Има ли желаещи

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Има ли желаещи

Мнениеот koned » Пон Сеп 03, 2007 1:45 pm

да преминем състезателно етапа по часовник от Обиколката на Испания. / 8-ми етап - 08.09.2007 г. /. Аз мисля да го направя два пъти:
1. с моя велосипед
2. с велосипеда на победителя, като го пригодя за моите размери.
Хайде, и си пшшете времената и пулса!
koned
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Яну 04, 2006 1:25 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Пон Сеп 03, 2007 4:21 pm

:dunno:

"колоездене" пред компютър влиза ли в категорията "други видове колоездене"?
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Alpina » Пон Сеп 03, 2007 5:42 pm

:confused: такова ли било :dunno:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот koned » Вто Сеп 04, 2007 10:43 am

Темата я пуснах най-добронамерено и сериозно. Много пъти като гледам колоездене по EUROSPORT, и по специално етап по часовник / за нормалните, особено планински етапи не си и помислям / се питам за колко време бих го взел това растояние. Става въпрос за етап от порядъка на 45-50 км., но и 20-30 км. да е мисля, че за мен не променя много нещата. Иначе аз ходя на работа с велосипед и всеки работен ден изминавам по 21+ км в двете посоки. Допреди известно време при липса на силен вятър изминавах растоянието за 54-58 мин., а от няколко дни даже при слав насрещен вятър слизам под 50 мин., което е средна скорост около 25 км./ч.. Зная, че това е нищо и изобщо не е за изтъкване, просто такава е реалността. От друга страна най-важното за мен е самото каране и удоволствието и ползата от него. Тази година съм изминал около 5500 км. и това ми помага да добия някаква издръжливост, което ме кара да мисля, че мога да измина 50 км. със моето си темпо.
Зная, че във форума има хора с много повече възможности и опит, с много по-добри велосипеди, затова ми е интересно, как те оценяват своите възможности.
За мен това все пак е някакъв критерий.
Иначе по важни причини не мога да си позволя карания в планината, за което съжалявам.
И така аз си давам следните времена:
1. с байк - 200%
2. - 180%
Как мислите, дали се оценявам реално!
koned
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Яну 04, 2006 1:25 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот X3MIST » Вто Сеп 04, 2007 3:12 pm

Май има нещо вярно. Зависи обаче какъв е твоя велосипед. Ако караш някакъв танк определено с велосипеда на победителя ще ти е като, че караш мотор по равното. Предполагам говориш за шосейната обиколка на Испания. Онези карбонови рамки тежат колкото да не се вдигнат сами във въздуха. Целия велосипед в зависимост от компонентите по него е с тегло между 6 и 8 кг (не претендирам, че това е точното тегло, но мисля, че някъде там). Сравнявайки как върви планинското ми колело (алуминиева рамка) на равно със средна скорост около 25-30км/ч и праисторическата ми шосейка (стоманена рамка и тежи с около 2-3 кила по-малко от Аполона), с която поддържам 35-45км/ч според вятъра отново на равно, смятам че определено колелото играе огромно значение за скоростта.
"Има само две безкрайни неща, Вселената и човешката глупост. За първото не съм съвсем сигурен." - Айнщайн
Аватар
X3MIST
 
Мнения: 193
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 9:49 am
Местоположение: Варна, България

Мнениеот koned » Сря Сеп 05, 2007 8:54 am

Благодаря!
Точно това ми беше идеята. Хора, които имат опит с шосейни велосипеди да направят сравнение на карането по асфалт. Да оценят своя велосипед и своите възможности.
Времето е идеално, почти няма вятър. Състезателят Х изминава 50 км. по часовник за 1 час и е победител, аз с моя RAM H1, без да му е сменено каквото и да е изминавам същото растояние за 2 часа. За мен това е добре, а ако взема неговия велосипед - няма да съм свикнал, затова няма да се изхвърлям много - 100 мин. И това е добре, аз не умея да карам, просто натягам на тежък оборот, но това е положението.
След като толкова хора отговориха каква най-висока скорост са вдигали, мислех, че ще има и такива, които като мен обичат да гледат и шосейно колоездене и биха искали да се съпоставят с професионалистите, но без да зобат и без да се претоварват, само така от любопитство и са удовобствие.
Няма повече да ви отекчавам!
koned
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Яну 04, 2006 1:25 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот weekendwarrior » Сря Сеп 05, 2007 9:14 am

koned написа: 1. с байк - 200%
2. - 180%
Как мислите, дали се оценявам реално!


Здравей koned,

Аз съм със смесени чувства по въпроса. От една страна ми се ще да се пробвам, от друга - защо да си разбивам илюзиите.

Не искам да разбивам твоите, но щом питаш, рано или късно ще го направиш и сам. Смятам, че по равен терен можеш да постигнеш и по-добро време от 180%, дори със MTB. Лошото е, че заради нелинейността на аеродинамичното съпротивление, 180% означава 80% по-слаб резултат. С други думи, тия които гледаш по телевизията карат с 370% по-голяма мощност т.е. са 4.7 пъти по-добри колоездачи.
weekendwarrior
 
Мнения: 48
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Чет Дек 23, 2004 4:06 pm

Мнениеот koned » Сря Сеп 05, 2007 11:00 am

weekendwarrior написа:
koned написа: 1. с байк - 200%
2. - 180%
Как мислите, дали се оценявам реално!


Здравей koned,

Аз съм със смесени чувства по въпроса. От една страна ми се ще да се пробвам, от друга - защо да си разбивам илюзиите.

Не искам да разбивам твоите, но щом питаш, рано или късно ще го направиш и сам. Смятам, че по равен терен можеш да постигнеш и по-добро време от 180%, дори със MTB. Лошото е, че заради нелинейността на аеродинамичното съпротивление, 180% означава 80% по-слаб резултат. С други думи, тия които гледаш по телевизията карат с 370% по-голяма мощност т.е. са 4.7 пъти по-добри колоездачи.


Стана ми интересно. Защо да ми се разбиват илюзиите, аз нямав такива. Просто обичам колоезденето, карам сутрин и вечер по 21 км., съчетавам полезното с приятното и считам, че имам голяма полза от това.
Когато видя пред себе си друг колоездач, нещо ме кара да се опитам да го настигна, идва ми отвътре и съм почти сигурен, че и вас е така.
Не звая как точно се измерва мощноста и дали тя е единствения критерий за качествата на даден колоездач.
Кои са по-мощни:
1. Спринтьорите - тези които печелят етапите, когато се движат в група на финала
2. Часовникарите
3. Катерачите
4. Армсронг или Улрих

Защо някои са родени за победители, а други никога няма да станат такива - този въпрос е малко риторичен. И все пак всичко ли е само ген, или и стечението на обстоятелсва има дял.
Какво става ако тези 50 км. са само изкачване / примерно 6% - теоретично /, при същия наклон половината изкачване и после спускане.
Попътен вятър 3 m/s, страничен вятър със същата сила, насрещен вятър.
Ако вятъра е 5m\s.

Предполагам, че ще ме препратите някъде. Аз разбира се няма да го направя, едва ли ще го разбера, пък и съм мързелив и не виждам смисъл.
Иначе ми е интересно как тази система велосипед-човек може да се направи по-бърза и как да се държи при различните условия.
При карането в планина повечето от тези въпроси са безсмислени, там нещата са в много голяма степен различни.
Ако не беше последния пост нямаше да се обадя, но се почуствах провокиран.
Все пак това ми е поне толкова интересно, колкота дали Манша ходи с Бойка, или пък дали вярваме в инзвънземни.
koned
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Яну 04, 2006 1:25 pm
Местоположение: Bulgaria

Времето е идеално, пътя - равен ...

Мнениеот DstupidBastarD » Сря Сеп 05, 2007 11:15 am

koned написа:Благодаря!
Точно това ми беше идеята. Хора, които имат опит с шосейни велосипеди да направят сравнение на карането по асфалт. Да оценят своя велосипед и своите възможности.
Времето е идеално, почти няма вятър. Състезателят Х изминава 50 км. по часовник за 1 час и е победител, аз с моя RAM H1, без да му е сменено каквото и да е изминавам същото растояние за 2 часа. За мен това е добре, а ако взема неговия велосипед - няма да съм свикнал, затова няма да се изхвърлям много - 100 мин. И това е добре, аз не умея да карам, просто натягам на тежък оборот, но това е положението.
След като толкова хора отговориха каква най-висока скорост са вдигали, мислех, че ще има и такива, които като мен обичат да гледат и шосейно колоездене и биха искали да се съпоставят с професионалистите, но без да зобат и без да се претоварват, само така от любопитство и са удовобствие.
Няма повече да ви отекчавам!




... значи, правим 38-40км. с шосейката за час. :bigeyes:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Мнениеот weekendwarrior » Сря Сеп 05, 2007 11:40 am

Цяла книга излиза от отговорите на въпросите ти koned. Ама са интересни.

И аз искам да изпреваря колоездача пред мен. Така сме еволюирали, това е цялата история. Просто професионалистите, със или без допинг, са физиологичен и психологичен елит и сравняването с тях, поне за мен, е депресиращо. За едночасово усилие мога да поддържам около 3 вата на килограм тегло, докато те правиат около 6. Разликата между катерачи, часовникари и т.н. е разпределението на тая мощност за различни интервали от време. Спринтьорите имат най-големи стойности за 1 мин, 5мин. ТТ - истите и катерачите за 1 час. За спринтьорите значение има повече абсолютната максимална мощност - > 1000 вата. Но все пак трябва да стигнат до финала. Затова тренират и на колело докато пистовите спринтьори правят повече щанги. За катерачите всичко зависи от мярката ват на килограм за около 1 час. При ТТ освен мощноста, решаващ фактор е аеродинамичността на състезателя и колелото. Затова карат в супер неудобна поза и се спукват да подобряват велосипедите. Тактиката и стратегията в състезание са не по-малко важни.

Родените победители имат върховни физиологични параметри VO2, LT и т.н., невероятна степен на толериране на болката, бърза тактическа и стратегическа мисъл, късмет и патологично его. Императива "победи или умри" при тях е абсолютен.
weekendwarrior
 
Мнения: 48
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Чет Дек 23, 2004 4:06 pm

Мнениеот koned » Сря Сеп 05, 2007 12:19 pm

Не мога да измизля нищо оригинално - благодаря за отделеното време и внимание!
Респектиран и развълнуван съм от написаното. Много от термините не са ми ясни, но ми е страшно интересно.
Понеже мярката е много важна спирам да тук!
koned
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Яну 04, 2006 1:25 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот X3MIST » Чет Сеп 06, 2007 10:28 pm

Професионалистите дори и да не намесваме великите имена освен своите способности, опит и физически възможности имат и още една разлика с нас обикновените колоездачи любители. В едно сериозно състезание те изгарят толкова, енергия за 3 часа, колкото при нормално съществуване (без спортуване) изразходва един средностатистически човек за 4-5 дни. Естествено тази енергия трябва да се възвръща, иначе състезанието ще продължи не повече от няколко часа (да не говорим за етапи). Не мисля, че някой любител носи със себе си нито такива количества, нито изобщо такива храни и течности, които да му набавят необходимата енергия. Ето защо дори и да ни харесва, няма смисъл да се сравняваме с професионалистите. Единственият начин да се сравниш с професионалист е да го срещнеш случайно по време на свободна тренировка по някой извънградски път и да се опиташ да караш около него. В този случай той едва ли ще е "натъпкан" с невъобразими количества енергия и има някакъв шанс за известно време да караш с него. Сам дето едва ли ще имаш подобен велосипед, което ще намали шанса ти до нищожни размери.
Аз лично веднъж си направих подобен експеримент. Карах си около Варна и на връщане ме застигна един състезател, който е за мен безизвестен. Той си караше тренировъчно колело (тоест не беше от карбон) и не беше с възможностите на големите имена. Аз си карах Аполона. Беше спускане по магистрала. Той завъртя педалите зад един автомобил и аз се опитах да го следвам. След като стигнах скорост около 65-67км/ч просто вече нямаше как да ускоря. Нито предавките го позволяваха (нямаше повече на къде да се увеличава предавателното число), нито гумите, нито моите сили. За коло 2 км изразходвах толкова енергия, колкото вероятно за половината ми каране до този момент (около 30км). Вероятно с шосейния велосипед щях да имам по-голям шанс, но не мога да съм сигурен.
Ако искаш да си правиш експерименти си избери някакъв сравнително равнинен маршрут и просто си направи сам изводите (максимална, средна скорост, разстояние и други интересуващи те параметри).
Не коментирам по-горните постове с термините, тъй като и аз не знам повечето от тях по разбираеми причини (никога не съм се занимавал наистина сериозно с колоездене). Това което ми направи впечатление е, че съществува разлика с кого се сравняваш (катерачи, спринтьори, часовникари и т.н.). Всеки е добър в нещо. Никой не е добър във всичко. Победител се става само в добър отбор (или с много допинг :) ) ако не говорим за индивидуални състезания. Това мисля аз.
"Има само две безкрайни неща, Вселената и човешката глупост. За първото не съм съвсем сигурен." - Айнщайн
Аватар
X3MIST
 
Мнения: 193
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 9:49 am
Местоположение: Варна, България


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта