от Nymphetamine » Пон Юли 16, 2007 3:27 pm
Аз.... свърши, най-после.... но как... не мога да се побера в себе си, бесен съм и нещата няма да останат потулени... За какво иде реч?...
Ще започна с малко предисловие. Минлата година имаше 900 кандидати по медицина. Темата по биология беше като тазгодишната и в комбинация с дълъг урок от 8 клас - черва... Общо около 6 страници писане, което си е доста. В сравнение с пловдивския, в останалите темите са съкратени в рамките на 3, максимум 4 печатни страници. И като имаме предвид, че всичко това трябва да го накълвеш, за да можеш да се пребориш с конкуренцията... Просто по биология е много по-сигурно да дръпнеш отколкото по химия.
Освен това, минлата година се падна задача, свързана с материала по химия от първи курс химия. Статистиката беше над 500 двойки на двата изпита от общо около 900 кандидатстващи. Специално за химията - 40% били слабите оценки. Скандали, журналисти, кавги, жалби и съд... Човека, отгворен за създаването на задачите не бе санкциониран, нито дори смъмрен. И до днес си мисли задачите и работи за МУ Пловдив. И сега идва ред на днешната случка, която е върха на порнографията и гаврата.
Нашият господин Луканов и тази година си вее байряка под крилото на МУ Пловдви, съставя си задачки и си получава пари за това. Отделно този господин взима по 60лв на час и половдина частен урок... останалите учители от 25 до 30. (което пак не е много нормално). Положението е такова, че просто няма начин как да успееш на такъв изпит, без да ходиш на уроци по химия. А задачите на този тип са в пълно несъответствие с материала по химия през годините, през които се изучава в гимназията. Учи се по теми, които ти ги дават на частни уроци, обикновено от хора с дипломи по химия, сами разработващи ги с тонове информация. Когато си видях първата тема, реакцията ми беше: "ебах му майката!" Само за справка ще кажа, че уроците по органична химия от учебника по химия и опазване на околната среда на издателство "Просвета" ако не се лъжа, който се изучава в 10 клас, съдържа по-малко от една трета от материала в темите и знанията, придобити от него не могат да ми стигнат и за 3. А учебника е включен в списъка с материали за подготовка.
И така, наличието на такива задачи, задължава подготовката с такива теми. Ясно, разбирам че трябва да има отсяване, но това не се учи в гимназията... Нали целта е със знанията си от гимназията да кандидатстваш във висше учебно заведение, в което да ти предадат други, по-сложни и на по-високо ниво знания... Както и да е... Фрапантния случай беше тази година, когато се получи следната ситуация - паднаха се две сравнително лесни и хубави теми, в комбинация от следните задачи:
1.При взаимодействието на карбонилно съединение бензил-метил кето с метиламин и последваща редукция на получения продукт се получава синтетичният биогенен амин - метамфетамин:
-напишете реакционната схема за получаването му
-какъв вид изомерия има при метамфетамина
2. С кой от реагентите H2C=C, CH3COCl, k.HNO3, NaOH, оловен ацетат
и CH3OH/H+ и как ше реагират трипептидите аспаргин-глицил-фенилаланин и глутамин-цистеин-аспаргин? Какво рН очаквате да имат техните водни разтвори?
Такаа.... да отбележим, че метамфетамините не са описани никъде в учебник по химия за средно образование. Но нищо, можем да ги получим чрез реакцията между кетона и амин. В никой учбник по химия за средно образование не се описва свойството на кетоните да взаимодейства с амини, още повече на смесените такива. Оттук задачата става нерешима, защото има една уловка: въглеродният атом при кетона се насища с водородно атоми и приктически валентностите му се насищат, а въглеродния атом на метиловия остатък се освобождава от 2 водородни атома и присуединява със сигма и пи връзка амино групта на метила амина, както и метиловия остатък на амина, като върката между аминогрупата и метиловия остатък в метиламина се разкъсва. Поне така ми го обясни на мене учителката. Нещо, което тя е преподавала на студени по биохимия във втори курс в университета.
По втората задача няма какво толкова да кажа, освен, че в моя учебник, по който учех за училище в 10 клас няма описани имената на 4 от 6те аминокиселини в двата трипептида. Тук вината си е главно моя, защото можеше да ги науча тези 20 аминокиселини и да си напиша реакциите. Ако обаче не съществуваха двете фактологически грешки: аспаргил като аспаргилова киселина ли да го приемам или като спаргин, щото и двете могат да се свържат с глицил-фенилаланина; глутамина като глутаминова киселина ли да го приемам или като глутамин, щото и двете може да се свържат с дипептида цестеил-аспаргина, понеже аспаргина и глутамина са аминокислеини, създава се пептидна вързка, а киселините взаимодействат с амино група... Но да речем че думата трипептид ни насочва. Все пак има я грешката... Но тук си признавам, че аз имам вина, можех да науча 20те аминокиселини, въпреки, че в никой учебник не са представени всичките...най-много до 5-6. А, повярвайте, са наистина трудни за запомняне, понеже няма нищо логично и последователно в тях, освен аминокиселинния скелет NH2-CH-COOH.
Останалото са псувни и мълчание. Замислям се за жалба в министерството, защото това е нарушение на закона за висшето образование... Макар, че едва ли ще стане нещо, МУ ще писне, че е автономно, дрън-дрън. За общината не знам. Да се даде тоя педераст на съд е много сложно...