завиване...

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

завиване...

Мнениеот C_Mo » Пон Юли 12, 2004 2:22 pm

... ами това е.

Споделете как завивате, току виж някой научил нещо ново.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Пон Юли 12, 2004 2:28 pm

...ами зависи от завоя :D
Ама ти си го знаеш, едва ли ще научиш нещо ново ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пон Юли 12, 2004 3:49 pm

Ми аз гледам да завивам когато трябва и да не завивам, когато не трябва... и засега тая стратегия се оказва печеливша ;)
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот KiZZo » Пон Юли 12, 2004 3:53 pm

Ето какво казва [url=http://www.faqs.org/faqs/bicycles-faq/mountain-bikes/][color=red]Mountain Biking FAQ[/color][/url]-ът:

[i]-Brake before going into the turn, using both brakes.

[b]If you have a lot of traction:[/b]
-Push the outside foot down and lean to the inside (if you have traction).
-Enter the corner wide, hit the apex with the bike near the inside edge
and leave the corner wide.
-Do not use the front brake if you are turning at the bike's limit. The
front tire is using all its traction for turning. If you use your front
brake, it will lose its grip and wash out. A front wheel slide is almost
impossible to recover. A back end slide is easier to recover. Also, the
brake tire is doing less work than the front, therefore, you can use some
of its "spare" traction for braking.

[b]If you are turning on loose surfaces, keep this in mind:[/b]
-This technique involves keeping the bike relatively upright; instead, the
body is leaned in the direction of the turn.
-Transfer weight slightly forward. Push down on the outside pedal.
-Twist your upper body to face the trail. Align your upper body so
that your upper body is slightly leaning toward the inside of the turn.
-Push down on handlebar on the outside and pull up on the inside.[/i]
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Юли 12, 2004 4:00 pm

[quote="xtr"]

... ами това е.

Споделете как завивате, току виж някой научил нещо ново.
[/quote]


А ти би ли споделил как завиваш - сигурен съм, че много хора ще научат нови неща от откровенията ти :D

Аз лично гледам накъде отива завоя - ако отива в ляво, дърпам лявата ръкохватка към мен. Ако е надясно, дърпам дясната ръкохватка. :nuts:

Сега не си спомням кой крак вдигам в завой, ама като покарам малко и ще се сетя... [:P]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот heep » Пон Юли 12, 2004 7:13 pm

Ми това ви е проблема!!!! Завивате, не завиваите бе!!!!!!
:beer:
Аватар
heep
 
Мнения: 523
Рейтинг: 1632
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 1:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот hlebarka » Пон Юли 12, 2004 7:15 pm

ако мога ,на десен завой първо малко в ляво - и после в завоя ,и обратно ляв-дясно
на асфалт е ефективно.
edit: xtr, сбутахме се малко на тоя завой, sorry, опитвах се да го доизкусуря
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот C_Mo » Пон Юли 12, 2004 7:17 pm

Ако има нужда намалявам преди завоя.

Точно преди да започна да завивам леко завъртам кормилото в противоположна на завоя посока, което накланя колелото по посока на завиването. Педалите са в позиция 9-3 като водещ е крака противоположен на посоката на завиване. В началото на завоя тежеста е изнесена напред и с напредване на завоя се изнася назад.

Позицията на тялото е различна в зависимост от типа на завоя:
- При вираж тялото и колелото са наклонени като позицията на тялото спрямо колелото е все едно си караш направо.
- При серия къси завои тялото остава по-изправено насочено към следващия завой, а колелото си завива отдолу.
- При сравнително дълъг завой позицията на тялото и колелото варира в зависимост от това колко вярваш на гумите си. Като тялото остава от външната страна на линията, минаваща през центъра на колелото и точката на контакт със земята.
- При завой с обратен вираж колелото остава по-изправено като тялото остава от вътрешната страна на линията, минаваща през центъра на колелото и точката на контакт със земята.

Това са нещата, за които мога да се сетя седнал пред компютъра. Ако ми хрумне нещо докато карам ще го добавя.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот uha_rampage » Пон Юли 12, 2004 10:15 pm

За бикерайдер :naughty: Като завиваш надясно си вдигаш дясното краче, наляво-лявото израстаче :hbang2: Аз ли трябва да те уча, тц тц тц :nono:
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Пон Юли 12, 2004 10:51 pm

[quote="xtr"]

Педалите са в позиция 9-3 като водещ е крака противоположен на посоката на завиване.[/quote]

Това само като си прав ли го правиш, или винаги? Щото аз така завивам само когато съм на педалите, ако съм седнал и не въртя педала с крака външен на завоя винаги е в долно положение за да не ми превъртят курбелите и да го изтърва при евентуалното поднасяне на байка и съответното спускане на другия крак (вътрешния). Е, също и за да намаля вероятността да надъня някой камък/дърво при накланянето - нещо, в което напоследък май доста съм задобрял :xx(:.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот zero knowledge » Пон Юли 12, 2004 11:29 pm

Завиване ... да поясним, че става дума за завиване при спускане.

Сега ми се спи, за това ще спомена само някои неща, утре като съм на себе си повече, че да не пиша много глупости ;)

Нещата във FAQ-а са мааалко поомазани.

Неща които помагат (и са почти задължителни):

Ниска предница. Къса лапа с малко издигане, колкото се може по-малко втулки под лапата (на стержена).

Ниско средно движение.

Поглед. Гледа се на където искаш да отидеш, не на където не искаш. Това значи и че се гледа напред, не 20 см пред гумата. Също, гледа се от позицията на каращ, т.е. човек който управлява колелото си, а не просто на возещ се ;)

Относно положението на краката, ръцете, тялото, гумите, спирачките и др. (включително и Г.З.) -- утре.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот C_Mo » Пон Юли 12, 2004 11:44 pm

[quote="Windstream"]

[quote="xtr"]

Педалите са в позиция 9-3 като водещ е крака противоположен на посоката на завиване.[/quote]

Това само като си прав ли го правиш, или винаги? Щото аз така завивам само когато съм на педалите, ако съм седнал и не въртя педала с крака външен на завоя винаги е в долно положение за да не ми превъртят курбелите и да го изтърва при евентуалното поднасяне на байка и съответното спускане на другия крак (вътрешния). Е, също и за да намаля вероятността да надъня някой камък/дърво при накланянето - нещо, в което напоследък май доста съм задобрял :xx(:.
[/quote]


Когато карам седнал не пак ги държа близо до позия 9-3 за да мога да компенсирам ако ми се наложи да стана от седалката... Но когато карам седнал обикновенно е на равно докато се придвижвам затова завиването не е не нещо особенно.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот dimodi » Вто Юли 13, 2004 8:28 am

Ето една статийка, взета от

http://www.cobr.co.uk/e-cobr_informatio ... eaning.htm


[b][u]Leaning in Turns[/u][/b]

To turn a cycle at speed, you don’t turn the bars but lean the cycle inward towards the direction of the turn.

The faster you are going, and the sharper the turn, the more you lean. You have no choice in this matter.

For a given speed and turn radius, the centre of gravity of the rider must be moved sideways or the cycle won't balance. The only thing you have control over is whether you lean the cycle more than, less than, or the same as your body.

[b]Lean the cycle - keep your upper body more upright[/b]

This approach is popular with beginners who are scared to lean over sideways.
This technique is recommended by some racing cyclists and coaches as offering the possibility of recovering from a skid.

[b]Lean the upper body - keep the cycle more upright[/b]

This approach is popular with riders afraid of hitting a pedal on the road. This is a particular concern for riders of fixed wheel cycles, since they cannot coast through corners.

[b]Lean the upper body and cycle together[/b]

This technique has the advantage of keeping the steering axis, tyre contact and centre of gravity all in the same plane. This preserves the proper handling characteristics of the cycle, and makes a skid less likely.

Some riders believe that sticking out their knee or leaning their body away from the cycle, improves cornering. Sticking out a knee is what riders without cleats do when they stick out a foot in dirt track motorcycle fashion. It is a useless but reassuring gesture that, on uneven roads, actually works against you as any body weight that is not centered over the cycle applies a side load and side loads cause steering motions if the road is not smooth.

To verify this, ride down a straight but rough road standing on one pedal with the bike slanted. Note how the bike follows an erratic line. In contrast, if you ride centered on the bike you can ride no-hands perfectly straight over rough road. When you lean off the bike you cannot ride a smooth line over road irregularities, especially in curves. For best control, stay centered over your bike.


И още една, взета от:

http://www.cobr.co.uk/e-cobr_informatio ... nering.htm


[b][u]Cornering[/u][/b]

Even at moderate speeds, you achieve most of your steering by leaning the bike, not yanking on the handle bars. The amount of turn depends on how far you lean the bike. Crank it right over for tight radius turns. Conversely, big long sweeping turns require only minimal bike lean.

[b]Body lean[/b]

As you turn, nasty centrifugal forces conspire to flick you off your mount into the gorse bushes on the outside of the corner. Their strength depends on how fast you're travelling. So when you whip around a corner scary fast, you need to lean into it heaps (think about those crazies who race grand prix motor cycles around impossibly tight corners at ridiculous speeds). But because your velocity and the radius of the turn are rarely in perfect sync., you need to lean your bike and your body at different angles. Generally, this means leaning your bike into the turn and keeping your body slightly more upright.

[img]http://www.cobr.co.uk/e-cobr_images/section_images/mtb_images/cornering.gif[/img]

[b]In traction[/b]

To carve out an elegant turn you've gotta speak proper and maintain traction on the front wheel. Do this by subtly moving your weight forward in the turn. Try splaying your elbows - this forces you forward and lowers your centre of gravity. You should almost be able to feel the old knobblies biting in. Beware: overdoing this while hairing down steep hills can result in the big full frontal endo. You also want to keep your weight over the "contact patch", ie. where the tyres meet the dirt. So try to put more weight on your inside hand and on the outside pedal - which you (obviously) must have placed at the bottom of its stroke.

For optimal cornering it pays to enter the corner at the right speed. Before the corner you can brake hard while you're still travelling in a straight line, but often you're forced to take evasive action once you're well and truly in the corner. Try using the back brake to scrub off speed - the front brake will generally force you and your bike to suddenly part company.
Аватар
dimodi
 
Мнения: 156
Рейтинг: 1267
Регистриран на: Пон Юни 14, 2004 6:04 pm
Местоположение: София - Младост

Мнениеот bikerider » Вто Юли 13, 2004 9:12 am

[quote="uha_rampage"]

За бикерайдер :naughty: Като завиваш надясно си вдигаш дясното краче, наляво-лявото израстаче :hbang2: Аз ли трябва да те уча, тц тц тц :nono:
[/quote]


оххх... мерси човече :roll2:
абе стар съм вече...склероза... като взема да завивам и забравям кой крак да е горе... и докато се сетя съм в канавката :D:D:D
сега ще си го запиша на листче и ще си го лепна на маската да го чета като завивам :roll2::roll2::roll2::roll2::roll2:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот AgentOrange » Вто Юли 13, 2004 12:50 pm

[quote="dimodi"]

[img]http://www.cobr.co.uk/e-cobr_images/section_images/mtb_images/cornering.gif[/img]
[/quote]


Тежест върху вътрешната ръка?!? Това не ми се струва много добра идея :)


Иначе, процедурата за завиване е следната:
1. Поглед максимално напред. Не се гледат камъни, дупки, и дератата встрани от пътеката. Фокусът е съсредоточен върху правилната линия.
2. При влизане на завоя - тежест почти изцяло върху предницата. Не заради натиснати спирачки, просто се ляга върху кормилото и същото се натиска яко.
3. По време на завоя - зависи от настилката и типа завой. Ако се търси нарочно поднасяне или се очаква случайно такова при нестабилна почва - тежест леко напред. Така ще поднесе първо задницата, и тежестта няма да е достатъчно назад за да се загуби баланса при поднасяне. Ако почвата е стабилна или пък е такава, при която повечето тежест върху предницата не значи повече сцепление (напр. едър натрошен камък) - тежест равномерно разпределена между двете гуми.
4. При излизане - тежест изнесена назад. Ръцете дърпат кормилото а краката се набират на педалите :).

Неща, които помагат:
1. Ниска предница. Ако не е ниска трябва голям ръст на колоездача :).
2. Влизане в завоя с външния крак напред. Т.е. трябва да е еднакво удобно карането и с двата крака напред.
3. Бедра насочени навътре в завоя, гърди и рамене обърнати в същата посока. Става най-естествено при изпълнение на т. 2.

При изпълнението на горните точки накланянето става почти автоматично и става горе-долу както го описа xtr.
Изключение прави обратното завиване преди завоите. Принципно всички го правят на подсъзнателно ниво, но научаването му като съзнателно действие помага, например при каране по не много тесни серпентини, където рязкото изхвърляне на колелото встрани в обратната на завоя посока помага да се достигне по-бързо необходимия наклон за да се вземе завоя с по-голяма скорост. Или пък ако се кара голямо и мудно колело с дълга база, много ход и отпуснати ъгли по яко посукани пътеки.
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот velco » Вто Юли 13, 2004 1:55 pm

[quote="AgentOrange"]

[quote="dimodi"]

[img]http://www.cobr.co.uk/e-cobr_images/section_images/mtb_images/cornering.gif[/img]
[/quote]


Тежест върху вътрешната ръка?!? Това не ми се струва много добра идея :)
[/quote]

Ми иначе кормилото бяга и изхвърчаш от завоя.:xx(:
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Юли 13, 2004 2:02 pm

[quote="velco"]

[quote="AgentOrange"]

[quote="dimodi"]

[img]http://www.cobr.co.uk/e-cobr_images/section_images/mtb_images/cornering.gif[/img]
[/quote]


Тежест върху вътрешната ръка?!? Това не ми се струва много добра идея :)
[/quote]

Ми иначе кормилото бяга и изхвърчаш от завоя.:xx(:
[/quote]


е нали не бъркаме "тежест" с "цялата тежест". ако тежестта не е на вътрешната ръка, как ще наклониш колелото, а ти да останеш стабилен?
ако легнеш с цялата си тежест върху вътрешната ръка... последиците са известни...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот AgentOrange » Вто Юли 13, 2004 3:43 pm

@velco
Ако го държиш не бяга.

@bikrider
Накланянето става с обратно завиване преди завоя и изместване на кормилото встрани, не с натиск надолу.
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот uha_rampage » Вто Юли 13, 2004 10:34 pm

bikerider - най-добре си я принтирай тази картинка на колоездача и си я закачи на кУрмилото. Само гладай да не объркаш нещо ляв-десен завой :lol:
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Юли 14, 2004 9:28 am

[quote="AgentOrange"]


@[b]bik[/b]rider
[/quote]


това ми хареса... верно почва да прилича на бик :^::^::^::^:

[quote="AgentOrange"]
Накланянето става с обратно завиване преди завоя и изместване на кормилото встрани, не с натиск надолу.
[/quote]


мерси :lol::lol:


Edit: пак ме разсмя - ние с тебе сме абонирани да говорим за едно и също нещо на различни езици :roll2::roll2:

Сега сериозно - като си изнеса тежестта встрани, точно това се получава - натиск върху кормилото и педала, съответно накланяне... не че трябва така да се опише (с натиск), но velco подхвана темата за натиск върху кормилотo...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот velco » Сря Юли 14, 2004 9:44 am

[quote="AgentOrange"]
Ако го държиш не бяга.
[/quote]

Освен това при някои завои ти е нужно да понатиснеш, за да подобриш сцеплението на предната гума, че иначе wash-out :xx(:
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Юли 14, 2004 10:08 am

[quote="uha_rampage"]

bikerider - най-добре си я принтирай тази картинка на колоездача и си я закачи на кУрмилото. Само гладай да не объркаш нещо ляв-десен завой :lol:

[/quote]


гледай тебе да не те закача на кУрмилото, че има да пееш от радост... :^::^::^::^:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Юли 14, 2004 10:10 am

[quote="velco"]

[quote="AgentOrange"]
Ако го държиш не бяга.
[/quote]

Освен това при някои завои ти е нужно да понатиснеш, за да подобриш сцеплението на предната гума, че иначе wash-out :xx(:

[/quote]


Велко, избягвай такива общи изказвания. ако натиснеш кормилото когато излизаш от завой, особено при хлъзгав терен, те чакат доста неприятни изненади... прочети внимателно какво написаха AgentOrange и xtr КОГА се прилага лек натиск. И то не с ръце, а с ТЯЛО.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот velco » Сря Юли 14, 2004 5:05 pm

[quote="bikerider"]
Велко, избягвай такива общи изказвания. ако натиснеш кормилото когато излизаш от завой, особено при хлъзгав терен, те чакат доста неприятни изненади... прочети внимателно какво написаха AgentOrange и xtr КОГА се прилага лек натиск. И то не с ръце, а с ТЯЛО.
[/quote]

Под "тежест на вътрешната ръка" имам предвид това:
[img]http://www.ram-bikes.com/img/content/photo/lean-big.jpg[/img]
Под "някои завои" имам предвид, че примерно тук няма опасност от wash-out:
[img]http://www.mtb-bg.com/photos/0464.jpg[/img]
Или поне така си мисля. С радост ще приема всякакви корекции.
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Юли 14, 2004 5:49 pm

помисли за хлъзгав терен. изнасянето на тежестта назад при излизане съвсем не е случайно. имах предвид това като казах "общи изказвания".
ако тежестта е напред при излизане wash-out-а ти е почти гарантиран, особено както казах на хлъзгав терен.

освен това наистина това "тежест върху вътрешната ръка" е доста подвеждащо. да така се получава в крайна сметка, но не е то водещото.
виж корекцията на AgentOrange към моя пост - неговата дефиниция е доста по-коректна и недвусмислена.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот uha_rampage » Сря Юли 14, 2004 7:00 pm

[quote]гледай тебе да не те закача на кУрмилото, че има да пееш от радост...[/quote]

Ахаххахахахахахха ахах хаха :rofl::usclap::lol::laugh:
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот AgentOrange » Сря Юли 14, 2004 7:13 pm

[quote="velco"]
Под "тежест на вътрешната ръка" имам предвид това:
...
[/quote]


Да ама не. Това не е "тежест на вътрешната ръка", това е накланяне на колелото повече от тялото. И тежестта (съдейки по снимката и познавайки завоя много добре) е почти равномерно разпределена, може би леко изнесена към външната ръка.
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот hlebarka » Вто Юли 20, 2004 12:11 pm

Majna, имам един частен топик в Бла-Бла, каня те да пишеш там, ако тук продължават да ти трият постовете.
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот Metal_Psycho » Вто Юли 20, 2004 12:46 pm

[quote="Majnata"]
..........................................
[/quote]


Ми като се вижда перфектно ти що драскаш?Просто питам:evil:
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MOD » Вто Юли 20, 2004 12:50 pm

Пост на Majnata - ИЗТРИТ
--------------------------------------------------------------------

MOD = Master Of Disaster :D:D:D
"Никога не спори с тъпак, хората може да не забележат разликата."
MOD
 
Мнения: 2011
Рейтинг: 1715
Регистриран на: Сря Авг 27, 2003 2:58 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта