разлика м/у хидравлични и механични дискови спирачки ...

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

разлика м/у хидравлични и механични дискови спирачки ...

Мнениеот outfaced » Сря Сеп 05, 2007 2:01 pm

... или къде е файдата от ползата, ако няма килипир :)

абе и аз не знам как точно да питам ... ама май въпроса е, при какво какране има мисъл да се дават пари за хидравлика и тя толкос ли е по добра от механиката (хубавата механика vs. нисък клас хидравлика) ...
и всъшност от къде и идва по доброто ...
от несвиваемоста на флуида и по доброто и директно предаване на силата или как?

Въпроса ми се поражда от тва, че то сигурно хидравлика е по хубаво, ама има ли смисъл за крос-кънтри, пък било и то с редки и леки по екстремни спускания ... щот все пак хидравликата е по скъпа, пък си иска и потдръжка и по сложнаи тн ... Или за крос кънтри да слагам BB7 и да свиркам?
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот CRAZY RIDER » Сря Сеп 05, 2007 2:07 pm

По добре е ББ7 от колкото някоя евтина хидравлика от рода на 100-150лв. :agree:
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

Мнениеот mulltex » Сря Сеп 05, 2007 3:47 pm

bb7 - да, събрази също и необходимия размер на Ротора.

Защо толкова искаш да сменяш спирачките(Предполагам В-Брейкове) при такъв стил на каране?
Аватар
mulltex
 
Мнения: 405
Рейтинг: 1629
Регистриран на: Пон Май 21, 2007 3:44 pm

Мнениеот outfaced » Сря Сеп 05, 2007 4:51 pm

mulltex написа:bb7 - да, събрази също и необходимия размер на Ротора.

Защо толкова искаш да сменяш спирачките(Предполагам В-Брейкове) при такъв стил на каране?


бе мисля си ... все още
то ще е сериозна работа, щот и главини и тн ...

иначе не че съм се тръшнал и с тия
спират си
Ама на мокро не съм ги карал ... пък и на по сериозно спускане само с два/три пръста става и пак ме заболяват ръцете (тва примерно след час-два спускане)
пъм може и да прекалявам с капризите ... така или иначе никога не съм пробвал дискова. Първо ще трябва да пробвам ...
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот URNEST » Сря Сеп 05, 2007 4:59 pm

С хубава спирачка + малко техника от твоя страна наистина болките в ръцете ти ще намалеят.
Пробвай първо с предната дискова.Определено ще усетиш сам разликата, а отзад може хубав V-break, шом стила е ХС.

Относно Хидравлика vs. механика е писано и преди и всичко е въпрос на личен избор.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот mulltex » Сря Сеп 05, 2007 5:16 pm

не знам, но с хубави накладки и добре настоен В-Брейк не би трябвало да имаш проблеми - ти с какви лосчета и спирачки караш?
И къде е тва дву часово спускане около Пловдив, ако не е тайна ?!
Аватар
mulltex
 
Мнения: 405
Рейтинг: 1629
Регистриран на: Пон Май 21, 2007 3:44 pm

Мнениеот spirit » Сря Сеп 05, 2007 5:55 pm

@outfaced
Имаш ЛС .

Според мене хидравлика .Аз преди карах с механични ,еми няма нищо общо.За ХС според мен ,ще ти върви работа всяка хидравлика.Т.е. там не се спира чак толкова интензивно ,че да те интересува как се държи дадена спирачка като загрее.Не ме разбирай погрешно ,пак има значение каква спирачка ще си вземеш ,но не е като при спускането.
Jedem das Seine .
Аватар
spirit
 
Мнения: 681
Рейтинг: 1701
Регистриран на: Нед Юли 10, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Сря Сеп 05, 2007 6:15 pm

добре де ... кажете от къде идва разликата при хидравликата
и на ефтината хидравлика какво и е "ефтиното" ... т.е. има ли хидравлика, която да не спира ... (не говорим за таква под 150лв. де ... то за толкос е ясно че няма да става)

сигурно ще взема обаче верно да сложа отпред па да видя за какво иде реч ... ма тъпото че вече си взех комбинирани команди със спирачка. Ма кой да мисли :sly:
Което обаче пак е причина да клоня към механични ... поне на първо време няма да има нужда да сменям лстчета и команди.
Макар че сигурно ще е малко на свинче звънче, да сложа едни ББ7 и да си остана с тез лосчета ... уф... мотана работа :bigeyes:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Teodor40 » Сря Сеп 05, 2007 6:24 pm

Лостчето е близо 50% от определящите фактори, дали спирачката ще ти спира. ББ7-цата, както и другите механики искат повече поддръжка което е огромен минус, ако нямаш време да се занимаваш с колелото редовно. То все нещо изниква, но при механиките това "нещо" е доста често. Ако си пич, резни си лявото лостче на комбинираните команди и взимай едно хидравлично деоре. После сума си време няма да се занимаваш освен да сменяш накладки. За ХС тази спирачка е перфектна комбинация цена-качество-спираемост.
Ето ти конкретен отговор ;)
И стига с тия В-брейкове отпреде, че ми става лошо. Малко да завали, да закаля, да се кривне шината и си извън играта.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Сеп 05, 2007 7:18 pm

Teodor40 написа:Лостчето е близо 50% от определящите фактори, дали спирачката ще ти спира. ББ7-цата, както и другите механики искат повече поддръжка което е огромен минус, ако нямаш време да се занимаваш с колелото редовно. То все нещо изниква, но при механиките това "нещо" е доста често. Ако си пич, резни си лявото лостче на комбинираните команди и взимай едно хидравлично деоре. После сума си време няма да се занимаваш освен да сменяш накладки. За ХС тази спирачка е перфектна комбинация цена-качество-спираемост.
Ето ти конкретен отговор ;)
И стига с тия В-брейкове отпреде, че ми става лошо. Малко да завали, да закаля, да се кривне шината и си извън играта.



Може ли да обясниш по-подробно, поради каква причина една механика изисква повече поддръжка от хидравлика :dunno: (при положение, че хидравликата трябва да се обезвъздушава, да и се сменя хидравличната течност и др.)
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4043
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Мнениеот outfaced » Сря Сеп 05, 2007 7:22 pm

Pr3d4t0R написа:Може ли да обясниш по-подробно, поради каква причина една механика изисква повече поддръжка от хидравлика :dunno: (при положение, че хидравликата трябва да се обезвъздушава, да и се сменя хидравличната течност и др.)


ахъм ... и мен ме озадачи честно казано ... мислех че хидравликата е по капризна
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот airborneone » Сря Сеп 05, 2007 9:09 pm

Teodor40 написа:Лостчето е близо 50% от определящите фактори, дали спирачката ще ти спира. ББ7-цата, както и другите механики искат повече поддръжка което е огромен минус, ако нямаш време да се занимаваш с колелото редовно. То все нещо изниква, но при механиките това "нещо" е доста често. Ако си пич, резни си лявото лостче на комбинираните команди и взимай едно хидравлично деоре. После сума си време няма да се занимаваш освен да сменяш накладки. За ХС тази спирачка е перфектна комбинация цена-качество-спираемост.
Ето ти конкретен отговор ;)



:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :lolup: :lolup: :lolup: :lolup:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот toxiciti » Сря Сеп 05, 2007 9:21 pm

Pr3d4t0R написа:
Teodor40 написа:Лостчето е близо 50% от определящите фактори, дали спирачката ще ти спира. ББ7-цата, както и другите механики искат повече поддръжка което е огромен минус, ако нямаш време да се занимаваш с колелото редовно. То все нещо изниква, но при механиките това "нещо" е доста често. Ако си пич, резни си лявото лостче на комбинираните команди и взимай едно хидравлично деоре. После сума си време няма да се занимаваш освен да сменяш накладки. За ХС тази спирачка е перфектна комбинация цена-качество-спираемост.
Ето ти конкретен отговор ;)
И стига с тия В-брейкове отпреде, че ми става лошо. Малко да завали, да закаля, да се кривне шината и си извън играта.



Може ли да обясниш по-подробно, поради каква причина една механика изисква повече поддръжка от хидравлика :dunno: (при положение, че хидравликата трябва да се обезвъздушава, да и се сменя хидравличната течност и др.)


ами например след едно "кално" каране трябва да си погледнеш жилото и бронята щото влизат вода и мръсотии и започва да връща трудно при хидравличната няма проблеми ;)
Аватар
toxiciti
 
Мнения: 242
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Нед Мар 26, 2006 7:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Сеп 05, 2007 9:26 pm

toxiciti написа:
Pr3d4t0R написа:
Teodor40 написа:Лостчето е близо 50% от определящите фактори, дали спирачката ще ти спира. ББ7-цата, както и другите механики искат повече поддръжка което е огромен минус, ако нямаш време да се занимаваш с колелото редовно. То все нещо изниква, но при механиките това "нещо" е доста често. Ако си пич, резни си лявото лостче на комбинираните команди и взимай едно хидравлично деоре. После сума си време няма да се занимаваш освен да сменяш накладки. За ХС тази спирачка е перфектна комбинация цена-качество-спираемост.
Ето ти конкретен отговор ;)
И стига с тия В-брейкове отпреде, че ми става лошо. Малко да завали, да закаля, да се кривне шината и си извън играта.



Може ли да обясниш по-подробно, поради каква причина една механика изисква повече поддръжка от хидравлика :dunno: (при положение, че хидравликата трябва да се обезвъздушава, да и се сменя хидравличната течност и др.)


ами например след едно "кално" каране трябва да си погледнеш жилото и бронята щото влизат вода и мръсотии и започва да връща трудно при хидравличната няма проблеми ;)


По мои наблюдения при Авид ББ5 няма подобни проблеми, при цял ден кално каране.... но не знам, при другите механики сигурно е както ти казваш.... :agree:
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4043
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Мнениеот Sky_Knight » Сря Сеп 05, 2007 9:28 pm

toxiciti написа:
ами например след едно "кално" каране трябва да си погледнеш жилото и бронята щото влизат вода и мръсотии и започва да връща трудно при хидравличната няма проблеми ;)


В голяма грешка си....

@outfaced ако наистина не правиш сериозни спускания няма смисъл от слагане на дискове (че трябват и главини и т.н.), но ако правиш - ББ7 е най-доброто... хидравликата си иска поддръжка.
?
Аватар
Sky_Knight
 
Мнения: 480
Рейтинг: 1849
Регистриран на: Вто Апр 13, 2004 9:39 am
Местоположение: София, България

Мнениеот URNEST » Сря Сеп 05, 2007 9:39 pm

@outfaced
Имай предвид, че ако вземеш ВВ7 и я караш със сегашните ти лостчета, няма да можеш да усетиш максималната мощ на тази спирачка.Ще имаш по-кофти модулация, което е недостатък на една спирачка.Въобще работата на спирачката няма да е до толкова прецизна както с SD7 лостче например.
Твоите лостчета ще имат ефективност ако караш с някоя механична спирачка на Shimano.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Сря Сеп 05, 2007 9:48 pm

URNEST написа:@outfaced
Твоите лостчета ще имат ефективност ако караш с някоя механична спирачка на Shimano.


примерно?
тая става ли за нещо
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот URNEST » Сря Сеп 05, 2007 9:59 pm

outfaced написа:
URNEST написа:@outfaced
Твоите лостчета ще имат ефективност ако караш с някоя механична спирачка на Shimano.


примерно?

Например новото Shimano BR-M545.Защо?
Ще цитирам Toyaga от една стара тема(дано няма нищо против ;) ), но една от силните страни на Shimano е системната интеграция, срещу която всички пищят, но която дава на конструкторите възможност да осигурят оптимално напасване и синхрон на характеристиките на отделните компоненти още на проектно ниво и да гарантират в най-висока степен функционалността им на крайния потребител.И да се ползва с лостчета SD7, които сами по себе са може и да са едни най-добрите лостчета, НО високото им качество не личи при работа с въпросните апарати на Shimano, които са "генетично свързани" и работят оптимално единствено с по-нисък клас лостчета на Shimano...
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот Teodor40 » Сря Сеп 05, 2007 11:57 pm

Pr3d4t0R написа:
toxiciti написа:
Pr3d4t0R написа:
Teodor40 написа:Лостчето е близо 50% от определящите фактори, дали спирачката ще ти спира. ББ7-цата, както и другите механики искат повече поддръжка което е огромен минус, ако нямаш време да се занимаваш с колелото редовно. То все нещо изниква, но при механиките това "нещо" е доста често. Ако си пич, резни си лявото лостче на комбинираните команди и взимай едно хидравлично деоре. После сума си време няма да се занимаваш освен да сменяш накладки. За ХС тази спирачка е перфектна комбинация цена-качество-спираемост.
Ето ти конкретен отговор ;)
И стига с тия В-брейкове отпреде, че ми става лошо. Малко да завали, да закаля, да се кривне шината и си извън играта.




Може ли да обясниш по-подробно, поради каква причина една механика изисква повече поддръжка от хидравлика :dunno: (при положение, че хидравликата трябва да се обезвъздушава, да и се сменя хидравличната течност и др.)


ами например след едно "кално" каране трябва да си погледнеш жилото и бронята щото влизат вода и мръсотии и започва да връща трудно при хидравличната няма проблеми ;)


По мои наблюдения при Авид ББ5 няма подобни проблеми, при цял ден кално каране.... но не знам, при другите механики сигурно е както ти казваш.... :agree:

Абе вие карате ли въобще? Късам ми се нервите от хора, който карат по веднъж в седмицтата някакви леки трасенца и си мислят, че правят нещо.
Една хидравлика може и повече от година да не се наложи обезвъздушаване!
Механиката трябва за да работи нормално:
1. да се смазват броните/жилата
2. да се занимаваш с настройка на тъпите буталца, като на някой модели няма врътки от двете страни
3. да затягаш периодично жилото
Има и други шитни т.е. това са само основните
Плюсовете на хидравликата
1. по-лесна настройка
2. не се занимаваш с брони, жила и т.н.
3. няма вероятност жилото да ти се скъса както си караш надолу
4. по-добре се охлаждат
5. по-добра модулация
Не бих минал на механика ако ще и пари да ми дават! А специално ББ5 съм карал и не ми я хвалете хич. Спира, да а настройки няма никакви! За задна е компромис някакъв.

За малко пари, качествено с лесна поддръжка- ДЕОРЕ хидравлика цял комплект готов за монтаж!

airborneone@, ако имаш нещо да кажеш заповядай. Иначе се скрии някъде щото дразниш!
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот URNEST » Чет Сеп 06, 2007 12:28 am

Teodor40 написа:...
4. по-добре се охлаждат
...

Ще обясниш ли за какво охлаждане става дума?
Ако е за диска, не намирам логика.Ако е за флуида(спирачната течност) - та той загравя и се разширява, което е може би недостатък, защото жилото няма такива проблеми.

За другите точки съм съгласен. :agree:
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Сеп 06, 2007 8:22 am

Teodor40 написа:
Pr3d4t0R написа:
toxiciti написа:
Pr3d4t0R написа:
Teodor40 написа:Лостчето е близо 50% от определящите фактори, дали спирачката ще ти спира. ББ7-цата, както и другите механики искат повече поддръжка което е огромен минус, ако нямаш време да се занимаваш с колелото редовно. То все нещо изниква, но при механиките това "нещо" е доста често. Ако си пич, резни си лявото лостче на комбинираните команди и взимай едно хидравлично деоре. После сума си време няма да се занимаваш освен да сменяш накладки. За ХС тази спирачка е перфектна комбинация цена-качество-спираемост.
Ето ти конкретен отговор ;)
И стига с тия В-брейкове отпреде, че ми става лошо. Малко да завали, да закаля, да се кривне шината и си извън играта.




Може ли да обясниш по-подробно, поради каква причина една механика изисква повече поддръжка от хидравлика :dunno: (при положение, че хидравликата трябва да се обезвъздушава, да и се сменя хидравличната течност и др.)


ами например след едно "кално" каране трябва да си погледнеш жилото и бронята щото влизат вода и мръсотии и започва да връща трудно при хидравличната няма проблеми ;)


По мои наблюдения при Авид ББ5 няма подобни проблеми, при цял ден кално каране.... но не знам, при другите механики сигурно е както ти казваш.... :agree:

Абе вие карате ли въобще? Късам ми се нервите от хора, който карат по веднъж в седмицтата някакви леки трасенца и си мислят, че правят нещо.
Една хидравлика може и повече от година да не се наложи обезвъздушаване!
Механиката трябва за да работи нормално:
1. да се смазват броните/жилата
2. да се занимаваш с настройка на тъпите буталца, като на някой модели няма врътки от двете страни
3. да затягаш периодично жилото
Има и други шитни т.е. това са само основните
Плюсовете на хидравликата
1. по-лесна настройка
2. не се занимаваш с брони, жила и т.н.
3. няма вероятност жилото да ти се скъса както си караш надолу
4. по-добре се охлаждат
5. по-добра модулация
Не бих минал на механика ако ще и пари да ми дават! А специално ББ5 съм карал и не ми я хвалете хич. Спира, да а настройки няма никакви! За задна е компромис някакъв.

За малко пари, качествено с лесна поддръжка- ДЕОРЕ хидравлика цял комплект готов за монтаж!

airborneone@, ако имаш нещо да кажеш заповядай. Иначе се скрии някъде щото дразниш!


Първо да отбележа, че по-добре да не говориш така на съфорумци, че малко е неучтиво... Не само в тази тема ;)

А ние, които караме по един път седмично на някакви леки 10 часови трасенца, щото все пак се налага да ходим на работа, че да си купуваме накладки, разбираш ли... , та на нас не ни пречи да си изчистим цялото колело след каране. Та дори и някога да се налага почистване и смазване на жила. Ама "великият" Теодор4о ще ме прощава. Той кара в Планината, троши 20 мм главини, къса жила и брони на механики... Изобщо да си направим култ - хвала за Теодор4о, а ;)

Недей така просто.

Според мен, за такова каране - механични ще му свършат работа. А ако му се наложи да ги поддържа някак си - хем ще научи нещичко, нали?

Peace!


:agree: :beer:
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4043
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Мнениеот jivkonik » Чет Сеп 06, 2007 9:18 am

Теодорчо, мамин, сладък..... Спирачен гений си ми ти мъничък.....
:rofl: :rofl: :rofl: :bowdown:
Толкова глупости на квадратен сантиметър форумна площ не бях чел скоро..... :D
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Sp3c7r3 » Чет Сеп 06, 2007 9:22 am

jivkonik написа:Теодорчо, мамин, сладък..... Спирачен гений си ми ти мъничък.....
:rofl: :rofl: :rofl: :bowdown:
Толкова глупости на квадратен сантиметър форумна площ не бях чел скоро..... :D


:agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree: :agree:
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Teodor40 » Чет Сеп 06, 2007 11:18 am

Апарата на хидравликата е с по-голяма площ, отделно, че част от топлината се предава на флуида и той се охлажда по маркуча.
Механиката е достатъчна, да. Казвам само, че когато една хидравлика се кара ХС може и две години да се се наложи обезвъздушаване. Мойте хейсове само на Сопот прегряват и след това се налага доливане на Дот. На Витоша ако съм ги обезвъздушил след Сопот проблеми нула (друг е въпроса, че нямам голяма спринцовка и си ги карам с малко въздух :V: ).
http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... ts_id=1327 и ако някой я вземе с намаление няма такава оферта. За тия пари е и механиката.
А няколко човека здраво дразнят и ако разбират толкова да си кажат насраното мнение.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот Sp3c7r3 » Чет Сеп 06, 2007 11:28 am

Баф раздразнителния тип. Личи, че си кореняк софиянец по душа :) Нищо де, айде да си кажа и аз "насраното мнение" :offtopic: :D :D :D

В горния си пост си прав, само, че това дали ТИ нямаш проблеми с обезвъздушаването не е от никакво значение. Единствената разлика ЗА МЕН между хубава хидравлика и хубава механична спирачка, че усилието на пръстите при спиране. Площта на накладките е еднаква, ако греша - то поне много близка. Роторите са с горе-долу еднакви размери (с малки изключения). А това, че този или онзи са имали проблеми къде с механика, къде с хидравлика - това е следствие от модела, не от принципа на работа на спирачката...

Но може и аз да съм много заблуденият. Подробни разяснения и напътствия, т.е. наклон - приемам винаги. :agree: :agree:
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Ayrton Senna » Чет Сеп 06, 2007 11:42 am

URNEST написа:
outfaced написа:
URNEST написа:@outfaced
Твоите лостчета ще имат ефективност ако караш с някоя механична спирачка на Shimano.


примерно?

.И да се ползва с лостчета SD7, които сами по себе са може и да са едни най-добрите лостчета, НО високото им качество не личи при работа с въпросните апарати на Shimano, които са "генетично свързани" и работят оптимално единствено с по-нисък клас лостчета на Shimano...


Не съм съвсем съгласен. Не че съм пробвал такива лостчета на дискова спирачка шимано, но дори един обикновен ви-брейк от пълен боклук с по-обикновени лостчета, се превръща в страхотна спирачка със СД7 :agree: Предполагам би трябвало по подобен начин да седят нещата и с дискова
Shadow fingers rise above
Iron fingers stab the desert sky
Oh, behold the power of man
Are your minds ready for the fall
Ayrton Senna
 
Мнения: 76
Рейтинг: 1207
Регистриран на: Пон Дек 18, 2006 12:14 am

Мнениеот Admin » Чет Сеп 06, 2007 9:32 pm

Незадоволително работещи спирачки се намират и сред механичните, и сред хирдравличните. Но доколкото говорим за ХС (а и не само), при хидравличните това се среща по-рядко - аз поне си го обяснявам с това, че явно една хидравлична спирачка е по-трудно да се докара до твърде ниска цена, поради което опитите за това са по-малко. Виж, при механичните знайни и незнайни производители се бутат да предложат нещо по-евтинко, та да има и за шарените колела радост... нали там функционалността е назад, та няма голямо значение. Все пак, ако човек си купи доказана механична спирачка, едва ли ще е недоволен.
Иначе за предимства и недостатъци е писано много. В ЧЗВ има някои интересни теми. И тук се казаха много от нещата. От свои наблюдения мога да кажа, че при хидравличните лостчето е някак по-меко и приятно - не става дума за лекотата на спиране, даже може би не става дума и за дозиране на спирачното усилие, а най-вече за усещане. Но на теб кой вид ще ти хареса повече... ще трябва да пробваш.
След като така или иначе вече имаш механични лостчета, моят съвет е да се насочиш към някоя от изпитаните механични спирачки на пазара, като отпред сложиш 180мм диск - хем по-малко ще загрява, хем по-приятно и повече ще спира.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот zero » Чет Сеп 06, 2007 10:28 pm

Teodor40 написа:Апарата на хидравликата е с по-голяма площ, отделно, че част от топлината се предава на флуида и той се охлажда по маркуча.
Механиката е достатъчна, да. Казвам само, че когато една хидравлика се кара ХС може и две години да се се наложи обезвъздушаване. Мойте хейсове само на Сопот прегряват и след това се налага доливане на Дот. На Витоша ако съм ги обезвъздушил след Сопот проблеми нула (друг е въпроса, че нямам голяма спринцовка и си ги карам с малко въздух :V: ).
http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... ts_id=1327 и ако някой я вземе с намаление няма такава оферта. За тия пари е и механиката.
А няколко човека здраво дразнят и ако разбират толкова да си кажат насраното мнение.

И да знаеш охлаждането на спирачната течност била тя дот или минерално масло в маркуча е "ОГРОМНА" ,тъй като голяма част от потребителите на тези продукти не си купуват по "арни" маркучи за спирачките и остават default маркучите,които са направени от някакви синтетики.Или на кратко : топлообмена на спирачната течност с въздуха е много малък при нормална температура .Може би ако е -20 градуса би имало някакво значение.Поправи ме ако греша.За площта на апаратчето на хидравличните спирачки,че били по-големи и.т.н. и.т.н -еми то си зависи от модела.В случая се говори за ББ7 .Тази спирачка използва същите накладки като джуси 5,7, а апаратчетата имат разлика в размера си .Механичната е по-голяма от хидравличните защото настройките са на апаратчето.И също така ако спирачката позволява използването на дот 5 проблема с разширяването на спирачната течност се намалява доста.
@outfaced
Бих ти препоръчал ББ7 ,защото ще ти излезне по-евтино,но пак ще спират много ако ги настроиш както трябва.В последстивие ще можеш да си смениш лостчетата и чак тогава ако не ти харесват ,което ме съмнява ,можеш да се ориентираш към някакви хидравлики,въпреки,че за твоя стил не мислч ,че е толкова нужно.
Аватар
zero
 
Мнения: 376
Рейтинг: 1563
Регистриран на: Нед Юли 04, 2004 11:51 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 07, 2007 9:23 am

Спора е безсмислен. Teodor40 казва много верни неща, а именно че поддръжката на хидравликата изисква повече ресурси и е по-трудна, но за сметка на това се прави рядко.
Поддръжката на механиката (BB7 конкретно) от друга страна е бая повече (когато изобщо се прави), но е бая по-проста, което я прави подходяща за домашни механици и по-непретенциозни клиенти.

И двата вида спирачки спират много добре, но разликата се усеща надолу. При хубави лостчета BB7 би могла спокойно да бие Juicy5, но проблема със свиването на бронята поставя лимит пред употребата на тая спирачка, поне за мен. И това разбира се, не е проблем на самата спирачка.

И двата вида спирачки си имат предимствата, но при хидравликата поне за мен те са повече. Съответно това се отразява при цената.

Така че спора ви е излишен, за всеки влак си има пътници.

Относно обезвъздушаването - лично аз го правя всяка година. Отнема ми макс 15-20мин за спирачка. Нека сравним с махане на жило, плескане с грес/масло, разглобяване на апарата за смазване на специалния лагер вътре и прочие и прочие. За едни едното е по-сложно, за други друго, така че да спорите коя спирачка е по-добра като цяло е малко безсмислено. Виж ако говорим за спирачна сила е ясно и няма какво да се разисква - зависи от конкретната спирачка и само от това.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот MAN6 » Пет Сеп 07, 2007 10:36 am

3 години карах бб7 с 203 оптред и 185 отзад без да пипна нито апарата, нито жилото, нито бронята, нито кура съм си барал... т.е. НИКАКВА поддръжка.
само сменях накладки като дойдеше момента на "метал в метал" :) спираха идеално.
смених ги с джуси 7, защото изпаднаха на добра цена в момент, в който можех да си го позволя :)
оправяйте се ;)

p.s.: ня някой да му е пропадало или да му се е одървяло лостчето на механична дискова в следствие на прегряване??? ;)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 342 госта