въпрос за сънтър ХС60

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

въпрос за сънтър ХС60

Мнениеот NOO_BLES » Съб Ное 03, 2007 7:50 pm

Здравеите имам една вилка ХС60 и мисля да и сложа диск но проблема е че вече има лект луфт не в чашките а в вилката и незнам дали няма да се разлуфти още повече ако може да ми кажете дали е здраволсовно да се сложи диск и дали може да се оправи луфта
NOO_BLES
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 31, 2007 11:36 am

Мнениеот alxrmc » Съб Ное 03, 2007 8:53 pm

Щом си я разлуфтил с в-брейк едвали ще издържи на дискова ( естествено ако си вземеш ТЕКТРО от 50 кинта няма нищо да и стане) . А за луфта незнам дали може да се оправи ама един приятел си смали хода на вилката с 10мм и сега няма луфт.
Аватар
alxrmc
 
Мнения: 372
Рейтинг: 977
Регистриран на: Вто Авг 07, 2007 3:24 pm
Местоположение: sofia

Мнениеот NOO_BLES » Съб Ное 03, 2007 9:08 pm

:rofl: Еми тя щото има многото ход :) и аз да смалям още

пп. Аз мисля че и колкото и да го смалям хода пак няма да изчезне луфта
Последна промяна NOO_BLES на Съб Ное 03, 2007 9:16 pm, променена общо 1 път
NOO_BLES
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 31, 2007 11:36 am

Мнениеот did » Съб Ное 03, 2007 9:15 pm

alxrmc написа:Щом си я разлуфтил с в-брейк едвали ще издържи на дискова ( естествено ако си вземеш ТЕКТРО от 50 кинта няма нищо да и стане) . А за луфта незнам дали може да се оправи ама един приятел си смали хода на вилката с 10мм и сега няма луфт.


Спри да пишеш глупости!

Дисковата спирачка и V-brake натоварват вилката принципно различно. При V-brake натоварването е симетрично, докато при дискова силата се поема само от тоя крак на вилката, на който е закрепена спирачката, което поражда сили на усукване. Дори и дискова Тектро от 50 лева ще доведе до повече сучене от най-мощния V-brake.

@Yavkata: Прав си. Даже щерката, дето е 25 кила, вече я е поразлуфтила малко нейната XC60 :)
Последна промяна did на Съб Ное 03, 2007 9:21 pm, променена общо 2 пъти
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Yavkata » Съб Ное 03, 2007 9:18 pm

Не се притеснявай , ХС60 май си ги произвеждат с луфт. Ако ползваш вилката по предназначение , едва ли ще имаш нужда от такова спирачно усилие , което ще я съсипе. Ама , отде да знаем , може пък да караш як ДХ с тази вилка и да искаш 203 мм диск с хидравлика :rofl: Е, това може и да я повреди частично....( тоест да стане на части ;) ) На едното си байкче имам ХС60 , второ ръка го взех с лек луфт и за 5000 км градско /ХС не се е увеличил осезаемо ( с Вбр).Луфта се оправя като се сменят втулките( май са по 10 лв парчето нз струва ли си :dunno: )
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Мнениеот NOO_BLES » Съб Ное 03, 2007 9:24 pm

Yavkata написа:Не се притеснявай , ХС60 май си ги произвеждат с луфт. Ако ползваш вилката по предназначение , едва ли ще имаш нужда от такова спирачно усилие , което ще я съсипе. Ама , отде да знаем , може пък да караш як ДХ с тази вилка и да искаш 203 мм диск с хидравлика :rofl: Е, това може и да я повреди частично....( тоест да стане на части ;) ) На едното си байкче имам ХС60 , второ ръка го взех с лек луфт и за 5000 км градско /ХС не се е увеличил осезаемо ( с Вбр).Луфта се оправя като се сменят втулките( май са по 10 лв парчето нз струва ли си :dunno: )
мерси за инфото еми ще видя какво ще направя дали ще сменя тея фтулки или направо нова вилица
NOO_BLES
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 31, 2007 11:36 am

Мнениеот Admin » Нед Ное 04, 2007 1:46 am

Виж какво ще направиш и в посока да пишеш по-грамотно, защото иначе ще видиш аз какво ще направя със следващия ти зле написан пост ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот V8 » Сря Ное 07, 2007 8:59 am

did написа:@Yavkata: Прав си. Даже щерката, дето е 25 кила, вече я е поразлуфтила малко нейната XC60 :)

Did, пробва ли номера с вложките от алуминиева бирена кутийка? Луфта във втулките на едно Чили преди 1500 години така го излекувах, след операцията вилката си бачкаше изключително мазно и даже дисковата спирачка не можа да й надвие и да я разхлопа отново, а не е като да не съм се набирал на лостчето :D
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот Nightbringer » Сря Ное 07, 2007 2:11 pm

did написа:Даже щерката, дето е 25 кила, вече я е поразлуфтила малко нейната XC60 :)

:bigeyes:

А аз с моите 70 кила и по онова време тотална липса на техника при каране, не съм успял? Резил!!! :)

Сега по темата - преди време, когато сменях xc60 с Duro, хванах и попрочетох в сайта на производителя това-онова за Duro-то. Пишеш, че вилката има много лек луфт фабрично и че това не е повод за притеснение. Не мога да твърдя със 100% сигурност, че същото се отнася за XC60, но ако луфта наистина е лек, а ти я караш по предназначение не би трябвало да имаш проблеми с нея.
Аватар
Nightbringer
 
Мнения: 305
Рейтинг: 1618
Регистриран на: Сря Юни 29, 2005 10:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Сря Ное 07, 2007 2:15 pm

Nightbringer написа:Пишеш, че вилката има много лек луфт фабрично и че това не е повод за притеснение. Не мога да твърдя със 100% сигурност, че същото се отнася за XC60, но ако луфта наистина е лек, а ти я караш по предназначение не би трябвало да имаш проблеми с нея.


Точно такъв е случая ;)
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Ное 07, 2007 2:40 pm

И ХС60 и Дуро имат фабричен луфт.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот THEZOGGO » Сря Ное 07, 2007 6:05 pm

NovemberCharlie написа:И ХС60 и Дуро имат фабричен луфт.

Би ли споделил къде е фабричния луфт на Дуро Е? Защото аз не съм го усетил до момента. Интересно, ако ти дам да видиш мойто Дуро Е дали ще му откриеш фабричния луфт за който говориш при положение че няма такова нещо.
п.п
Най верояно проблема си е лично мой, благодаря все пак, човек се учи докато е жив, щом го пише в официалната страница на сънтър значи е така, просто не съм го усетил.
Остава един друг въпрос, коя вилка на сънтър няма фабричен луфт?
Последна промяна THEZOGGO на Сря Ное 07, 2007 6:27 pm, променена общо 2 пъти
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Мнениеот Nightbringer » Сря Ное 07, 2007 6:13 pm

THEZOGGO, фабричен луфт има и го пише на официялния сайт на SR SUNTOUR. Също така пише, че това е нещо нормално и е предвидено да го има. Усеща се само при преминаване през много малки неравности, нещо като леко прищракване във вилката. Ако ти не си го усетил проблема си е лично твой.
Аватар
Nightbringer
 
Мнения: 305
Рейтинг: 1618
Регистриран на: Сря Юни 29, 2005 10:13 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта