Настройки на скорости.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Настройки на скорости.

Мнениеот nightfall » Сря Юли 18, 2007 3:30 pm

Привет, съжелявам ако има неясноти но не съм още много навътре в терминологията. Всичко започна вчера :) имам нов Drag One естествено в магазина според тях всичко е настроено ОК, но това нещо има 6 задни предавки, (мисля) 3 предни и следните проблеми:
1) на 1 и 6-та задни веригата просто си опира по пластината на предните предавки (съответно от едната или другата страна), което като се замисля ми изглежда нормално обаче ме притеснява.
2) на 5 задна веригата просто не се прехвърля т.е. ако съм на 6-та и превключа на 5-та не става нищо, като превключа на 4-та веригата минава на 5-тото зъбно колело. Нямах много време да го изследвам подробно, но подозирам че от 4-та на 5-та ще има подобен ефект. Е това вече ми се струва проблем.

Ако може да ме посъветвате има ли смисъл да ходя до магазина да им мрънкам или мога да си ги оправям сам (е тук ще падне четене)?
nightfall
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юли 18, 2007 9:16 am

Мнениеот CRAZY RIDER » Сря Юли 18, 2007 3:32 pm

ЧЗВ :dunno:
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

Мнениеот kapitango » Сря Юли 18, 2007 3:33 pm

Командите палцови (спусъчни) ли са??
КОГАТО "СИЛАТА НА ЛЮБОВТА" ПОБЕДИ "ЛЮБОВТА КЪМ СИЛАТА", СВЕТЪТ ЩЕ ОПОЗНАЕ МИРА!
Аватар
kapitango
 
Мнения: 231
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:31 pm
Местоположение: BG- Плевен

Re: Настройки на скорости.

Мнениеот bikerider » Сря Юли 18, 2007 3:34 pm

ЧЗВ !!!
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот nightfall » Сря Юли 18, 2007 3:51 pm

Ами не са палцови, от този Изображение тип са.

П.П.
Благодаря за съветите с ЧЗВ, още си търся отговора :).
nightfall
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юли 18, 2007 9:16 am

Мнениеот kapitango » Сря Юли 18, 2007 4:28 pm

В такъв случай веригата като започне да опира в предния дерайльор преместваш лявата команда една позиция надолу или нагоре в зависомост от това дали опира от ляво или от дясно на дерайльора. А задния дерайльор се настройва по начина описан ТУК
КОГАТО "СИЛАТА НА ЛЮБОВТА" ПОБЕДИ "ЛЮБОВТА КЪМ СИЛАТА", СВЕТЪТ ЩЕ ОПОЗНАЕ МИРА!
Аватар
kapitango
 
Мнения: 231
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:31 pm
Местоположение: BG- Плевен

Мнениеот ExeLero Rider » Сря Юли 18, 2007 4:49 pm

Това не изглежда нормално. Бих ти преложил по първия проблем, при използване на преден втори и заден пети, ако искаш по-бързо каране, да превключиш отзад на четвърти и отпред на трети. След това отзад на шести не би трябвало да има проблем. Така е и по-добре, защото като се засилваш няма да има нужда да местиш предните венци.
По втория ти въпрос мисля, че с малко настройки трябва да се оправи. Ако не успееш сам отиди в магазина.
Аватар
ExeLero Rider
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юли 09, 2007 9:21 am
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Ozzie » Сря Юли 18, 2007 5:15 pm

Ходи да мрънкаш в магазина от където си го взел и ги накарай да ти обяснят как се ползват предавките, т.е. как да комбинираш предните със задните венци и да ти обяснят как влияе това върху износването на зъбчатките и веригата. Ако не могат, *ба ги у търговците.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот nightfall » Сря Юли 18, 2007 5:32 pm

Благодаря за отговорите :)! Задния дерайльор мисля ще пробвам да го наглася, мерси и за насоките.
nightfall
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юли 18, 2007 9:16 am

Мнениеот killvanrea » Чет Юли 19, 2007 12:42 am

обикновенно (поне на мен така са ми казали де) че е добре да се сменят по този начин
на 1 венец от 1 до 3
на 2 венец от 4 до 6
на 3 венец от 5 до 6
като няма смисъл да ползваш 3 отпред и 1 отзад защото е по добре 1 отпред и 3 отзад
[email protected]
GSM:0883470235
SkYpE:van_rea3579
Аватар
killvanrea
 
Мнения: 357
Рейтинг: 1217
Регистриран на: Пон Сеп 04, 2006 7:29 pm

Мнениеот kapitango » Чет Юли 19, 2007 9:29 pm

killvanrea написа:....защото е по добре 1 отпред и 3 отзад


Аз предпочитам отзад да нямам нищо, а отпред вече не пробирам много, каквото се нахлузи :D
КОГАТО "СИЛАТА НА ЛЮБОВТА" ПОБЕДИ "ЛЮБОВТА КЪМ СИЛАТА", СВЕТЪТ ЩЕ ОПОЗНАЕ МИРА!
Аватар
kapitango
 
Мнения: 231
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:31 pm
Местоположение: BG- Плевен

Мнениеот Aggressiv » Чет Юли 19, 2007 10:57 pm

и аз имам Drag One но скоростите са палцови нямам проблем със скоростите само нещо страно се проявява някои път.
Карам на среден венец от пред на 2-ия от зади когато сменям на 2-ра, скороста се сменя но веригата започва леко да потраква(без да опира никаде,в това съм сигурен) като сменя на предната скорост и върна обратно се оправя и така само понякога се получава този шум но мн ме дразни.Някой има ли представа от какво е и дали е сериозно ?
Продава се перфектен Drag One:
http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=27515
Изображение
Аватар
Aggressiv
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 08, 2007 10:14 am
Местоположение: На едно по добро място

Мнениеот Brave » Пет Юли 20, 2007 1:51 am

Малко вероятно е, някой от този форум, никога да не е имал подобни тракотения. :)
Така както го описваш звучи, като да става дума за непрецизно включване на скорост, при което веригата се трие в съседния венец. На твое място, бих пробвал следните неща: леко да пипна настройката на дерайльора - обаче наистина с малко - 1/8 -1/4 оборот, проверявайки, дали няма да се оправи/влоши и съответно да внеса корекции. Другото, всъщност, почти задължително е, да прегледам жилата и броните на скоростната система дали работят леко и без триене. Доколкото си спомням, драга ти е съвсем нов, пък по много нискобюджетни български велосипеди, може да се видят лошо подбрани пътища на ожиляване, прекалено дълги или пък къси брони, отвратителни капачки, комбинирани с немарливо прерязване и обработка на краищата на броните, липса на смазка и т.н. - все дефекти водещи до влошена смяна на скоростите..
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот Black cat » Пет Юли 20, 2007 1:26 pm

killvanrea написа:на 1 венец от 1 до 3
на 2 венец от 4 до 6
на 3 венец от 5 до 6

:nono:
Аватар
Black cat
 
Мнения: 838
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Пет Юни 23, 2006 3:53 pm

Мнениеот screamBoy » Пет Юли 20, 2007 6:18 pm

скоростите са най-голямото зло, което е могло да се случи на планинския велосипед, напъна на търговците да ни обират като ни представят тия ненужни глупости за 'абсолютно наложителни' обаче е толкова голям, че доста хора не могат да си позволят да оценят реалността адекватно и му се поддават.
Все пак, разкарай поне предните скорости - оставяш един венец и предпазен венец, ако си спускач оставящ този с многото зъбци, ако не си спускач оставяш този средния а ако си трейлджия (това не е планински стил но все пак се дискутира доста тук) оставяш малкия.
Или си взимаш нов курбел с един венец и предпазител, тогава избери 36 или 38 зъбен венец (няма особено значение).
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот axelmax » Пет Юли 20, 2007 6:26 pm

http://velomania-bg.com/downloads.html

първия файл и ще знаеш колкото нас ;)
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот V8 » Пет Юли 20, 2007 7:38 pm

screamBoy написа:скоростите са най-голямото зло, което е могло да се случи на планинския велосипед, напъна на търговците да ни обират като ни представят тия ненужни глупости за 'абсолютно наложителни' обаче е толкова голям, че доста хора не могат да си позволят да оценят реалността адекватно и му се поддават.

Това разбира се е лично мнение, което е точно толкова валидно колкото и твърдението че щом коли с автоматици вдигат по 200км/ч само с три предавки е напълно ненужно да се усложняват и оскъпяват до 6-ци. Това че ти си избрал да се гърчиш като червей на буца когато терена по който караш не е баш този за който си правил байка не значи че и другите трябва да се набираме като за световно нагоре и/или да въртим като побеснели надолу ;)
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот bikerider » Пет Юли 20, 2007 10:19 pm

V8 написа:червей на буца


Ах колко точно :rofl::rofl::thumb:

@screamBoy: малко си краен в случая, не мислиш ли?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Antares » Пет Юли 20, 2007 10:45 pm

В секцията статии има прекрасна статия относно реглажа на дерейльор, съветвам те да я прочетеш.

Освен това на ново колело е нормално в началото да се появят неточности в работата на скоростите. В друга тема, did беше писал, че "тъпите" немци, от които си е взел Giant-а му казали, че ако не отиде една седмица след закупуването на колелото на контролен преглед - губи гаранцията :) Защо ли...
Ако ти се занимава - поиграй си с настройките на дерейльора. По-точно винтчето, през което минава жилото, регулиращо опъна на жилото. Може всичко да осереш :)
Ако не - колелото, доколкото разбрах е ново - иди мръняй в сервиза ;]

Аз в началото направих нещо средно - поиграх си - осрах всичко и отидох в Тандем-а в Пловдив и ми се понакараха монтьорите, че пипам където не разбирам :] След това оправиха проблема и си беше всичко ток и жици дълго време.
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот mitakaman » Пет Юли 20, 2007 11:12 pm

Еми според мен или не са ти настроени правилно или си изкривил ухото...
П.П. ЧЗВ
Аватар
mitakaman
 
Мнения: 496
Рейтинг: 1977
Регистриран на: Пон Май 29, 2006 8:55 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот nightfall » Вто Юли 24, 2007 3:21 pm

Привет, в крайна сметка разбутах малко ( и внимателно) настройките на задния дерайльор и сега превключва правилно. Ще го понаблюдавам внимателно като имам време да покарам и май ще си спестя ходенето до магазина ако продължава да се държи нормално. Благодаря на всички за съветите. :)
nightfall
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юли 18, 2007 9:16 am


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта