Важна тема: Rock Shox Tora

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот bdz43r » Чет Ное 08, 2007 3:54 pm

outfaced написа:някой може ли да ме светне какво е влиянието на количеството масло в тия вилки ... т.е. какъв е ефекта ако е много и какъв ако е малко ... хм ?
Ако е малко - не работи lockout/Motion control системата напълно или частично. Ако е съвсем малко, rebound-а също няма да работи, собено при по-голямо сгъване.
Ако е твърде много, няма да може да се сгъва докрай и при силен удар ще избие от някъде, а може и да изгърми нещо, защото маслото няма на къде да излиза.
Трябва да е точно колкото да стига до буталото на lockout/Motion control-а и малко отгоре.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1220
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот outfaced » Чет Ное 08, 2007 5:00 pm

мерси ... добре обяснено
имам някви леки притеснения, че затова не мога да си постигна целия ход на вилката.
Нормално ли е "заводско" да са прекалили малко със количеството масло.

Щот иначе по упътване пружината трябва да ми е ОК ... дефолтната е даже до 75кг, а аз съм малко отгоре ... особенно с раница.

Другия варинат е, да не съм с дефолтна пружина вътре ... ама това пък би трябвало да е още по малко възможно.

Не трябва ли да е не малко над а по скоро малко под буталото на lockout/Motion control-а ... така ще обира по мазно малки препядствия и смекчаването на връщането ще сработва само при по големи.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Alpina » Чет Ное 08, 2007 5:05 pm

Не трябва да си постигаш "целия ход" на вилката просто така ;)
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот outfaced » Чет Ное 08, 2007 5:57 pm

Alpina написа:Не трябва да си постигаш "целия ход" на вилката просто така ;)


абе аз бая се напъвам :D ... ма както и да е, тва бял кахър
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Съб Ное 10, 2007 2:32 pm

Alpina написа:Не трябва да си постигаш "целия ход" на вилката просто така ;)


Аз 4-5 пъти съм постигал пълен ход, и да ви кажа, изхакването до дъно не е особено приятно :D
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот Alpina » Съб Ное 10, 2007 4:19 pm

Не е като да не съм я тормозил вече, ама целия ход не съм го правил и се радвам за това :)
Ама ходи обяснявай на тези, които искат с дроп от бордюр да изкарат 13см :D

А с напъни може да постигнеш друго - Изображение
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот outfaced » Съб Ное 10, 2007 4:39 pm

Alpina написа:А с напъни може да постигнеш друго - Изображение


хех, добре ... разбрах намека :) ...
споко, аз дропове не правя ... поне за сега, просто си се чудех
ясно, че не е нормално с едно лашване върху кормилото да направя 13см. ход. Просто в сегашния си вид май ми е една идея прекаленно прогресивна ...
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот FireFoXa » Нед Ное 11, 2007 5:06 pm

Ако се сложи по-гъсто масло в десния крак на вилката без "Лок он" и компресия, а именно 289 и старата 302, няма ли да се втвърди вилката? :dunno:
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот outfaced » Нед Ное 11, 2007 7:01 pm

FireFoXa написа:Ако се сложи по-гъсто масло в десния крак на вилката без "Лок он" и компресия, а именно 289 и старата 302, няма ли да се втвърди вилката? :dunno:


или ще и се втвърди по скоро само връщането :dunno:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот FireFoXa » Нед Ное 11, 2007 7:48 pm

outfaced написа:
FireFoXa написа:Ако се сложи по-гъсто масло в десния крак на вилката без "Лок он" и компресия, а именно 289 и старата 302, няма ли да се втвърди вилката? :dunno:


или ще и се втвърди по скоро само връщането :dunno:

Е па нали си има рибаунд отдолу? Би трябвало да се втвърди вилката ако се сложи по-гъсто масълце, а рибаунда май няма много общо с маслото... или незнам. За втвърдяването съм сигурен, но дали влияе на рибаунда незнам :^:
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот bdz43r » Нед Ное 11, 2007 8:15 pm

FireFoXa написа:а рибаунда май няма много общо с маслото...
То маслото нали за това е сложено. По-гъсто масло => по-бавен rebound. За да се втвърди вилката ще трябва много гъсто масло и ще се получи свръхбавен rebound.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1220
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот FireFoXa » Нед Ное 11, 2007 8:51 pm

bdz43r написа:
FireFoXa написа:а рибаунда май няма много общо с маслото...
То маслото нали за това е сложено. По-гъсто масло => по-бавен rebound. За да се втвърди вилката ще трябва много гъсто масло и ще се получи свръхбавен rebound.

Е тогава защо е оная врътка отдолу на краката на която пише "Rebound"???
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот outfaced » Нед Ное 11, 2007 8:54 pm

FireFoXa написа:
bdz43r написа:
FireFoXa написа:а рибаунда май няма много общо с маслото...
То маслото нали за това е сложено. По-гъсто масло => по-бавен rebound. За да се втвърди вилката ще трябва много гъсто масло и ще се получи свръхбавен rebound.

Е тогава защо е оная врътка отдолу на краката на която пише "Rebound"???


ми за да не си играеш да сменяш масло :)
честно ... нещо ти изтървах мисълта :D
просто това са два начина да влияеш на рибаунд-а ... с врътката е очевидно по лесния ;) ... па може и да ги комбинираш
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bdz43r » Нед Ное 11, 2007 8:58 pm

FireFoXa написа:Е тогава защо е оная врътка отдолу на краката на която пише "Rebound"???
С врътката се увеличава и намалява отвора, през който маслото минава при разгъване.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1220
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот FireFoXa » Нед Ное 11, 2007 9:12 pm

outfaced написа:честно ... нещо ти изтървах мисълта :D

Бе и аз си я изтървах, ама карай :D

Та сега, нали говорим за евтиния вариант на Тора, а именно 289? Според сайта на SRAM, има две външни настройки, едната е на рибаунда а другата на У-Търн системата.. Дотук добре, левия крак не го пипаме, а десния отгоре няма врътки за втвърдяване и заключване. За да нагласи малко твърдостта на вилката, би трябвало да се смени маслото с по-гъсто. Няма ли да се реши проблема ако се смени маслото с по-гъсто в някой от краката? Така ще се забави рибаунда, но ще се втърди и вилката :dunno:

П.П. За коя Тора става въпрос?
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот did » Нед Ное 11, 2007 10:17 pm

@FireFoXa: По колко начина трябва да ти се каже, че гъстотата на маслото влияе на скоростта на връщане, а не на твърдостта на вилката, и че това е така при ВСИЧКИ вилки? Смешно е човек да ти чете последните постове в тая тема.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот outfaced » Нед Ное 11, 2007 10:21 pm

па аз си мисля, че цялата обърквация идва от там, че не сме наясно точно на какво викаме твърдост на и на какво рибаунд
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот did » Нед Ное 11, 2007 10:30 pm

outfaced написа:па аз си мисля, че цялата обърквация идва от там, че не сме наясно точно на какво викаме твърдост на и на какво рибаунд


твърдост = сила, необходима за да се сгъне вилката.

рибаунд (скорост на връщане) = време, необходимо на сгъната донякъде вилка да се разгъне.

При наличие на системки като Motion Control нещата стават малко по-сложни, но и тогава не виждам как може да се обърка сила с време.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот FireFoXa » Нед Ное 11, 2007 10:41 pm

Добре, разбрах че нещата не са ми много ясни, но в такъв случай можем ли по някакав начин да втвърдим вилката?
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот outfaced » Нед Ное 11, 2007 10:43 pm

FireFoXa написа:Добре, разбрах че нещата не са ми много ясни, но в такъв случай можем ли по някакав начин да втвърдим вилката?


да, по твърда пружина
има 4 вида пружини ... по дифолт е 2рата по твърдост
т.е. има още две по твърди от нея

пита се само ... за къв ти е пък това
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот FireFoXa » Нед Ное 11, 2007 10:45 pm

Еми и аз съм се ориентирал към тора 289, и не обичам вилката ми да си прави целия ход от бордюр... Карал съм тора и е много мека, но ще видим до другата година какво ще измисля, иначе мерси :D
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот klmn » Пон Ное 12, 2007 12:55 pm

^много е мека в началния ход,и тва като се разработи,трудно ще я сгънеш докрай при нормално каране.Мисля че в Бас нямат други пружини,поне лятото нямаше.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Пон Ное 12, 2007 1:35 pm

did написа:@FireFoXa: По колко начина трябва да ти се каже, че гъстотата на маслото влияе на скоростта на връщане, а не на твърдостта на вилката, и че това е така при ВСИЧКИ вилки? Смешно е човек да ти чете последните постове в тая тема.

Хъм, влияе мааалко и за скоростта на сгъване. Ако вилката има реглаж на скоростта на сгъване то той е чрез хидравличната и част. Т.е. при сгъване маслото, процеждащо се през нужните отворчета в ботуша на вилката оказва съпротивление, от там вилката се сгъва по-бавно и карача остава с усещането "за по-голяма твърдост" на вилката. Ако вилката няма предвиден реглаж за скоростта на сгъване това влияние на маслото е малко, но все пак го има. При проба на няколко различни по плътност масла разлика се усеща и в скоростта на сгъване и в скоростта на връщане. (Всичко това го говоря от опитите ми за експерименти с плътността на маслата на вилка Manitou SIX 2002, не мога да твърдя, че е общовалидно правило, още повече, че в днешно време системите за компресия се развиват много динамично!)
Разбира се слагане на по-гъсто масло не може да компенсира факта, че вилката е с по-мека пружина от колкото е предвидено за теглото на карача! Но може да играе ролята на фин тунинг, същото се отнася и за количеството масло във вилката.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот did » Пон Ное 12, 2007 1:51 pm

@jivkonik: Напълно съгласен съм с теб. Само дето FireFoXa не говореше за влияние на маслото върху скоростта на сгъване, а върху твърдостта. Едното е скорост, а другото е сила и двете нямат нищо общо. Продължавам да твърдя, че не може вискозитетът на маслото да има каквото и да е отношение към силата, която трябва да се приложи, за да се сгъне вилката.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jivkonik » Пон Ное 12, 2007 2:07 pm

did написа:@jivkonik: Напълно съгласен съм с теб. Само дето FireFoXa не говореше за влияние на маслото върху скоростта на сгъване, а върху твърдостта. Едното е скорост, а другото е сила и двете нямат нищо общо. Продължавам да твърдя, че не може вискозитетът на маслото да има каквото и да е отношение към силата, която трябва да се приложи, за да се сгъне вилката.

Е да, но процеждащото се масло в крака на вилката, когато я сгъваш забавя сгъването и, а това създава сила в посока обратна на сгъването, която сила се възприема от каращия като "по-голяма твърдост". Забавената скорост на сгъването се дължи на противодействие на вилката спрямо резкия натиск отгоре, противодействие, което я "втвърдява" поне малко. ;) :beer:
Както и да е, разбрахме се!
С леки вариации в плътността на маслото се постигат леки ефекти в посока "мекост" или "твърдост" в работата на вилката, но не компенсират липсата на правилната за теглото на карача пружина. :agree:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот did » Пон Ное 12, 2007 3:13 pm

Е, добре. Предавам се. Щом според вас "сгъва бавно" и "сгъва трудно" означават едно и също нещо, нека така да е. За мен това са съвсем различни неща, които се настройват по съвсем различен начин.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Ное 12, 2007 3:20 pm

Силата на какво по какво беше равна? :)
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот outfaced » Пон Ное 12, 2007 3:48 pm

NovemberCharlie написа:Силата на какво по какво беше равна? :)


на броя на изядените кебапчета (в метри) по количеството изпита бира (в литри) делено на един коефицент определящ дали си с хардтейл или фул ... :beer: ;)
обърнахте темата на лигвистичен спор :bowdown: :D :popcorn:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Alpina » Пон Ное 12, 2007 6:26 pm

Ти така си мислиш :nono:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот klmn » Вто Ное 13, 2007 12:21 am

did написа:Е, добре. Предавам се. Щом според вас "сгъва бавно" и "сгъва трудно" означават едно и също нещо, нека така да е. За мен това са съвсем различни неща, които се настройват по съвсем различен начин.
Може би при висока скорост като сгъва по-бавно не реагира на терена както трябва и дава усещане за твърда вилка,не знам,аз съм си доволен от моята,щом брои паветата значи бачка. :)
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта