Подкрепяте или не Максим Стависки

За теми, които не са свързани с планинското колоездене. Използвайте го за всичко извън любимия ни спорт (други хобита, развлечения, прояви, интереси, проблеми и т.н.), за които искате да споделите/побъбрите/поспорите с останалите членове на форума.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 700 / 700 / 5

Мнениеот bikerider » Сря Авг 08, 2007 12:32 am

Grash написа:
Alpina написа:Защо не се тръби така за тях, защо не се сещаме за катастрофата на тракия преди месец, за сумати още случай. А сега, още няма каквото и да е съдебно решение и вече сме оплюли всико в него.

Случайно някой от споменатите да е бил лице на кампания против шофирането в пияно състояние и войната на пътищата като цяло?


:agree::agree::agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Harka » Сря Авг 08, 2007 12:33 am

Sp3c7r3 написа:Ъъъъ.. не всички :) :agree:

Нима?
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Сря Авг 08, 2007 8:37 am

Както каза катаджията, дето ми написа първия акт:
"Който не е карал, той не е нарушил правилника!"
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот PtD » Сря Авг 08, 2007 8:55 am



Редно е да отбележим очевидната истина, че хамърът е луксозна военна машина и трябва да бъде в друга категория за правоуправление.


Tова показва колко авторът е наясно с автомобилите :crazy: Дали и с останалите неща е толкова наясно?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Сря Авг 08, 2007 10:17 am

did написа:Лична преценка може да се прави само в рамките на разрешеното. Другото е престъпление.


Друг е въпроса, че света не стои на едно място и ограничение от 40км/ч е пълна глупост. Съвсем нормално е хората да губят търпение и да нарушават, след като никой не си мърда пръста да подобри инфраструктурата. Я си представи ограничение 40км/ч на аутобан в Германия. Ще го спазват ли?

Факт е, че закона трябва да се спазва. Ама когато закона е неадекватен и дори неадекватния закон не се прилага е трудно да се намерят виновни и понятието "престъпник" доста се размива.
Виж обаче за пиенето за мен такова разграничение няма. Пил ли си значи си потенциален предумишлен убиец и толкова, тук съм съгласен с теб.

А и да не говорим за редица малоумия в закона, например това, че не могат да те принудят да дадеш кръвна проба ако не искаш. За дрегерите и калибрирането им да не говорим - всеки свестен адвокат само с едно бутване на кутрето печели такива дела.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Crimson » Сря Авг 08, 2007 11:03 am

Alpina написа::offtopic:
@Grash, bikerider, ... Само да спомена, че аз не се движа според ограниченията на скороста, ами според условията на пътя. Може за вас да не е правилната гледна точка, но това е разбирането ми.

Случвало ми се е да се движа с 40, при ограничение 90, защото това е било разумния вариант, случвало ми се е и да се движа с 140 при ограничение 60. Просто зависи от пътя, от видимоста, от вероятноста да ти изкочи нещо на пътя, от десетки други фактори.

Мястото, на което ме спряха, беше 4 ленти в мойта посока, две мантинели м/у тях половин метър буфер и 3 ленти в обратната посока. Изчистено от растителност, перфектен от към сцепление асвалт, без дупки, деформации... абе на много места по магистралите ни, условията са буквално с пъти по-лоши. Сметнал съм, че 130 е подходяща скорост за това място - движил съм се с нея, точно преди това място в същия ден, същото пътуване при същото ограничение, но с коренно различна ситуация, в придъмжение на 40км не съм надвишил 70км/ч.

Ако за теб е по-правилно при ограничение 90, да се движиш с толкова, но в лоши условия и да си на ръба, от колкото да се движиш с 130, при същото ограничение, но с перфектните условия - си е твое виждане. Аз не го споделям.

Значи викаш кат няма коли дай да пресечем на червено а? Те 90км ограничение не са сложени за да краш с толкова а за да не ги превишаваш. По-лошото е че подобна липса на дисциплина се забелязва 100% от шофьорите. Стига сте се защитавали и сте се оправдавали ебем ви и самочуствието. Имам достатъчно познати и приятели дет мислеха като тебе. Лошото е, че вече не мислят сешш ли се. Както и да е не го казвам с лошо чуство не ме разбирай погрешно.
If I find in myself a desire which no experience in this world can satisfy, the most probable explanation is that I was made for another world.
Аватар
Crimson
 
Мнения: 1407
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Май 14, 2004 10:33 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Сря Авг 08, 2007 11:20 am

Harka написа:Ами значи всички сме престъпници... :dunno:


да. и аз също. само че не ни личи.

като утрепем някого заради преценките си, тогава проличава.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bluskanie » Сря Авг 08, 2007 11:25 am

PtD написа:


Редно е да отбележим очевидната истина, че хамърът е луксозна военна машина и трябва да бъде в друга категория за правоуправление.


Tова показва колко авторът е наясно с автомобилите :crazy: Дали и с останалите неща е толкова наясно?

Даам и очевидно не са го спирали, когато е карал пил (ако въобще е шофьор), щот големи глупости в началото на статията пише...
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот lanzz » Сря Авг 08, 2007 12:30 pm

bikerider написа:Какво значи искам справедлив процес? Демек намеква априори, че процеса може да е несправедлив и да го тикнат в затвора. Нали така? Това не те ли дразни?

всеки може да го тълкува натам накъдето му изнася. на мен пък ми звучи точно обратното - че не желае към него да има преференциално отношение. ама така е винаги, за едни чашата е наполовина пълна, за други - наполовина празна.

Alpina написа:Само да спомена, че аз не се движа според ограниченията на скороста, ами според условията на пътя. Може за вас да не е правилната гледна точка, но това е разбирането ми.

"само да спомена, че за мен законите не важат когато по моя преценка са неадекватни". айде дори и да приемем, че наистина на твоята преценка може да се има доверие (което реално никой при никакви обстоятелства не може обосновано да докаже), подобен мироглед споделят с теб и всичките говеда по пътищата, които "преценяват" че е безопасно да изпреварят въпреки че е забранено, или че някъде е ок да направят ляв завой въпреки че е забранено.

Случвало ми се е да се движа с 40, при ограничение 90, защото това е било разумния вариант, случвало ми се е и да се движа с 140 при ограничение 60. Просто зависи от пътя, от видимоста, от вероятноста да ти изкочи нещо на пътя, от десетки други фактори.

вероятността нещо да изскочи на пътя никога не е 0. да оправдаваш поведението си с това че вероятността ситуацията да се насере е "малка" (пак така единствено според твоята лична, субективна преценка) е меко казано безотговорно, да не кажа престъпно. поздравления че си карал с 40 при ограничение 90, но не виждам каква връзка има със случая - виж ако беше карал с 30 при изискване за минимална скорост 50, щеше да има връзка по случая и евентуално тогава би могло да има някакво оправдание с условията на пътя.

bikerider написа:Я си представи ограничение 40км/ч на аутобан в Германия. Ще го спазват ли?

защо, в българия на коя магистрала има ограничение 40км/ч? и къде извън немските аутобани има пътища без ограничение на скоростта? и имаш ли представа какви са техническите характеристики на немските аутобани?

Факт е, че закона трябва да се спазва. Ама когато закона е неадекватен и дори неадекватния закон не се прилага е трудно да се намерят виновни и понятието "престъпник" доста се размива.

не мисля, че се размива. като има ограничение 40 и ти караш с 90 нарушаваш закона и си носиш последствията, без значение дали е глупаво ограничението. ако толкова ти бърка в здравето, нормалното поведение е да съдиш общината да го промени, без да го нарушаваш.

А и да не говорим за редица малоумия в закона, например това, че не могат да те принудят да дадеш кръвна проба ако не искаш.

защо да са малоумия? имаш право да откажеш, и това се наказва с лишаване от правоуправление за срок от 12 до 18 месеца и глоба от 500 до 1000 лв., без никакво значение дали си пил или не.
Аватар
lanzz
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 07, 2006 10:16 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Авг 08, 2007 1:31 pm

lanzz написа:
bikerider написа:Я си представи ограничение 40км/ч на аутобан в Германия. Ще го спазват ли?

защо, в българия на коя магистрала има ограничение 40км/ч? и къде извън немските аутобани има пътища без ограничение на скоростта? и имаш ли представа какви са техническите характеристики на немските аутобани?

Хващаш се за думата. Имам предвид, че е обичайно явление да се види знак 40км/ч я заебан след ремонт, я просто оставен ей така преди някоя дупка. Казвам, че е нормално да се нарушават знаците, без изобщо да имам предвид, че е редно. Но за някой, който бърза за работа е по-лесно да го наруши, отколкото да води дела. Нали така? Просто показвам, че нещата не винаги са еднозначни и ако гоним буквата на закона без да гледаме инфраструктурата, излиза, че всички шофьори сме престъпници. Само защото някой поставя малоумни знаци. Говоря за това, че закона трябва да се спазва и това е отговорност на шофьорите. Но има и друга отговорност - тази на ГУП, КАТ и общините, които са ДЛЪЖНИ да предоставят нормална инфраструктура съобразена с обстановката, а не просто ей така да хакват знак за ограничение, щото видите ли ниската скорост е панацея. И после се чудим що хората са изнервени, що стават на джигити и не зачитат никого. Ми просто е - щото институциите не ги зачитат тях. Не може единствено да се иска сляпо зачитане на закона, а тоя дето се грижи за условията да си вее коня. Това не значи да не се спазва закона, просто решението е монета с две страни.

lanzz написа:
Факт е, че закона трябва да се спазва. Ама когато закона е неадекватен и дори неадекватния закон не се прилага е трудно да се намерят виновни и понятието "престъпник" доста се размива.

не мисля, че се размива. като има ограничение 40 и ти караш с 90 нарушаваш закона и си носиш последствията, без значение дали е глупаво ограничението. ако толкова ти бърка в здравето, нормалното поведение е да съдиш общината да го промени, без да го нарушаваш.

Никога не съм твърдял нещо различно. Точно така е както казваш! :agree:
Коментирам единствено малоумието и безхаберието на отговорните лица в отговорните институции без ИЗОБЩО да го считам като някакво оправдание за нарушаването на правилата. Но все пак съществува и момента изтъкнат по-горе. Ако така се продължава след 10 години всички ще трябва да караме с 20км/ч на второкласен път (че и на първокласен) за да не стават катастрофи. И кво? Така ли да продължава? Затова говоря и ти си прав за това какво трябва да се прави. Само дето няма организация, която да се наеме с това.

lanzz написа:
А и да не говорим за редица малоумия в закона, например това, че не могат да те принудят да дадеш кръвна проба ако не искаш.

защо да са малоумия? имаш право да откажеш, и това се наказва с лишаване от правоуправление за срок от 12 до 18 месеца и глоба от 500 до 1000 лв., без никакво значение дали си пил или не.


Малоумие е в следната ситуация: пиян като кирка кънкьор убива невинен шофьор, след което отказва кръвна проба, отнася глоба и лишаване от правоуправление и отървава затвора, защото без (или с прекалено късно взета) кръвна проба съдът не може да го осъди да търка нара. Или бъркам?

А е толкова просто - има ли пострадали, пробата трябва да е задължителна и моментална, за което автопатрула носи отговорност. А не вратички в закона - може да откажеш и те ти глоба. Нали на това разчитат пачкаджиите дето карат пияни? Не мога да разбера как можеш да одобряваш такива вратички.

Edit: баси, що ли се заричам да не пиша...

Edit2: и такива като този/тази този ли да могат да отказват кръвна проба? :dunno:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Alpina » Сря Авг 08, 2007 1:53 pm

Crimson написа:Значи викаш кат няма коли дай да пресечем на червено а? Те 90км ограничение не са сложени за да краш с толкова а за да не ги превишаваш. По-лошото е че подобна липса на дисциплина се забелязва 100% от шофьорите. Стига сте се защитавали и сте се оправдавали ебем ви и самочуствието. Имам достатъчно познати и приятели дет мислеха като тебе. Лошото е, че вече не мислят сешш ли се. Както и да е не го казвам с лошо чуство не ме разбирай погрешно.


Виж сега, никога през сравнително краткия ми стаж зад волана не съм минал на червено, последните 7 години не съм го правил нито като пешеходец, нито с колело.
В населените места не се движа извън ограниченията, спирам на всеки тръгнал да пресича пешеходните пътеки, абе мога да ти кажа, с ръка на сърцето, че спазвам правилника почти напълно, но за ограниченията и това дали ще ги спазвам няма да си променя мнението. Още повече, че ако правиш около 50 000км годишно и ги спазваш, че се побъркаш зад волана, ако е някой, който се качва веднъж в месеца и не бърза за никаде - неоправдано е, но разбери, че когато имаш големи отговорности, понякога не можеш да отделяш 2 часа за път. Ще кажете "ами да си тръгнал по-рано". Ами това не е като да тръгнеш на почивка, или на разходка...
Нарично го казах това (за превишаването на скороста),за да видя нещо, е разултатите си ги направих :)
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот bikerider » Сря Авг 08, 2007 1:54 pm

@Alpina: Айде недей така. Недей всичко под един знаменател. Все пак има разлика между това да караш с 60 при ограничение 40 и да караш с 130 при ограничение 90. Нали така? Кое е по-опасно?

Признавам с ръка на сърцето, че и аз нарушавам ограничението от 90 на хубави пътища. Но винаги имам едно наум, а не ей така по презумпция да карам с по-висока скорост. Има места, на които е просто глупаво, опасно и безумно да се превишава ограничението, защото има места, на които нещата са като хората. Целта е всички места да станат такива и да не се налага всеки да тълкува закона и да прилага някви моментни съображения, нали? Тва разбира се, на 100% е утопия, но поне да клони към 100%, а не както сега да клони към 0%.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот RAINman » Сря Авг 08, 2007 2:31 pm

Искам да добавя и едно свое наблюдение върху себе си, мисля че ще е уместно. Беше споменато, че лъскавите коли карат по самоуверено и бързо и т.н.
Три години карах една вече 12 годишна малка френска кола. Е като нов шофьор гледах да спазвам правилника и да не създавам проблеми по пътя. След около година станах уверен в себе си и познавах колата що годе добре (аз съм с непрофесионална книжка В) за нуждите ми и малко отгоре покрай някои мои приятели. Максимално се придвижвах 90 изключително рядко 100 чувството в малка кола с висока скорост е неприятно бръмчи, фучи вятъра .... Преди 6 месеца я подменихме с А4 на двойно по-малко години. Ами какво да ви кажа трудно карам с 90, самата кола се движи изключително спокойно при много по висока скорост. Сигурността на дебелите врати и шумоизолацията правят незабележима скоростта и дори да не бързам пак съм над разрешената скорост. Возих се и в Джипа на VW еми нямам думи гледаш на света като на човешка длан от високото си място. Просто ти изглежда много сигурно, направо непробиваемо и то си е така. Та предполагам, че е същото и с Хамъра и другите големи коли. Хората са подведени от сетивата си. В никакъв случай не ги оправдавам нито себе си ако стане инцидент. Последствия в такива размери не са допустими. Та това исках да споделя
Аватар
RAINman
 
Мнения: 22
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Пет Юни 29, 2007 4:08 pm
Местоположение: Varna

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Авг 08, 2007 4:40 pm

@RAINman
А тази сигурност, която описа, е измамна. Всички crash-тестове се правят при скорости от макс. 60 км/ч, а системи като ESP и др. те предпазват до 90 км/ч.

Та заради тази "сигурност" на големите коли и Максим Ставински е изтървал Хамъра!
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4047
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Мнениеот Admin » Сря Авг 08, 2007 4:41 pm

did, по-точно би било да кажеш, че всички сме нарушители ;) Престъпници стават тези, които, не дай Боже, убият човек или предизвикат други тежки последици. Това беше само терминологично ;)

Далеч съм от мисълта да оправдавам нарушаването на ограничението за скоростта, но истината е, че и аз не го спазвам стриктно, когато пътят и условията са перфектни. И почти не познавам хора (освен ако колите им не ги ограничават), които да са толкова стриктни. "Причините" за това са много - стаж зад волана, хубави коли и т.н., и т.н., но в действителност истинската причина е само една - липсата на контрол! Ако КАТ имаше желание да накара всички да спазват закона и правилника, щеше да го направи. Но е важна думичката "всички".
Докато това не стане, всички ще сме нарушители. И докато едни си позволяват превишение с 20-30км/ч, други карат в път с две ленти с безумните (според мен) 150, 160, 180! И в двата случая оправданието е "добър шофьор, добра кола, хубав път", и в двата случая ако се обърка нещо, последиците ще са фатални и все пак има разлика. А не трябва да има, т.е. изобщо не би трябвало да е нормално да обсъждаме кое нарушение е по-малко опасно и по-оправдано от друго. Докато има условия да го правим, положението ще е такова.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Harka » Сря Авг 08, 2007 5:00 pm

:agree:
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Сря Авг 08, 2007 5:03 pm

Admin написа:did, по-точно би било да кажеш, че всички сме нарушители ;) Престъпници стават тези, които, не дай Боже, убият човек или предизвикат други тежки последици. Това беше само терминологично ;)


знам, ама исках да бъда краен :)
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Сря Авг 08, 2007 5:59 pm

@Admin: Прав си за контрола. Само че има една малка подробност: САМО с контрол не става. Просто не става. Ако инфраструктурата е калпава (каквато е), дори да има камери и моментална реакция от страна на катаджиите винаги ще се намери някой, който да прежали глобата в името на спестено време и ще създаде реална опасност за околните. Решението е още по-строг контрол, оттам още по-строг контрол и така докато започнат да бесят шофьорите на място за всяко нарушение. Не става така нали?

От доста време си мисля над тия неща и съм с впечатление, че едва ли не почти всички хора гледат на закона като на нещо абстрактно, спуснато от Господ, което трябва да се спазва безусловно. Да така е, трябва да се спазва, но има един нюанс. Закона не би трябвало да лети из въздуха нали - закона би трябвало да се опира на реалността. Е дори да се опира на реалността, когато реалността е лайняна, закона колкото и да е строг, дори прилагането му да е 100% винаги ще има инциденти. А когато шофьорите знаят, че няма да се тикат в безумни задръствания, породени от безумна инфраструктура или безумни предизборни ремонти (визирам едновременните ремонти на ключови артерии), както и знаят че има безпощаден контрол, тогава ще има траен резултат.
Не знам защо смяташ, че без инвестиции в читава инфраструктура само по себе си суровото прилагане на закона ще създаде мотивация и респект. Напротив - ефекта е обратен - всеки се пази да не го олепят, вътрешно псува и при първа възможност се цепи. Съдя по себе си, съдя и по околните. Само с воля се удържам всеки ден да не режа опашки, да не изпреварвам отдясно и прочие, защото знам, че ще създам опасност и защото знам, че не е редно. И си плащам с висене по опашките и скърцане със зъби. Иначе постоянно чувствам стимули да нарушавам правилника, просто самата среда ме подтиква. Да, ама не всички хора имат желанието и волята да спазват закона, след като не виждат резултат от данъците си. Тва е проблема и той (както и неприлагането на закона) отново и отново идва от главата на рибата, а не от шофьорите. Шофьорите са потърпевши. От тях се очаква да са някви бездушни роботи, а те не са.
От тая гледна точка пияни джигити, които са махнали с ръка изобщо и са заебали всякви правилници са потенциални престъпници, да. Но задаваме ли си въпроса, кой ги подтиква към това? Най-лесно е да се размаха тоягата след като някой човек си е отишъл. А да спасим животи?

Затова смятам, че контрола си е контрол, но не може само с контрол. Контрола контролира нещо, което го има. Контрола не създава мотивация, той я поддържа. Въпроса е как да се създаде мотивация и оттам вече да се поддържа с контрол.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Сря Авг 08, 2007 7:04 pm

Отдавна не бях чел толкова много глупости накуп!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот X3MIST » Сря Авг 08, 2007 7:54 pm

След като на втората страница ме заболяха очите от четене реших само да прехвърля набързо останалите.
Максим е човек като всеки друг. Или поне така би трябвало да се гледа на нещата от гледната точка на закона. Естествено в БГ няма такова нещо. Колкото си по-известен, богат, влиятелен, толкова по-лесно се измъкваш от отговорност, когато сгафиш. Вярвам, че няма човек, който още да не го е забелязал. В конкретния случай виновника (всеобичания ни шампион) с над 100%-ова сигурност ще се размине далеч по-благоприятно, отколкото ако беше обикновен никому неизвестен българин.
Интересен въпрос за това дали го подкрепяме или не. В случая не виждам какво има да се подкрепя. Ако беше на състезание да го подкрепяме, но сега изобщо не може да се говори за подкрепа. Ако наистина съжалява и т.н. и го покаже и беше в нормална държава в затвора, то щеше да получи намаление на присъдата и нищо повече. Тук може и с условна да мине.
Ще мине време, ще видим какво ще стане със случая.
Днес чух нещо интересно. Как в една нормална държава от Европейския съюз биват наказвани провинилите се известни личности. Ставаше дума за конкретен случай. Някакъв богат и известен бизнесмен кара с 54км/ч през тунел. Там обаче ограничението било 40км/ч. Човекът карал Мазерати. Хващат го и какво мислите се случва. На следващия ден това е водеща новина в медиите и на първите страници на всички вестници. По-интересното е как бива наказан. Вместо фиксирана глоба в закона се взима глоба в процент от годишния му доход. Така този бизнесмен се разделя с 600 000 Евро (няма грешка) за превишена с 14км/ч скорост. Определено го е заболяло сериозно.
Какво става в нашата мила родина. На строеж се вдига шум до късно. Предприемача може да бъде глобен до 500лв. Какво ли му пука на него за някакви 500лв.
Докато тия депутати не вземат да мислят, когато пишат закони и органите на реда и съдилищата не започнат да ги прилагат за всички без изключения, няма да се промени нищо. Даже може и по-зле да стане.
"Има само две безкрайни неща, Вселената и човешката глупост. За първото не съм съвсем сигурен." - Айнщайн
Аватар
X3MIST
 
Мнения: 193
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 9:49 am
Местоположение: Варна, България

Мнениеот Nymphetamine » Сря Авг 08, 2007 8:13 pm

Тия дни нямах нет и разбрах за случилото се от трети източник. Личното ми мнение е, че пред законите всички сме равни. Срамота и излагация е, че точно тоя тип участваше в кампания срещу карането пил, до колкото си спомням от малкото време, прекарано пред телевизора.
А като цяло... участъка си е опасен, миналата година пак имаше смъртен случай точно в тази отсечка.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот bikerider » Сря Авг 08, 2007 8:29 pm

TOYAGA написа:Отдавна не бях чел толкова много глупости накуп!


?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Сря Авг 08, 2007 8:44 pm

bikerider написа:
TOYAGA написа:Отдавна не бях чел толкова много глупости накуп!


?


Не го приемай лично. Имам предвид целокупния мозъчен еякулат, изцъркан от много хора с много мизерна подготовка по темата...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Авг 08, 2007 9:57 pm

Не го приемам лично :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Fenixxx » Чет Авг 09, 2007 11:06 am

винаги ще се намерят хора дето да прежалят глобата викаш..... ами да прежалят 2 глоби? А 5 глоби? А да прежалят 1 глоба дето да се равнява на 10? А да си прежалят книжката? И да има такива кретени ще са 1-ци и ще загиват доста по-малко пешеходци и шофьори.
Глоба която можеш да прежалиш значи си карал с толкова малко над допустимото че ще стигнеш с 30 минути по-рано (най-много). А пичовете по-горе дето сами си пишат закона и решават че го мислят по-добре просто не искам да ги коментирам и дано никога не ми паднат в ръчичките :(!:
Аватар
Fenixxx
 
Мнения: 163
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 14, 2007 9:22 am

Мнениеот Admin » Чет Авг 09, 2007 12:23 pm

@bikerider
Съгласен съм с теб, не е само до контрол. Но аз не съм имал за цел да обхвана цялото, но си е мой пропуск, че не съм го отбелязал.
Имах предвид една група нарушения, които са много често срещани и които не зависят от инфраструктурата, а само от шофьорите и контролните органи. Превишение на скоростта. Шофиране в пияно състояние. Минаване на червено. Отнемане на предимство. И дори неправилно паркиране и престой (тук с уговорката, че говоря за най-наглите случаи, например по бул.Гурко между ул.Шишман и бул.В.Левски най-редовно от двете платна остава свободна само платно и 1/3, което създава реална опасност и неудобство за всички участници в движението, но катаджиите стоят 200м по-надолу с ръце в джобовете).
Не виждам с какво лошата инфраструктура оправдава подобни неща, просто не виждам. Освен това лошата инфраструктура е еднаква за всички! И за мен, и за теб, и за разни нагли тъпаци. Значи аз и ти можем да скърцаме със зъби, но да спазваме правилата, а онези не... ми не съм съгласен! Лошата инфраструктура е налице и е проблем, но не може да е оправдание за нарушаване на правилника и бездействие от страна на КАТ.
За съжаление темата е толкова огромна, че каквото и да кажем, винаги ще е фрагментарно и в някаква степен обобщаващо. А и за съжаление се вижда, че е доста трудно тези, които са избрани или назначени на съответните държавни постове, да бъдат накарани от когото и да било да работят кадърно. Ама тук вече отиваме към друга тема, аз поне не смятам да навлизам в нея :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Авг 09, 2007 12:53 pm

Admin написа:Имах предвид една група нарушения, които са много често срещани и които не зависят от инфраструктурата, а само от шофьорите и контролните органи.


Не съм те разбрал, тук пропуска е мой, защото аз гледам винаги да обхвана проблемите в цялост. Целта ми е има някаква дискусия, някаква комуникация, иначе нищо никога няма да се промени и ще продължим да се избиваме един друг, вместо да търсим отговорност от отговорните. Тук просто недоумявам как не се намира някоя нормална организация, която по примера на еколозите да организира протести и да заведе дела срещу общини, КАТ и прочие. Със сигурност е време да се появят такива организации. Не че нещо пречи в момента на правозащитниците и на "Адвокати без граници" да заведат дела, но техните действителни интереси са различни от прокламираните.

Admin написа:Превишение на скоростта. Шофиране в пияно състояние. Минаване на червено. Отнемане на предимство.

За всичките тези нарушения мога да ти изброя пряки (коренящи се в лошата инфраструктура) или косвени (peer-pressure) причини.
Най-пресния и гнусен пример за вторите е пияния убиец Стависки - лице на кампанията против шофирането в пияно състояние.

Разглеждам нормалните условия като морков, а контрола като тояга. Е морков няма. Нормално е да се появят конфликти между закона и частните интереси на всеки шофьор, а именно да стигне бързо, лесно и навреме там, закъдето е тръгнал.

Admin написа:Освен това лошата инфраструктура е еднаква за всички! И за мен, и за теб, и за разни нагли тъпаци. Значи аз и ти можем да скърцаме със зъби, но да спазваме правилата, а онези не... ми не съм съгласен!

Аз не ги оправдавам, просто отбелязвам, че макар инфраструктурата да е еднаква за всички, тези всички не са еднакви. Някой са trigger-happy, други са с воля... оттам и хаоса. Причините са и още по-дълбоки, погледнати откъм социологическа перспектива, но тва не е тема за тук.

Admin написа:Лошата инфраструктура е налице и е проблем, но не може да е оправдание за ...бездействие от страна на КАТ.

Виж тук нямам какво да кажа, освен че за контрол е малко късно... духа е изпуснат от бутилката и сега трябва поколения наред да се култивират нормални ценности, което ще трябва да става с драконовски мерки и превенция. На теория. На практика съм песимист и мисля, че едва ли някога в България закона и контрола ще надделеят над хаоса до степен достатъчна за нормална сигурност по пътищата. Дано да греша де...

Admin написа:А и за съжаление се вижда, че е доста трудно тези, които са избрани или назначени на съответните държавни постове, да бъдат накарани от когото и да било да работят кадърно. Ама тук вече отиваме към друга тема, аз поне не смятам да навлизам в нея :)


Мда, и аз така :):agree:


Fenixxx написа:винаги ще се намерят хора дето да прежалят глобата викаш..... ами да прежалят 2 глоби? А 5 глоби? А да прежалят 1 глоба дето да се равнява на 10? А да си прежалят книжката? И да има такива кретени ще са 1-ци и ще загиват доста по-малко пешеходци и шофьори.

Изобщо не е толкова лесно, колкото си го мислиш. На теория си прав, но гледаш само от една страна. А корупцията у тия дето глобяват? А милионер с последен модел спортна кола, който може да затрие цяло семейство, да си плати от до по веригата и на следващия ден да му е все тая за тия разходчета? За да стане по този начин, трябва глобите да гонят приходите на най-богатата част от населението. Защото в голяма част точно те са тези, които нарушават най-много (както и най-бедната част от населението). Е и какво ще помогнат 10,000 лева глоба? Ще кажеш ми като не става с глоби - затвор. Ми аз съм за, ама помисли над закона, прилагането му и дали Стависки ще влезе в затвора.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bobiracing059 » Чет Авг 09, 2007 2:27 pm

НЕ подкрепям Максим Стависки
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот lanzz » Чет Авг 09, 2007 2:50 pm

X3MIST написа:Днес чух нещо интересно. Как в една нормална държава от Европейския съюз биват наказвани провинилите се известни личности.
...
Вместо фиксирана глоба в закона се взима глоба в процент от годишния му доход. Така този бизнесмен се разделя с 600 000 Евро (няма грешка) за превишена с 14км/ч скорост.

това не е типична ситуация за "нормална държава от европейския съюз", мисля че само във финландия пътните глоби са на базата на годишия доход на нарушителя. добра идея, но далеч от широко разпространена практика.
Аватар
lanzz
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 07, 2006 10:16 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bluskanie » Чет Авг 09, 2007 2:54 pm

...да не говорим колко е официалния годишен доход на "бизнесмените" в България... :)
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

ПредишнаСледваща

Назад към Други

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта