значи :) Кажи какво значи и ше ти кажа дали мога да го подържам
Аватар
winger
 
Мнения: 181
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пон Май 14, 2007 8:58 am

Мнениеот did » Чет Май 31, 2007 7:26 pm

winger написа:Ами аз каданс 60-80 нз кво значи :) Кажи какво значи и ше ти кажа дали мога да го подържам

Обороти в минута при педалиране.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот winger » Чет Май 31, 2007 7:29 pm

did написа:
winger написа:Ами аз каданс 60-80 нз кво значи :) Кажи какво значи и ше ти кажа дали мога да го подържам

Обороти в минута при педалиране.


е ти хубаво си го обяснил ама примерно не съм го разбрал хахаха
Скороста с която въртят педалите ....
Добре начи каданс 60-80 е да върта педалите със скорост 60-80 !? и кво са ? Кво значи да върта педалите със скорост 60-80 ако е тва изобщо ? Да се движа с 60-80 км или... сори ама нещо не мога го зацепа
Аватар
winger
 
Мнения: 181
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пон Май 14, 2007 8:58 am

Мнениеот did » Чет Май 31, 2007 7:31 pm

неспасяем случай!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот winger » Чет Май 31, 2007 7:34 pm

аха
ми аз нз колко обороти правя не съм ги броил. Мога да ти кажа че на 21 скорост съм подържал 40-43 км/ч за около час , и после си стигнах в нас хаха :) обороти нз колко съм правил. Тряя да хвана да преброя тия дни като карам.

И добре колко оборота трябва да права за да не ми става нищо на ставите на 18/21 скорост ? 60-80 ли ?
Аватар
winger
 
Мнения: 181
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пон Май 14, 2007 8:58 am

хм

Мнениеот NikR » Чет Май 31, 2007 9:20 pm

@winger
съдейки по твоите обяснения за това как караш на 21-ва с 40км/ч предполагам че това е било по асфалт... следователно на теб ти трябва шосеен бегач, а не Онтарио

колкото за дерайльора - регулирай си болтчетата за мин и макс
Не мога да разбера как някои мъже се подмокрят, като видят парче тръба, заварено там където му е мястото.
Аватар
NikR
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Окт 16, 2006 5:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Grash » Чет Май 31, 2007 9:40 pm

Остайте го бе, тоя явно е дизел :rofl: :rofl: :rofl:

winger написа:И добре колко оборота трябва да права за да не ми става нищо на ставите на 18/21 скорост ? 60-80 ли ?


Не брой оборотите, по-добре просто карай с по-високи обороти при по-ниско натоварване. Начинът по който обясняваш, че караш е все едно с кола да караш из града постоянно на 5-та. Не само, че не е ефективно, но и натоварването върху колената е излишно голямо. Научи се да караш с постоянно сменяне на предавките - както е при колата. Тръгвай на лека предавка и качвай с вдигане на скоростта и преди да спреш връщаш пак на лека предавка, но се стреми винаги по-бързо въртене / по-малко натоварване.
Аватар
Grash
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 9:49 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Пет Юни 01, 2007 8:54 am

winger написа:аха
ми аз нз колко обороти правя не съм ги броил. Мога да ти кажа че на 21 скорост съм подържал 40-43 км/ч за около час , и после си стигнах в нас хаха :) обороти нз колко съм правил. Тряя да хвана да преброя тия дни като карам.

И добре колко оборота трябва да права за да не ми става нищо на ставите на 18/21 скорост ? 60-80 ли ?

Е отчитането на обортите е доста просто - гледаш си велокомпютърчето или часовника (секундомера му) и за 10 секунди броиш колко пъти ти е минал отпред да речем десния крак. Умножаваш цифрата по 6 и ще видиш колко са ти моментните обороти в минута. Това отчитане, НЕ ГО ПРАВИШ ПОСТОЯННО (да не се утрепеш някъде докато смяташ и броиш :nono: ), а си правиш няколко контролни отчитания и в един момент вече ще си имаш представа с колко горе долу въртиш и без да го смяташ.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Stuny » Пет Юни 01, 2007 9:01 am

Не е особено сложно да си сметнеш оборотите само с поглеждане на текущата скорост. Преди го правих от време на време , в момента нито скоростта следя, нито смятам обороти , прото гледам винаги да ми е лесно да въртя.
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот bikerider » Пет Юни 01, 2007 9:06 am

Да не говорим, че и вериги се късат чат-пат...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Пет Юни 01, 2007 9:46 am

winger написа:И добре колко оборота трябва да права за да не ми става нищо на ставите на 18/21 скорост ? 60-80 ли ?


Така, както ти ги номерираш скоростите, само ти си ги разбираш. Само мога да подозирам какво имаш предвид под това 18/21.

Макар че имаш 3 венеца отпред и 7 отзад, това не значи, че имаш 21 различни скорости. Повечето комбинации дават едно и също предавателно отношение.

Ако приемем, че говориш за каране на 44-11 (голям отпред - най-малкия отзад), това се налага само при доста високи скорости.
Пример:

Тази комбинация от зъбчатки ти осигурява предавателно отношение 4:1, т.е. за едно завъртане на педалите, задното колело прави 4. Ако обиколката на задната гума е 2100 мм = 2.1 м, то при каданс 60 (60 завъртания на педалите в минута), за 1 минута задното колело ще прави 4 х 60 = 240 оборота, т.е. колелото ще изминава 240 х 2.1 = 504 метра. Казано иначе, при тази предавка и нормален каданс, ти се движиш с 500 метра в минута или 30 километра в час.

Значи ако искаш да си пазиш коленете и да си ефективен, ти трябва да включваш на 44-11 САМО КОГАТО КАРАШ С 30 км/ч или повече. Стъни също спомена нещо по въпроса по-горе. Като се има предвид, че каданс 60 е минималния препоръчван, а при шосейното каране някои държат между 80 и 90, предна плоча 44 ти осигурява скорости от порядъка на 40-45 км/ч без проблем! За къф чеп ти са тогава тия 48??? Те ти увеличават предавателното отношение само с 10%, а ти създават един куп други неприятности!

Ако въртиш с по-малък каданс, ти упражняваш ненужно и неефективно голяма сила върху педалите, т.е. пресоваш си менискуса при всяко завъртане и така го износваш. Може сега да ти се струва майтап тая работа, но след 3-4 години като ревнеш, може и да се сетиш, че тук има ЧЗВ, в което секцията с теми за болки в коленете и начините за справяне с тях е набъбнала доста.

Не се върти със сила, а с техника. Ако въртиш много, купи си педали с автомати!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта