Чупят ли се вилките от студа?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот Trip-tfk » Нед Ное 18, 2007 6:47 pm

Aз пък искам да попитам,дали студа може да навреди повече на вилката(ХСМ),освен втвърдяване? :confused:
:beer:
Trip-tfk
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1718
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 6:56 pm
Местоположение: Blagoevgrad Bulgaria

Мнениеот Teodor40 » Пон Ное 19, 2007 11:47 am

Trip-tfk написа:Aз пък искам да попитам,дали студа може да навреди повече на вилката(ХСМ),освен втвърдяване? :confused:
:beer:

Може. Материала става по-крехък и као нищо короната може да се супи доста по-лесно. Случвало ми се е :crap:
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот jivkonik » Пон Ное 19, 2007 11:52 am

Teodor40 написа:
Trip-tfk написа:Aз пък искам да попитам,дали студа може да навреди повече на вилката(ХСМ),освен втвърдяване? :confused:
:beer:

Може. Материала става по-крехък и као нищо короната може да се супи доста по-лесно. Случвало ми се е :crap:

Баце от СТУДА ще да е счупването на короната, ВЕРВАЙ МИ!!! :rofl: :rofl: :rofl:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Teodor40 » Пон Ное 19, 2007 12:38 pm

Ти си супер разбирач явно! Я виж работната характеристина на магнезиевите сплави и отчети, че тогава на Витоша беше -10;15 градуса. Защо пишеш, като не знаеш? Не става по чуплив материала така ли?
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот jivkonik » Пон Ное 19, 2007 12:48 pm

Teodor40 написа:Ти си супер разбирач явно! Я виж работната характеристина на магнезиевите сплави и отчети, че тогава на Витоша беше -10;15 градуса. Защо пишеш, като не знаеш? Не става по чуплив материала така ли?

:rofl: :rofl: :rofl:
Покажи ми ръководство от производител на вилки, казващо, че не ТРЯБВА да се ползва продукта му при отрицателни температури!
Аз като краен клиент НЕ СЕ ИНТЕРЕСУВАМ от сплавите и маркетинговите трикове на производителя, само чета ПРИЛОЖЕНОТО РЪКОВОДСТВО и гледам да спазвам (доколкото ми позволява бюжета и възможностите) изискванията относно профилактика и поддръжка. ВИНАГИ спазвом обаче изискванита за използване на продукта ПО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ!!! Което явно на теб ти е трудно, може би?! :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот SpoileR » Вто Ное 20, 2007 11:14 am

@jivkonik

Няма материал, които при понижаване на температурата да не му се увеличава крехкостта...
А във ръководството просто са го спестили, защото е безсмислено.
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Вто Ное 20, 2007 12:06 pm

SpoileR написа:@jivkonik

Няма материал, които при понижаване на температурата да не му се увеличава крехкостта...
А във ръководството просто са го спестили, защото е безсмислено.

Човече чуваш ли се какво говориш?! Ако имаше И НАЙ-МАЛКА вероятност за такъв проблем един уважаващ себе си световен производител на вилки би процедирал така:
1. НЕЗАБАВНО би спрял и иззел от пазара проблемнитя модел (партида).
2. Би РАЗГЛАСИЛ навсякъде С ЕЙ ТАКИВА БУКВИ , че има опасност от такъв проблем, че ако продължите да карате вилката си и не я върнете РИСКА СИ Е ЗА ВАША СМЕТКА !!!!
Примери - колкото щеш, скоро (преди няколко години) ШИМАНО сменяха QR лостчетата на определени партиди галавини XT заради потенциален проблем и склонност към саморазхлабяне.
Ако не направи така производителя обикновено става следната случка:
Едно щастливо лапе (живеещо в някоя "бяла" страна") си кара вилчицата и насред приятното зимно спускане тя се чупи. Лапенцето се пребива, недай боже става и инвалид. Мама и тате ("бели хора в бела държава") веднага наемат адвокат, той от своя страна "група учени и експерти" които доказват, че вилчицата е карана по предназначение, но се е счупила! Едни анализчета на "групата експерти" доказва, че счупването е от студа - опса, какво стана тука?! ЯЯЯЯ едно многомилионно искче към производителя? И понеже сценката е в "бяла държава и бели хора" и вземат, че го осъдят? За щетите по реномето му пък просто не ми се коментира....
Ако смяташ, че такъв сценарий е рядкост - ще ти кажа, че преди години в САЩ "ИДИОТ" (хитър ИДИОТ, спор да няма) осъди МАКДОНАЛДС, че се изгорил от току що направената му напитка (кафе, чай или квото там било), а НЯМАЛО НАДПИС да казва че напитките са горещи?! Делото беше за няколко стотин хиляди долара и ИДИОТА го спечели- Ако не ми вярваш, ВЛЕЗ В МАКДОНАЛДС и ВИЖ ВЕЧЕ ОГРОМНИЯ СТОЯЩ НАДПИС ДО КАФЕ МАШИНИТЕ ИМ!

Значи ако някой ме убеди, че една вилка ще се строши бидейки карана по ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ в условията на -10 - 15 градуса по целзий студ ще го черпя! :beer:
Все пак не говорим за заливане С ТЕЧЕН АЗОД, баси, тия вилки да не са само за стайна температура?!
Може да пишат хората в книжките си "очаквайте малко ПРОБЛЕМИ С РАБОТАТА при ниски температури заради спецификата на смазките и т.н.", обаче за ЧУПЕНЕ и дума не може да става!
Стига глупости по тая тема! :(!:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Teodor40 » Вто Ное 20, 2007 7:04 pm

Ти май се правиш на тъп честно. Надявам се, да не си толкова задръстен и да правиш разлика м/у характеристика на материала и качествено проектиране на елементите. И вземи потърси в гугъла някоя табличак с графига, вземе ти просвтне малко. И стига с това "по предназначиение", защото е супер относително. Примерно една вилка може да е за фри райд, но като метнеш 30м дроп дали ще издържи? Или ако с вилата за ДХ паднеш и я усучеш. Стига писа глупости вече! Ясно е, че са по-крехки металите при ниски температури, доказано е ;)
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот Admin » Вто Ное 20, 2007 7:38 pm

Teodor40 написа: Ясно е, че са по-крехки металите при ниски температури, доказано е ;)


Това изобщо не е ясно, защото преди време за мое голямо учудване прочетох на достатъчно специализирано място точно обратното за алуминия - че при нормален студ, -10 да речем, става по-здрав, а не по-крехък. Даже сме го обсъждали тук, даже и линк съм давал, ако не се лъжа. Въпреки това не го твърдя със сигурност, защото нямам и бегла представа от металознание.
Живко се опитва да каже (ако правилно съм го разбрал), че ако карането при зимни условия, което включва и температури -10, -15, е опасно за велосипеда, производителят щеше да го упомене изрично. Така, както го е упоменал за лугата (виждал съм подобно предупреждение в наръчника за ползване на една, или даже на всичките си вилки. Ако производителят не е обелил нито дума за студа, значи не го смята за опасен при използване на продукта по предназначение, което пък значи, че ако продуктът се счупи, гаранцията трябва да го покрие.
За мен така стоят нещата.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот kotka12 » Вто Ное 20, 2007 8:19 pm

по отношение на материалите и техните характеристики не се обаждам
/все пак съм само един прост доктор, и то мноо прост :D /
но за едно и аз съм абсолютно сигурен -
ако промяната в характеристиките на материалите в една вилка
можеха да доведат до нейното счупане, а оттам и до евентуална
вреда върху потребителя и
щеше със сигурност да е упоменато в документацията на вилката
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот outfaced » Вто Ное 20, 2007 8:37 pm

kotka12 написа:но за едно и аз съм абсолютно сигурен -
ако промяната в характеристиките на материалите в една вилка
можеха да доведат до нейното счупане, а оттам и до евентуална
вреда върху потребителя и
щеше със сигурност да е упоменато в документацията на вилката


абсолютно ... иначе производителя е подсъдим, а орда адвокати само това и чакат :) (особенно в САЩ)
По закон (в ЕС) производителя трябва да се е съобразил с всички логични условия на ползва не продукта му и да гарантира, че при тях няма да навреди на клиента, който го е купил.

... не че ги разбирам тез хави :D ... ама днеска по случайност цяла сутрин един немски адвокат ми ги разправяше (макар да беше по съвсем друг повод)
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот did » Вто Ное 20, 2007 9:47 pm

Teodor40 написа:дрън дрън почети дрън дрън

Teodor40, почети за алуминия! Ето ти и за Al-Mg сплави.

"Test results showed that the ductility of polycrystailine
lead and aiuminum specimens remains the same
or even increases with decreasing test temperature."

ductility: The property of metal which permits it to be reduced in cross sectional area without fracture.

Ти наистина ли учиш в ТУ?
Последна промяна did на Вто Ное 20, 2007 10:17 pm, променена общо 2 пъти
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Alpina » Вто Ное 20, 2007 10:11 pm

Присъства там ;)

Трябва да мине време, (всъщност е под въпрос дали това е достатъчно) преди да осъзнае какво знае и дали го знае :D

Още е във фава "половин първи семетър, ама готов за магистратура"
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот did » Вто Ное 20, 2007 10:52 pm

Alpina написа:Присъства там ;)

Толкова и присъства сигурно...

Admin написа:Това изобщо не е ясно, защото преди време за мое голямо учудване прочетох на достатъчно специализирано място точно обратното за алуминия - че при нормален студ, -10 да речем, става по-здрав, а не по-крехък. Даже сме го обсъждали тук, даже и линк съм давал, ако не се лъжа.

Давал си, в тази тема:
http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?p=109049#109049
ама твоят линк нещо не работи :D
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Nymphetamine » Вто Ное 20, 2007 10:57 pm

аз па си мислех, че се пише поЧТи...
П.П. Едно време даскала по изпански от Никарагуа, който говореше български от 3 месеца казваше "почети".
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот outfaced » Вто Ное 20, 2007 11:24 pm

did написа:
Alpina написа:Присъства там ;)

Толкова и присъства сигурно...


:offtopic:
в защита на бившите и настоящи ТУ възпитаници искам само да отбележа за протокола, че аз и след 5 години в ТУ не съм учил за сплавите на алуминия ... :D
беше си някво по специално материалознание, което можеше да се запише като профил в 4-5 курс, ама аз се насочих в друга посока и си останах само с една желязо-въглеродна диаграма :)
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Teodor40 » Сря Ное 21, 2007 12:17 am

Не уча в ТУ, а в строителния. Иначе от Келвини, сега ме мързи да видя как точно се преминаваше, в градуси по Целзий. Гледам допустимите напрежения намаляват в графиката с намаляване на температурата...
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот did » Сря Ное 21, 2007 12:28 am

Teodor40 написа:Не уча в ТУ, а в строителния.

Простено ти е тогава.

Teodor40 написа:Иначе от Келвини, сега ме мързи да видя как точно се преминаваше, в градуси по Целзий.

T[K] = T[C] + 273.15

Teodor40 написа:Гледам допустимите напрежения намаляват в графиката с намаляване на температурата...

Измий си очичките и виж пак какво има по осите на тия графики.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Nymphetamine » Сря Ное 21, 2007 9:48 am

Това, което мога да кажа, за вилките проихожда от елементарна обща култура. Не мога да претендирам за огромни знания в областта на физиката, но изхождайки от знанията ми по химия, мога да кажа следното:
През зимата температурите са ниски, елементите на вилката се свиват, тоест намаляват обема си, защото ниските температури понижават енергията на атомните връзки. В резултат на това се понижава движението на атомите и връзките по между им стават по-компактни. Тази компактност е причината на намаляване обема на твърдите тела при ниски температури. През лятото се наблюдава обратният процес. Пример мога да дам с релсите на влака, да речем. Така поне аз си представям нещата. По същия начин е с компонентите на вилката. Свиването увеличава коефициента на триене, което респективно води до понижаване коефициента на полезно действие. Това мога да кажа аз, поправи ме ако не е вярно.
НЕ съм оспорвал твърдението на Теодорчо за втулките, нито което и да е друго в тази тема, най-малкото защото не разбирам нищо от сплавите на алуминия и техните свойства. Както и да е.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Ное 21, 2007 10:06 am

Nymphetamine написа:Това, което мога да кажа, за вилките проихожда от елементарна обща култура. Не мога да претендирам за огромни знания в областта на физиката, но изхождайки от знанията ми по химия, мога да кажа следното:
През зимата температурите са ниски, елементите на вилката се свиват, тоест намаляват обема си, защото ниските температури понижават енергията на атомните връзки. В резултат на това се понижава движението на атомите и връзките по между им стават по-компактни. Тази компактност е причината на намаляване обема на твърдите тела при ниски температури. През лятото се наблюдава обратният процес. Пример мога да дам с релсите на влака, да речем. Така поне аз си представям нещата. По същия начин е с компонентите на вилката. Свиването увеличава коефициента на триене, което респективно води до понижаване коефициента на полезно действие. Това мога да кажа аз, поправи ме ако не е вярно.
НЕ съм оспорвал твърдението на Теодорчо за втулките, нито което и да е друго в тази тема, най-малкото защото не разбирам нищо от сплавите на алуминия и техните свойства. Както и да е.
Това е така, но различните материали се свиват/разширяват различно при една и съща промяна в температурата. По тази причина всички машини имат работен температурен диапазон.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Nymphetamine » Сря Ное 21, 2007 10:13 am

Мда, и както каза jivkonik, като креан потребител е хубаво да четеш препоръчителните температурни диапазони на даден продукт, преди да започнеш да го употребяваш, за да нямаш проблеми впоследствие с този продукт. ;)
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот jivkonik » Сря Ное 21, 2007 10:15 am

Teodor40 написа:Ти май се правиш на тъп честно. Надявам се, да не си толкова задръстен ....

Май нещо като да ме обиждаш ми се струва? :eek3:
С оглед на изложените след моя пост допълнтелни мнения и доказателства в полза на моята теза моля да ми се извиниш в тази тема!
Твоето твърдение, относно увеличаване на крехкостта на някои метали и техните сплави с намаляване на температурата е вярно... по принцип! В частния случай на вилките обаче ти не може да го твърдиш, защото нямаш и най-малка представа (както и аз разбира се) каква е точната сплав на конкретния модел (това е фирмена тайна в повечето случаи). А без да знаеш конкретната сплав обобщаваш, което е дразнещото в случая! Аз разчитам на обявените от производителя условия на експлоатация, където никъде не е упоменат риск при използване на продукта при дадени температурни условия.
Очаквам извинението ти публично. В противен случай, съгласно форумните правила, би трябвало да има санкция срещу теб. Оставям на модераторите да преценят каква да бъде тя. :^:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот SpoileR » Сря Ное 21, 2007 10:43 am

хмм.....за него не знам ама хайде от мене имаш извинения ;)
Абсолютно уместно изказване, особено за "течния азот" ;)
:beer:


jivkonik написа:Очаквам извинението ти публично. В противен случай, съгласно форумните правила, би трябвало бла бла.... Оставям на модераторите да преценят бла бла. :^:


Хайде сега го прати в ъгъла с вдигнати ръце. :D :nono: :^:
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Сря Ное 21, 2007 11:06 am

SpoileR написа:хмм.....за него не знам ама хайде от мене имаш извинения ;)
......

Хайде сега го прати в ъгъла с вдигнати ръце. :D :nono: :^:

Мерси за твоите извинения :beer: , обаче Теодорчо ако обича да се въздръжа от подобни епитети, още повече, че аз не си позволявам да използвам такива по негов адрес! :nono:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот vasu » Сря Ное 21, 2007 11:13 am

Аз по темата да споделя моето мнение :)
В това време когато си заключа колелото на вън и след около час заключалката не мога да си я навия отново на рамката (самият метал толкова се стяга че са си направо напани), та по тази логика си мисля че самите прожини просто си се вдървяват... Въпреки това, преди карах едно XCP което го бях напълнил с масло и не се вдървяваше :dunno: ;)
Аватар
vasu
 
Мнения: 146
Рейтинг: 1209
Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 3:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Сря Ное 21, 2007 12:00 pm

vasu написа:Аз по темата да споделя моето мнение :)
В това време когато си заключа колелото на вън и след около час заключалката не мога да си я навия отново на рамката (самият метал толкова се стяга че са си направо напани), та по тази логика си мисля че самите прожини просто си се вдървяват... Въпреки това, преди карах едно XCP което го бях напълнил с масло и не се вдървяваше :dunno: ;)

Само да вметна, че заключвалката ти може би не е само метална, а върху металната част (въже ими верига) има сложена изолация подобна на маркуч или подобна на изолация на кабел. Така ли е? Ако е така - втвърдяването идва от тази изолация, а не от метала отдолу!!!
;)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот vasu » Сря Ное 21, 2007 12:28 pm

Има наистина тънък слой гума, възможно е да е от нея ;)
Аватар
vasu
 
Мнения: 146
Рейтинг: 1209
Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 3:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Teodor40 » Сря Ное 21, 2007 7:14 pm

jivkonik написа:
SpoileR написа:обаче Теодорчо ако обича да се въздръжа от подобни епитети, още повече, че аз не си позволявам да използвам такива по негов адрес! :nono:

Да, малко съм се поовлякъл, за което се извинявам.
Иначе по темета. Не ми се чете всичко, което е пустнал Дид, но от тази графика

Изображение

ми се стори, че при понижаване на температурата окло нулата якоста на материала намалява. И аз знам, че "0" градуса по Целзии е приблизително, към 200 и нещо по Келвин. В тази област с намаляване на температурата, според графиката, допустимото нормално напрежение(сигма) намалява.

Иначе пак извън темата @Alpina, Строителство на сгради и съоръжения съм :D Бог да ви е на помощ :rofl:

@bikerider, мерси :)
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот did » Сря Ное 21, 2007 10:38 pm

Teodor40 написа:Иначе по темета. Не ми се чете всичко, което е пустнал Дид, но от тази графика

http://212.36.3.59/site_pics/111/o_1195664974_temp.JPG

ми се стори, че при понижаване на температурата окло нулата якоста на материала намалява. И аз знам, че "0" градуса по Целзии е приблизително, към 200 и нещо по Келвин. В тази област с намаляване на температурата, според графиката, допустимото нормално напрежение(сигма) намалява.


Teodor40, стайната температура 20 °C е не към двеста и нещо келвина, а по-скоро към 300. Още по-точно, 20 °C = 293.15 K. Точно според графиката, която си показал, yield strength и за двете конкретни сплави НАМАЛЯВА за температури НАД 300 K и почти не се променя при температури, по-ниски от 300К. Това, дето си го гледал, за температури около 200К (-73 °C) първо, не е много вярно (това са стари статии, мога да ти пратя и по-нови, в които е правилно оценена грешката при тези измервания и там грешковият интервал е огромен) и второ, това не интересува никого в този форум, защото при -73 градуса по целзий едва ли някой кара колело в планината.

Някои сплави Al-Mg-... си повишават здравината при понижение на температурата под 20°C, но това по правило е незначително. Други стават по-крехки, но отново - незначително. Трети стават много по-устойчиви на всякакви механични въздействия на студ заради малки добавки на други елементи, но те пък са скъпи. Каква точно сплав се ползва за вилките, нито ти, нито аз знаем.

Мисля, че е крайно време да престанеш да спориш за неща, за които само си дочул нещичко оттук-оттам.

Казал си нещо невярно - случва се на всеки. И аз говоря често глупости, даже по-често, отколкото ми се иска. Обърнали са ти внимание, че може би не си прав, но ти продължаваш да упорстваш - ОК, всеки си държи на реномето. Доказват ти с факти, че не си прав, ти отговаряш "но от тази графика ... ми се стори, че..." ...

Хич не си глупав, но си твърдоглав. Това ти пречи. Спри да спориш винаги и на всяка цена, и ще спечелиш много. Аз не ти търся грешките в постовете, защото те мисля за глупав. Не го правя и щото нещо ми е криво и си търся на кого да си го изкарам.

Напротив. На теб правя забележки, защото си вярвам, че може би ще има от тях полза както за другите, така и за тебе.

На freerifer40 (например) не бих тръгнал да обяснявам защо не е прав, щото само ще си амортизирам клавиатурата.

:beer:

ПС. Докато пишеш "почети", от мене милост не очаквай :D
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Teodor40 » Сря Ное 21, 2007 10:49 pm

Съгласих се на 100% с оценката ти за мен :) Само искам да питам ,не защото на другите във форума им е интересно и полезно, а за да съм наясно. Напреженията не са ли горните две криви от графиката? Точно те малко маналяват при температури под 300К. Само от любопитство вече питам. Аз сигма съм го учил за напрежение. По EC може друго да е, не знам...
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта